Brynäs IF

724370 inlägg · 7957 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05

« · 591693 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
70 Rodrigues: Allting kan hända men vi skall minst ha 5p efter lördagen iaf.
Hoppas att Björne och Dacke hinner på fötterna tills torsdagen.

Poäng förlusten kommer nog mot Timrå. men jag har tippat 4-2 likt förbannat till Brynäs ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
65selander: 4-3 till BIF :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
70 Rodrigues: "På torsdag är det bara 3 p som gäller om vi ska vara med o slåss" Vadå, är det omgång 44 redan? Nog för att det skulle vara skönt med en seger och att man kan kräva bättring på många saker vad gäller Brynäs insatser de senaste matcherna. Det ska bli intressant att se fortsättningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Kollade in tabellen och den är som flera påpekat redan skiktad. Framförallt skiljer sig antalet insläppta mål väldigt markant mellan de 2 grupperna. Lag 1-7 har släppt in 10-14 mål. Lag 8-12 har släppt in 21-27 mål.

Få insläppta mål är alltid ett kvalitetstecken även om det är lite sämre ställt med målfabrikationen.

Detta ser lovande ut för BIF's del och är redan betungande för bottenlagen. Hur skall LIF och DIF hämta in detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
JanT: Så här långt stämmer din tes. Men om inte Brynäs får igång målfabrikationen så kommer vi att vara ila ute ändå. 0-1 eller 4-5 spelar ingen roll det är fortfarande en förlust. Det som är lite oroande i Brynäs spel är att de tar på tok för lång tid på sig att formera sig under spelvändningarna. Det är så att motståndarmålisen hinner åka å fylla på vatten emellanåt.

Detta MÅSTE bli bättre. Nu säger nog en del "Men luleåtränaren sa ju att Brynäs var snabba i sina spelvändningar" Detta är delvis sant, men då låg vi under med 1-0 och det var inte mycket annat att göra. Det är främst på hemmaplan som detta "fenomen" visar sig. Snabbare spelvändningar, mindre krångel och rakare på mål.. då kommer målen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Självklart viktigt att slå Timrå och Mora i de 2 följande matcherna trots att de inte är omgång 40 eller 45 eftersom de är 2 lag vi ska försöka ha bakom oss
Sedan vad har omgångens nr med saken att göra ? poängen tar vi med oss och är lika viktig nu som senare,tar vi dessa två 3 poängare som kan anses som 2st 6poängare fastän de är tidigt så kanske vi slipper sitta här i omgångarna mellan 40-50 och snacka om viktiga 6poängs matcher för att ta oss till slutspel eller än värre slippa kvala.

Oerhört mycket viktigare att slå lag som Timrå Mora Djurgården och Leksand än att ex Spöa Frölunda och Färjestad Självklart vill man att de tar poäng mot topplagen men det får räknas som bonus och inte till så stor nytta om vi får stryk mot lagen vi ska ha bakom oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
RavenLord:
Vi kan väl dela på pinnarna? ;))
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Per HApps: Ska funder på det imorgon inför sista beroende på hur det står i matchen ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
RavenLord: Kan vi ta 6 poäng i dom två matcher som kommer och dom andra resultaten går "våran väg". Då blir luckan ner stor och man kan redan nu ana hur det kommer sluta.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
65selander: Dacke kan vi inte räkna med före Lördagsmartchen och då har vi tur om han är med då.
Björne blir borta en vecka till.
Så det blir att rulla runt med samma gäng som sist:)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Lundström 6: Säg inte det, han var med på värmningen i går så det är framsteg och det kan ju gå fort mot slutet...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Vi har två oerhört viktiga matcher nu! Det är nu dom ska visa om det inte är som dom senaste 3 säsongerna...Nu måste dom vinna sådana här matcher mot lag som vi slåss emot för att slippa kvalserien! Särskilt mot Mora,som vi förlorade mot hela tiden förra året..Får bara inte förlora mot dom på lördag!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: peppar peppar
hellre att han vilar en martch extra än att han är ut en martch och sen borta igen. 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
BFG: Det första Boork skall göra är att spela med Korhonen mot Mora. De har ett stort mentalt övertag på Honken. Det har visat sig många gånger, både under försäsongen och under förra säsongen. 5-9 fadäsen sitter i skallen på Honken. Hoppas bara att Boork insett detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Lundström 6: Nja, nu var det ju inte så farligt med Dacke som man först kunde tro. Smällar som han fick går över snabbt mot slutet. Sen är det givetvis en viljesak från Dacke med, han kanske har blivit lite väl öm på "ålderns höst".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Ja, eller så var det helt enkelt ett "nackskott" han fick, som det stod i aftonbladet. Undrar om Sjödin skulle vara borta 2 veckor efter en puck på örat???
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
munkas: Jag pratade med Boorken dagarna efter vådaskottet och det hade tagit precis bakom örat där balansen sitter. Att man blir omskakad efter en sån grej är inte världens konstigaste..Men två veckor borde vara i överkant tycker jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Ovanligt märklig diskussion, karln kommer väl tillbaka så fort han känner sig bra nog för att lira...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
prosten: Vi gör så här att Öhrnstedt får sopa på en puck i örat på dessa personer så får vi se hur lång tid det tar innan dom är i bruk igen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
65selander: hehe... jag har en hård skalle... fråga HF eller nån om min berömda skalle på en av Matchvärdarna på tåget hem.. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
65selander: Ja det låter som en god idé, högst en vecka borde det ta innan dom tar plats framför datorskärmen igen. Hårda killar som dom är :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Jo, sa jag att vi söker efter nya publikvärdar förresten? =)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Helt rätt! Tror det kommer bli så också.Honken står nog imorgon mot Timrå och Korhonen på lördag...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
BFG: Enligt Keb står Honken imorgon. Dessutom är Dackell tillbaka och bildar kedja med Lind/Månsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
micke: Ja Dackell tränade för fullt i röda kedjan med Månsson och Lind idag så jag hade det på känn... Välkommen tebax Dacke
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse m fl:
Insåg just att jag hade några banners från ifjol som fortfarande ger mig glada minnen:
www.shell.linux.se/wlind/images/BIF_TIK_041122_banner_460px.gif
www.shell.linux.se/wlind/images/BIF_TIK_hygge.gif

De passar säkert lika bra i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Hoppas du kan lägga till "hygget" efter matchen. Det var en klar favorit hos mig i fjol. Det är bara att plocka fram motorsågarna och kötta på!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Asså äre bara jag som inte kan rösta här över ?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
JanT:
Hmm, är det någon fler än jag som noterat att det är match ikväll? Här kommer ett högstämt grötrim som sannolikt på ett vederhäftigt sätt kommer att spegla händelseutvecklingen som kommer att få Brynäs namn att lysa i eon.

Tillägnat W/Ö-Kalle och hans kamrater:

Ångest och skräck sprids i Timrås klack:
"Låt oss få skonas från Brynäs attack!"
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Nu jävlar tar vi Timrå! För er som inte vet så går matchen på säsongskortet!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Inte visste jag att du besatt en så poetisk ådra. Men där ser man. WÖ-Kalle sjöng "When the saints go matching in".... Nu sitter han däruppe och hör dig drömma...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Falken: ÄNTLIGEN en som diskuterar match, om än på primalskrinivå :-) Yes, idag ska vi fortsätta klättrinegn uppåt i tabellen. Lill-Bäckis ska spela center i förstalinan, enligt sanningsvittnet Aftonbladet. Samma blad gissar på Brynässeger 5-3. Illavarslande; när AB tippar vinst brukar vi förlora.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
El Aka Ali: Westerlind har en grym poetisk ådra. Var ska Brynäs dansa ikväll, Olle? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Jompe: Hehe. Ja, i dag börjar det stora klivet mot toppen och Timrå får se sig om efter poängen nästa gång dom möter Leksand. Timrå har precis som jag trott hittills floppat och har väl ganska svårt att göra mål, den trenden får gärna Honken fortsätta för dom där röda nissarna i norr. Viktigt att vi får igång vårt powerplay i dag, det kan ju likt andra matcher bli avgörande. 1-4 är mitt tips. Visst, väl optimistiskt men jag tror faktiskt på en seger och rätt så klar. Viktigt att göra första målet som alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
El Aka Ali:
Härligt, vi är i alla fall två kulturellt sinnade personer här på HS - satt du liksom jag med tårar i ögonen när äntligen Harold Pinter fick Nobelpriset?

Naturligtvis vill jag inte undanhålla den utbyggda version jag snickrat klart under tiden:

POEM TILL TIMRÅ

I E.ON Arena, ikväll är det fest
Nu kommer Brynäs, en fruktad gäst
Brynäs leker, gör mål efter mål
Från rödögda tikar hörs uppgivna vrål

Paniken den lyser i skadskjutna örnen,
av Brynäs den jagas runt runt i hörnen,
Ångest och skräck sprids i Timrås klack:
"Låt oss få skonas från Brynäs attack!"

Efter matchen...
Brynäs har vunnit - vi lallar och trallar
Timrå de har - två slokande tallar
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Trodde att Du skulle slå till med ointagliga "Dansa i E.ON"...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Jag trodde Pinter var ett sånt där glas som engelsmännen serverar öl i.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Jompe: Fiat Pinter är ju en bil, det vet väl alla.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
prosten: Jo, det vet alla, men det var ju länge sen en bil fick Nobelpriset i litteratur. Senast var väl Corvette Sting Ray 1968 för generationsromanen "On the Road Again".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Jompe:
Nja, du förväxlar nog pristagaren med de brittiska rymdmåttet pint på 56,8261 centiliter. Kreativa svenska ölutskänkare har också skapat en egen pint på 50 cl.

Naturligtvis kan jag inte hålla mig utan frågar emellanåt: "Det stod en pint för X kr, men jag har bara fått 50 cl." Svaret är alltid: "Jamen det är en SVENSK pint." Och då frågar jag alltid: "Aha, men hur stor är den?". Lite trött svarar då personen i baren: "50 cl, sa jag ju!".

"Jo, det vet jag - men är det vanliga centiliter eller svenska centiliter?"

Heja Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Falken: Tyvärr men Timrå vinner i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Jompe:Någon som verkligen var "On the Road Again" var ju annars Davy som var hejdundrandes populär på 70-talet, det var tider det.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Av tallarna bakar vi broccolipaj,
(visst är gamle gubben westerlind skraj..?)
Kommentera


Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
Hardy Bacardy: Timrå Red Vultures?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
96 Artisten:
Nja, det är en bild av Timråklacken tagen efter en match mot Brynäs, minns inte vilken. Tyvärr har herr Hardy olagligt manipulerat ursprungsbilden, men Timrår snor ju alltid ramsor och annat från Brynäs, så vad kunde man vänta?

Hardy Bacardy: Alla vägar leder till rom.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: och cola. Jag är en lite undulat, eller örn eller gam?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Är väl lika bra att vi snor dem eftersom antalet röststarka i en normalstor Brynäsklack nuförtiden är lika med noll....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
någon som vet hur man gör för att se ppv via webben?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
rupert:
Hmm, en viss sanning finns det väl i det, men vi blir bättre och bättre.

Å andra sidan är snittåldern på en brynäsare 45 år och en i Timråklacken 15 år, så ni behöver mer än tre gånger så många för att era späda röster ska överrösta våra dundrande, manliga stämmor.


Brynäsklacken - varken talrik eller tallrik.
Kommentera

« · 591693 · »