Brynäs IF

446515 inlägg · 7961 ämnen

Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012

« · 1564895 · » Till forumet

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
Huge: Fel igen. Årets lag är det sämsta Sundlöv ställt på isen.
Kommentera

tjugo8: "vi måsta använda våra huvuden och fråga oss;

Är innehållet rimligt?"

Precis.
Låter det rimligt att kaos råder i truppen, att tränarna inte pratar med varandra osv?  Tycker inte det.

Låter isf mer rimligt att det kan råda missnöje bland vissa spelare, nåt som GD sen övertolkat och förstorat upp för att sälja mer.
Att GP och TJ säkert har lite olika uppfattningar i vissa lägen stämmer nog också.
Tycker att Boorken verkar mest trovärdig, om man nu ska gå på nån utomstående som förmodligen vet lika mkt som du och jag.

Kommentera

sylf: Tyvärr har ju Gurra88 samma narcisstiska problem...sista ordet. Vi får se vem som vinner denna kamp :-)
Kommentera

Huge: Väx upp för fan!
Blev du tappad i golvet som barn, hade du blå brandbil, betong i sandlådan?

Är det det viktigaste här i livet, att få sista ordet, hur det än ser ut?
Kommentera

Huge:

Och igen...,
Kommentera

Gurra88: Ja, det var visst nån härinne som sa nåt om att vi hade det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen, ett lag som därefter tog guld.
Det var bra sagt, tycker jag.
Har du några fler exempel på uttalanden från skribenter som har andra bra saker att säga härinne?
Kommentera

Huge: Finns de som har mycket bra att säga här inne - du är inte en av dem.
Kommentera

Gurra88: Helt Ok, om du bara nöjer dig med att lyssna så....

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Nej jag stannar hellre här och lyssnar på dina briljanta inlägg om vem som har det i egna händer eller inte.
Kommentera

Gurra88: Länge sen du var i Modoboken nu, gurraponken.
Kan du inte kila in dit och leka lite med dom ett tag?
Tycker dom verkar lite uttråkade för tillfället.
Sitter bara och väntar på att slutspelet ska dra igång...
Kommentera

Huge: Näe!
Kommentera

sylf: Och du tror att Stisse hittat en annan lapp under en sten, där det står:

"Totalkaos i Brynäs. OBS! Det är sant!!!!!!!"

Och sen publicerar man skiten.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Carl, vi måsta använda våra huvuden och fråga oss;

Är innehållet rimligt?

Kan utgivaren anses som trovärdig, nu och historiskt?

Kommentera

tjugo8: Han tror dom hittat en lapp under en sten i skogen, på den stod det " kaos i Brynäs"
Kommentera

tjugo8: nej absolut inte.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hahaha, skynda dig att radera det där innan fler ser det!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Tror du källorna är anonyma för artikelförfattaren?

Kommentera

tjugo8: om anonyma källors uppgifter på ett eller annat sätt kan styrkas eller leda till avslöjanden så kan de givetvis användas i journalistiskt arbete. Men att enbart backa upp ett avslöjande på anonyma källor tycker inte jag är bra journalistik. Hur ska vi som läsare kunna värdera uppgifterna om de inte finns någon annan källa än anonyma källor?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Är du så dum att du tror att källan är anonym även för GD?
Stisse säger ju själv att dom aldrig skulle gå ut med det om dom inte hade tillräckligt med kött på benen. Det är exakt sånt här som det skall skrivas om, allra helst som klubben själva inte sagt ett Skit trots kräftgången.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Så du menar alltså att media aldrig ska publicera uppgifter som kommer från en källa som önskar vara anonym?

Kommentera

tjugo8: Däremot är det den gamle arnio med sina märkliga kommentarer och uppbackningar av sin Huge.
Kärleken där kommer aldrig att dö ut.
Kommentera

Slajsarn: Jag anser inte att en artikel som helt bygger på anonyma uppgifter är någonting att trycka. GD skulle givetvis ha grävt i saken och försökt att hitta någon som bekräftar eller dementerar de anonyma ryktena. Om anonyma källor bidrar till att någonting avslöjas som blir ett scoop så är det ju bra men här bygger ju allt på anonyma uppgifter. Det närmaste att få de anonyma uppgifterna bekräftade är ju Stisses teori om  GPs klädsel.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Fånig kommentar.
Lägg ner själv, finns ett par nick jag isf kan tänka mig att du själv använder...
Kommentera

tjugo8: Jag tycker att det är tråkigt att du ger dig på mig på det där sättet.
Kommentera

Peja:

Vem har sagt total kris?

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Carl, kan inte du sluta skriva här, snälla?

Fö blir jag mer o mer övertygad att du o Huge är 2 nick men samma skribent
Kommentera

Slajsarn: Klart att det är intressant för såna som letar fel och får vatten på sin kvarn av oseriösa skriverier där det är omöjligt att kontrollera ev trovärdighet på källorna.
Sen är det väl upp till läsaren att bedöma om man vill svälja allt med hull och hår eller tro på att sanningen oftast ligger nånstans mittemellan det som skrivs och det verkliga förhållandet.

Lever DU i tron att journalister aldrig har ett egenintresse i såna här skriverier och att man aldrig överdriver?
Som sagt: kontrollera aldrig en bra story, då riskerar den bara att spricka...
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Artikeln borde aldrig gått i tryck."
Varför inte? Lever du i tron att det som inte står i tidningen inte finns?
Det är precis såna här artiklar som är intressanta. Istället för att läsa den gamla vanliga skåpmaten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Artikeln borde aldrig ha gått i tryck.
Kommentera

tjugo8: Eftersom TJ vet vem läckan är, så kanske han tycker att det är en bullshit-story? Och det är ju helt sant som han säger, att någon alltid är missnöjd men att det inte betyder att det är total kris.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mer intressant om Artikeln i GD/AB i sportsurr

Och Linus får ordning på sina frågor nu när det är dags för honom att sluta

Tycker Brynäs/TJ verkar lite tramsiga/stötta, och fanns det ingen sanning hade reaktionen inte behövt bli så kraftig

samtidigt tar det enormt mycket onödig energi. Och vi som behöver all energi vi kan få för att prestera så bra som möjligt. Fullständigt respektlöst att ni inte tar kontakt med mig innan artikeln publiceras. Det är inte trovärdigt om inte vi får chansen att kommentera det hela. Då är det inte rent mjöl i påsen.

Vi frågade ju dig efter lördagens match om det här.

– Då sa jag att det inte stämmer. Här står en oerhört säker källa.

Våra källor har uppenbarligen en annan åsikt – och källorna är så trovärdiga att vi valde att skriva. Inte för att förstöra, utan för att berätta om strömningar som finns i truppen. Och hade du verkligen bekräftat påståendet om du visste att det stämde?

Kommentera

Zzz: Nä, det hade väl isf räckt med att skriva nåt allmänt om att det alltid finns missnöjda spelare som i nån form känner för att uttala sig i såna här lägen, utan att det fördenskull behöver vara nåt jättekaos i truppen.
Men sånt är naturligtvis alldeles för trist och faktamässigt enkelt, man vill ha så STOOOOORA rubriker som möjligt, om det finns en chans att skapa dom.

Vad beträffar L-G Jansson så har han både rätt och fel, tycker jag.
Att gå ut med en kraftig dementi kan tolkas som en panikåtgärd, endast avsedd för oroliga fans. Där håller jag med honom och Boorken: man kunde ha avvaktat och en aning och suttit ner i båten.

Vad beträffar ev uppsagda kontrakt så förstår jag dock inte L-G:s snack om "klumpigt agerande".
Hur kan han tycka att agerandet är klumpigt och samtidigt anse att Brynäs isf haft skäl för att säga upp kontrakten?
Har man goda skäl så är det väl snarare klokt agerat och inte klumpigt, eller...?
Jag ser det isf som att man uppträtt rakryggat mot de spelare so, sagts upp, nu får dom god tid på sig att hitta nåt nytt, om inte annat.
Att sportchefer vid den här tidpunkten börjar jobba med nästa års trupp ser jag inte som nåt konstigt öht.
Kan ju t.o.m vara så att spelarna det gäller har krävt besked själva och sen fått svar omgående.
Mao: ännu nåt man blåser upp för att lägga mer ved på "kaosbrasan"....
Kommentera

Huge: Så kan det vara, nu måste han ju stå på sig för att ha någon form av trovärdighet kvar. För att skydda Sandström om inte annat för han har fått sina fiskar varma. Men dom hade inte behövt slå på stora trumman. Missnöje i truppen hade varit bättre än fullt kaos. Nu skriver han att det kan vara så att ledningen inte vet om missnöjet, men kaoset då?

Nu kommer det uppgifter från Radiosporten att Brynäs sagt upp kontrakt med spelare. Dessa uppgifter kommer samtidigt. Slump? Jag säger inget eftersom jag inte har en aning vem som pratat med media, men min känsla säger att det i alla fall finns en möjlig kopling.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Han inte bara vacklar, känns som att han även skäms en aning om man läser lite mellan raderna.
Tycker även att hans (bort)förklaring känns lite märklig.
Om GD nu bara skrivit det dom vet (dvs att nån eller några spelare visat missnöje) varför isf vinkla det hela och få det till nån sorts jättemissnöje i hela laget med TJ m.fl?
Och om man dessutom hela tiden VETAT att det handlat om naturliga enstaka missnöjesyttringar som förekommer överallt i såna här lägen, varför blåser man då upp det till ett jätteproblem för att nästa dag gå ut och mildra dom egna skriverierna?
Svar: braskande löpsedlar säljer.
Hur är det man brukar säga i mediavärlden?
Kontrollera aldrig en bra story, då riskerar den att spricka...   :-)

Är faktiskt lite förvånad över att Stisse verkar ha fallit i den där säljalösnummer-fällan. Trodde jag inte om honom.
Hoppas det är ett olycksfall i arbetet.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Vacklar han inte lite? =). Han lät betydligt mer säker på sin sak igår.
Kommentera

brynäs08: Hade du räknat med annat från luftslott lakers?
Kommentera

Steenm: det är skönt att lakens ger bort matchen till råttorna??

Kommentera

Första ggn på sju matcher vi gör 1–0.
Kommentera

Blås av matchen för fan... :-)
Kommentera

KORS I TAKET!

Satan vad snyggt, Harju ;-)

Kommentera

sylf: SÅJA!!!!

HAAAAARJUUUU!!

Gött

Kommentera

Huge: jaaaaaaaa! HARJU!!
Kommentera

Zappaholic: 2-0 nu......
Kommentera

Sheena Punkrocker: vilken domare, fy
Kommentera

Zappaholic: Billig tvåa. Annars bra start.
Widing nära att näta på Gretzkys fina pass...
Kommentera

Zappaholic: Vi kör fullt o HV på 45 %, ändå är det jämnt :-(
Kommentera

2–0 AIK. Då kan vi säkerställa tre poäng till gnagarna med. Underbart värre.
Kommentera

Zappaholic: "Davidsson har ju sirap i benen..."

inte purung heller. HV e väl seriens äldsta lag? ;P
Kommentera

70 Rodrigues: HiV ser löjligt loja ut...kan vi nyttja detta läge tro?

Högst tveksamt men eftersom jag är optimist tror jag vi vinner och AIK förlorar :-)

Kommentera

« · 1564895 · »