Redigerad kommentar
Det råder väl ingen tvekan om att det är BACKAR vi behöver förstärka med? Bengtzén säger "får tillbaka några skadade spelare som ökar konkurrensen" - ja, det är forwards.
Vi gör ju målen framåt, oftast. Det är defensiven som spricker. Och absolut, defensiven sitter i hela laget, men enligt mig är det backmisstag som är grunden till 8 av 10 insläppta hittills.
Andersén, Bertilsson och Kilström håller bra/okej nivå. Sen är det svajigt.
* Sundqvist måste bort
* Westlund behöver något år till, håller inte nu
* Eklund och Djoos är skickliga offensivt, men svajar defensivt
Minst en back måste in, en defensivt stark.
70 Rodrigues: Är det någon coach jag INTE vill se i BIF är det Rönnkvist.
En alldeles för defensiv coach för att passa BIF bra.
Visst just nu behöver vi ha in en defensiv coach (assisterande helst) för att på något sätt få ihop ett bra grundspel i försvaret.
Men min åsikt till att Luleå inte lyckades ta sig längre än de gjorde tidigare år med Rönken som tränare är och var att han var alldeles för destruktiv och defensiv i sitt hockeysätt.
Jag skulle vilja ha in en tränare likt Roger Rönnberg som har en tydlig offensiv bild men samtidigt en klar och tydlig bild över hur försvaret ska fungera.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Avslutar min Gävle-vecka m o möta TJ i löparspåret...
70 Rodrigues:
Rycker till lite när jag hör upprepade svaren; "jag vet inte vad det beror på"....Brrrrrrr.....
Lite mer för den som vill försöka förstå TJ
http://www.hockeysver...a-det-har/
http://sverigesradio....el=6005539
Redigerad kommentar
Jajjen:"Men spelar han ner Brynäs i Allsvenskan med sin defensiva inkompetens väger guldet väldigt lätt. Jag hoppas att hans chefer förstår att ta rätt beslut innan det händer."
Brynäs, Allsvenskan? Vad sjutton snackar du om? Har du rökt morötter igen?
Tittar man tillbaka så har väl inte Brynäs gjort en riktigt bra match sen Luleå hemma i nionde omgången. 14 omgångar sen, en och en halv månad. Brrrrr
Redigerad kommentar
Peja: Svårt för nån utomstående att ha svaren. Det som är lätt att se även för en läktarcoach är att försvarsspelet varit riktigt dåligt med Jonsson som tränare. Som nån skrev var det uselt även under guldsäsongen. Under slutspelet kompenserade målvaktsspelet med råge för det. Jag har svårt att tro att det är Sundlövs inköp som är ansvariga för att defensiven är av allsvensk kvalitet.
Det är en sak att vinna med seriens bästa spelare i laget. Men en bra tränare är den som kan stoppa ett skadat lag från att förblöda. En sån tränare behöver Brynäs. 5, 6 och 5 inläppta de tre senaste matcherna antyder att vi inte har det. Liksom hela senaste vårsäsongen.
Redigerad kommentar
Linus Wickman: Lån säger ingenting om hur ett företag mår. Intjänandeförmåga säger allt. Med ett snitt på 9000 per match och som hela Göteborgs vinternöje kan dom skära guld med täljkniv.
Förra säsongen redovisade Frölunda personalkostnader på 13 miljoner mer än Brynäs. Det blir några skapliga hockeylirare det. Hur skulle dom annars kunna erbjuda Sveriges mest intressanta tränare och juniorer kontrakt?
Varför tror alla att Frölunda har taskigt med stålar? För att Aftonbladet säger det?
Peja: Spelar det nån roll? Spelet ser nästan lika uselt ut nu som under förra vårens katastrofsäsong. Jonsson var lika övertygad då (sa han) om att det skulle vända eftersom laget var tillräckligt bra. Alla som hängde med då vet att det aldrig hände.
Men får jag välja helt fritt vill jag att Jonsson säger det han tror på riktigt. Om det spelar nån roll vad jag tycker är jag jävligt osäker på. Men det var det du ville veta.
Mycket som är sej likt från i våras.
Tommy Jonsson inför färjestadsmatchen: – Vi ska ta oss samman. Vi vet att vi har en hög nivå i laget och vi ska tillbaka dit. Jag är övertygad om att det kommer att vända, det gäller bara att samla ihop sig ordentligt.
Inte för att jag tror att Niclas är ute efter Tommys huvud, men hur ofta får man höra eller läsa att en spelare öppet önskar sin tränares avgång?