Brynäs IF

727788 inlägg · 7961 ämnen

Utlänningsskandal i Djurgården!

« · 56410 · » Till forumet

Utlänningsskandal i Djurgården!
Senaste nytt från Hockeymagasinet!

Utlänningsskandal i Djurgården
Djurgården har idag fråntagits tio poäng i Elitserien sedan man använt fyra icke EU-spelare vid nio tillfällen under säsongen när man använt sig av japanske målvakten Jiro Nihei. Något som får stora konsekvenser för tabelläget.

Mer info inom kort...

Det här kan bli spännande. Undrar om BIF förlorar på det...
Kommentera

Sv: Utlänningsskandal i Djurgården!
Jag ger mig fan på att vi hamnar under strecket nu....
Kommentera

Svaret kom på en gång. Brynäs förlorar på det (såklart). Tälje får 3 poäng och nu är avståndet ner till dom bara tre. Gnaget får oxå en trea men dit ner är det väl säkert....
Kommentera

Nya tabellen ser ut så här enligt hockey magasinetDen nya elitserietabellen ser därmed ut enligt följande:

Färjestad 111 poäng
Modo 87 poäng
HV 71 85 poäng
Djurgården 75 poäng
Frölunda 74 poäng
MIF Redhawks 71 poäng
Luleå 62 poäng
Brynäs 61 poäng
---
Södertälje 58 poäng
Linköping 56 poäng
---
AIK 50 poäng
Timrå 40 poäng
Kommentera

OK ta bort 10 pinnar för DIF och straffa dom men att ge motståndarna poäng för att man haft en Japan på bänken det tycker jag är helt åt helvete.

Tar Tälje BIFs slutspelsplats pga av detta då ska jag lägga ner mitt intresse för den här sporten. Men det borde vara lite x:tra tändvätska mot jyrgån den 2/3 som com hem fö sänder.
Kommentera

Fy fan!!!
Inte nog med att SSK närmade sig, helt plötsligt fick DIF, MIF och VF fjärdeplaten att spela för ( Brynäs tre sista motståndare ) Djävla Djurgårn!
Kommentera

Ja, Brynäs är ju definitivt det lag som får lida mest för Djurgårdens klantigheter.
Kommentera

Maggan: Knappade inte HV in en poäng också?
Kommentera

Scim: Det borde dom ha gjort, men jag kopade bara rakt av från hockeymagasinet, så det är där felet ligger.

Men visst vore det roligare om spelarna får göra upp det här på isen istället för som nu på skrivbordet.
Visst skall man följa reglerna, men varför skall man hjälpa andra lag? Helt ok att ta ifrån DIF 10poäng om dom inte har följt reglerna.

Nu blir det en super viktig första match efter os uppehållet, och det är borta mot Modo.
Kommentera

Jo det är ju inte konstigt att det kan bli lite fel när det släpps en sån här bomb!
Kommentera

otroligt klantigt av djurgården.
AIK kan iaf inte gå om oss iom att dom har bara 3 matcher kvar och brymäs ligger 11 poäng före dom enligt den nya tabellen så kvalserien behöver vi inte oroa oss över men det blev genst mycket tätare runt slutspelsstrecket. Både Luleå och brynäs förlorade på det här hoppas att även djurgården förlorar hemmaplans fördelen i slutspelet
Kommentera

Det vore ett rimligare straff anser jag, att man låter bli tabellen och istället fråntar Djurgården dess hemma-fördel!
Kommentera

Den dumma jävla ordföranden i DIF säger att det inte spelar så stor roll att man blir av med 10 pinnar för dom behåller ändå sin 4:e plats,,,jävla idiot,dom andra lagen ägnar han inte en tanke.
Kommentera

Regler är ju trots allt regler, även om dom kan slå jävligt fel. Varför får t.ex bara lagen DIF vann emot 5-0? Vi vann i den 35:e omgången med 2-0, den matchen hade DIF fyra stycken ICKE-EU spelare. Vi borde i rimlighetens namn fått 5-0 där istället och tre extra plusmål, målstatistiken kan ju bli viktig i streckstriden. Men vad hade hänt om vi vunnit med 7-0 t.ex? Om det hade ändrats hade vi förlorat på det... Skumma regler som sagt. Till nästa säsong måste dom bara kolla upp i regeldjungeln.
Kommentera

Skulle man vinna med mer än 5-0 så skulle inte resultatet ändrats.
Jag tror reglerna är rätt solklara, men om dem är bra, det är en annan fråga...

Jag tycker inte att man ska ge lagen som vann över DIF plusstatistik, men jag tycker iofs inte heller att lagen som förlorade mot DIF skall få poäng...
Kommentera

Hela den här säsongen liknar en såpopera...

Vad händer i nästa avsnitt?
Kommentera

gordo

Verkar som om nästa avsnitt börjar med att Wahlberg blir klar
för Brynäs till nästa säsong i alla fall, allt enligt (ej alltför glada)
MoDoiter i deras GB.....
Kommentera

Huge: dom där uppgifterna ska man nog inte lite så mycket på men man kan juh alltid hoppas att dom stämmer
Kommentera

Natten

Verkar som det inte var ngn större nyhet i MoDo-lägret så jag
tror nog uppgiften stämmer. Enligt uppgifter har han väl byggt hus
i Gävle också så det borde avgöra saken kan man hoppas.....
Dom fick ju låna Janne L ett par år och nu har dom fått låna
Wahlberg ett tag så nu får det räcka!!!
Kommentera

Det krävs att Brynäs vinner sina kvarvarande matcher om de ska till slutspel, nu fick ju SSK kontakt igen. Det är som det är och inget att göra åt. Det florerar vissa rykten om att Micke Wahlberg ska lira med Brynäs nästa säsong, om det nu stämmer så blir det en fin förstärkning. Nu tror jag inte så mycket på det där förrän det är "svart på vitt".
Kommentera

Jag håller med dig scim. Varför ska vi behöva drabbas när vi inte haft ett dugg med dessa matcher att göra. Enkel logik skulle vara. Djurgården gör fel = Djurgården straffas.
Kommentera

Det blir så fel ibland med bestraffningar mot enskilda lag/spelare. Det är bara att beklaga. Hoppas tabellen får samma utseende ändå, det är ju inte helt omöjligt.
Kommentera

Det är inget annat lag än Djurgården som straffas heller. Men har du tagit poäng med ett otillåtet lag så fråntas du poängen och motståndaren vinner. Det är väl inget konstigt med det? Däremot förstår jag Djurgårdens agerande, eller brist på agerande, med tanke på att man lånat en målvakt för att vakta båsdörren, och han är uppväxt i Sverige. Jag förstår att man inte kollade upp det.
Nu slår det här lite olyckligt mot Brynäs, det är sant, så då får vi ta i lite hårdare helt enkelt.
Kommentera

Det värsta är att även DIF kommer att tagga ordentligt i slutspurten nu för att hålla 4:e-platsen. Perfekt för BIF; kan vi ta tillräckligt med poäng i de matcher som är kvar, så kan ALLT hända....
Kommentera

ford: Inget annat lag straffas nej, det stämmer. Men vissa lag gynnas, får poäng för matcher de förlorat, och det drabbar å sin sida ytterligare helt oskyldiga lag. Visst, plocka bort poängen från felande team, men sitt inte och dela ut den till folk som inte gjort sig förtjänta av den. Det är mitt tyckande.
Kommentera

Gone: Förvisso, men regeln grundar ju sig på att man "fuskat" sig till poäng som, om man inte "fuskat", tillfallit motståndaren.
Däremot tycker jag att det i det här fallet är löjligt eftersom det handlar om en kille som har öppnat båsdörren och inget annat, med undantag för straffarna mot SSK. Jag tycker att de som är ansvariga för att döma ut såna här straff, borde kunna vara lite flexibla och se lite mer från fall till fall.
Trist att en sån här grej ska hända i slutet av serien, men som sagt; regler är regler.
Kommentera

"Forrdden":

Man kan tycka vad man vill om hur rimligt/orimligt det är att straffas för att ha använt för många icke EU-spelare, men nånstans finns det en gräns och i det här fallet går den vid tre.

Är det någon som har kollat upp de andra "invandrartäta" lagen i serien?
Det kanske är fler lag som har spelat med för många icke EU-spelare i samma match. Hur är det i de allsvenska serierna?
Det kan finnas lätta poäng att hämta på det här...

"Bara" tre poäng ner till SSK betyder att det gäller att gasa hela vägen. Det är osannolikt att SSK skall ta fyra poäng mer än BIF på de sista fyra matcherna.
Kommentera

Instämmer Gordo.
Se dock det ironiska i Djurgårdens genidrag: Ställ en smygjapan att vakta båsdörren! Finns ingen mottaktik mot det. Så länge smygjapsen står där är det omöjligt att besegra mästarna. :)
Men som sagt, nu är det som det är. Är det någon som har kläm på vilka SSK möter i sina sista matcher? Jag har för mig att de möter Linköping bland annat, och i så fall får man ju nästan hoppas att Linköping fortfarande är med i diskussionerna också, för då kan den matchen bli direkt avgörande.
Kommentera

Ford: vad menar du med genidrag? De förlorade ju all de matcher japanen vaktat båsdörren... Invig mig i detta : )
Kommentera

Ford - Sedan ska det även sägas att så vitt jag vet så räknas inte matchen där Jiro kom mot Södertälje på straffarna, eftersom Naumov & Pardavy redan åkt till OS. Vilket leder till att endast 2st användes den matchen.
Kommentera

Ford Prefect: Den matchen han stod på straffarna mot ssk räknas inte för både naumov och pardavy var inte med.
SSK har färjstad och timrå hemma och linköping och luleå borta kvar att möta.
Kommentera

Det luktar mygel lång väg, för vilka är det som gynnas?
Jo, Stockholmslagen: AIK o SSK.

Konstigt el.hur att det var bla mot just dom lagen, DIF hade lite "fel" i uppställningen?
Kommentera

Nu spelade man ju faktiskt 9 matcher med fyra icke-EU spelare.
Att påstå att detta missöde är något som planerats av Stockholmslagen är enbart löjligt.
Kommentera

håller med scim helt i vad han säger
Kommentera

SCIM - 9 matcher (!) , redovisade man endast de 4 matcher där DIF tog poäng?
Kommentera

Kan inte annat än hålla med!!

Har ni andra lillebrorskomplex eller.. *hihi*
Kommentera

Claesw: Jag förstår inte vad du menar.
Kommentera

SCIM-Sorry, var dåligt påläst!!
Kommentera

Påläst? Vad är det? :))
Gillar ni inte konspirationsplaner? :))
Kommentera

rådbjer: tycker att poängavdraget är ok, men böter vore kanske lämpligare med tanke på att laget knappast förstärktes iochmed det inträffade.
Kommentera

classe: Jag vet inte, jag är inte insatt, vet bara att dom fick 10 p avdrag pga för många spelare på plan.:)
I vanliga fall brukar det ge 2 min. men det här är tydligen allvarligare än så! :)
Kommentera

Tror inte att det myglas för AIK och SSK´s del,dom tillåts ju ibland ha det tungt.DIF däremot,Östermalms gullegrisar,får alltid fördelar av högre makter.Minns för nåt 10 tal år sen när man drogs med stora skulder och var nära konkurs.Då gick förbundet in och gav dom ett lån på åtskilliga miljoner och räddade dom.Varför gjorde man inte samma sak med VIK,Falun,Vita hästen mfl.Jo, för att Adelsson,LG Björklund, Carl Cederskiöld och allt va fan dom heter alla är Djurgårdare.Hader till Mats Valtin,som lider med de lag som blir drabbade och inte bara tänker på sitt eget.
Kommentera

Sylf:

Efter "terrorTommy" på stadion har iofs många i landet motarbetat DIF fotboll. Är du AIK.are i fotboll? ; )
Kommentera

Ja,,håller på AIK som fan :-) nä inte riktigt.
Kommentera

Sylf- det får du tåla! Jag bor ju för fan i Solna, så mig kan du reta! Jag kan fortfarnade bli förbannad på senaste matchen mot just AIK, när jag är på plats spelar de som grisar...Däremot var de grymma mot DIF i Gävle tidigare i höst...dock 2-4, minns du den matchen?
Kommentera

Väldigt klantigt av en av Sveriges största å stoltaste hockeyföreningar att inte ta reda på vad Jiro har för medborgarskap. Fast han har bott i Sverige så pass länge så bör man ändå kontrollera alla nya spelare som kommer till klubben.
Det är två lag som förlorar på det här- det är Djurgården å Brynäs.
För djurgårdens del så förlorar dom 10 poäng och är nu borta ur striden om 2:a platsen, dom kan även missa att bli topp fyra i serien för de har bara 1 poäng mer än Frölunda och 4 poäng mer än Mif. För Brynäs del så kommer Södertälje närmare och är nu bara 3 poäng ifrån och de har även ett lkättare schema efter os än Brynäs. Men regler är regler, har man mer än 3 icke EU-spelare i truppen så är det som jag tycker poängavdrag, och om man gör det medvetet (som inte Dif gjorde) så bör det även vara böter.
Men jag tror ändå att Brynäs tar den sista slutspelsplatsen och då hoppas jag att vi får möta Modo i kvarten!
Kommentera

Ja, kommer ihåg den,dom skulle ha vunnit.Men det skulle dom å andra sidan ha gjort många ggr i vinter.vad gäller mitt fotbollsintresse så går jag på så många Bajenmatcher jag hinner och kan,även om jag bor ett "stenkast" från Råttsunda.
Kommentera

Haha, kul med fler BIF.are i kommunen!
Kommentera

Klantigt var ordet LotharHsand, men stoltaste hockeyförening??? Det trodde jag var Brynäs.

Någon sa att det inte borde spela så stor roll då Nihei inte spelade, men jag menar att finns det regler så är de ju givetvis till för att följas. Vi kan inte ha föreningar som inte klarar av att följa dem (reglerna) i högsta serien.
Det ska vara krav hit och dit på ekonomi, arena mm, men det verkar inte spela så stor roll vilka man har i styrelsen.
Kul att förbundet i alla fall agerade, men trist som fan att Brynäs var det lag som, efter dif, drabbades hårdast.
Kommentera

Bor i Stockholms kommun,ett långt stenkast med andra ord :-)
Kommentera

« · 56410 · »