Brynäs IF

727711 inlägg · 7962 ämnen

Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

« · 1604467 · » Till forumet

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Brynäslegenden: Det står ju klart och tydligt i artikeln att ingen back kommer att värvas. Lööf är tillbaka efter skada och ersätter Kilström. Vi får hoppas att Starkbaum tar det lite lugnt med julskinkan närmaste dagarna. Han kommer behöva vara i sitt livs form de kommande två månaderna. 
Kommentera

munkas: Han heter Simon Löf inte Lööf, står klart och tydligt i artikeln.
Kommentera

munkas: Det är alltså så man leder svensk hockey.
Men ersätter en 2-3 back med en 7-9 dito och HOPPAS på ett mirakel.
Kommentera

Brynäslegenden: Konstigt att jag inte lagt hans namn på minnet...
Kommentera

munkas:
Har också dåliga minnen av Löööf
Kommentera

"Dennis Persson är tillbaka och Simon Löf tränar för fullt så vi har ändå bra beställt på backfronten..."

Så uttalar sig en sportchef med noll koll. Herre-gud.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: "Det är alltså så man leder svensk hockey.
Men ersätter en 2-3 back med en 7-9 dito och HOPPAS på ett mirakel."

Precis! Det är ju ganska utvecklande för de unga spelarna som får chansen i alla fall. Att köpa in finnar så fort någon skadat dig bidrar inte till utvecklingen av svensk hockey det minsta.
Kommentera

Steenm: Ryan Gunderson, Simon Bertilsson, Robin Jacobsson, Jörgen Sundqvist, Dennis Persson ,Simon Löf, David Westlund, Christian Djoos, Mattias Nörstebö typ helt ok.
Kommentera

Steenm: Men Steenm på Hockeysnack har järnkoll? Herre-gud!
Kommentera

Lindström: Har du räknat på vad alla dina krav på spelarköp kostat totalt? Jag menar du måste ju ha en realistisk uppfattning om vad det kostar när du hånar Brynäs värvningsstrategi. Du tycks ju ha viss insikt.
Kommentera

Jajjen: Tydligen betydligt mer jävla koll än dig åtminstone som, om jag förstår dig rätt, tycker att Löf och Persson håller SHL-klass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Löf har skolats genom alla led i Bif men INTE håller i SHL, synd.
Men varför ska han kunna prestera noll och inte men sitta säker?
Blir aningens uppenbart att det är prestige i Bif att man med alla medel ska skola in han.
För någon lovande junis kan du väl inte tycka att han är?

Finns J20 killar som kan göra det han kan, dessa spelare är framtiden. Löfs framtid är inte i SHL så enkelt är det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Åfan Löf är alltså ung och ska få chansen.
164 SHL matcher senare borde man kanske säga att man fått ett par chanser att visa att man tillför.
Kommentera

Steenm: Löf och Persson håller såklart I elitserien, inte hög klass men de är helt dugliga.
Kommentera

Lindström: "Carl Lejonkräk: Åfan Löf är alltså ung och ska få chansen.
164 SHL matcher senare borde man kanske säga att man fått ett par chanser att visa att man tillför."

Djoos, Westlund och Nörstebö har ju alla kommit in i laget vid skador och de är ju unga.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad har dom med det att göra? Var Löf som diskuterades och hans plats.
Löf är en 8-9 back inget annat, bara att hoppas att Bif inte kör på gamla meriter IGEN istället för talang, hunger & inställning (Westlund & Nörstebö)
Kommentera

Simon Löf spelade ganska många matcher i slutspelet 2011/12, gjorde det dessutom bra och för er som inte kommer ihåg det tog Brynäs GULD det året. Hur fan kan det bli katastrof om han täcker upp några matcher??? 
Kommentera

Lindström: inte alla håller med dig i dina åsikter, att du skriver att någon inte håller elitserieklass behöver inte innebära att det är så. Sundlöv och Tj har uppenbarligen en annan uppfattning än dig.
Kommentera

Scerban: Löf var inte bra när Brynäs tog guld. Det var ju därför som Tommy matchade andra backar stenhårt hela den säsongen. Ekholm, Gunde etc spelade väldigt ofta väldigt mycket på t.ex Löfs bekostnad. Löf har alltid varit en svag länk, men han kunde 'komma undan' på ett annat sätt när han hade bättre omgivning. Den här säsongen har han ju haft enorma problem i varje SHL-match som han har spelat. Skulle helt klart hellre spela Westlund.

Backsidan kommer få stora problem utan Kilas, Djoos och Nörsterbö. Jag tror som sagt på Westlund, men det finns inte hur många J20-backar som helst att kasta in när Dennis Persson och Löf skadar sig och/eller gör bort sig och behöver bänkas. Nästa spelare på rad är alltså 4:e backen i J20 (om man tänker att Djoos, Nörsterbö och Westlund är juniorer) och då har J20-laget inte direkt haft lysande backspel de senaste säsongerna.
Kommentera

Peja: Det är väl bra att vi kan fylla på från J-20 och inget problem. De som kommit in har gjort det bra samt att Löf och Persson lätt kan öka sin istid vid skador. Jag älskar att se att inte Brynäs är ett lag som ständigt värvar utan i stället leder svensk hockeys utveckling genom att (så långt det är möjligt) fylla på från de egna leden.
Kommentera

Peja: Har du missat att Löf nosar på en OS plats.....

Westlund har visat att han SKA gå före Löf alla dagar i veckan, men TJ kommer väl att vilja köra en etablerad spelare som inte kommer att vara kvar istället...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Klart man ska satsa på juniorer, men det finns inte hur många som helst som kan gå in och göra ett bra jobb på SHL-nivå. Om så hade varit fallet, så hade J20 utklassat varenda lag i sin serie. Och duktiga juniorer måste kompletteras av bra seniorspelare (spelare som är bättre än typ Löf) för att de ska kunna prestera.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: "Westlund har visat att han SKA gå före Löf alla dagar i veckan,"

Har du ringt TJ?
Vad sa han?

Kommentera

Huge: Vad tycker du själv, Löf eller Westlund?
Kommentera

Peja: "Löf var inte bra när Brynäs tog guld."

Han var väl inte direkt dålig heller, vad jag minns.
Det är samma enögda och oftast överdrivna kritik som alltid kommer när det går dåligt. Då gör många det lätt för sig genom att skylla på nån enstaka syndabock som huvudorsak, allt blir ju så mkt enklare om man slipper analysera dom lite djupare orsakerna.
Som Scerban är inne på: varför skulle inte Löf tillfälligt kunna ersätta Kilas under den tid som Djoos och Nörstebö är borta?
Det rör sig om ett par matcher, att vi skulle få jätteproblem med backsidan under den korta tiden låter högst osannolikt. Isf måste övriga ordinarie backar falla ihop samtidigt, vilket inte låter speciellt sannolikt det heller.
Håller iaf med om att Westlund isf kan vara ett bättre alternativ än Löf, som ersättare till Kilas.
Kommentera

Huge: "varför skulle inte Löf tillfälligt kunna ersätta Kilas under den tid som Djoos och Nörstebö är borta?"

Kortfattat svar: Därför att Kilas är en mycket bättre back än Löf. Enligt lokalmedia blir ju Kilas borta 6-8 veckor. Det är många matcher - och många poäng som står på spel.
Kommentera

70 Rodrigues: Svårt val, men av det jag sett så tycker jag att Westlund iaf inte har sett sämre ut än Löf i de matcher han spelat.
Såvitt jag kan se så är det väl dessutom inte klart att just Löf är tänkt som ersättare för Kilas, Sundlöv säger väl bara att backsidan ändå känns Ok med Löf och DP tillbaka samtidigt som vi har Djoos och Nörstebö.
Blir inte förvånad ifall Westlund får mer istid och isf på Löfs bekostnad.
Kommentera

Peja: Nu hänger jag inte riktigt med?
Jag talar om det fåtal matcher som Djoos och Nörstebö är borta, inte den tid Kilas går skadad.
En kortvarig ersättare för Kilas i form av Löf eller Westlund fram till dess både Djoos och Nörstebö är tillbaka lär knappast försvaga backsidan nämnvärt.
Efter julvilan ser jag isf inga större problem med att övriga ordinarie backar får lite mer istid för att hjälpa till om det behövs.
Kommentera

Huge: Det var jag som inte hängde med :) Läste fel. Jag tycker att värvningarna av Starken och Warg visar hur mycket lagdelar kan höja sig av att få in en etablerad pjäs. Forwardsuppsättningen känns genast mycket bredare när 4:e kedjan består av Lindgren, Warg och Larsson istället för Lindgren, Ljunggren och Brodecki, även om de två sistnämnda gjorde bra intryck. Men å andra sidan kanske just det faktum att Brynäs redan har värvat flera spelare under pågående säsong innebär att man inte har råd med en till...

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Bara för att du saknar ryggrad och egen vilja så kan du försöka hålla en normal ton i dina inlägg.

JAG med många andra ser inte Löf som en SHL spelare, har du problem med det så förklara gärna vad DU ser i han.

Har du ringt TJ ang Ola än?
Var det inte han som skulle dominera i Bif?
Eller var det så enkelt att du var tvungen att försvara Bif när dom värvade han.
ALLA som sett han spela sa samma sak om hans avsaknad av närkamps spel.
Kommentera

Lindström: "JAG med många andra ser inte Löf som en SHL spelare, har du problem med det så förklara gärna vad DU ser i han."

Sundlöv, TJ och erfaret yrkesfolk som sysslar med hockey dagligen tycker uppenbarligen annorlunda.
Därför undrar jag bara vilka meriter och erfarenheter DU har som gör att TJ och Sundlöv borde lyssna på dig?
Ryggraden och viljan verkar ju finnas hos dig, så jag undrar återigen: vad sa Sundlöv och TJ när du ville dela med dig av dina expertråd som kunnig och initierad tränare/coach?

Kommentera

Huge: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
För okunniga mig så är det fullständigt klart att både Löf och Persson håller SHLklass, de enda som jag uppfattat det anser annorlunda är några ännu mer okunniga läktarcoacher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför är Löf och Persson bänkade så ofta om Brynäs tycker att de håller SHL-klass? Varför lånas Löf ut till Allsvenskan flera säsonger i rad om han håller SHL-klass...?
Kommentera

Peja: för att Brynäs har bättre backar och fler backar än att alla kan spela samtidigt.
Kommentera

Peja: Bänken i BIF = Belöning

I resten av världen = Tar inte en plats i uppställningen.

Kommentera

Huge:

Så att Löf har vart utlånad/suttit på bänken är för att vila han i form.

IMPONERANDE!!

Du visar igen vilket forumtroll du är.

Kommentera

Huge: Löf var bra 11/12 som resten av laget. Men nu har han gått ner sig. Du tror inte det handlar om att grejen att han sitter på ett kontrakt är anledningen till varför han är kvar i laget? Är det någon som tror att Löf kommer vara kvar när kontraktet går ut? Tveksamt. Det blir nog Allsvenskan för honom då. Om inte något fattigt lag vill ha en billig utfyllnadsspelare.
Kommentera

Rodrigo: ja i Allsvenskan skulle han kunna spela i andra eller första backar kanske
Kommentera

Rodrigo: Med nuvarande backuppsättning skadefri så här Löf självfallet den som först får stiga åt sidan om skador uppstår, inget konstigt med det.
Men som Lejonkräk är inne på: behöver inte per automatik betyda att han är värdelös och inte håller SHL-klass som många vill få det till bara för att det ev finns bättre alternativ.
Herregud, HS vimlar av självpåtagna elitcoacher som Lindström, tomtar som tror sig veta bättre än TJ och annat fackfolk som har hockey som yrke.

Det komiska är självinsikten hos dom här tomtarna.
Man är i deras ögon ett troll om man tror att kunnigt och erfaret fackfolk vet bättre än okunniga, oinsatta och gnällande läktarcoacher.
Själv kan man i stort sett ingenting om hockey, har minimala kunskaper, insyn och erfarenheter av att leda ett hockeylag men sitter gladeligen och talar om för fackfolket hur dom borde göra istället.
Jag menar, allvarligt: ska man skratta eller gråta åt Lindström och såna som han?
Har svårt att bestämma mig, men tårarna lär ju rinna på mig oavsett...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Svårt att säga på förhand. Vissa blommar ju inte ut i Allsvenskan på det sättet man tror att dom ska göra. Men han skulle nog kunna göra sig bra i Allsvenskan. Skulle inte förvåna mig om han faktiskt hamnar i Almtuna, om dom nu inte åker ut.
Kommentera

Huge: Du har en sådan nödvändig ton. Verkligen.

Men visst.

Alla här ska sluta ha åsikter om hockey bara för att vi inte är hockeytränare. Varför diskuterar vi något ens? Vi kan ju inget. Finns det något du tycker vi kan diskutera?

Kommentera

Folk har vissa åsikter på ett forum. Ibland är dom kanske lite konstiga, ibland radikala, ibland smarta. Det är så det funkar. Man får acceptera att alla tycker som dom gör istället för att säga åt dom att bara hålla käften för att dom inte kan något.

Visst kanske det skulle vara bra om alla som hade en åsikt hade mer insyn. Men ingen av oss har det och då får man acceptera att folk tycker som dom gör.

Alla kan inte vara hockeytränare.

Kommentera

Peja: Först vill jag säga att det inte stämmer med J20:s backar. 95:rna har den bästa backuppsättningen på länge. Det ser dock tunnare ut bland 94 och 96:orna på backsidan. Man ska också komma ihåg att det är viktigt att plocka upp till A-laget utifrån behov. Westlund och Nörstebö är helt olika spelartyper. Westlund mer av en Anderse'ntyp medans Nörstebö är mer av en Gundersontyp. Man kan inte som många gör här ranka dem mot varandra rakt av.
Kommentera

Rodrigo: I många fall: var hellre tyst och undvik därmed risken att bli betraktad som okunnig än att öppna käften och undanröja alla ev tvivel.
Är inte samma som att förvägra ngn en åsikt härinne, som du helt felaktigt tycks tro att jag gör.
Kommentera

Äh snart jul nu, om ni bråkar får ni inga klappar
Kommentera

Huge: Bara för att Löf skrivit någon typ av mystiskt livstidskontrakt, som gör att han halkar in i truppen år efter år, innebär inte automtiskt att TJ tycker att han håller för SHL. Jag tycker det verkar ganska tydligt att han försöker undvika att spela honom så långt det bara går. Hade det funnits mer deg i kistan är jag övertygad om att Brynäs hade försökt hitta en stabil back på marknaden. Men eftersom det inte finns något utrymme för ytterligare värvningar säger han diplomatiskt till tidningarna att de har tillräckligt med backar för att fylla upp för Kilas. Man måste kunna läsa lite mellan raderna på allt skit murvlarna skriver i tidningen vettu... 
Kommentera

munkas: Fan, munkas, du är ju riktigt klok!
Lindström och Steenm, läs munkas senaste inlägg då fattar ni hur det är att vara sportchef. (OBS! Ingen ironi!) Att det finns bättre backar än Löf vet alla men en sportchef har lite annat att ta hänsyn till också.
Kommentera

Föga oväntat att det är just firma arnio/Huge som lyfter upp Persson och Löf som backar av stabil SHL-klass.

Och att använda argument som "tränaren och sportchefen har mer kvalifikationer än er läktarcoacher, de vet allt mycket bättre" är ju bara störtlöjligt. Vi ser deras prestationer på isen lika väl som de gör, om inte bättre när vi ser via tv (ja, de ser nog på repriser med). Jag skiter fullständigt i om de "ser bra ut på träningen" när de inte har skill nog att prestera i matcher. Det krävs inget geni för att se att dessa två herrar, framförallt Löf som fått chans på chans på chans, inte håller någon vidare klass när de får spela. Att inte Sundlöv i synnerhet noterat detta visar bara på brister i kompetensen, inget annat. 

Westlund skall gå före dessa herrar sju dagar i veckan, utan någon som helst tvekan.

Kommentera

Sansad: Kärnan i mitt resonemang var att man inte kan förvänta sig att Brynäs ska ha 4 (f-y-r-a) juniorbackar som kan gå in och göra ett acceptabelt jobb på SHL-nivå. Och att J20-laget inte har haft en SÅ bra backuppsättning de senaste åren att mer än halva backuppsättningen utvecklas till SHL-mässiga spelare. Typ 96-kullen ser jag inte som en del av de senaste årens J20-lag.
Kommentera

« · 1604467 · »