Brynäs IF

731173 inlägg · 7961 ämnen

Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012

« · 1565000 · » Till forumet

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
Carl Lejonkräk: Också en jobbig jäkel att hålla reda på, men inte lika målfarlig som dom andra.
Kommentera

Huge: Varning för Samuel Påhlsson ikväll som inte gjort mål ännu, måltorkor brukar ju brytas mot Brynäs..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Skönt. Var lite orolig, enligt media tidigare idag så skulle dom vara tillbaka.
Kommentera

atilla: Ingen Skröder eller Rehger i Modo
Kommentera

Slajsarn: Och varför Nordan inte spelar vet du förstås, som är så insatt i laget och jobbar intimt med TJ och GP?
Mkt möjligt att han är den som gnällt, tror mer på hans välkända problem: ljumskarna.
Men det där vet väl du bättre, trots att du slutat gå på träningarna i C-hallen..
Kommentera

Slajsarn: Tror han är skadad. Senaste matchen så sa kommentatorn att Nordan klev av matchen eller nåt och att han tog sig illa på armen (om jag nu kommer ihåg rätt). Kollar man guldjakten här till vänster står det Nordan vilade från träningen igår också...
Kommentera

Slajsarn: Modo har Ullmark i mål, han bör vara snäppet sämre än Starkbaum
Kommentera

70 Rodrigues: Nordan petad igen...och Huge som sa att Nordan hade tagit den första petingen på ett bra sätt och var värd att spela i förstalinan...

Sedan petad igen och nu r det "en spelare" som har klagat i tidningarna...hmmmm

Kommentera

Slajsarn: Det var inte riktat till dig heller :-)
Kommentera

Zappaholic: Det blir extra komiskt när jag avslöjar att Slajsarn är obetydligt yngre än undertecknad...   ;-)
Kommentera

Zappaholic:Det är länge sen jag skrev några såna saker...Så dra inte in mig i den debatten. Fast jag TÄNKER inga snälla saker om en del här DET ska du veta ;-)
Kommentera

Slajsarn: Man ska retas med stil i det här forumet. Personangrepp är ju trista saker... När du skriver "Du tror väl att Jorden är universums centrum... Det var ju den vanligaste tron när du föddes strax innan Gallieo bevisade motstasen" riktat till Huge så är det faktiskt riktigt skoj.

När andra skriver "jävla snorunge" och annan skit är det ju faktiskt bara löjligt.

Mer sånt Slajsarn :-)

Kommentera

Huge:Vart uttrycket kommer ifrån vet jag och NÄR det kom vill jag skita i för det är i alla fall inte relevant.

Angåede ditt svar till zappaholic.. VAR har jag skrivit att jag tror att det är fulltkaos i Brynäs? Jag skrev ett svar till Arnio om varöfr man skulle publicera och inte sitta på den nyheten. Fast du har ju för vana att hitta på en egen verklighet.

Du tror väl att Jorden är universums centrum... Det var ju den vanligaste tron när du föddes strax innan Gallieo bevisade motstasen

Kommentera

Slajsarn: "Sen kommer du med ditt 70-tals argument om att sälja lösnummer. Lösnummer i en värld där 90% har tilgång till Internet"

Uttrycket "sälja lösnummer" kommer från pappersvärlden, helt riktigt.
Det illustrerar papperstidningarnas försök att slå mynt av sensationer, få folk att läsa och på så sätt öka sin vinst.
Finns väl ingen anledning skrota uttrycket bara för att papperstidningens betydelse minskat och Internet har blivit den stora inkomstkällan för media.

Upplysningsvis tror jag dessutom att uttrycket härstammar från betydligt tidigare än 70-talet.
Isf snarare 1870- än 1970-talet.

Kommentera

Huge: GD skulle aldrig skita ner Brynäs i detta läge om de inte hade rikligt på fötterna. En missnöjd spelare har vi väl minst varje säsong och det är knappast något unikt. Men visst, även att det är en spelare så ser han ju dagligen vad som händer mellan Tommy och Gunnar så trovärdigt är det ju hur som helst
Kommentera

Gurra88: "Men jag hävdar att artikeln aldrig publicerats om det bara vore för att en enstaka kille är missnöjd för att vara petad eller dylikt."

Ja, där är vi ense.
Varför skulle man publicera nåt så pass ointressant?
Eller nåt så ointressant som alla skadorna och att TJ för länge har klamrat sig fast vid ett alltför offensivt spelupplägg?
Sånt säljer ju inte speciellt bra...

Kommentera

Huge: Absolut inte. Men jag hävdar att artikeln aldrig publicerats om det bara vore för att en enstaka kille är missnöjd för att vara petad eller dylikt.
Kommentera

Gurra88: Precis. Liksom du bara betvivlar det som passar in i DIN teori som smutskastar Brynäs så mkt som möjligt...
Kommentera

Peja: Varför har inte denne enstaka fått ta sitt pick och pack och dra?
Kommentera

Huge: Fel Huge. Du betvivlar bara det som inte passar in på din teori som rentvår Brynäs så mycket som möjligt.
Kommentera

Gurra88: Nej, men andra som också är anställda av Brynäs har. Jag tänker dock inte säga vilken spelare som grinade ut anonymt. Inte av respekt för den spelaren utan för respekt för de som berättade för mig. Men det är väl inga problem för dig att ta reda på vem det var, om dina påstådda insiderkällor verkligen existerar....

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Har spelaren sagt detta till dig? haha
Kommentera

Gurra88: Finns inget i GD:s uppgifter som avslöjar hur många spelarkällor det handlar om.
Därför har jag ingen anledning att betvivla Pejas uppgifter om att det rör sig om en enda spelare som vädrat sitt missnöje.
Kommentera

Gurra88: Ingenting av det jag sa motstrider GD:s uppgifter... De har dock förstorat det hela genom att säga att det var totalt kaos, när det i själva verket bara var en spelare som uppfattade det så.
Kommentera

Huge: Så du litar på Peja men inte på GD? hahaha
Kommentera

Huge: Det var ju ett mail ämnat för honom? Når jag inte honom bäst genom att skicka det till hans mail? Blir ju lite konstigt om jag lägger ut ett mail som är till honom här istället.. Har fortfarande noll intresse vad du tycker om mina mail, jag har fått de svar jag söker, även att jag inte håller med dem i allt.
Kommentera

Peja: Litar på dig, du verkar ha bra koll och uppfattas säkert som objektiv och seriös av dom flesta härinne.
Låter inte som ett speciellt säkert underlag för GD:s skriverier, om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Huge: Ja det är EN spelare som är källan. Det är fakta.
Kommentera

Huge:Ja varför har man inte tagit in ersättare som håller samma klass som de man skall ersätta? Att endast skylla på skador går inte. För oavsett så har ju flera av de bärande spelarna underpresterat å det grövsta hela säsongen och sånt kan inte skyllas bort på skador. En backuppsättning som ALLA dömde ut innan säsongen och som skulle förstärkas enligt sundlöv...Du vet han som har haft TRE spelaruppror under sin tid som sportchef. Densamme som "förstärkte" Brynäs med SAIKS nionde back...

Intressant att du tog upp det Gurra skrev FÖRRA säsongen i ännu ett inlägg. Vad det ska ha med mig att göra är ÄNNU intressantare. Ska du inte passa på att ta upp det jag sa om bäckis och hans första säsong i NHL med när du ändå är i farten.

Kommentera

Gurra88: Han är väl alltför upptagen med att svara på dina konstruktiva mail, som vi aldrig får se härinne...
Kommentera

Huge: Sant. Trots detta har Sundlöv mage att sitta kvar på sitt kontor.
Kommentera

Slajsarn: "Vad har hänt med Brynäs? Varför denna avgrundsdjupa "svacka"?

Vi har ju enligt en viss skribent ett ännu sämre lag än det som tog guld ifjol.
Truppen är i totalkaos (enligt GD), tränarna talar inte med varandra.
Hela premiärbackuppsättningen är i stort sett borta och du undrar varför vi är i denna djupa svacka?

Vore väl isf mer anmärkningsvärt om vi INTE hamnat i detta läge....
Kommentera

Huge:"Källorna kan mkt väl vara seriösa, betyder inta att man måste svälja det som GD publicerat med hull och hår, som du gör.
Lite komiskt att du sitter och gnäller över hur andra sväljer det Brynäs säger, när du själv gapar som en blåval på jakt efter plankton över det GD skriver.
"

Jag ser det som en bekräftelse på att någonting inte är som det ska och därav den totala underprestationen rent sportsligt.

VAD det är och VILKA det gäller har jag inte kommenterat och inte heller spekulerat i. Det enda jag har gjort är att sätta mig i journalistens kläder om varför han publicerade nyheten.Du tror inte att det stötts och blötts på redaktionen om man skall publicera eller inte.

Sen kommer du med ditt 70-tals argument om att sälja lösnummer. Lösnummer i en värld där 90% har tilgång till Internet (dessvärre innefattar den procenten DIG med)

Kommentera

Carl Lejonkräk: Eller tror du det? Då hade spelarna likaväl kunnat riva sina kontrakt omgående istället för att gå via GD
Kommentera

Gurra88: Herregurra!
Kommentera

Carl Lejonkräk:OK då är vi på samma bladså att säga.

Men sett till Brynäs dementi så förklarar det ju temperaturenhos Brynäs. De har alltid kört med vattentäta skott och den som bryter mot den policyn lär inte bli långvarig inom organisationen. Vi fårväl se efter säsongen när spelare sökt sig till andra klubbar.

Kommentera

Slajsarn: Vad jag noterat så är det betydligt fler än lilla jag som ifrågasätter skriverierna om "kaos" i truppen och att tränarna inte talar med varandra.
Bl.a Boorken och flera likvärdiga bedömare som själva jobbat i branschen och vet hur det funkar.
Och om nu inte ditt patenterade läsförståelseproblem återigen hade spökat, så hade du märkt att jag hela tiden sagt att jag inte utesluter nånting i det här fallet. Källorna kan mkt väl vara seriösa, betyder inta att man måste svälja det som GD publicerat med hull och hår, som du gör.
Lite komiskt att du sitter och gnäller över hur andra sväljer det Brynäs säger, när du själv gapar som en blåval på jakt efter plankton och sväljer det GD skriver.

"Nu får Sandström ett svar på frågorna som ALLA Brynäsare har ställt sig länge under den här säsongen."

Ajfan, så det är DU som är källan alltså?
Hur vet du annars att svaren Sandström fått är sanningsenliga?
Konstigt att du inte trätt fram tidigare....

"Att Brynäs är blixtsnabba med att dementera nyheten är i sig en nyhet det med."

Kanske ingen nyhet, skulle vilja påstå att det är en rätt så normal reaktion i såna här lägen.
Det komiska är ju att du alltid suttit och gnällt över att man inte får nån info från ledningen och att fansen får gissa.
Nu går man ut direkt med info, då passar inte det heller.

I princip kan jag dock hålla med om att man inte hade behövt gå ut så snabbt i det här fallet.
Kan uppfattas som att man överreagerar och därmed har nåt att dölja.
Men som sagt: å andra sidan hade du gnällt exakt lika mkt om man hade avvaktat och inte sagt nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: OM det nu är spelarna som är den säkra källan så är du väl inte så dum att tro att de skriver ut vem som är missnöjd? Det lär ju ha varit ett ultimatum från spelarnas sida att man inte blir uthängd.
Kommentera

Slajsarn: Nej nej Slajsarn du missförstår nog och nu sitter jag med mobilen så det blir kort. Jag litar på Gd och tror inte att de hittat på någonting. Jag anser att de borde ha med kommentarer från spelare och ledare i artikeln. Har de försökt att få kommentarer men inte fått det så borde de i alla fall skrivit vilka som inte vill kommentera. GD ska absolut inte vara snälla mot Brynäs och inte publicera negativa saker men lite mer arbete tycker jag de kan lägga på en så pass viktig artikel (viktig för Brynäsare i alla fall). Därmed har jag sagt mitt om detta(blev ganska långt ändå) och NU fokus på matchen mot Modo.
Kommentera

Slajsarn: Ungefär vad några försökte förklara för Barbie & Ken, gick inte!
Kommentera

Carl Lejonkräk:"tjugo8: Det jag saknar i artikeln är att i alla fall några spelare och ledare får chansen att kommentera uppgifterna. GD har gjort det lite för lätt för sig då de rakt av publicerade uppgifterna utan att ens stämma av med ledare och spelare. Detta påminner allt för mycket om den journalistik som kvällstidningarna bedriver och som ofta bespottas från bland annat skribenter härinne."

Ja VEM är det som bespottar dessa artiklar då? Jo din stora idol Huge. Ja, så länge inte artikeln är positivi Brynäsögon, då är det givetvis en välgrundad artikel. Men så fort det kommer något negativt så kommer dessa inlägg.

Men sätt dig i Sandströms eller för den delen Stisses kläder. Du jobbar som sportjournalist på en lokaltidning där Brynäs stor för en viktig del av innehållet.

Att då sätta sig att hitta på en nyhet och publicera den med risk att förstöra relationen mellan sig själv och Brynäs. Låter det vettigt?

Nu får Sandström ett svar på frågorna som ALLA Brynäsare har ställt sig länge under den här säsongen.

Vad har hänt med Brynäs? Varför denna avgrundsdjupa "svacka"?

Annonym källa eller inte så är det en källa och det är din förbannade PLIKT att rapportera detta. Annars har du inget på tidningsredaktionen att göra. Tror du inte att man har hört av sig till alla möjliga inom Brynäs organisation för en kommentar? Och istället har man slängt sig på tangenbordet för att dikta ihop en förljugen historia helt utan bäring?

Att Brynäs är blixtsnabba med att dementera nyheten är i sig en nyhet det med.

Kommentera

70 Rodrigues: Klart att vi går för guld! Viktigt med poäng ikväll för att få lita andrum.
Kommentera

70 Rodrigues: jag fattar inte varför man inte bara bestämde sig, som man gjorde inför guldsäsongen? haha. lät ju så himla lätt:)
Kommentera

Gurra88: Målsättningen är väl fortfarande GULD, jag har iaf inte läst eller hört att den har ändrats?
Kommentera

Huge: Med tanke på att vi hade 16 poäng tillgodo på AIK så är väl slutspel en självklarhet? Allt annat är ett praktfiasko.
Kommentera

sylf: Mina också...
Kommentera

Gurra88: Perfekt. Då är det bara att ställa in sig på slutspel och nya guldmedaljer....
Kommentera

Huge: Underströk bara mina teorier!
Kommentera

tjugo8: Det jag saknar i artikeln är att i alla fall några spelare och ledare får chansen att kommentera uppgifterna. GD har gjort det lite för lätt för sig då de rakt av publicerade uppgifterna utan att ens stämma av med ledare och spelare. Detta påminner allt för mycket om den journalistik som kvällstidningarna bedriver och som ofta bespottas från bland annat skribenter härinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Och om så vore: vad är DITT problem?
Blev du tappad i golvet som barn och skadade dig så mkt att du nu inte tål om nån vill ha sista ordet?
Är det viktigaste för dig att påpeka att du inte gillar när nån vill ha sista ordet?
Väx upp för fan!!!
Kommentera

« · 1565000 · »