Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Tjuvar och bedragare

« · 304639 · » Till forumet


Tjuvar och bedragare
Jag vill ha namnet på tjuven! Han/hon har stulit av mej och jag vill veta vem det är. Är han förstagångsförbrytare får han ändå bara skyddstillsyn eller villkorligt. Rättmätigt straff får han först när skammen hinner ikapp honom. Har han snott mycket har vi en förklaring till Brynäs pajasekonomi. Kan det bli värre nu?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Lilljanne:

Att stjäla av Brynäs, hösten 2003, kan man nog säga vara likställt med att gå på stan och rycka en insamlingsbössa. Hoppas nästan för hans/hennes egen skull att det är ett relativt gammalt skelett som ramlat ur garderoben.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII: Att stjäla av Brynäs, hösten 2003 och alla andra höstar, vintrar, vårar och somrar, är som att stjäla den Heliga Graal, riva pyramiderna, elda upp Mona Lisa och spotta påven i ansiktet. Samtidigt!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Otroligt.. tragiskt!
Sparka ut skiten....
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Hoppas peronen hängs ut i media
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
RavenLord: Inte bara i media!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Lilljanne:

Hmm...tyvärr lyckas du inte slå an någon känslomässig ton hos mig med något av de där objekten, men det kanske är precis så det ska vara? :-)
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII: Gillar du inte påven?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Lilljanne:

Nej, jag tror bara att du lyckades räkna upp en mängd objekt som stämmer väldigt bra in i en jämförelse med Brynäs för mig där.

Saker som påstås ska betyda väldigt mycket för stora mängder människor, men som inte framkallar någon känslomässig reaktion i någondera riktningen hos mig.

Snygga, men konstiga, klädesmässiga attiraljer har han ju också den där påven, gammal är han och...tja, vågar man viska om en Graal med medföljande evig ungdom i närheten av den där "Ove Porslin" eller vad han nu hette?

Nästan kusliga liknelser, det där.
(Visst är det trevligt med lite MoDoism i gästboken ibland? Hälsa den där Wästerlind när han dyker upp åt mig)
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII: Liknelsen var ju mest till för dom som int begrip. Men säg så här då: tänk dej att nån snor alla era SM-bucklor, ehhh, -bucklan. På den tiden var det väl jäkligt högt silvervärde i pokalen.
För övrigt är alltså påven capo för ca en miljard katoliker, alltså något fler än oss brynäsare här på Jorden. Hur många brynäsare som finns utanför Jorden är ännu okänt.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII: Poängen var inte vad som framkallar någon känslomässig reaktion hos Dig; hoppas Du förstår att det är inte av något större intresse för alla oss andra. Att stjäla från Brynäs är att stjäla från något väldigt betydelsefullt från dem som identifierar sig med Brynäs. Om Du kan leva Dig in i det har Du något som kallas empati. Om Du inte kan leva Dig in i det, så fattar Du inte poängen. I så fall rekommenderar vi Modos GB.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
RavenLord: Det lär väl komma fram vem det är, hur många har Brynäs anställda på kansliet..inte många.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Jompe: Såja. En gnutta glimten i ögat skadar inte. :)
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Jompe:

Westerlind har redan förklarat för mig hur den här gästboken fungerar, jag borde ha vetat bättre och retirerar nu med det tunga artilleriet ringande i öronen ;-)
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII: High five!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
lindberg:Om man går metodiskt till väga så kommer man nog i närheten av vem det kan vara. Som sagt är dom inte så många och vi kan redan räkna bort 3 st, dom som skrev under pressmeddelandet.

Förr eller senare så kommer det fram vem det är!!! Offentlig bespottning är väl på sin plats?!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
RavenLord: De ha redan ändrat ekonomiansvarige på hemsidan, Henning har blivit tf.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Lilljanne: inte nu längre..
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
lindberg: Jag hajar. (nudge-nudge)
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: Vem frågar du? Mej eller Henning? Själv vill jag veta vem jag ska akta mej för.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: just det faktum att Henning inte var ekonmiansvarig kl 20.00 idag, men numer tillförordnad sådan, och att han står med i pressmeddelandet talar ju för att det inte är han som är den skyldige, utan tidigare nämnda fd ekonomiansvarige!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Inget nytt under solen här...har själv varit i karantän fyra dagar, dvs Borås.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Hong Kong: Stackars dig, hur mår du efter en sådan skräckupplevelse :-))
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Lilljanne: Och jag som trott hela tiden att Brynäs inte hade några pengar eller är det just därför???Har han snott alla insamlade pengar??SKANDAL!!!Det var ett milt ord!!!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
70 Rodrigues: Fick konstgjord andning i morse. Så nu är det ok. Med det var skönt att slippa sitta här i lördagsem. Fick se slutresultatet på texttv. Det var ingen rolig läsning.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
vem är bedragaren! och hur kan någon med så lite brynäs hjärta nässla sig in i klubben...
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Vem var det som var eko ans. innan 20.00 igår?
Läste det men kommer inte ihåg det?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Tja!

En JÄVLA skandal!!!

Den skyldige MÅSTE betala tillbaka varenda öre,med ränta!!! tycker jag.


Bra av klubbledningen att dom kör med öppna kort i alla fall nu när man fick misstanken.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!


ställ upp för Brynäs och gå på matchen ikväll!!!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Hur funkar det?

Om personen som nu polisanmäls blir fälld får han inte slanta tillbaka det han stulit då?

Hur fan kan man sjunka så lågt. Undrar när namnet på aset läcker ut?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Larry: Helt rätt, han ska betala varenda krona som han snott + minst lika mycket till, tycker jag
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Björn VII:
Låter som samma sak som drabbade Djurgårdeni slutet på 80-talet när man precis överlevt konkurshotet.
Den kassör man hade vid tiden kunde dessvärre inte skilja på mitt och ditt och det kostade den redan skuldtyngda klubben ytterliggare c:a 2 miljoner kronor.
Bara att hoppas på att det inte är den typen av summor vi talar om här för då lär det bli tungt för "Gvalias pojkar" att resa sig ekonomiskt igen.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
96 Artisten:

Svarar mig själv, efter att hettan släppt lite. Om moderatorerna bedömmer det så, plocka gärna bort mitt föregående inlägg. Fel att gå ut med anmn skulle bara länkat till google cache, ber så mycket om ursäkt. Som enda ursäkt kan jag bara framföra att jag var så j*******vla förbannad vid tillfället.
Kommentera


Sv: Tjuvar och bedragare
70 Rodrigues: Det här gör en så j..la förbannad här håller vi ;supportrar, på med en insamling för att BIF behöver pengar och så är det nån på kanslit som sitter och för över pengar till sig. Betala tillbaks säger jag om du har nån heder kvar.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
lindberg + lilljanne:
Verkar konstigt alltihop det här när "alla" vet vem som var ekonomiansvarig tidigare, men tydligen inte får nämna namnet i detta forum?
Åtminstone blev då mitt inlägg i går kväll bortplockat där det stod att Henning är tf ekonomiansvarig (saxat från hemsidan i går kväll). Den aktuella avstängda tjänstemannen heter inte Henning!
Känsliga saker det här...

Det är väl bara att starta en till insamling för att täcka det som eventuellt försvunnit (Almtuna har gjort det ganska nyligen i samma läge)!
Många insamlingar blir det...
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: Innocent until proven guilty!!
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
70 Rodrigues: Nej vi hänger ut honom/henne direkt enligt principen, guilty until proven innocent.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
66Hagberg: Det låter rättvist
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: En gång bedragare alltid bedragare.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
svedas: Det är inte frågan om att vara rättvist, det bara känslan man har just nu. Förstå dock att det var med glimten i ökat, självklar har Rodrigues rätt.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
svedas: I sinom tid kommer namnet på den skyldige att bli publicerat, tills dess så tror jag att dom flesta med lite ansträngning kan klura ut själv vem som nu är misstänkt för att ha nallat i kakburken......
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
70 Rodrigues, m fl:

Arbetsbefriad, varslad om sparken, borttagen från hemsidan, polisanmäld?

Guilty...

Uthängd...

Det finns olika sätt att göra det på.

Varför hymla?

Dubbelmoral?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
66Hagberg: Förstå att jag också hade glimten i ökat
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: Förstår inte varför ni blir upprörda! Han nallade ju bara från kaffekassan!

Sorry kunde inte låta bli. :))
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
gordo: Känsligt var ordet, sa Bull....
Moderatorn kanske hade lite svårt igår att hålla reda på äpplena och päronen, om man säger så. :-)

Tur i oturen att insamlingen kommit igång. Om man nu skall spekulera i den misstänkte förskingrarens eventuella återbetalningsförmåga, ser det tyvärr inte roligt ut, enligt min mening.
Utan att föregripa utredningen i detta fall, kan man iaf säga att personer som begår liknande brott (DIF-förskingringen för ett par år sedan), oftast har som förklaring att dom själva är skyldiga pengar någonstans.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
67Noden: ALLA måste ju veta vem det är. Det är pinsamt men man hoppades ju att BIF visste vad man gjorde.
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
rådbjer: Du borde ju förstå hur mycket det är i kaffekassan när man dricker Gevalia
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
Tänk om Brynäs sparkat fel person då? De har uppenbarligen anställt fel person, så det är väl inte omöjligt att de sparkar fel? Har ni tänkt på det, ni som så gärna vill hänga ut namn?
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
rådbjer: För alla som kan ratta in SR Gävleborg så kommer dom att nån gång mellan 13:00-15:00 att göra ett större reportage över "skandalen" i Brynäs......intervjuer med personal, spelare samt underteckad, vet inte om det kommer fram så mycket nya fakta men ska bli intressant att se hur dom vinklar till det
Kommentera

Sv: Tjuvar och bedragare
67Noden: Vet du om de sänder detta online också och i så fall vad är adressen.
Kommentera

« · 304639 · »