Brynäs IF

725204 inlägg · 7959 ämnen

Välkommen Mikko

« · 279033 · » Till forumet


Sv: Välkommen Mikko
Spännande debatt den här om hur en riktig brynässupporter uppför sej. Ring mej när ni är klara. Själv bedömer jag alla inlägg som seriösa med ett undantag: dom som påstår att Björck "kan bli bra en förstärkning".

Jag tror värvningarna speglar Brynäs rekordunderskott i ekonomin efter denna säsong. Nästa säsong sanerar man ekonomin och försöker hålla laget på samma nivå som i år för att året efter ha utrymme för en seriös satsning med nya och fler sponsorer. Då kommer Dackell också. Det kan funka om skadorna ger fan i att drabba oss för tredje året i rad samtidigt som flera andra lag tycks hålla en låg värvningsprofil. Det blir alltid nåt lag som totalfloppar och det kan inte vara Brynäs tur igen. Förutsättningen är att det blir en riktig målis till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Vad tycker ni, ska Brynäs försöka få Tysklands Oliver Jonas mellan järnstolparna till hösten? Det är väl inte många tyskar som överhuvudtaget spelat i elitserien, väl?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Amen
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Jag måste få fråga vad du/ni egentligen menar med det här "gör nåt åt saken istället" när ni tycker att vi klankar? Jag förstår faktiskt inte vart ni vill komma. Vi fans har mej veterligt ingen makt över Brynäs lagbygge. Vi sitter mej veterligt inte med i klubbens ledning eller styrelse så att vi konkret kan forma det lag vi vill seoch köpa de spelare vi vill ha. Vi måste väl däremot ha vår fulla rätt att göra det vi kan, nämligen tycka till i ord, när vi anser att de som verkligen har makten, de som finns i Brynäs ledning, inte jobbar på rätt sätt för att få ett så bra lag som möjligt. Eller hur??
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Om du läser inlägget rätt så ser du att det står att klagan kombinerat med aktion för att förbättra saker.Viss skillnad det.Att BARA klaga fattar jag väl att det inte hjälper.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha då klagar man......alternativet är ju att göra nåt åt saken också istället. Men det är väl inte aktuellt antar jag...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lunkan: Deras trupper ser inte heller särskilt starka ut,men jag tror nog att när säsongen drar igång så är dom det.Men annars är dom 3 lagen plus BIF dom som får slåss om den sista slutspelsplatsen,kanske med Leksand inblandade också.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
KG: Vänta bara tills Horace Engdahl ser det.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha, så när du inte är "nöjd med din kärring" så går du in på nåt diskussionsgrupp för gnälliga gubbar och klagar? Brukar det hjälpa ? Måste vara uppmuntrande för tanten dessutom, har hon tagit ut skilsmässa ännu?

"Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar" är ju lysande. Det borde ni ha som valspråk inom Brynäs Whiners.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: "Jag hoppas verkligen att du dyker upp på årsmötet för där kommer det att hända grejer, var så säker" Det där känns igen från förra året vid den här tiden och vad hände då på årsmötet....inte ett skit och jag förväntar mig inget annat det här året heller.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Dagens 2 kanoner:Perssons krönika och ditt inlägg.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: hmm.. bra lr dålig säsong.. jag säger att d blir KS.. brukar ju alltid bli tvärtemot vad ja säger .... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Oerhört klarsynt vad det gäller att klaga. Din förklaring borde stå med i ordlistan.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Andra lag förstärker kan du berätta vad du tex tycker om MIFs förstärkningar eller varför inte TIKs eller Modos?

Som ajg ser det är det inte många lag som i dagsläget ser bättre ut än i fjol.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Håller med.Truppen ser verkligen tunn ut.Andra lag förstärker medan Brynäs ser till att ligga på ungefär samma nivå,dvs botten.Det mest glädjande är att Danielsson och Rönnkvist skrivit på,dom kan bli riktiga utropstecken.Samtidigt så KAN det bli bättte än säsongen som gick.Får alla vara hela och vi får en bra start vet man aldrig.Men om det däremot blir som det brukar,en massa skador i inledningen,så står vi där och har skitit i fel brevlåda igen.Så tunn är truppen.

Att klaga är naturligt Huge: är man inte nöjd med en produkt,sin kärring,sitt arbete eller allt som man bryr sig i,då klagar man.Det vore ju skitenkelt att sitta här och skrika att Brynäs är bäst,heja heja,och sen fortsätta kamma sig med osthyveln.Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar och försöker se hur man kan förbättra saker å ting.I det här fallet betala medlemsavg,gå på årsmöten,pröjsa inträde och souvenirer.Om man då får säsonger som de senaste tillbaka så klagar man.Det är bara naturligt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Verkligen stort att du vågar uttrycka din avvikande åsikt på den här GB:n som annars bara jublar åt allt skit som EK:n presenterar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright:Håller med dig broder!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Jag tror inte ett skvatt på det här Brynäs-laget utan tycker att truppen, som den ser ut idag, är sämst i elitserien. Jag försöker skriva detta med pyttesmå bokstäver, för jag blir ombedd att skämmas här på HS när jag tycker till. Men skit samma, jag står till punkt och pricka för mina åsikter och tycker att Arbetarbladets Bengt Persson skrev en utmärkt krönika idag om hur han ser på truppen just nu. Jag delar hans uppfattning helt. "Nej, Brynäs den här satsningen duger inte "!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Jag menade inte att det går att förutspå... Frågan var : lutar det åt en Timrå i repris eller KS?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: tycker inte att det går att förutse.. hur ofta brukar tex experter ha rätt? inte så ofta.. känns som att det är lönlöst att spekulera. kan ju bara HOPPAS att det går bra =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Makkan: Ja, vi behöver en till back, bra spelande, men det får vi nog inte, trots att P3 är borta, det har ju sagts i media att bara en back saknades innan Kumpan, så nu är ju det fyllt...

Frågan är om dom räknar forwardsbesättningen som fullbokad - förhoppningsvis finns utrymme för nån målfarlig forward till, som sagt... Men troligtvis inte...

Ja du, vi kan ju hoppas, men... Det bästa hittills är väl att N.Danielsson och P.Rönnqvist skrev på...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Vi behöver......................................

1 st klassmålvakt som kan vinna matcher och skapa trygghet så att både försvarsspel och anfallsspel förbättras betydligt.

1 st spelande back så att vi kan få snabbbare spelvändningar (=kontringar) och komma tillbaka till elitseriens bästa powerplayspel som vi hade under senare delen av 90-talet.

1 st minst (helst 2 stycken) målfarliga forwards som gör 20-25 mål/säsong. Snabba på skridskor så vi kan kontra mycket och med bra direktskott som utnyttjas på powerplay.

Får vi dom här spelarna (ja, jag vet att jag får drömma om det) så tror jag på slutspel.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
En ny våldsverkare i försvaret, tidningen Brynäsaren i brevlådan och på detta två pigga målfarliga ungdomar. En sån dag!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi:

Soling har väl inte kommit tillbaka ?
Vi får väl se när han börja belasta knät med hårdträning och matcher.
Knäskador brukar ju alltid ta mycket längre tid att rehablitera än dom tror från början.

P3 får nog vara glad om han kan spela efter Jul.
Men då har halva säsongen avverkats och det kan vara för sent.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Enligt SSKs forum var Björck den som spelade med störst hjärta av alla i SSK där finns en likhet med Melker och att han är stor och stark är en annan. Enligt en jobbarpolare som ser de flesta SSK matcher har Björck en positiv kurva och han tror inte att BIF kommer ångra denna värvning så låt oss hoppas han blir en ny Melker (utan att häda Melkers namn).

Vi ss ohh ahh Björcken vi sa ohh ahh Björcken!!!!!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Mycke´ boxplay blire´........
Björn Danielsson i BP huah!

Så nu har vi två slagskämpar på backen och vissa hävdar att det är bra. Spelar vi i NHL nästa säsong?

Att nämna "Melker" i samband med dessa backvärvningar är att häda. Nr 5 var aldrig en slagskämpe utan en laglojal försvarsbjässe med ett obändigt hjärta för Bif. "Melker" borde få sitt nummer höjt till Gavlerinkens tak.

Varför tar Bif nu efter Leksands idioti och håller spelare som borde hålla på med vedklyvning istället för hockey?

EK har nu gjort två skräpvärvningar och har därmed fortsatt i fin SK tradition. Nu väntar jag på den bra värvningen. Förhållandet brukar ju vara 2 dåliga värvningar på varje bra värvning. ( Allt enligt mig )

Varvio elller Nemirovsky som ny forward ? Svaret blir............"Lill-Nyllet" Tjohopp!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: OK - vad tycker du det lutar åt - om du tar logiska slutsatser om vad vi verkligen vet i detta nuläge?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: malmström hade varit en etablerad landslagspelare idag om inte bäckman hade varit med i själva "uppspelsfasen".. han var ju RIKTIGT bra ett tag.. du kanske har rätt ang johansson att han kan få det lite svårt som rookie. men jag hoppas att han kan prestera bra i rutinerat sällskap.

jag säger sågär: antingen gör vi en kanonsäsong precis som timrå lr så blir det tvärtom.. tror inte vi blir ett mittenlag....
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Wallin var bra, riktigt bra... Jag säger just det, vi vet inte vad dom kan, det är det som är oroande, bingo om dom visar sig bättre än deras rykte säger... Däremot, Johansson har inte spelat i ES, Malmström har aldrig blommat ut, Björck har dåligt rykte i annat än närkampssituationer, likaså Kumpan... Dom sistnämdas rykten säger att dom mest rensar än spelar upp, och Johansson kanske blir tvungen att dumpa pucken då ES kanske är lite för snabbt i början, han kan bli bra men en rookiesäsong kan vara svår, Malmström forecheckar gärna och jagar puck om jag har förstått rätt, det är ju bra, men det kan bli dump&chase stilen i spelet om ingen riktigt överraskar, och om Nylander är kvar blir det ännu mer bök och stök... Hade man värvat fler i Lind-klassen eller bättre så hade vi vetat att vi fått spelare som kan hålla i pucken och leverera bra passningar osv... Nu är Lind det mest säkra kortet i spelväg, men i skaderisk är han också högt rankad...

Jag har aldrig sagt att man BARA ska värva bra etablerade spelare, men fifty-fifty skulle väl ha känts lite bättre...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Makkan: varför tror du det? soling kom ju tillbaka.. varför ska inte P3 klar det?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Tänkte kommentera Brynäs färskaste nyförvärv. Kuparinen är sannerligen ingen lirare. Han är dock som Janne Larsson säger bra på skridskorna för sin storlek. Han väckte uppmärksamhet för några år sedan för sin extremt fula spelstil, men han har nog lugnat ner sig rätt mycket. En finsk hockeyjournalist borde nog känna till killen, han har ändå rätt så många år bakom sig i den finska ligan och som sagt var han ganska omskriven för några år sedan för sina fula tag. Tror nog, att Brynäs kan ha nytta av honom, speciellt då det fysiska spelet varit något av ett problem det senaste året. Kuparinen är dock långtifrån landslagsklass.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi:

P3 flyttar nog inte på någon säsongen som kommer.
Möjligen Mormor eler Farmor när hon står framför tv´n med nybakade bullar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: kommer du ihåg hur det såg ut 99 när vi vann? wallin o hansson var två jättar i försvaret som gjorde det svårt för motståndarnas lirare att få något uträttat.. o vad vet du egentligen om Björcks o kupans spelsinne? d har kanske inte haft den rollen förut och får en nykick nu när d kommer till "spelande" brynäs..

Angående att laget byts ut mot dump&chase lirare håller jag inte med om.. anser du att malmström, lind, johansson och cassel är brottarspelare? mer lirare än va dessa spelare är får du inte.. äkta brynäsare... hur många lag värvar föresten BARA etablerade elitseriespelare? tycker det är mest upplockade spelare från lägre divisioner med potential att blomma ut..
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: När har jag sagt att det var bättre förra säsongen? Det var uselt, och ser ut att bli likvärdigt kommande säsong... Två backar? Det handlar inte enbart om backarna, det handlar mer om att laget byts ut på ett sådant sätt att det blir svårare att spela hockey och det går mer åt dump&chase stilen i spelarmaterial, då vissa av nyförvärven visserligen har potential, men knappast är alla riktigt etablerade utblommade ES-spelare...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Är du med i Brynäs ledning? Du försvarar dom till sista blodsdroppen, dom kan inte ha gjort något fel, det är bara skadorna som är problemet, vi hade tillräckligt bra lag nu senast, det var bra att ha kvar Janne och Djoos, det var inte dags att byta ut dom innan förra säsongen, man kan skrämma bort sponsorerna med all rätt, för dom ska vilja sponsra Brynäs utan att få nått tillbaks, osv... Hur orkar du försvara Brynäs ledning hela tiden?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Nu var det nog iofs Eskoäventyret och skadorna som främst ledde ner till KS, skulle jag vilja påstå.
Tror inte det var många som klagade på bondförnuftet hos ledningen vad gällde nyförvärven inför fjolåret.
Eftersom Gud självklart är Brynäsare, så är han naturligtvis inte nöjd med nuläget. Han inser nog ändå att det är tufft mellan lagen för tillfället, om man bortser från några stycken.
Han får väl be en bön, som vi övriga, om hjälp.
Frågan är vem han isf skall åkalla? :-)
Kanske Satan?
Fast han har väl redan kontrakt, med Buffalo Sabres, tror jag...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: hmm.. du tyckte alltså att d var bättre förra året när motståndarna gjorde precis vad d ville i brynäs egna zon? hur ska två jättar kunna få hela brynäs att spela grishockey???
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos:

Jag vill hävda att försvaret iaf ser bättre ut än ifjol.
Sjödda, Laitinen och Danne kommer att få hjälp med att rensa undan folk framför kassen, ngt som tog mkt kraft senaste säsongen. Denna kraft kan isf läggas lite mer på offensiven iår.
Vad jag vet så erbjöd väl SSK Björck nytt kontrakt, med Kupan vet jag inte. Att dom inte florerat bland alla SS-rykten behöver ju inte nödvändigtvis betyda att ingen varit intresserad.
Om man bortser från videoköpen i sista sekund, som varit av nöden(typ Williams), så har det ju visat sig att okända förmågor i de flesta fall varit lyckade köp.
Själv tycker jag isf att Cassel är det osäkraste kortet på backsidan, hoppas jag har fel.

Det har väl iofs hänt ett par gånger att nästan hela laget fått vara skadefritt hela säsongen, men det hör naturligtvis till undantagen.
Att alla skulle få vara friska under hela säsongen tror inte ens jag på. :-)
Tror däremot att t.ex Kupan och Björck inte är speciellt skadebenägna, iaf om man ser till antalet matcher dom spelade ifjol och med tanke på deras fysiska status.
Jag tror att dessa 2 tungviktare kan bli publikfavoriter i Gavlerinken nästa år, i klass med Melker och Tuulola.

Problemet med Brynäs de senaste åren har väl annars varit att det varit FÖR mkt hjärna och för lite muskler, iaf i försvaret.
Nu får vi den mix vi saknat ett tag.

"En bra målvakt betyder mycket, men är inte avgörande om försvaret inte håller måttet, en bra målvakt gör ett försvar bättre och vice versa..."

Det sista håller jag med om, det gör nog de flesta.
Det första kan jag hålla med om med lite modifikation.
En toppmålvakt kan rädda upp det hela, trots ett tunnare försva(se Honken mot MoDo i finalerna -99)
Här var ju faktiskt Honken nästan helt avgörande.
En toppmålvakt får ett annars darrigt försvar att lyfta sig.
Med en sådan i kassen nästa år tillsammans med mer fysik, ser det trots allt bättre ut, tycker jag.
Om det räcker för att undvika KS återstår att se, det kommer iaf att bli dj-gt jämnt, det kan vi nog vara överens om...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Ja, bondförnuftet du pratar om ledde direkt ner till kvalserien förra säsongen.....:-) Själv så är jag troende och gud är trött på att se hur Brynäs har förvandlats till ett bottengäng.....:-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Tydliga tecken är det att ingen av spelarna är någon riktigt etablerad spelare som haft så många andra intressanter(om någon) annat än Brynäs IF. Som sagt bortsett Lind då som är duktig, och Cassel är väl en ok back men inte extraordinär...

Men att alla sex nyförvärv(hittills) ska lyckas över förväntan och också vara skadefria, och att Soling och de andra ska vara skadefria, det är väl att tro på högre makter!?!?!

Muskler och ingen hjärna i försvaret, det låter som några andra lag som har spelat grishockey... Kul att se???

En bra målvakt betyder mycket, men är inte avgörande om försvaret inte håller måttet, en bra målvakt gör ett försvar bättre och vice versa...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Åkallan av högre makter ger jag inte mycket för.
Bättre att använda sunt bondförnuft, det räcker väldigt långt.
Kanske ngt för flera att ta efter.... :-)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: Vilka är de "tydliga tecken" du talar om?
Har hittills inte sett ngn som blint litat på nyförvärven. Verkar iaf vara som vi är några som insett dilemmat man är i. Pengabörsen är begränsad, och vad göra?
Försöka få hit 1 toppback, typ Tuulola eller bättre, som förmodligen kostar lika mycket som de 3 vi hittills värvat, tillsammans.
Eller sprida på gracerna så att det räcker till flera spelare?
Med det första alternativet måste vi nog plocka upp 2 juniorbackar, inget önskescenario i dagens läge.

Tittar man på övriga lags värvningar, så verkar det för det mesta vara status quo i lagen, ibland t.o.m försämringar.
Leksand och Linköping ser på papperet bäst ut hittills, tycker jag.
Med tanke på LHC:s fjolårssäsong, är dock som bekant papper och verklighet två helt skilda saker.

Med 1 klassmålvakt, avsevärt mer muskler i försvaret samt ytterligare ngn forward tycker jag det ser hyggligt ut, mht omständigheterna.
Bara att Soling kommer tillbaka gör att man blir glad.....
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Tror du att du är gud eller??? Har du någon egen bibelkanske "The bibel according to Huge"?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Herregud!!!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Rodrigues:

Har precis läst Perssons artikel, och det förändrar inte min syn på det hela nämnvärt. Hade nog väntat mig lite mer av en journalist.
Ngt om klubbens ekonomiska förutsättningar i dagsläget exempelvis. Tyckte väl det inte var så relevant, kan jag tro...
Jag hade också önskat mig Norrena, Tuulola, Petriläinen, Tarvainen
och Nemirovksy, till exempel.
Realistiskt?

Igor: Håller med dig lite grann ang GP. Å andra sidan har han ju hittills bara fått jobba i motvind sas, skall bli intressant att se hur han hanterar en "normal" säsong. Ngt nytt grundspel utgår jag dock från att det INTE blir. Det försökte ju Esko sig på, med känt resultat...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Tycker det är rätt löjligt att ställa upp vilka som är sunda och osunda... Det är upp till dig att tycka så ja... Men även de som du kallar osunda tycker jag visar sundhetstecken genom att reagera mot det som dom tycker är fel, fel av föreningen att inte satsa tillräckligt osv.

Jag tycker att det väldigt tydligt lutar åt KS i år igen, det har inte arbetats nog för att återvinna förtroendet hos sponsorer och frigöra pengar för att skaffa fram nyförvärv som är relativt namnkunniga och som man vet har exakt de kvaliteér man söker.

Jag tycker det är osunt att helt blint lita på de nyförvärv som hittills presenterats då de finns tydliga tecken på att de kanske inte är vad som behövs för att undvika KS. OK att Lind är en skicklig center, Casselståhl är en speedig back, men i övrigt känns det väldigt osäkert vad dom övriga kan prestera...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: I en anrik förening som Brynäs ska inte ekonomin behöva se ut som den gör o klubben befinna sig i bottenträsket. Med rätt folk på rätt plats så skulle det inte se ut som det gör nu. Jag hoppas verkligen att du dyker upp på årsmötet för där kommer det att hända grejer, var så säker.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Helt riktigt noterat.
Alla yrkesklagare som ALLTID klagar, utan att ta hänsyn till ekonomi, spelartillgång, vilka spelartyper som behövs, ledningens förutsättningar i övrigt: dessa har enligt mig inget intresse i att försöka förstå hur komplicerat det är att driva en ES-förening, speciellt inte om man är i Brynäs nuvarande läge.
Det här är ju egentligen vanligt enkelt bondförnuft, men ändå tydligen väldigt svårt att förstå på många händer....

De "sunda" klagarna har inget att frukta, iaf inte från mitt tangentbord.

2 exempel:

Sund klagare: "EK hade ju lovat föstärkningar på alla platser, och så kommer detta? Inte vad man hoppats på kanske, men man hade själv kanske lite för höga förväntningar. Förstärkningar måste ju inte automatiskt betyda att samtliga nyförvärv är av landslagsklass, särskilt inte med tanke på ekonomin för närvarande. Det viktigaste är målvaktssidan. Vet inte hur det blir med dom öronmärkta pengarna. Var villkoret att dom endast gällde Honken, eller kan dom användas till ngn annan?
Faan, att man inte får reda på saker som sker i föreningen!
Fast å andra sidan, det är nog ngn förhandlingstaktisk grej eller ngt annat som man inte vill skall komma ut förrän det är klart.
Brynäs skulle ju isf bli den första (och enda?) klubben som praktiserar mottot: "Alla kort på bordet"

Osund klagare:

"Djävla skitförening, byt ut hela styrelsen!!
Det blir KS nästa år igen, sanna mina ord...."
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: För det första tycker jag att Rodrigues borde få ett samtal från BIF. Är du så bra på att ragga sponsorer som du utger dig att vara så lär du behövas i klubben.
För det andra så kanske Kuparinen kan bli en ny Melkersson. Melker kunde slåss och hållarent framför kassen. Han var i likhet med Kuparinen ingen stor målskytt, men killar som dessa behövs de också. men det är klart, det behövs fina handleder också. Jag tycker att det är kul att EK överraskar oss med namn som vi inte hade en aning om var på tapeten.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Jompe: Många Bandy supportersföreningar har konton för insamling...(kan ej tänka mig att det tog så här lång tid att fixa)bara att se på ex Red Farmers sida så sätter supporters in pengar då och då...specielt nu när de "tog" Dino hem igen från SAIK då satt många in pengar för att visa föreningen att de värvat och gjort ett bra jobb....men ska vi sätta in pengar för de vi tycker görs bra blir de inge pengar ;)
Kommentera

« · 279033 · »