Brynäs IF

730874 inlägg · 7961 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07

« · 930065 · » Till forumet

Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Känns som att det behöver ändras om i formationerna för att få lite mer stadga i mötet mot Tallefjantarna. Så här vill jag ha det:

Målvakter: Korhonen(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Lind-Molin

2:a Kankaanperä-Hietanen Widing-Sundström-Månsson

3:e Angell-Andersén Alcén-Lind-Brendl

Danielsson-Hauthonen-Hermansson

Extra: Sundqvist, Spets, Karlsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
70 Rodrigues: Ska Lind köra dubbelt? Det blir nog lite tungt för hans redan ganska krökta ostkrokskropp...
Kommentera

70 Rodrigues: Så här KRÄVER jag att det blir:

Målvakter: Nån ny (En till ny)

1:a Nån ny-Nån annan ny Ny-Ny-Ny

2:a Nån ny-Nån annan ny Ny-Ny-Ny

3:e Nån ny-Nån annan ny Ny-Ny-Ny

Extra: Några stenhårda snubbar som aldrig pissat på klubbmärket.
Kommentera

munkas: De här grabbarna är kokta i bajs. Inget att hymla om!

Fy f-n vad detta stinker!
Kommentera

munkas: Så här ska det givetvis vara, börjar bli trött nu :-)

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Lind-Molin

2:a Kankaanperä-Hietanen Widing-Sundström-Månsson

3:e Angell-Andersén Alcén-Hansén-Brendl

Danielsson-Hauthonen-Hermansson

Extra: Sundqvist, Spets, Karlsson.
Kommentera

AVGÅ: Du kan kräva hur mycket du vill, men tyvärr så tror jag inte att du får något gehör.
Kommentera

70 Rodrigues: 1:a femman ser intressant ut ; "Quisling-line" eller varför inte "Skuggtränarna"
Kommentera

JanT: Ett alldeles utmärkt tillfälle för dom att bevisa vart skåpet ska eller inte ska stå, eller hur?
Kommentera

70 Rodrigues: Bäste gamla forumkamrat. Det är med fasa som jag ser dig sitta önska någon av de som konspirerat mot bättre vetande till att spela nästa match. Du om någon borde inse att det dom gjort sedan match 3 denna säsong är faktiskt att vanärat Brynäs IF stolta färger. Ingen av dessa spelare är värdiga att någonsin ta på sig Brynäs matchställ igen.
Kommentera

Spelarna och ledarna i laget måste iaf tycka att det känns skönt att åtminstone supportrarna stöttar dom nu när det behövs.

Vadå?
Jaså, inte ens supportrarna stöttar nu heller?
Och jag som trodde att det var en supporters främsta uppgift?
Jaja, tänk så fel man kan ha...
Kommentera

70 Rodrigues: Det visade dom ju i kväll!
Kommentera

Huge: Det har visat sig genom historien att t o m i krig så kan man efteråt bli straffad trots att "man bara lydde order". Det gäller att tänka själv också. Och att komma med nya idéer.
Kommentera

70 Rodrigues: ok, så här skulle jag vilja se laget:

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Davidsson-Molin

2:a Kankaanperä-Hietanen Widing-Hrdina-Månsson

3:e Angell-Andersén Alcén-Kauppila-Brendl

4:e Danielsson-Falk-Hermansson

Kanske kan vi låna dessa nån match?
Kommentera

AVGÅ: Tror nog att du har blivit fartblind av Boorkens avgång, du ser inte skogen för alla träden m.m m.m. Tro mig, vi tar MINST 4 p på dom kommande 2 matcherna.
Kommentera

70 Rodrigues: Ska vi slå vad? Jag sätter 1000 spänn, ställer du upp?
Kommentera

Huge: Jag vägrar stötta ett lag med spelare av den karaktär som nu bevisligen finns i Brynäs IF. Om inte Leif boork lyckades sanera röta i denna förening - vem skall i hela fridens namn göra det då?

Bygg om från början i AS om så krävs!
Kommentera

70 Rodrigues: Bra, då utbyter vi bankkontonummer när det gått två matcher.
Kommentera

munkas: Tror du Elias är tillgänglig? Det ser så illa ut att jag är benägen att acceptera ett helt koppel slovakiska snabbskrinnare... ;-)
Kommentera

AVGÅ: Tycker vi kan träffas IRL(Läkerol Arena) istället, blir så mycket roligare att se din förödmjukade uppsyn när du lämnar över stålarna :-)
Kommentera

JanT: Jag är nog fan beredd att nöja mig med ett koppel slovakiska isdansöser....Det skulle ändå bli bättre.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan inte, jag har andra planer på torsdag kväll. Men om det nu, mot all förmodan, skulle bli så att jag förlorar vadet kan jag erbjuda mig överlämna pengarna live vid tillfälle.
Kommentera

AVGÅ: Lördag menar jag
Kommentera

AVGÅ: Behöver inte vara på torsdag, jag bor i Småland nu för förtiden så det får bli under en lördagsmatch framöver.
Kommentera

70 Rodrigues: Kom precis hem, har inte sett matchen.. Däremot så satt fader och såg matchen och det ska sägas att han inte är någon DJ-hatare som jag men han hade bara en sak att säga och det var att DJ var bland det sämsta han sett ikväll.. Några fler som var dåliga?! :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Åh, tillåt mig att bistå. Frågan bör formuleras "fanns det några fler som var SKITSÄMST!?". Jag ber om ursäkt för mitt lilla intrång.
Kommentera

JanT: Min poäng är den som faktiskt även Rodrigues har:
borde man inte först låta spelarmaffian (om det nu verkligen finns nån och om den isf verkligen är så stor och mäktig som det påstås?) få en chans att försöka vända skutan på rätt köl igen, innan man fäller domen?
Att direkt efter en förlust borta mot ES just nu bästa lag alla kategorier, göra som Expressen gör, känns inte direkt seriöst.
Där konstatera man följande:

"Brynäs kris löstes inte genom att sparka Leif Boork."

Precis som om krisen hade varit löst även om vi vunnit idag.

Låt det få ta sin tid och låt tränarna nu få lugn och ro istället för att som supporter lägga sten på börda och göra det ännu värre.
Man skäms ju som brynäsare när man hör vissa härinne kasta skit på allt och alla.
Nu är jag iofs luttrad vad gällre den biten, men det ser likförbannat djävligt illa ut varje gång det händer...
Kommentera

Var inte oroliga för matchen på torsdag, ni kommer möta ett gäng med handväskor och hatt, för bekvämare än dagens Timrå finns inte, det bästa för er är att ni förtillfället är efter oss i serien och då tro dom att man inte behöver byta om, man vinner ändå!!!! Så frukta inte!!

Ett Timrå-hjärta :-(
Kommentera

Huge: Och för oss som är lite mindre bemedlade, vad var det du ville ha sagt?
Kommentera

Huge: Är det första gången jag håller med dig nu?! :)
Kommentera

MB: Vad menat du? Ett gäng med handväskor och hatt krossar dagens Brynäs! Klart vi fruktar om ni ställer upp med sånt!
Kommentera

AVGÅ: Du låter verkligen som urtypen för en finnig tonårig kolerisk supporter som inte har nåt annat intresse i livet än sitt favoritlag.
Som efter varje vinst sitter och hyllar hela laget.
Och som efter varje förlust helst skulle vilja slå ihjäl ngn av spelarna.
Rätt så komiskt om det inte vore för att det är den sortens supportrar som ex Wikegård och ansvariga för många föreningar vill ta makten ifrån.
Supportrar som anser att dom har rätten att KRÄVA en massa saker, bara för att dom supportar och betalar inträde. Supportrar som ex trakasserar och hotar spelare/ledare eller på annat sätt försöker påverka en förenings beslut i den riktning man själv anser vara den bästa.
Kommentera

Huge: Beteendet från visst spelarhåll är oförlåtligt enligt mig. Vi är tillbaka där vi var för 5 år sedan. Leif Boork tillförde hopp och nytänk till föreningen.

Detta har raserats av en hoper quislingar som nu på något sätt skall agera "3-e tränare"

När LHC sparkade GP ifjol stod hela spelartruppen bakom Gunnar och gjorde uttalnden i stil med "det går inte att skylla allt på Gunnar"

I Brynäs IF lackar Andreas Dackell tydligen ur fullständigt när han blir bänkad i 1 match - dessutom enligt en i förväg aviserad taktik.

Bedrövligt är bara förnamnet.

Hur i hela frden kan du som hela tiden stått upp för Boorken försvara detta?
Kommentera

Huge: Hahaha, du är helt unik Huge! Tillåter du att jag citerar ditt inlägg för de som känner mig? Dom kommer att garva så dom kommer att behöva syrgas.
Kommentera

JanT: Du har så rätt!
Kommentera

Huge: Lugna dig nu Huge. Vi vet att du är väldigt arg och besviken efter två raka 5-1 förluster mot frölunda men du behöver inte uttrycka dig så hårt. Istället för att knyta näven jättehårt i fickan tycker jag du ska smyga ner i matkällaren och ta en liten smygrunk, det brukar lätta på spänningarna en smula. Sen kan du komma tillbaka, som en ny människa och skriva några fler sansade och nyanserade inlägg. Så så, iväg med dig nu.
Kommentera

JanT: Jag vill bara först försäkra mig om att det verkligen handlar om nån sorts spelarmaffia i laget, innan jag fäller domen.
Ett uttalande från en anonym spelarkälla i Expressen tycker jag är en alltför tunn bas att stå på.
Min poäng är också att man först måste ge den påstådda maffian chansen att visa vad dom går för, nu när man isf tagit bladet från munnen och fått bort Boork.
Tänk om det blir bra i slutändan och spelet/självförtroendet kommer tillbaka och vi fixar en slutspelsplats?
Hur ska man då ställa sig till den ev spelarrevolten?
Då har man ju isf uppenbarligen haft rätt, eftersom resultatet till sist är det som räknas.
Och samtidig så har man försvarat Boork, och det med rätta.

Snacka om att känna sig lätt förvirrad... ;-)
Kommentera

AVGÅ: Jag kunde ha tagit Boorkens avgång om han ersatts av en etablerad tränare av samma kaliber direkt. En tränare med klara linjer och konsekvent agerande. Hade dock helst sett att han fått vara kvar.

När det nu visar sig att samma gamla vanliga svågerpolitik har verkat i bakgrunden, blir jag oerhört besviken.

Det som nu hänt är enligt mig fullständigt förödande för Brynäs IF. Vi vrider tillbaka klockan minst 5 år, om inte mer.

Finns det fundament som Boork byggt överhuvudtaget kvar?
Kommentera

AVGÅ: Jag känner inte dig som person men du uttrycker dig iaf som jag kan tänka mig att den sortens supportrar skulle kunna göra.
Kommentera

Huge: I detta fallet är det "no mercy" från min sida. Som professionell hockeyspelare och föredöme i laget beter man sig inte på detta vis!

Den källa jag refererar till är dagens GD (nätupplagan). Således finns 2 av varandra (förhoppningsvis) oberoende källor. ;-)

Även om man (mot all förmodan) lyckas vända på steken och ta sig till slutspel så är min dom likafullt hård. Ett helt oacceptabelt beteende i mina ögon!
Kommentera

Bissett19: Skum uppställning om den nu stämmer?

Timrå–Brynäs

E.on Arena, 19.00
(PPV, Säsongskortet 18.55)

Brynästruppen

Målvakter:
1. Markus Korhonen
(30. Daniel Sperrle

Förstafemman:
7. Tommy Sjödin
10. Peter Nolander
14. Mathias Månsson
24. Mads Hansen
12. Andreas Dackell

Andrafemman:
11. Juuso Hietanen
18. Markus Kankaanperä
17. Daniel Hermansson
33. Sebastian Karlsson
41. Daniel Widing 11

Tredjefemman:
3. Daniel Johansson
9. Niclas AndersÈn
28. Pavel Brendl
36. Micke Lind
23. Björn Danielsson

Fjärdefemman:
22. Jörgen Sundqvist
8. Nick Angell
27. Lars-Erik Spets
21. Ove Molin
29. Johan Alcén
Kommentera

70 Rodrigues: Den ser väl ut som man förväntade sig? Karlsson har ju gått in på Huttens plats då finnpajsaren är skadad.
Kommentera

Då ser jag hellre att dom kör med PP kedjeformationerna hela matchen och bara ändrar backarna.

1:a Sjödin-Nolander Dackell-Lind-Danielsson

2:a Kankaanperä-Hietanen Brendl-Molin-Månsson

3:e Angell-Andersén Widing-Hansén-Alcen

4:e Hermansson-Karlsson-Spets

Extraback: Sundqvist

DJ kan dom väl glömma hemma i Gävle.
Kommentera

Gusten: En annan kliade hakan att Hutten hade gått ner på backen, förväxlade visst med Hietanen. :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Nja skum och skum.. Angell ska ju ta DJs plats men det lär han väl aldrig göra.. för om Angell tar DJs plats så kommer DJ att ta NAs plats..

Däremot så har ju faktiskt Karlsson varit bäste center hittills iår. även om alla vill se honom sparkad/utlånad så måste sägas att sett över alla matcher har han varit bäste center.. så tycker det är bra att han spelar där om dom nu ine kunde kunde haft Molin där..
Kommentera

70 Rodrigues: Skum uppställning? Detta är det manskap vi har att tillgå eftersom alla spelare inte kan bytas ut i ett nafs såsom flera härinne förespråkat. Dock inte du, Tony, jag vet att du är på det klara med att det är dessa gubbar som ska göra't (i alla fall de närmaste fem kamperna).
Kommentera

20 Lindgren: Det är dom olika formationerna i AB som jag tycker ser skumma ut, känns som att det blir lite energitapp, men å andra sidan så brukar ju uppställningarna i tidningarna vara preliminära.
Kommentera

65selander: "En annan kliade hakan..."

Vilken av dem – den övre eller den undre? :-()
Kommentera

Bissett19: Ikväll vinner vi, tips 3-4, med följande BIF målskyttar: Angell, Brendl, Månsson och Widing
Kommentera

« · 930065 · »