Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Välkommen Mikko

« · 278865 · » Till forumet


Sv: Välkommen Mikko
Strozzi:

Soling har väl inte kommit tillbaka ?
Vi får väl se när han börja belasta knät med hårdträning och matcher.
Knäskador brukar ju alltid ta mycket längre tid att rehablitera än dom tror från början.

P3 får nog vara glad om han kan spela efter Jul.
Men då har halva säsongen avverkats och det kan vara för sent.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
En ny våldsverkare i försvaret, tidningen Brynäsaren i brevlådan och på detta två pigga målfarliga ungdomar. En sån dag!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Vi behöver......................................

1 st klassmålvakt som kan vinna matcher och skapa trygghet så att både försvarsspel och anfallsspel förbättras betydligt.

1 st spelande back så att vi kan få snabbbare spelvändningar (=kontringar) och komma tillbaka till elitseriens bästa powerplayspel som vi hade under senare delen av 90-talet.

1 st minst (helst 2 stycken) målfarliga forwards som gör 20-25 mål/säsong. Snabba på skridskor så vi kan kontra mycket och med bra direktskott som utnyttjas på powerplay.

Får vi dom här spelarna (ja, jag vet att jag får drömma om det) så tror jag på slutspel.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Makkan: Ja, vi behöver en till back, bra spelande, men det får vi nog inte, trots att P3 är borta, det har ju sagts i media att bara en back saknades innan Kumpan, så nu är ju det fyllt...

Frågan är om dom räknar forwardsbesättningen som fullbokad - förhoppningsvis finns utrymme för nån målfarlig forward till, som sagt... Men troligtvis inte...

Ja du, vi kan ju hoppas, men... Det bästa hittills är väl att N.Danielsson och P.Rönnqvist skrev på...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: tycker inte att det går att förutse.. hur ofta brukar tex experter ha rätt? inte så ofta.. känns som att det är lönlöst att spekulera. kan ju bara HOPPAS att det går bra =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Jag menade inte att det går att förutspå... Frågan var : lutar det åt en Timrå i repris eller KS?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Jag tror inte ett skvatt på det här Brynäs-laget utan tycker att truppen, som den ser ut idag, är sämst i elitserien. Jag försöker skriva detta med pyttesmå bokstäver, för jag blir ombedd att skämmas här på HS när jag tycker till. Men skit samma, jag står till punkt och pricka för mina åsikter och tycker att Arbetarbladets Bengt Persson skrev en utmärkt krönika idag om hur han ser på truppen just nu. Jag delar hans uppfattning helt. "Nej, Brynäs den här satsningen duger inte "!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright:Håller med dig broder!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Verkligen stort att du vågar uttrycka din avvikande åsikt på den här GB:n som annars bara jublar åt allt skit som EK:n presenterar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Håller med.Truppen ser verkligen tunn ut.Andra lag förstärker medan Brynäs ser till att ligga på ungefär samma nivå,dvs botten.Det mest glädjande är att Danielsson och Rönnkvist skrivit på,dom kan bli riktiga utropstecken.Samtidigt så KAN det bli bättte än säsongen som gick.Får alla vara hela och vi får en bra start vet man aldrig.Men om det däremot blir som det brukar,en massa skador i inledningen,så står vi där och har skitit i fel brevlåda igen.Så tunn är truppen.

Att klaga är naturligt Huge: är man inte nöjd med en produkt,sin kärring,sitt arbete eller allt som man bryr sig i,då klagar man.Det vore ju skitenkelt att sitta här och skrika att Brynäs är bäst,heja heja,och sen fortsätta kamma sig med osthyveln.Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar och försöker se hur man kan förbättra saker å ting.I det här fallet betala medlemsavg,gå på årsmöten,pröjsa inträde och souvenirer.Om man då får säsonger som de senaste tillbaka så klagar man.Det är bara naturligt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Andra lag förstärker kan du berätta vad du tex tycker om MIFs förstärkningar eller varför inte TIKs eller Modos?

Som ajg ser det är det inte många lag som i dagsläget ser bättre ut än i fjol.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Oerhört klarsynt vad det gäller att klaga. Din förklaring borde stå med i ordlistan.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: hmm.. bra lr dålig säsong.. jag säger att d blir KS.. brukar ju alltid bli tvärtemot vad ja säger .... =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Dagens 2 kanoner:Perssons krönika och ditt inlägg.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: "Jag hoppas verkligen att du dyker upp på årsmötet för där kommer det att hända grejer, var så säker" Det där känns igen från förra året vid den här tiden och vad hände då på årsmötet....inte ett skit och jag förväntar mig inget annat det här året heller.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha, så när du inte är "nöjd med din kärring" så går du in på nåt diskussionsgrupp för gnälliga gubbar och klagar? Brukar det hjälpa ? Måste vara uppmuntrande för tanten dessutom, har hon tagit ut skilsmässa ännu?

"Människor som vill nåt med det man bryr sig om klagar" är ju lysande. Det borde ni ha som valspråk inom Brynäs Whiners.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
KG: Vänta bara tills Horace Engdahl ser det.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lunkan: Deras trupper ser inte heller särskilt starka ut,men jag tror nog att när säsongen drar igång så är dom det.Men annars är dom 3 lagen plus BIF dom som får slåss om den sista slutspelsplatsen,kanske med Leksand inblandade också.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Jaha då klagar man......alternativet är ju att göra nåt åt saken också istället. Men det är väl inte aktuellt antar jag...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Om du läser inlägget rätt så ser du att det står att klagan kombinerat med aktion för att förbättra saker.Viss skillnad det.Att BARA klaga fattar jag väl att det inte hjälper.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Jag måste få fråga vad du/ni egentligen menar med det här "gör nåt åt saken istället" när ni tycker att vi klankar? Jag förstår faktiskt inte vart ni vill komma. Vi fans har mej veterligt ingen makt över Brynäs lagbygge. Vi sitter mej veterligt inte med i klubbens ledning eller styrelse så att vi konkret kan forma det lag vi vill seoch köpa de spelare vi vill ha. Vi måste väl däremot ha vår fulla rätt att göra det vi kan, nämligen tycka till i ord, när vi anser att de som verkligen har makten, de som finns i Brynäs ledning, inte jobbar på rätt sätt för att få ett så bra lag som möjligt. Eller hur??
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright: Amen
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Vad tycker ni, ska Brynäs försöka få Tysklands Oliver Jonas mellan järnstolparna till hösten? Det är väl inte många tyskar som överhuvudtaget spelat i elitserien, väl?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Spännande debatt den här om hur en riktig brynässupporter uppför sej. Ring mej när ni är klara. Själv bedömer jag alla inlägg som seriösa med ett undantag: dom som påstår att Björck "kan bli bra en förstärkning".

Jag tror värvningarna speglar Brynäs rekordunderskott i ekonomin efter denna säsong. Nästa säsong sanerar man ekonomin och försöker hålla laget på samma nivå som i år för att året efter ha utrymme för en seriös satsning med nya och fler sponsorer. Då kommer Dackell också. Det kan funka om skadorna ger fan i att drabba oss för tredje året i rad samtidigt som flera andra lag tycks hålla en låg värvningsprofil. Det blir alltid nåt lag som totalfloppar och det kan inte vara Brynäs tur igen. Förutsättningen är att det blir en riktig målis till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Lilljanne: Mycket rätt där! Den röda tråden genom BIF är usel ekonomi. Därför värva billigt istället för väldigt bra. Det kan komma positiva saker efter 2003/04 säsongen om vi överlever och har fått en ledning som kan återuppbygga förtroendet hos sponsorer mfl.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright m.fl.: Klaga på ni. Jag fattar liksom inte, ni har klagat oavbrutet här sedan starten och ändå måste ni också klaga på att ni inte får klaga. Vem är det som hindrar er? Har någon plockat bort era klagoinlägg? Det står er helt FRITT att klaga! Fattar ni? KLAGA PÅ!!! Ett klagoinlägg till om att ni inte får klaga och jag spyr.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
aphac: nu håller tom jag med.. trots att jag är en optimistanhängare.. =;-P

Vi får hoppas att värvningarna slår väl ut och därefter satsa på en långsiktig satsning mot toppen...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Natten: Har aldrig sagt något om förra årsmötet, det är i år det gäller min vän!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Det handlar väl inte om att vara anhängare av optimster eller pessimister... Stå för din åsikt, våga vara kritiskt(positivt som negativt). Ser man inte kritiskt på hur föreningen sköts så är man inte ett dugg intresserad av det heller... Jag skulle vilja se kritiskt på det och säga vilket bra jobb dom gör och har gjort, men det kan jag inte idag, kanske efter årsmötet, då hoppas jag kunna rosa den nya ledningen...

Jo - självklart får vi hoppas att det slår väl ut med dessa värvningar, även om det blir svårt... Men om vi klarar det så ser framtiden lite ljusare ut... Nya sponsorer, Tommy Sjödin helt vid spakarna, nya personer i de flesta positioner i föreningen, hjärta och tradition andas ända uppåt väggarna efter årsmötet förhoppningsvis, kunnande om ekonomi och övrigt kunnande för att leda en verksamhet i mångmiljonklassen kommer också förhoppningsvis att spetsa föreningens inre...

Du ser - jag ser lite ljust på den eventuella framtiden, trots att jag risar nutiden(som kan rasera framtiden)...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Sylf: Helt riktigt, läste inte klart inlägget ordentligt.
Ser fram emot aktionerna.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: Gud älskar dig!!!!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Bright:
Självklart så får man klaga precis som man vill, du har helt rätt i det. Jag brukar ta mig den rätten själv vid frustrerande tillfällen.
Vad jag menar är att man skulle kunna hoppas på ett större engagemang i klubben på annat sätt än här på HS.

Som medlem i föreningen kan man kandidera till styrelsen och därigenom få makt att påverka. Man kan också påverka valberedningens arbete att ta fram andra kandidater. Man kan gå på årsmötet och ställa den nuvarande styrelsen till svars för dess arbete under året m.m.
Nog har man väl en chans att påverka?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: självklart har du rätt... =) ja kände mig bara lite ironisk vid tillfället. Tycker d här med om man är optimist lr pessimist börjar gå mot absurbitet.. iofs är det ju för att det är så tydligt här på HS vilka som ser ljust på framtiden och vilka som inte gör det... men man kan iaf säga att engagemanget finns här! =)

finns väl ingen annan lagsida som det skrivs lika mycket på?! det är iaf positivt!! =)
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: Hur orkar du och många andra klaga på ledningen hela tiden?

Det är de s.k "Brynäs Whiners", som gojoh så pricksäkert uttryckte det, jag klagar på. Har försökt förklara detta ett otal gånger men många har svårt att få det att sjunka in.
Innan du lägger några ord i min mun borde du ha bedrivit lite källforskning, tycker jag.
Den enda riktiga fadäsen man gjort, är enligt mig Sponsorshanteringen, då man inte fick in de pengar man hade räknat med. Berg var väl inblandad i det hela, men han är ju nu ersatt av ngn som förhoppningsvis går hem hos sponsorerna.
Berg var nog Ok vad gällde andra saker (skuldsaneringen t,ex) men kommer väl endast att bli ihågkommen för sponsorshanteringen.

När har jag påstått att det bara är skadorna som är problemet?
Det jag sagt är att skadorna är en starkt bidragande orsak, starkare än många tycks inse, tillsammans med andra faktorer.

"vi hade tillräckligt bra lag nu senast"

Vad tyckte du själv efter fjolårets Luganovinst? Du tyckte förstås att det såg riktigt illa ut, eller hur?

"det var bra att ha kvar Janne och Djoos, det var inte dags att byta ut dom innan förra säsongen"

Mht till Jannes insatser för 2 säsonger sedan och att Djoos kände sig motiverad, revanschsugen och vältränad inför fjolåret, var jag nog inte ensam om åsikten att de båda var mer eller mindre självskrivna inför fjolårets säsong. Rätt eller fel? Enkelt att svara på när man som du tydligen har facit i hand.

"man kan skrämma bort sponsorerna med all rätt, för dom ska vilja sponsra Brynäs utan att få nått tillbaks, osv..."

Eftersom jag redan klargjort min ståndpunkt i klubbens hantering gällande sponsorsbiten, begriper jag inte hur du kan lägga ovanstående citat i min mun.

För enkelhetens skull kan du väl i framtiden ta reda på vad jag sagt så att jag slipper sitta och svara på saker som aldrig kommit över mina läppar.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
prosten: Årsmötet kan bli en intressant tillställning. Hur många i styrelsen står i tur att avgå/omväljas, vill de övriga sitta kvar? Har valberedningen hittat några vettiga alternativ? Kommer det något klarläggande om ekonomi?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: Åh vad du är duktig på att skriva samma sak om och om igen! Brynäs KAN inte göra fel o allt är frid o fröjd! Du borde fan bli försvaradvokat, du skulle få Jeffrey Dahmer att framstå som en oskyldig liten skolpojke!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: huge har väl rätt till att ha sina åsikter precis som du har när du hela tiden kritiserar alla som är optimister här på HS? lägg ner nu! nu snackar vi om nåt annat!!
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues:

"Åh vad du är duktig på att skriva samma sak om och om igen"

Haha, den var ju riktigt rolig..... *asg*

Påståendet stämmer ju klockrent in..........på alla "Whiners" :-)))

Vad i mitt senaste inlägg tycker du var felaktigt?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Huge: OK - jag glömde några "eller?" där jag syftade på att du försvarar dom i vått och torrt, inte att du hade sagt exakt det...

Men visst, jag har i två år ansett att Janne och Djoos borde ha ersatts, dom var bra -99 och har sedan dalat... Djoos problem fanns och bestod, hans säsong var en risk från början...

Laget saknade en Bissett... Nylander och Kyösti var nödlösningar som jag inte gillade, inte alls värdiga ersättare för Soling och Mårtensson...

Men, du försvarar alltså fortfarande ledningen, du vill inte att huvuden ska rulla vid årsmötet och man ska återuppbygga det hjärta och den stolta hockeytradition som en gång präglade korridorerna i Brynäs inre?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos: nylander ersatte mårtensson för m var inte bra! men jag håller med om att kyösti är miljoner år efter soling..

hade laget inte varit så skadesargat hela året och janne hade fått koncentrera sig på offensiven, skulle han varit mycket nyttig för laget.. nu blev det naturligt att rävarna i laget fick ta det defensiva ansvaret och därav tappa mycket framåt.. med konsekvensen att fansen såg deras insatser som misslyckade
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
P J Davydjoos:

Som sagt, bortsett från sponsorsfrågan, så tycker jag att ledningen har gjort ett godkänt jobb.
Jag har lite svårt för att halshugga enskilda personer, då jag inte vet deras jobbförutsättningar, rent ekonomiskt bl.a.
Vilka huvuden vill du skall rulla och vilka skall bli ersättarna?
Återuppbygga?
Jag tror faktiskt att de som jobbar med föreningen har lika stort hjärta som sina föregångare och att man jobbar för att bibehålla vår tradition. Kruxet är att det är lite annat klimat i dagens hockey, än vad det var tidigare.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
lindberg: Självklart kommer ett klarläggande angående ekonomin.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Undrar vem fan det är som ska lägga ner, är du Huges farsa eller?
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Självklart har Huge rätt till sina åsikter men då har
även jag och andra här på Gb:n som kritiserar Brynäs rätt till det. Jag blir förbannad när mina o mångas inlägg sågas och förlöjligas bara för att det är kritik till Brynäs, då går jag i försvar direkt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Alla har rätt att tycka som dom vill det viktiga är att folk tycker olika annars kan man lika gärna lägga ner forumet. En viss kritik som skribent får man ta direkta personangrepp däremot accepteras ej.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: det är bara så konstigt att så fort att framgångar uteblir så MÅSTE någon/någras huvuden falla... Någon måste få skulden.. Även om man borde kunna skylla förra årets fiasko på skadorna. INGET lag hade klarat sig med så mycket skador! Inte ens frölunda.. Jag tror vi hade varit ett stabilt mittenlag förra året med lite bättre förutsättningar...
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Och också en mental kollaps hos spelarna efter säsongs inledningen... Håller helt med dig. Tillhör väl det där postivagänget som tror att allt ordnar sig.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Kahn: Visst fan kunde väl Melker ta fram nävarna om det behövdes. Jag tror inte Kuparinen är den form av slagskämpe heller som man pratar om i nordamerika. Utan precis som Melker en fysiskt spelande back som motståndarna hatar att möta i varje byta.
Ville inte alls häda, Melker är bland de största för mig med även om han kan bli ihågkommen utan att få en tröja i taket. Det får inte gå inflation i sånt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Klokt inlägg, det där om skuld och huvuden som måste falla. Nu tycker jag ju som bekant att detta är vanligt enkelt bondförnuft, så räkna inte med att de värsta pessimisterna förstår vad du menar... ;-)

Glädjande nog tycker jag ändå att fler och fler börjar inse att allt inte är svart eller vitt.
Kommentera

Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Ja visst hade skadorna en stor sportslig betydelse, självklart, vi hade ju troligtvis sluppit KS helt utan dom, kanske kanske slutspel också... Men det säger inte att de icke sportsliga aktiviteterna sköttes korrekt, att skadade spelare ersattes med jämlika, att sponsorbiten sköttes korrekt, att inkompetensen och maktkampen i de inre korridorerna var helt ok, att Håkan Berg vanärade Brynäs rykte och inre angelägenheter också var ok...

Den sportsliga framgången eller rättare sagt bristen på den samma, har ingenting med kritiken på det icke sportsliga, alltså, hade vi gått långt i slutspelet så hade kritiken bestått, bara att man kanske blivit delvis förblindad av framgångarna och inte sett med lika klara ögon de brister som faktiskt finns och som måste åtgärdas innan vi sjunker totalt...

Se med klara ögon, var kritisk, då kan du hjälpa till att få allt på rätt köl igen, var med och rösta på en bättre ledning istället för att gömma huvudet i sanden och tro och hoppas att allt sköts bra och allt kommer att bli ännu bättre bara du tror tillräckligt, att ingen behöver göra nånting, för det löser sig nog ändå...
Kommentera

« · 278865 · »