"Dennis Persson är tillbaka och Simon Löf tränar för fullt så vi har ändå bra beställt på backfronten..."
Så uttalar sig en sportchef med noll koll. Herre-gud.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja: Har du missat att Löf nosar på en OS plats.....
Westlund har visat att han SKA gå före Löf alla dagar i veckan, men TJ kommer väl att vilja köra en etablerad spelare som inte kommer att vara kvar istället...
Carl Lejonkräk: Klart man ska satsa på juniorer, men det finns inte hur många som helst som kan gå in och göra ett bra jobb på SHL-nivå. Om så hade varit fallet, så hade J20 utklassat varenda lag i sin serie. Och duktiga juniorer måste kompletteras av bra seniorspelare (spelare som är bättre än typ Löf) för att de ska kunna prestera.
Redigerad kommentar
Lindström: "Westlund har visat att han SKA gå före Löf alla dagar i veckan,"
Har du ringt TJ?
Vad sa han?
Redigerad kommentar
Lindström: "JAG med många andra ser inte Löf som en SHL spelare, har du problem med det så förklara gärna vad DU ser i han."
Sundlöv, TJ och erfaret yrkesfolk som sysslar med hockey dagligen tycker uppenbarligen annorlunda.
Därför undrar jag bara vilka meriter och erfarenheter DU har som gör att TJ och Sundlöv borde lyssna på dig?
Ryggraden och viljan verkar ju finnas hos dig, så jag undrar återigen: vad sa Sundlöv och TJ när du ville dela med dig av dina expertråd som kunnig och initierad tränare/coach?
Redigerad kommentar
Peja: Bänken i BIF = Belöning
I resten av världen = Tar inte en plats i uppställningen.
Huge:
Så att Löf har vart utlånad/suttit på bänken är för att vila han i form.
IMPONERANDE!!
Du visar igen vilket forumtroll du är.
Huge: Du har en sådan nödvändig ton. Verkligen.
Men visst.
Alla här ska sluta ha åsikter om hockey bara för att vi inte är hockeytränare. Varför diskuterar vi något ens? Vi kan ju inget. Finns det något du tycker vi kan diskutera?
Folk har vissa åsikter på ett forum. Ibland är dom kanske lite konstiga, ibland radikala, ibland smarta. Det är så det funkar. Man får acceptera att alla tycker som dom gör istället för att säga åt dom att bara hålla käften för att dom inte kan något.
Visst kanske det skulle vara bra om alla som hade en åsikt hade mer insyn. Men ingen av oss har det och då får man acceptera att folk tycker som dom gör.
Alla kan inte vara hockeytränare.
Föga oväntat att det är just firma arnio/Huge som lyfter upp Persson och Löf som backar av stabil SHL-klass.
Och att använda argument som "tränaren och sportchefen har mer kvalifikationer än er läktarcoacher, de vet allt mycket bättre" är ju bara störtlöjligt. Vi ser deras prestationer på isen lika väl som de gör, om inte bättre när vi ser via tv (ja, de ser nog på repriser med). Jag skiter fullständigt i om de "ser bra ut på träningen" när de inte har skill nog att prestera i matcher. Det krävs inget geni för att se att dessa två herrar, framförallt Löf som fått chans på chans på chans, inte håller någon vidare klass när de får spela. Att inte Sundlöv i synnerhet noterat detta visar bara på brister i kompetensen, inget annat.
Westlund skall gå före dessa herrar sju dagar i veckan, utan någon som helst tvekan.