eftersom Forsberg ska till MoDo så måste ju Robocop ta vägen nånstans? ;)
kanske i Brynäs som komplettering till TJ?
Carl Lejonkräk:
ledarklyftan delat även spelartruppen, som jag skrev i mitt inlägg
Det är underligt. Fram till årsskiftet kunde Brynäs hota alla elitserielag. Vi slog Skellefteå 2 ggr av 3 möjliga. Vi såg inte skitbra ut men åtminstone farliga. Vad hände efter nyår? Skadorna har vi haft hela säsongen så det förklarar inte det plötsliga raset. Varför har inte Jonsson fått stopp på tidernas värsta ras? Varför har Brynäs försvarsspel varit kasst sen Jonsson tog över? Såg Gunnar Persson nåt som inte Jonsson ser?
"O vad lägger ni för tankar i Basses tweet...? Tror nog ledarklyftan delat även spelartruppen..."
Jag tyder det som att han gillar GP..har du tolkat det på något annat sätt?
Zzz:
Klart samarbetet TJ/GP inte funkat (trots att många här inte trott på gd:s version)
Klart GP vill säga att han drar, snabbt
O vad lägger ni för tankar i Basses tweet...? Tror nog ledarklyftan delat även spelartruppen...
tjugo8: Jag tycker det är bra att TJ blir kvar. Även om han visade tydliga brister under den här säsongen så tror jag att han kommer att vara en bättre tränare nästa säsong med en nyttig erfarenhet och kanske lite ödmjukare hållning.
Jag tycker det inte är så smidigt av GP att gå ut direkt efter match och säga att han lämnar. Det spär bara på snacket om missnöje. Han hade kunnat ta det lugnt någon dag och låtit det komma ut mer smidigt sätt.
Tommy blir tydligen kvar
Är lite kluven, hade en bra ersättare funnits kanske det hade varit läge för nybygge...
Lite underligt att man hattar så mkt mellan 2 eller 3 tränare...
Krav från TJ? Görs vägen i ordning för hans fortsättning iom GP:s uttåg...?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:Jag väntar fortfarande på något som styrker din tes. Det brukar ju skrikas efter bevis här från vissa håll närhan inte gillar det som sägs. Inte överaskande att han köper din version med hull och hår ;-)
Jag finner det väldigt märkligt att Stisse mfl. riskerar relationen till Brynäs på grund av EN missnöjd spelares åsikter.
Så fram med bevis...
Peja:
Du svarade inte om KÄLLORNA?
Totalt kaos är ju en direkt återgivning av källans ord, därav citattecknen
Tyckte vidare att du angav övriga spelares tystnad som ett bevis på att källorna har fel...men så var det alltså inte?
Tror inte vi kommer längre, bara lite intresserad att få svar på mina frågor
Vi har våra uppfattningar...
"Elias Lindholm inte allvarligt skadad, enligt säkra uppgifter. En säkerhetsåtgärd att han inte spelade vidare i går, vad det verkar."
Där drog man en liten suck av lättnad....
Redigerad kommentar
Peja:
Så artikelförfattaren ljuger när han skriver att han har KÄLLOR?
Och när GD ringer runt till spelare så tror du att alla öppnar sitt hjärta och säger exakt vad de känner? (i detta ämne kan jag rekommendera filmen The invention of lying)
Ordet kaos kan ju också variera i betydelse för olika individer, men du tror väl inte på allvar att det var en harmonisk grupp spelare+ledare efter 1-9 och Rögle-torsk samt tungt bagage?
Peja:
Ok, tänkte iom att du missade pluralis i artikeln
Men du vet ju då bara vem en av källorna är...?
Rent generellt kan avståndstagande från förmedlaren vara ett ganska vanligt agerande när jobbiga sanningar avslöjas, inte alltid ett bevis på osanningar
tjugo8: Jag har läst artikeln och funderar över ett par saker.
Hur man ex väljer att formulera sig, i avsikt att förstärka ev meningsskiljaktigheter i laget när det gäller ex val av taktik och spelsätt (nåt som inte är speciellt ovanligt oavsett lag...)
"Spelarna ska redan i december ha slagit larm"
Spelarna?
Nu är det helt plötsligt alla spelare som gjort uppror och velat "slå larm" (säljer förstås mer än att skriva nåt om olika åsikter i laget när det gäller taktiken)
" Efter förlusterna mot Skellefteå och Rögle verkar det vara totalt kaos,"
Det förrädiska lilla ordet "verkar" används frekvent i såna här lägen.
Ger skrivaren alibi att antyda att totalt kaos faktiskt råder, även om det bara gäller nån anonym källa som uppfattat olika åsikter om taktiken som totalt kaos.
Såvitt jag kan se har väl Peja bara påstått att han VET vem den läckande spelaren är, och det är väl inte osannolikt att den spelaren är identisk med "en källa med god insyn i laget".
I övrigt kan jag inte se att han tycker vare sig mer eller mindre än nån annan härinne, som förtjänar att ifrågasättas.
Peja:
Men snälla...har du överhuvudtaget läst artikeln?
Eller tycker du bara en massa ändå?
Redigerad kommentar
Zappaholic: Nörstebö gick bort sig flera ggr sådär mot HV, illavarslande!
Brynäs måste kamma till sig, annars går det åt helvete!
Troliga orsaker att nytt kontrakt dröjer...
- Pengar; TJ förhandlingsläge var bättre 2012, då hade Sundlöf fått hosta upp rejält, nu ser han förhoppningsvis chans att spara in lite...
- Trupp/spelinriktning; Hur stark blir truppen och vilket spel kan/ska spelas
Borde väl ändå vara klart till påsk tycker man...hoppas Sundlöf har en bra short list om det skiter sig m TJ