Brynäs IF

724873 inlägg · 7959 ämnen

Vakna Gävle!

« · 306233 · » Till forumet


Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Då kommer SLEDGEHAMMER mot oss!!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
65Selander: Du är en sjuk man :-) Tack för trevligt sällskap igår, synd bara att dom torskade!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
65Selander: Hahaha ROCKRENT!!!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues:
Har förövrigt letat i Svenska Hockeyförbundet och jag hittar ingenstans att det är förbjudet att sjuta i ES. Kan någon i Gävle påpeka det för GP.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
65Selander:Vet inte hur många ggr du, jag o Westerlind skrek skjut igår kväll?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
65Selander: Japp ska säga det till en vän så att denne vän lämnar en lapp till GP o sen stavas det SKJUTA du!!! ;-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Observant: Jo men har man turbofix 3.1 i tangentbordet samtidigt som man har chefen skrikandes i rummet så blir det lätt stavfel ;-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
65Selander: OK men nu ska jag SKJUTA sönder toasitsen ;-) vi hörs senare BRYNÄSVÄNNER!!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Min kärlek till klubben är vilkorslös,de är väl de som är ÄKTA kärlek till en förening eller?
Men visst...
jag blir också as-förbannad när Brynäs förlorar,spelar skitdåligt och vanstyret av klubben.
Men jag står upp för Brynäs IF ändå,visst kan man kärva vissa saker.
Men ha lite verklighetsuppfattning då tack!

Brynäs är inget:
topplag
ingen rik klubb
eller har bra förutsättningar för att slåss i toppen. När man väl har insett detta så har man kommit en bra bit på vägen.

Brynäs IF:s förutsättningar är skitdåliga inse detta och ställ rimliga krav.

Stödja istället för att själpa en tankvärd tanke i dessa tider.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Larry: Och det är ett orimligt krav att få underhållning för pengarna?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Öppet brev till Gävleborna

När Brynäs som bäst behöver stöd så sviker ni. Föreningen genomlider just nu ett både ekonomiskt som sportsligt stålbad. Dessa saker går hand i hand, mindre pengar = sämre lag och likaså resultat. Inför förra säsongen hade BIF en ekonomi på plus men efter en sportslig kaotisk säsong så ligger klubben nu med ett tungt ok på sina axlar, i april 2004 måste plussiffror kunna visas upp annars är vi borta, kanske för alltid.

Jag är den första att erkänna att BIF inte har förvaltat sitt kapital de senaste 10 åren, man har levt i det förgångna och inte genomfört de satsningar som är nödvändiga för att kunna vara konkurrenskraftiga i framtiden. Klubben har den lägsta omsättningen i serien och därmed de lägsta sponsorintäkterna. Dessutom skulle jag vilja säga att vi har den sämsta publiken i Sverige. I Leksand, Linköping, Timrå och alla andra städer är det fest när laget spelar, man sluter upp kring laget och stöttar högljutt. Brynäs har tyvärr det bästa stödet när man spelar på bortaplan, där finns engagemanget, glöden och kärleken till laget. Efter en av förra årets debakel ansåg flera experter att BIF var en skam för elitserien, jag skulle istället vilja säga att staden Gävle är en skam för svensk hockey tillsammans med Stockholm där det nästan är lika grått och trist.

Den senaste händelsen med förskingringen höjer ju inte direkt glädjen. Min tanke inför gårdagens match var att idag ställer Gävleborna upp och kommer till Gavlerinken och visar det stöd som är så viktigt. Vad händer?, jo 3500 personer kommer och bjuder inte till nämnvärt för att skapa någon stämning.. Nu presenteras en rad teorier till det svaga stödet för Brynäs, dåliga resultat, många skandaler, mm mm. jag ser det som ren nonschalans, många tänker att jag går när der blir bättre, andra kan inte släppa gammalt groll och en del lider av kraftig avundsjuka och att vända en brottslig handling som den senaste mot klubbens ledning är ju bara en billig och simpel ursäkt. Ärligt talat vad är Gävle utan BRYNÄS IF?? ingenting, absolut ingenting. Den nya organisationen(där vi äntligen börjar ta hand om gamla stöttespelare som fina tillgångar) med ny styrelse och sportorganisationen har ju precis börjat sitt arbete och måste tillsammans med laget få det stöd som det anstår ett elitserielag. Sponsorerna måste också vakna, glöm allt gammalt groll och se framåt.

Till sist har jag en vädjan till alla Gävlebor, se er i spegeln och ställ er följande frågor:

Är staden Gävle är en skam för svensk hockey tillsammans med Stockholm där det nästan är lika grått och trist.

Den senaste händelsen med förskingringen höjer ju inte direkt glädjen. Min tanke inför gårdagens match var att idag ställer Gävleborna upp och kommer till Gavlerinken och visar det stöd som är så viktigt. Vad händer?, jo 3500 personer kommer och bjuder inte till nämnvärt för att skapa någon stämning.. Nu presenteras en rad teorier till det svaga stödet för Brynäs, dåliga resultat, många skandaler, mm mm. jag ser det som ren nonschalans, många tänker att jag går när der blir bättre, andra kan inte släppa gammalt groll och en del lider av kraftig avundsjuka och att vända en brottslig handling som den senaste mot klubbens ledning är ju bara en billig och simpel ursäkt. Ärligt talat vad är Gävle utan BRYNÄS IF?? ingenting, absolut ingenting. Den nya organisationen(där vi äntligen börjar ta hand om gamla stöttespelare som fina tillgångar) med ny styrelse och sportorganisationen har ju precis börjat sitt arbete och måste tillsammans med laget få det stöd som det anstår ett elitserielag. Sponsorerna måste också vakna, glöm allt gammalt groll och se framåt.

Till sist har jag en vädjan till alla Gävlebor, se er i spegeln och ställ er följande frågor:

Är BIF viktigt för mig?
Betyder BIF något för stan?
Vill jag se Brynäs kvar i elitserien?

Ni som svarat ja på dessa frågor har fortfarande chansen att bidra till en förändring men det börjar bli förbaskat sent, snart går tåget på samma sätt som det gjorde för fotbollens IFK Norrköping.
Kom igen nu alla Gävlebor, sponsorer och Brynäsare i hela landet, stöd laget både ekonomiskt och genom att höja tempen på matcherna!!

Magnus Käck Brynäsare i Linköping
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Käcken: Bra skrivet !

För övrigt intressanta artiklar i gd:s nätupplaga, där de bla intervjuar Brynäs storsponsor som säger att samarbetet med klubben fungerar jättebra. En annan artikel bekräftar att det är Brynäs som är Gävles starkaste varumärke.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Käcken: Håller med dig till 100%!


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Självfallet har du rätt i att laget finns till för publiken. Det är till och med så att laget levererar det publiken (sponsorer, medlemmar osv) betalar för. Och betalar du för en cykel får du inte en Mercedes. Tror du att det räcker att 3.500 brynäsare ställer upp och bidrar med 150 spänn var varje match för att hålla klubben kvar i hockeysocieteten? Du får exakt det du/vi betalar för. Hur kan du tro att spelare med div. 1-kompetens ska kunna matcha elitseriespelare? Hur ska Gunnar P. kunna tvinga det här laget att prestera elitseriehockey? Det är som att tro att en femåring ska fatta linjär algebra. Det är bara att kämpa, eller? I hur många fall, i modern tid, kommer framgångarna innan dom ekonomiska förutsättningarna finns? Med ditt synsätt ska dom j-vlarna, alltså Brynäs, inte ha nåt stöd alls så illa som dom lirat dom senaste två åren. "Där fick dom", typ. Tror du att dom inköpta spelarna eller dom infödda brynäsarna lider mest om Brynäs åker ur? Stödet Brynäs har, ekonomiskt, publikmässigt, medialt osv är sämst i Sverige (i förhållande till framgångar), alla kategorier. Med en bra (och stor) publik kommer intresset från medier, sponsorer och allmänhet. Med sponsorer kommer pengarna. Med pengarna kommer spelarna (elit). Men det förutsätter givetvis att Brynäs har en publik som ibland är beredd att "offra" sej och går på matcherna även när dom spelar som skit. Det är en sak att vara kritisk - en helt annan att sluta stödja laget.
Som utvecklingen varit dom senaste åren och med det stöd Brynäs (inte) har från hemmaorten tvivlar jag inte på att Brynäs gör sin sista säsong i Elitserien. Brynäsare är jag ändå.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Skitskraj blir jag när jag läser det här uttalandet från Henning:
"Ni behöver rimligtvis en ny ekonomiskt ansvarig i föreningen. Är det aktuellt med en nyanställning?
- Nej, vi har ordnat med en lösning där vi hyr in personal vissa timmar per vecka från den revisionsfirma vi anlitar. Dessutom har vi en som jobbar med ekonomi en och en halv dag i veckan."
Med en omsättning på nästan 50 miljoner är det ingen bra lösning. Låter som allsvenskan.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne:
Vilka spelare menar du har div 1 kompetens då ?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne: Så om jag betalar fyrahundra spänn nästa gång jag går på en match så kommer de att spela bättre? ;)
Jag förstår vad du menar, och till viss del håller jag med. Men som jag har sagt tidigare; det är inte de trogna brynäsarna som sviker - det är de med ljummet intresse. Och 2-10 i stjärten på de senaste två uppvisningarna hemma i Gavlerinken lär inte öka intresset.
De som lider mest är naturligtvis de infödda spelarna - därav också min önskan att de måste få chansen. De som förhoppningsvis spelar för mer än bara lönen.
Och till sist: Jag har aldrig sagt att mitt stöd dras in. Jag kommer antagligen att gå på lika många matcher i år som tidigare, även om det blir svårare nu när jag är stockholmare. Dessutom tillåter inte min ekonomi hur mycket som helst heller.
Vad jag har försökt säga är att man inte är medgångssupporter för att man kräver valuta för pengarna. Det är att vara intresserad.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
WarhawK: Sluta!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne:
Vaddå , jag ställde en fråga till dig ?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Det är nu när vi är på botten vi skulle fylla hallen och visa stöd. När dom vinner alla matcher med 10-0 kan vi stanna hemma. Varför inte bestämma en match, vilken skitmatch som helst, när alla supportrar, medlemmar, fans ger sej fan på att åka till Gavlerinken, fylla hallen och visa ÄKTA support. Vem arrangerar?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
WarhawK: Inte fan namnger jag en brynäsare av allsvensk klass.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne:
Ge mig en vettig orsak till det ? du har ju redan kallat dom ett div1 lag så
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
WarhawK: Jaså? Avdelningen jag tolkar hur f-n jag vill.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne:
ja du jan ju tydligen föra vettiga diskussioner iaf märker jag
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
WarhawK: Vad tror du om landstingets ekonomi, då?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne:
ingen aning , inte insatt i det och precis inflyddad här på nytt
vad har det med det hela att göra då ?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
rådbjer: Här har du den store Huge, back in business.
Superoptimistisk? Jag?
Hmmm....
Undvikande av kval har hela tiden varit det jag hoppats på i år.
Blir det slutspel är det bara bonus.

Annars var väl det ironiska i dagens skörd av inlägg att det iaf fanns en annan motpol, nämligen en av era egna: Jimmy H.
Klockrena inlägg, som man brukar säga.

Aldrig har fel? Jag?
Hmmmm....
Det gäller bara att skriva på ett sådant sätt att man verkar ha rätt, även om man ibland kanske har fel. :-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
3 500 på en tisdagsmatch, och hur många blir vi imorgon? Är det inte så ochså att hockeyn har tappat publik dom senaste åren?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Man borde även ta och göra någonting åt bilparkeringen så att folk inte behöver gå innan matchen är slut för att komma iväg någolunda snabbt.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Mickis: Man borde göra nåt åt hockeyn som spelas så kanske inte folk har så bråttom därifrån. ;)
Och de där jävlarna som ger sig ut när det är fyra minuter kvar av matchen går ändå bara ut och proppar igen parkeringen. Folk beter sig som idioter på den där parkeringen. Bygg två, tre ordentliga köer och fyll på bakifrån ska ni se vad bra det går. Men nejdå, alla på en gång.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Det är bortalagens supportrar du snackar om, va?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Haha...men det är ju så, en del börjar kanske jobba natt och en del har långt att åka och vill så klart komma iväg i tid. Själv går jag och det är inte så jävla kul. Den största fördelen med att få en ny hall i centrum är att det skulle bli mer folk som gick till matcherna, och byggde upp stämningen, pratar och har kul. Att varje jävel som ska på matchen tar egen bil bidrar inte till att sammanhållningen ökar.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Lilljanne: Vadå? Som täpper till parkeringen? Knappast. Det är ju lika varenda gång, oavsett vilka som står för motståndet.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect:

"Vad jag har försökt säga är att man inte är medgångssupporter för att man kräver valuta för pengarna. Det är att vara intresserad. "

Tycker detta är ett väldigt konstigt resonemang.
Kräva valuta för pengarna kan man göra när det t.ex gäller maskiner, inte människor. Stoppar du in 5 kr i en kaffeautomat, får du alltid ut en kopp kaffe. Betalar du 120 kr för en hockeymatch kan du aldrig garanteras toppspel. Är man en äkta supporter, kan man inse tjusningen i detta, även om det naturligtvis kan vara frustrerande ibland.

Att försöka ta reda på varför det går knackigt, istället för att bara råskälla.
Att inse att spelarna är människor, inga maskiner.
Att inse att det inte är helt lätt att få ett lag att fungera friktionsfritt i alla lägen.
Bland annat detta, tycker jag är att vara intresserad....
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: När man bor i Stockholm o tar bilen upp mitt i veckan så måste man gå när det är 5-10 min kvar för annars blir man kvar tills fan avlöser en!!
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Parkera i Sätra =) lr parkera vid mig och gå.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Problemet är nog likadant var än du kommer.
I Södertälje är det ju alltid likadant. Springer man inte ett par minuter innan som en djävla alpget, får man sitta i köerna och glo och är hemma lagom till porrfilmen på C+.... :-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Går man när det är 5-10 minuter kvar är ju parkeringen tom. Ska man hinna före alla andra måste man dra i sista periodpausen.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Som äkta Brynäsare har väl fan löst av oss för länge sedan.;)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Huge: Bara man hinner hem till porren så. ;)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Huge: Va! Visar dom porrfilm på Canal +? Hade jag inte en aaaaning om :-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Snuskhummer där....
Tyckte det passade bra med den tidsjämförelsen, eftersom alla förmodligen vet vilken tid det rör sig om. :-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Huge: 00:00?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: Nää, du hade väl inte det!! ;-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Huge: Det är inte alls ett konstigt argument. Varför betala för underhållning om man inte får det?
Jag vet att det har med människor att göra och därför kommer jag också med förslag på vad man kunde prova för att få det att fungera, istället för att luta mig tillbaka och hävda att allt kommer att lösa sig.
Klart man inte alltid kan få toppspel, men man måste kunna kräva att folk försöker. Så kan knappast ha varit fallet mot Linköping t ex.
Och återigen: Jag kommer tillbaka. Det gör jag alltid. Men man tappar andra besökare. De som inte brinner för hockeyn men som tycker det är ett ok nöje att gå på en match nån gång. De återkommer inte efter såna tillställningar.

Slutligen: Har inte jag grubblat över varför det går knackigt? Har jag bara råskällt? Det var i så fall mer än jag visste. Bara häromdagen skrev jag en lång krönikaliknande uppsats om att det faktiskt såg riktigt intressant ut.

Är det mer kreativt att luta sig tillbaka med ett fånigt leende på läpparna och säga: "De ordnar det här" efter en katastrofinsats?
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
70 Rodrigues: "00" ??
Är det så dina ögon ser ut när du slår på teven vid midnatt? :-)
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Enaranger: Nästa gång du kommer till Gävle så kan du boka plats på nåt av torgen och stå och skrika ut ditt budskap.

Att få ca 1000 åskådare från Sandviken kommer aldrig att hända.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Ford Prefect: Nej det är ju så jävla synd att man gör en sån skitmatch mot Lindköping, då jag tror att det var en del nyfikna där för att titta efter en skaplig inledning av serien.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Mickis: Finns det så mycket folk i Sandviken? Förresten flyttade ju alla sandvikare till El Salvador för några år sen. Enligt folkbokföringen. Och jo, det är sant.
Kommentera

Sv: Vakna Gävle!
Mickis: Precis. Det kom minst sagt i fel läge. Men det ordnar sig. Allt ordnar sig. Lite tålamod så kanske Anger stänker in ett mål kring jul. Och lagom till kvalserien är vi nog riktigt i gång. Om inte orken är slut då förstås, men det verkar ju som man sparar på krafterna så det ska inte vara några problem. ;)
Kommentera

« · 306233 · »