Enaranger: Cat Stevens heter väl inte ens Cat Stevens längre...?
Skulle antagligen bli SHL:s lugnaste intro :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
DavyDjoos: För TJ & HUGE ser något som inga andra ser.
Han hamma spelstil som Hutten fö; Gliiiidande skithus stilen..
Målvakten är lagets viktigaste spelare. En sliten klyscha. Men vad sann den är. Det tog inte många minuter för laget att känna att här har vi en målvakt vi kan lita på. Lugn, trygg och stabil. Försvarsspelet såg genast bättre ut, backar och forwards sorterade ut lättare. Två raka segrar. Fem poäng på tre bortamatcher. Mer än godkänt.
Det är väl för tidigt att dra några långtgående slutsatser än, men håller Starky den här nivån, kommer vi ta många sköna segrar framöver. Spelet över hela banan kommer bli bättre, men framför allt egen zon, där vi duttat och kladdat alldeles för mycket.
Med fler spelare tillbaka,kan detta bli bra. Jag tror på topp fyra, Leksand kommer inte hålla kvar sin topplacering, och jag ser oss efter SAIK, FHC och sen är det jämnt skägg mellan flera lag.
Lyxfällans placering är ganska galen. De snittar 2,2 gjorda mål/match och har 2,44 insläppta mål/match. Trea i serien. Vad tyder det på? Att de gjort läxan hur man som nykomling överlever i SHL. Tät defensiv, minimerar misstagen, bjuder inte på någonting, är effektiva.
Tittar man istället på Örebro, så inledde de ju strålande, slog i princip alla lag med frejdig ishockey, men alla experter och läktarcoacher, inklusive undertecknad, satt och väntade på raset. Och väntade. Och det kom. Nu är man lika fastgjord i botten som en ståplats i Bråviken.
Lyxfällan då? När kommer raset? Det alla väntar på. Håller det en hel serie att göra färre mål framåt än man släpper in? Kommer Alsenfeldt fortsätta stå på huvudet? I början av serien jämförde jag honom med Rahm, att han inte var bättre. Där hade jag tokfel. De kommer dala i serien, mitt tips är att de landar mellan plats 7 och 10.
Örebro och AIK till kvalserien.
Vi blir sämst sexa...
Någon som har status på Kilström och Djoos?
EskilstunaLasse:
Behöver ni en forward med tanke på alla skador? ;)
Zappaholic:
Ang Rahm Vs Alsenfelt så var det TOM leksingar som sa att att Oscar är en medemåttig målvakt och han håller inte och att dom hellre hade Rahm i mål. Jag sa tvärtom och tvivlade inte en sekund på Oscars potential efter det man sett i kvalserien och Hockeyallsvenskan.
En rejäl pungspark till dom sk " experter som sågade Leksand och framförallt Oscar innan säsogen, inga namn nämnde men hoppas han läser " Boork " ;)
Sedan kan du väl lova att du skriver Leksands IF istället för Lyxfällans IF, det börjar faktiskt bli rätt tjatigt nu. Fortfarande är det kommunen som skall bära hundhuvudet men bara för att det råkar vara Leksand skall det tjatas i all oändlighet om detta.
Vart är skandalrubrikerna om Modos affärer med kommunen? 90 miljoner på sammanlagt 10 år det är jävligt mycket pengar men det stärker ju bara det jag sagt hela tiden att kommunen är viktig för en del elitlag , kanske tom alla lag.
vad betalat ex Gävle Kommun Brynäs varje år? Bara nyfiken!
Redigerad kommentar
mattias - 74: Kan inte lova något angående Leksand/Lyxfällan...vi får se ;-)
Tror inte det finns några liknande oegentligheter från kommunhåll i Gävle som det finns i Leksand. Det hade kommit upp till ytan för länge sen.
Tror dock ni dalar...ni släpper in fler mål än ni gör. kommer det verkligen hålla i längden? Dalar Osvar blir det riktigt jobbigt.
Zappaholic:
Vem är osvar? Nån norsk släkting? ;)
Redigerad kommentar
Klart det stör
Speciellt när Fuskland oförtjänt är i shl pga en miss från förbundet
Förbundet trodde aldrig att ngn förening skulle få igenom en rekonstruktion, därför tog de bort den tidigare sportliga bestraffningen i samband med rekonstruktioner
I Norge har de vett att klämma åt m det sista som får klubbarna att rygga tillbaka från Ekonomisk doping;
"Norska hockeyförbundet meddelade på fredagen att man ger Storhamar ett poängstraff på 15 poäng för att klubben inte har genomfört de ekonomiska spartilltagen man pålagts att göra."
Alltså ut med Dennis Persson?? Skadad hela tiden och när han väl spelar har det ofta sett väldigt undermåligt ut...
Rahm fick oerhört mycket kritik varav väldigt mycket var befogat enligt mig iallafall. Dock tycker jag Dennis Persson någonstans har fallit under radarn och sluppit kritik vilket jag personligen tycker är väldigt förvånande.
Ett annat klagobjekt har varit Löf men jag tycker Dennis Persson förtjänar minst lika mycket kritik. Nu kan man långt ifrån alltid rå för om man blir skadad men tycker inte detta håller på elitnivå?? han har ju glidit med i Brynäs snart 1 1/2 säsong nu.. blir faktiskt less på detta.
Löf har större utvecklingsmöjligheter och är inte lika skadebenägen så jag skickar hellre ut Dennis Persson, även fast Löf inte är något praktexemplar heller för den delen.
En backförstärkning hade inte varit fel.. Gäller bara att värvningsansvariga prickar rätt och marknaden är nog förhållandevis tunn just nu.