Brynäs IF

731077 inlägg · 7961 ämnen

Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012

« · 1563956 · » Till forumet

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012

Slajsarn: Så du köper inte min teori att de som är anonyma källor i GDs artikel inte har fört fram sina synpunkter till tränare och ledare?

För mig så följer dett tydligt spåren från skitsnackare som hellre går bakom ryggen på folk än ser dem i ögonen och framför kritik. Missnöje kan finnas trots att inre stridigheter inte förekommer. I artikeln står ingenstans att någon framfört kritiken internt, om så vore fallet så borde det i arikeln stå så.

Kommentera

Huge: Säger han som sväljer allt Brynäs säger, för enligt dig så är dom ju ofelbara.
Kommentera

Slajsarn: "Så man kan inte göra det bekvämt för sig och skylla allt på skador. Visst påverkar dessa väldigt mycket men det är inte den hela bilden."

Självklart inte.
Men alla skadorna är de facto roten till det onda, som i sin tur ger upphov till helhetsbilden.
Allt plottrande med försvarsspelet pga skador från start som sen i jämn takt har drabbat oss under hela säsongen, har självfallet gjort att många spelare tvingats spela ett lite annorlunda spel än vad som varit tänkt.
Med osäkert uppträdande och påföljande dåligt självförtroende som följd, en ond spiral som sen har varit svår att få stopp på.
Säger sig självt att ett lag som drabbats av våra skador hade fått problem i det långa loppet. 

Kommentera

Gurra88: Nja, det var väl inte vad jag skrev, att de skulle lägga sig ner och dö. Tyvärr tror jag inget kommer hända, fasaden kommer hållas tills säsongen är över. Sen kommer förändringarna, vilka de nu månne bliva.

Ska ett namn in tror jag på ett namn utifrån, med stor pondus som kan skaka om killarna och väcka laget på kort tid. Leif Strömberg?

Jag bara namedroppar lite...

Kommentera

70 Rodrigues: Säger han som sväljer all kritik mot Brynäs, bara det gagnar din enögda syn på ansvariga, som enligt dig ju aldrig gör nåt rätt utan bara gör fel.
Dina omogna patetiska standarsvar har du levererat härinne sen jag blev medlem och dom är exakt lika obegåvade nu som då.
Kommentera

Carl Lejonkräk: det är precis lika lätt att förkasta det som står på Brynäs hemdida. Hur svårt är det att få en spelare med utgående kontrakt att på order understryka dimridåerna från brynäs håll? De är ju ett antal. Lägg därtill på den skara spelare dom fått fortsatt förtroende trots att de inte presterat ett skit den här säsongen.
Kommentera

Zappaholic: Jag är mer inne på det som Staffan Nyblom i BT skriver: TJ måste få förutsättningar (bättre material) inför nästa säsong, tror inte på nåt tränarbyte.
Här har Sundlöv ett stort ansvar, föreslår att man stärker upp organisationen kring honom och spelmässigt försöker hitta lite mer etablerade spelarnamn.
Tanken att alltid satsa på eget får inte bli nån sorts självändamål, känns som att det är lite risk att vi är på väg åt det hållet.
Kommentera

Huge: Jag tror inte heller på att sparka TJ, men ska det göras håller jag med gurra88 om att det bör göras nu i så fall. 
Kommentera

Slajsarn: vi vet som vanligt ingenting egentligen. Det vi vet att att det finns vissa spelare som inte har förtroende för tränarna och tränare som inte har förtroende för vissa spelare. De anonyma påstår inte för i artikeln att de framfört sina klagomål till ansvariga i Brynäs.
Kommentera

Huge:Håller med till 99%, det enda avvikande är att jag tycker Sundlöv ska ställa sin plats till förfogande!

Tanken på det egna unga har redan blivit ett självändamål, och fallerat snudd på. Plus att de värvningar Sundlöv gjort knappt håller allsvensk klass!

Kommentera

Zappaholic: Vad är det för vits med att hålla fasaden och se skiten falla? Varför ska man ha sån stolthet när det inte finns nånting att vara stolt över? Agera nu och rädda ett eventuellt slutspel.

Leif Strömberg? Fy fan säger jag bara. haha. nej tack

Kommentera

Gurra88: För egen del ser jag ingen vits med att hålla fasaden, jag bara skriver vad jag tror kommer hända. Nämligen ingenting förrän säsongen är över.

Vad gäller Strömberg försöker jag bara komma på namn som kan åstadkomma en snabb förändring. Tror inte att en intern lösning kommer klara det.

Kommentera

Gurra88: Nej nej nej inte Leif Strömberg som står och skriker fitta och massa skit på allt och alla!
Kommentera

foppa78: Nej, Strömberg är nog inget bra val...men vem kan gå in i detta läge?
Kommentera

Zappaholic: Jag tycker att man ska behålla Tommy och ge honom ett spelarmaterial som klarar av att spela under hans direktiv. Den nuvarande spelartruppen klarar inte av det.
Kommentera

Zappaholic:

Ingen, behåll Tommy. En ny tränare lär inte hinna göra någon förändring på fyra matcher. Det är bara att bita ihop och låta TJ köra ända in i kaklet o sedan göra en utvärdering efter säsongen.

Kommentera

tompap71: Jo, jag vill också behålla Tommy. Jag bara funderar vem som skulle kunna gå in om nu Brynäs beslutar att sparka TJ.
Kommentera

Zappaholic: Vem som helst kan göra det bättre eftersom det finns sånt missnöje.. Men sen vill man ju helst ha en som är lämplig för nästa säsong också ..

Kommentera

Zappaholic:

Tror inte TJ kommer få sparken, däremot blir jag inte förvånad om ett eller annat kontrakt kommer brytas efter säsongen.

Kommentera

Gurra88: Jag ser hellre att Tommy fortsätter och att man petar de som inte klarar av att spela efter hans direktiv. Låt juniorer spela istället. Det vore mycket bättre för Brynäs långsiktiga framtid än att ta in en defensiv tränare, tror jag.

Den här säsongen kommer trots allt sluta i antingen Ingenmansland eller kvartsfinal, oavsett vem som tar över. Inte en chans att dagens Brynästrupp vinner mot Skellefteå i bäst av sju matcher.
Kommentera

Peja: Stora delar av truppen är kvar nästa säsong.. Finns missnöje redan nu så blir det inte bättre nästa säsong.

Jag gillar Tommy, men han är inte större än laget.

Kommentera

Gurra88: Missnöjet gäller inte samtliga spelare. Varför låta spelare som inte håller måttet bestämma?

Nej, ingen är större än laget. Och överskattade spelare som visar noll stolthet på isen och skyller ifrån sig på tränaren är defintivt inte större än laget.
Kommentera

Peja: Hur vet du det? Det är ju inte speciellt många som verkar tro på det de håller på med, av spelet att döma

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: det har ju varit tyst angående en förlängning med TJ. Jag har en otäck känsla av att han inte fpr fortsatt förtroende och att GP får förtroendet att axla manteln som headcoach nästa säsong. Inte för att han är ett bättre val utan för att han är gammal i gården trots att han varit ute på äventyr nägra år. Utan att kunna visa upp några vidare resultat på sitt CV.
Kommentera

Gurra88: Hur jag vet vad? Resultaten är inte bara tränarens fel. Eller bara Sundlövs fel. Eller bara spelarnas fel. Det är ett delat ansvar. Många spelare saknar dock självkritik och skyller sina usla prestationer på tränaren.

Det finns t.ex en del simpla direktiv om hur Brynäs ska spela sig ur motståndarnas forechecking, men vissa spelare klarar helt enkelt inte av att följa det. Deras skicklighet räcker inte till, trots att det verkligen är basics på ES-nivå. Men sånt ser man knappast från TV-soffan...

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: det har ju varit tyst angående en förlängning med TJ. Jag har en otäck känsla av att han inte fpr fortsatt förtroende och att GP får förtroendet att axla manteln som headcoach nästa säsong. Inte för att han är ett bättre val utan för att han är gammal i gården trots att han varit ute på äventyr nägra år. Utan att kunna visa upp några vidare resultat på sitt CV.
Kommentera

Peja: TJ har en tendens att köra sitt eget race vad jag hört, förhoppningsvis så drar han lärdom av årets säsong och anpassar spelide'n efter materialet samt blir mer lyhörd gällande ledarkollegorna. Skulle vilja se att Larsson och GP ersattes, varför inte med Bäcklin och Djoos t.ex.?
Kommentera

Slajsarn:

Jag hoppas verkligen du har fel, plocka bort TJ till förmån för GP känns som att byta ner sig rejält.

Kommentera

Slajsarn: Nu gav du mig rysningar!
Kommentera

Peja: Vill de ha bort tränaren så har de inte lika lätt att prestera på topp i matcherna. Det är väl knappast första gången vi ser det? Det är ju knappast 1-2 spelare som underpresterar, utan hela laget. Ska han bänka hela laget nästa år menar du? Eller varför skulle de helt plötsligt börja lyssna? Eller ska man sparka hela laget bara för att behålla Tommy?

Kommentera

Gurra88: Om det nu finns ett sånt missnöje, varför går två spelare med på att skriva långtidskontrakt samtidigt som att man diskuterar förlängning med Tommy?

Om det nu finns ett missnöje hoppas jag klubben bestämmer vilken väg man vill ta. Anser man att Tommy är rätt man för att leda laget får man göra rent hus med missnöjesgänget. Brynäs måste sätta sin värdegrund, köper man inte det ledningen bestämt så har man inget i klubben att göra.

Kommentera

Huss: TJ är ju en tränare som förespråkar ovanligt stor frihet för spelarna på isen. De får stort utrymme för kreativitet. Men då måste ju spelartruppen innehålla högklassiga kreativa spelare och inte bara massa grovjobbare... Många av de nuvarande spelarna behärskar inte den friheten.

Självklart kunde Tommy ha anpassat sitt spel till spelartruppen, men jag tror att grundproblemet är att man överskattade truppen. Och spelarna överskattade antagligen sig själva också. Man ska inte glömma att många av nyförvärven valde Brynäs framför andra klubbar just på grund av Tommys taktik, och det kan ju omöjligtvis bara vara Tommys fel om dessa spelarna därefter inte behärskar systemet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88:

Det är inte alla spelare som känner igen den beskrivning som ges i GD/AB idag, snarare så att det är en mindre klick som är missnöjd.

Kommentera

Huss: Lidström går och drar fötterna efter sig några mil bort, ge honom backsidan så får han en utmaning värd namnet =)
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att man ska välja att inte förlänga/sparka de som inte håller måttet. De borde ju ha stort intresse av att bryta kontrakten om Tommy blir kvar, om de är så himla missnöjda med honom...

Spelare som visar noll stolthet har ändå ingenting i Brynäs att göra. Karaktärsspelare som Bertilsson och Ollas skriver 3-årskontrakt när det går tungt, medan vissa ser ut som apatiska barn under matcherna och skyller ifrån sig i media efteråt. Det är uppenbart vilka som förtjänar att spela kvar, och vilka som inte förtjänar att göra det.
Kommentera

Zzz: Varför tror du inte att de skrivit kontrakt med Tommy?
Kommentera

Peja: det är väldigt många av dem du syftar på som har kontrakt. Låter det sannolikt att man sparkar dessa och tvingas att betala deras löner?
Kommentera

Gurra88: Hur skriver du pojk?
Kommentera

Gurra88: Jag vet inte, men det kan ju ha att göra med enbart resultaten. Det behöver inte nödvändigtvis att göra med ett missnöje. Vi kan väl säga med stor säkerhet att Sundlöv aldrig inför Ollas och Bertilsson skulle lova att Tommy inte skulle vara kvar för att få dom att skriva på.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad är det du inte förstår arnio? så kan jag förklara
Kommentera

Gurra88: Det är inte säkert att man tvingas betala deras löner. Man behövde göra det i t.ex Micke Wahlbergs fall eftersom han hellre la av än fortsatte spela elithockey någon annanstans. Och ärligt talat, om en spelare hellre lägger av än fortsätter spela, så har han ju bevisligen inte rätt inställning... Men tror nog att alla i dagens Brynäslag skulle vilja fortsätta sina karriärer på elitnivå, precis som alla (förutom Wahlberg) som Boork sparkade gjorde. Dessutom kan vissa kontrakt vara skrivna på så sätt att de kan brytas utan några större problem.
Kommentera

Gurra88:Förklara:

"Varför tror du inte att de skrivit kontrakt med Tommy?"

Kommentera

Zzz: Nej men vad bra. Då tar vi bort de 2-3 stycken som är missnöjda och sen vinner vi guld.. Problemet är större än så , och jag önskar att Tommy hade lösningen, men han har ju tydligen inte det. Fallet har inte slutat och en sån artikel som GD publicerar idag är inte tagen ur luften.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad exakt i den meningen är det du inte förstår?

Varför tror du inte att de HAR skrivit kontrakt med Tommy.. Förstår du nu?

Kommentera

Gurra88:nu när du ändrat meningen så förstår jag då det blev en helt annan betydelse  ;-)
Kommentera

Gurra88: Jag säger inte att den är tagen ur luften, men det kan vara några personers åsikt. Men som sagt, väljer Brynäs Tommy inför nästa år måste spelare och ledare som inte köper hans modell bort.

Sen tror jag inte att Brynäs kommer vinna något guld på minst ett par i år iom att en helt ny lagstomme måste byggas. Sånt kan man inte värva ihop på ett år.

Kommentera

Jag tycker att Tommy ska vara kvar. Tror inte att det kommer att brytas några kontrakt tyvärr heller om man inte lyckas trejda spelare iofs.

Vilken spelare var den senaste BIF bröt kontraktet med? Nån som har koll på det?

Tror nog inte det är fel på Tommys spelidé heller för vi måste komma ihåg att det här laget har varit serieledare under säsongen och låg med i kampen om topp 3-4 när raset började före jul. Frågan är ju vad som inte stämmer??

Kommentera

Carl Lejonkräk: bra försök arnio. Testa igen
Kommentera

Huge: Och där blev Huge kränkt o då tog argumenten slut, precis som vanligt. Istället så börjar du med psykotiska mantra ang begåvning.
Kommentera

Zzz: det är samma stomme från förra året. Varför ska man bygga nytt! Det finns ett missnöje på bra mycket fler än 2-3 spelare
Kommentera

« · 1563956 · »