Slajsarn: "Så man kan inte göra det bekvämt för sig och skylla allt på skador. Visst påverkar dessa väldigt mycket men det är inte den hela bilden."
Självklart inte.
Men alla skadorna är de facto roten till det onda, som i sin tur ger upphov till helhetsbilden.
Allt plottrande med försvarsspelet pga skador från start som sen i jämn takt har drabbat oss under hela säsongen, har självfallet gjort att många spelare tvingats spela ett lite annorlunda spel än vad som varit tänkt.
Med osäkert uppträdande och påföljande dåligt självförtroende som följd, en ond spiral som sen har varit svår att få stopp på.
Säger sig självt att ett lag som drabbats av våra skador hade fått problem i det långa loppet.
Gurra88: Nja, det var väl inte vad jag skrev, att de skulle lägga sig ner och dö. Tyvärr tror jag inget kommer hända, fasaden kommer hållas tills säsongen är över. Sen kommer förändringarna, vilka de nu månne bliva.
Ska ett namn in tror jag på ett namn utifrån, med stor pondus som kan skaka om killarna och väcka laget på kort tid. Leif Strömberg?
Jag bara namedroppar lite...
Huge:Håller med till 99%, det enda avvikande är att jag tycker Sundlöv ska ställa sin plats till förfogande!
Tanken på det egna unga har redan blivit ett självändamål, och fallerat snudd på. Plus att de värvningar Sundlöv gjort knappt håller allsvensk klass!
Zappaholic: Vad är det för vits med att hålla fasaden och se skiten falla? Varför ska man ha sån stolthet när det inte finns nånting att vara stolt över? Agera nu och rädda ett eventuellt slutspel.
Leif Strömberg? Fy fan säger jag bara. haha. nej tack
Gurra88: För egen del ser jag ingen vits med att hålla fasaden, jag bara skriver vad jag tror kommer hända. Nämligen ingenting förrän säsongen är över.
Vad gäller Strömberg försöker jag bara komma på namn som kan åstadkomma en snabb förändring. Tror inte att en intern lösning kommer klara det.
Zappaholic:
Ingen, behåll Tommy. En ny tränare lär inte hinna göra någon förändring på fyra matcher. Det är bara att bita ihop och låta TJ köra ända in i kaklet o sedan göra en utvärdering efter säsongen.
Zappaholic: Vem som helst kan göra det bättre eftersom det finns sånt missnöje.. Men sen vill man ju helst ha en som är lämplig för nästa säsong också ..
Zappaholic:
Tror inte TJ kommer få sparken, däremot blir jag inte förvånad om ett eller annat kontrakt kommer brytas efter säsongen.
Peja: Stora delar av truppen är kvar nästa säsong.. Finns missnöje redan nu så blir det inte bättre nästa säsong.
Jag gillar Tommy, men han är inte större än laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Slajsarn:
Jag hoppas verkligen du har fel, plocka bort TJ till förmån för GP känns som att byta ner sig rejält.
Peja: Vill de ha bort tränaren så har de inte lika lätt att prestera på topp i matcherna. Det är väl knappast första gången vi ser det? Det är ju knappast 1-2 spelare som underpresterar, utan hela laget. Ska han bänka hela laget nästa år menar du? Eller varför skulle de helt plötsligt börja lyssna? Eller ska man sparka hela laget bara för att behålla Tommy?
Gurra88: Om det nu finns ett sånt missnöje, varför går två spelare med på att skriva långtidskontrakt samtidigt som att man diskuterar förlängning med Tommy?
Om det nu finns ett missnöje hoppas jag klubben bestämmer vilken väg man vill ta. Anser man att Tommy är rätt man för att leda laget får man göra rent hus med missnöjesgänget. Brynäs måste sätta sin värdegrund, köper man inte det ledningen bestämt så har man inget i klubben att göra.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Det är inte alla spelare som känner igen den beskrivning som ges i GD/AB idag, snarare så att det är en mindre klick som är missnöjd.
Gurra88:Förklara:
"Varför tror du inte att de skrivit kontrakt med Tommy?"
Carl Lejonkräk: Vad exakt i den meningen är det du inte förstår?
Varför tror du inte att de HAR skrivit kontrakt med Tommy.. Förstår du nu?
Gurra88: Jag säger inte att den är tagen ur luften, men det kan vara några personers åsikt. Men som sagt, väljer Brynäs Tommy inför nästa år måste spelare och ledare som inte köper hans modell bort.
Sen tror jag inte att Brynäs kommer vinna något guld på minst ett par i år iom att en helt ny lagstomme måste byggas. Sånt kan man inte värva ihop på ett år.
Jag tycker att Tommy ska vara kvar. Tror inte att det kommer att brytas några kontrakt tyvärr heller om man inte lyckas trejda spelare iofs.
Vilken spelare var den senaste BIF bröt kontraktet med? Nån som har koll på det?
Tror nog inte det är fel på Tommys spelidé heller för vi måste komma ihåg att det här laget har varit serieledare under säsongen och låg med i kampen om topp 3-4 när raset började före jul. Frågan är ju vad som inte stämmer??
Slajsarn: Så du köper inte min teori att de som är anonyma källor i GDs artikel inte har fört fram sina synpunkter till tränare och ledare?
För mig så följer dett tydligt spåren från skitsnackare som hellre går bakom ryggen på folk än ser dem i ögonen och framför kritik. Missnöje kan finnas trots att inre stridigheter inte förekommer. I artikeln står ingenstans att någon framfört kritiken internt, om så vore fallet så borde det i arikeln stå så.