Brynäs IF

725438 inlägg · 7959 ämnen

VAR ÄÄÄR NI??

« · 54497 Till forumet


VAR ÄÄÄR NI??
Nu är jag nyfiken på var alla gnällspikar är? Min teori om motståndare som vill knäcka oss står fast! Notera alla nya nicks som ALLTID dyker upp, men bara efter förluster-givetvis är det inga ÄKTA BRYNÄSARE, så SNÄLLA kanlsipersonal mm, ta dessa pajaser med en klackspark när de dyker upp. Ta däremot åt er från saklig, kunnig kritik när den framokommer (t ex Ford Perfect m fl). Tomma tunnor skramlar mest, som det heter!
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
claesw

Jag är förmodligern en av dem Du placerar i kategorin gnällspikar. Efter AIK skrev jag att BIF-truppen är bättre än många tycks anse, att laget behöver mycket support, men också att oförmågan att motivera sig inför matcher som AIK är ett tränarmisslyckande. Det finns inget i HV-segern som egentligen ändrar den bedömningen. Det heltända Brynäs som ägde hela matchen var ett gäng killar som visa vad de egentligen kan. En helt underbar seger, såklart, men den stora drivkraften. motivationen, djävlar anamma-attityden tror jag inte kom så mycket från Melin. Den kom från att laget ville visa vad de kan. Den kom från den suveräne Harder; se hur han stod upp i båset under SSK-matchen och skrek "all the way, boys, all the way" när man började vika ner sig i tredje perioden. Håller med dem som menar att man inte bör släppa honom; vilken fighter. Den kom från Sjödin; respekt för en sådan kille. Den kom från P i målet, som fått ta mycket kritik men som ger sig f**n på att spika igen. Och den kom från många fler.
Alltså--en suverän seger, men tänker man långsiktigt finns det frågetecken kvar.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Håller med dig Jompe,
Mellan hopp och förtvivlan slits man som Brynäsare. Visst var det en härlig seger igår , men man var fortfarande lika dåliga mot AIK. HV matchen var en av alla dessa måste- matcher som genomlevs nu och spelet är verkligen som i en berg och dalbana.
Det hade varit bättre med 3 raka förluster och 3 raka segrar. Men någon tillstymmelse till kontinuitet syns inte.
Nu ser jag fram mot det mirakel som kommer inträffa under OS-uppehållet. Alla spelare kommer tillfriskna (undrar hur det är med Djoos..)och vips så står det där ett samspelt lag fyllt av självförtroende inför Modomatchen.
Harder är verkligen en frisk fläkt, han blev utnämnd till bäste Brynäsare på Hovet också.
Både som spelare och person är han ett riktigt stort tillskott. Att läsa intervjuer med honom i Gävletidningarna är riktigt kul.
Kul också för P att hålla nollan.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Eftersom jag också förmodligen hör till dom som claesw kallar för gnällspikar och för icke-Brynäsare, så kan bara konstatera att du är helt fel ute - jag är Brynäsare sedan 1966 och känner enormt för mitt lag. Detta innebär också att jag mår dåligt när jag ser att mitt lag missköts, att det saknas långsiktighet i arbetet, när framtiden bara behandlas flummigt, detta är naturligtvis min uppfattning, min upplevelse och nå´t som du inte kan ta ifrån mig, möjligtvis kan du tycka att jag har fel! Jag anser att ett djupt engagemang också ibland genererar kritik, även skarp sådan.
Icke desto mindre njöt jag igår på Gavlerinken av härlig inställning och som frukten av detta en suverän seger och kan bara instämma i andersp:s TACK till alla förtjänta!
Naturligtvis måste Harder, Sjödda kontrakteras inför nästa säsong, oj vad jag njöt av Harders uppvisning, kommer främst ihåg hans fint, klubba-fot-klubba, HÄRLIGT!! Kanske läge för en travestering: "When the going get´s hard, Harder get´s going"!!!
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Gömde nämna att när man lyssnade på Radiosporten och "dödgrävarn" Wahlman var i sändning så hördes publiken i bakgrunden
och det utan att det precis blivit mål för hemmalaget.
Delades det ut halstabletter i publiken ?
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
De du ska tacka är Stisse,truckförarn och bagarn som drog igång hela bänklångsidan.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Varför tacka enskilda individer? Nä tack till alla er som var i Gavlerinken igår och skapade suverän stämning!!
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Till cleasw, lucky luke mfl

Säsongen hittills har inte varit den allra bästa, mycket pga av skador. Håller med cleasw om att det gnälls lite extra här efter varje förlust och det är möjligt att det finns medgångssupportrar här som det finns hos alla lag. Att det blev extra gnälligt och kritiskt efter förlusten mot AIK var med all rätt. Brynäs samtliga spelare gjorde en svag insats. De förlorade inte för att de mötte ett övermäktigt motstånd, de förlorade inte för att de hade en sämre coach än motståndarna och de förlorade inte för att domaren var partiskt utan de förlorade för att de inte tog i ordentligt och visade den vilja som krävs för att vinna ishockeymatcher mot vilket lag man än möter.
I sådana fall har vi rätt att gnälla!! Vi betalar deras löner, med våra entrépengar bland annat, och då borde de inse att de är tvugna att ge lite underhållning tillbaka.
Självklart är det roligare tongånger nu efter HV-matchen då det blev seger. Efter sju svåra år så kanske det blir slutspel trots allt och det är väl bra om vi åtminstone får tro det i tre veckor framöver tills nästa match.
Sammanfattning: Idrotten är underbar tack vare att det går upp och ner och att det finns motgångar och framgångar.

Lucky Luke: Jag gillade din: "When the going get´s hard, Harder get´s going"!!!
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
lucky luke:

Kloka ord.
Engagemang är bra...

Sjödda - behövs...
Harder - nja, en fråga om kostnad relativt resultat, kanske...
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
gordo:
Harder - nja, en fråga om kostnad relativt resultat, kanske...

Jag antar att du inte såg matchen mot HV!?
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
prosten:

Ett byte med en skridskofint räcker inte för att bedöma om det skall erbjudas kontrakt. Som det ser ut för tillfället har många en kravnivå på honom motsvarande den man skulle på en inhoppande junior. Ställ kravet etablerad Elitseriecenter istället med allt vad det innebär i form av arbete i egen zon och rollen att hålla i hop femman och dess arbete. Att han peppar allt och alla innebär inte att han är bra som center.
Således: låt det gå fler matcher innan en mer långsiktig bedömning görs. Hur gör han sig i slutspelshockey, osv.
Det kanske tom finns bättre centrar därute?

Det är dock skönt att konstatera att han är bättre än företrädaren i tröja nummer 16...
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Utan de hade alla varit tysta som vanligt.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Är det elitserieuppehåll elller? Hockeysnack stendog på en dag...
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Tja det finns inte så mycket att skriva om just nu. Vinsten mot HV otroligt viktig. Gå in i uppehållet med en positiv känsla!.

Är det nån som orkar räkna på hur många poäng som behövs för slutspel? Doma andra lagen möter ju varann tex SSK-LINK osv.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Helt tydligt att det är uppehåll i ES. Frågan är om det bör vara uppehåll för OS? Uppehåll för TRE spelare ska till OS (Slovaker och övrigt löst folk räknar jag inte). När det var junior-vm så var det flera spelare borta. Men inte blev det något uppehåll då!!
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Gå in på Rinksnack å skriv ner vilka ni tycker är sveriges snyggaste matchställ i elitserien....

///Lothar
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
NHL-proffset Jonas Rönnqvist är på väg hem till Sverige. Det skulle vara nått för brynäs. Stor och stark med ett bra skott. Jag hoppas att brynäs ger lulåe en match.

För brynäs skulle behöva lite nytt folk till nästa säsong.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Varför räknar du inte ´annat löst folk´ då? De lirar väl i serien precis mycket som våra inhemska produkter. DIF, för att ta ett exempel, är av med fyra killar pga os, bla. förstekeepern och han hade förmodligen kunnat glömma landslagsspel om det rört sig om en längre frånvaro än två matcher (där vi sumpade fyra pinnar för övrigt, mycket pga. att han inte vaktade buren). Ska spelare iväg på landslagsuppdrag så är det självklart att serien får hålla uppe.
Kommentera

Sv: VAR ÄÄÄR NI??
Jag instämmer med Gone. Dessutom är OS en så pass stor grej att följa att det förmodligen inte skulle komma någon publik ändå.

Hoppas "Osten" får stå mot Brynäs... ;)
Kommentera

« · 54497