Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Välkommen Mikko

« · 278660 · » Till forumet


Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Nä, det är inte Irbe. Kanske var dumt av mig att säga någonting, men nu vet ni iaf att det handlar om en VM-målvakt, även om ni förstås är mer nyfikna nu än tidigare. Men själv tycker jag det är lite kul med sånt. Men det kanske bara är jag. :-)

Och ja, jag är Luleåsupporter, men betydligt mer intresserad och kunnig om hockey än den genomsnittligen supportern. Jaja. Skitsamma. Godnatt kamrater. Min säng väntar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: d kanske är Irbe? =) då får han ganska nära hem...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Den dag du själv involverar dig inom hockeyn (om det nu någonsin kommer inträffa) så kommer du förstå att man inte alltid kan avslöja allt i förväg. Speciellt inte källorna. När Brynäs presenterar målvakten om ett par veckor får ni ju se om jag hade rätt eller inte. Jag KAN inte säga mer än så här. Face it.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Varför skulle en Lule fan veta det han bara jiddrar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: kolla på swehockey så finns det en länk till vm online där.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Sluta yra och ange källa om du har något att berätta annars kan du lika bra hålla näbben.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: vart hittar man alla länders laguppställningar? *yrar*
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: Säger jag det blir det för uppenbart. Men Brynäs förhandlar med två målvakter som båda är kvar i VM och lär vara så ett tag till.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Vilket lag?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Igor: Nä, kan tänka mig det. Skillnaden är dock att jag aldrig skriver sånt om jag inte vet. Kan dock tyvärr inte avslöja vem det är, kan bara råda er att fortsätta titta på VM.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Skitsnack.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: hmm.. varför säger du inte då? är an kanske slovak?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Berätta rå, hygglo! Du är inte den förste här på GB:n som vet vilken målvakt Brynäs ska värva om man säger så.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Återstår ju att se hur han klarar sig i ES som sagt. Fast å andra sidan råkar jag veta vilken målvakt Brynäs håller på att värva och med honom i målet kanske inte backarna är lika viktiga som förra säsongen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
godnatt på er! hockeybröder...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: jaja.. skitsamma. vi lär nog få se vad han går för.. inte så mycke o göra åt nu iaf...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: men enligt Igors uppsats lite längre ner, på engelska, var han bättre med puck än utan.. surrigt värre.. =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Är aldrig positivt med så ensidiga spelare. Håller inte i dagens ishockey att ha så utpräglade rollspelare. Dagens backar MÅSTE kunna bidra offensivt, eller åtminstone vara en viktig del i uppspelsfasen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: det är väl det enda han SKA göra också? dessutom måste han va perfekt o ha i powerplay framför mål.. tycker d verkar positivt ja. har klagat länge nu på att brynäs inte haft nån spelare som kan stå upp för laget. nu har vi två, lr tom tre med P3.... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Har dom säkert. Om inte annat så har ju Soling mött honom i ECHL och Miettinen spelade ju med honom förra säsongen. Visst, stor och tung och kan säkert flytta på folk framför kassen, men det är också allt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: tycker d låter skumt. borde inte EK veta bättre än att värva en kille som inte ens skatar ifrån ismaskinen? d måste ju ha sett karln??
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Han har inte spelat en enda match i NHL och har heller aldrig varit i närheten av det. Ja, har sett honom. Är ett långsamt granitblock som mest ser ut som en jättebebis på isen.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: ehh.... har du sett mikko spela? och varför fick han prova i nhl om han var värdelös? hänger inte mä...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
mastigers: Haha, vore ju jävligt kul om BIF löst honom från kontraktet. I såna fall kan det ju vara en av de sämsta värvningarna någonsin i Brynäs historia.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Om jag fortfarande behärskar "finskan" något så när !! Så menas det med följande rader att Mikko har/hade kontrakt till och med 2004 med sin finska klubb. Se och läs själva (Kuparisen sopimus on voimassa kevääseen 2004). Har Brynäs löst denna "bjässe" från sitt nuvarande kontrakt, månne! Har jag fel så får du rätta mig 33 Laitinen.. Kiipis sinulle!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
O här får nu uttalet... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Ser såååå bra ut, vilken puckkontroll han har..
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Fler bilder på karln.. jäääla fiin kille!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Och har är bilder på den ödmjuka Kupan, följ Länktips
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: Jag är inte bara ett geni, jag är ödmjuk så inihelvete också! ;)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Frågan är ju vad man gillar i den frågan också. ;)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Du är ett geni, entligen en spelide för Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Det här plus en målis och en till Forward är vad dom menar ska leda svensk hockeys utveckling.Ehhhh.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect: Frågan är väl om han är A- eller D-kupa!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne:

Jag påminner ännu engång om en visst ladugårdsdörr som spelade i Färjestad förr ett par säsonger sen (kort inhop den här sässongen också), som inte var bra på något...Men endå var han en av deras viktigaste backar..........
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: Perfekt! Och så kan Björck och Kupan (killen har redan fått ett smeknamn!) få varsin kälke och tolka bakom Molin och Björn Danielsson. Efter torpedhockeyn lanserar nu Brynäs "trupptransporthockey". ;)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Hehehe!

Jag tror att Molin mest har varit rädd om skridskorna, efter som det är en hybrid mellan slalompjäxor och skridskor. Men nu har dom hittat en låda med samma sort som skickades till gamla sovjet någon gång på 80-talet som han kan ha i reserv :-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
aphac: Jag minns ett byte hösten -01. Då var Pekkala skitbra. Men allvarligt talat. Nu har vi ersatt Pekkala, Rehnberg, Jobs och Floberg. Vem ska axla Bergqvists och Wågens fallna mantlar? Vi måste åtminstone upp på förra säsongens nivå.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
65 Selander, Ford Prefect: Yes I have seen him play, he played with Laitinen in HPK:s junior team. At those years he was still a forward.

Nowadays he is a pretty good defender in own side. It`s not going to be easy to get past him. The minus is that he has no hands... at all. If I have understanded right Björck is same kind of player, just that Kuparinen could even fight...

But where is our defender who has some skills???? Tell me, please.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
wesleyjah: En Molin på rören... Det enda Molin använder rören till är ju att hinna undan och gömma sig, inte att hinna fram och tackla. Vad sägs om att låta stora, tröga backar haka Molin och använda hans fart? Sen släpper de, kör över ett par motståndare medan Molin tar pucken och åker åt ett annat håll. Allternativt kan vi köra den gamla sovjetiska taktiken från andra världskriget då man skickade ut soldater som kanonmat och de som försökte vända sköts ner av sina egna. Om Molin vänder hemåt så åker han på en råsop av en finne på hundra pannor! In på mål! :D
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Pekkala var väl aldrig bra eller? Här sitter en BIFsupporter i Finland och säger:No,no,no,no det kan man ju ha olika tankar om. Har bara 33 Laitinen hyfsat omdöme om hockey så känns det ju inte sådär jättekul precis i det han säger.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Puffen:

Det finns inte en chans att han kommer att bli.
Tull Ola kunde hålla i pucken och leverera passningar.
Det kan inte Mikko tyvärr.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: nejrå ja tror han kan vara en ny tuulola (vet inte hur det stavas) hoppas iallafall....
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect:

Han är tyvärr ingen Molin på rören, men ändå stabil
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Borde vi ha varit positiva till Pekkala menar du? ;)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: :)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf:

Kuparinen kommer inte att göra bort sig i ES.
Han är dock ingen spelare som syns under matcherna så länge det inte handlar om lite fighter.
Han är djävligt bra på att hålla rent framför eget mål.
Jag kan tänka mej att dom vill ha honom brevid cassel så att Cassel kan spela lite mer ofensivt
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
aphac: Nedmonteringen av Brynäs som elitserieklubb fortsätter...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Jag tror det här kan bli bra. Känner det på mej. Björck och Kuparinen bakom Malmström, Lind och Johansson och vips så har vi en förstafemma. Ni som dissar Kupan var säkert lika negativa till Pekkala.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
33Laitinen: have you seen him play? Can he skate at all or is he just one more of those huge. slow guys that just takes a little bit longer to get around?
Kommentera

« · 278660 · »