Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Varför denna respekt?

« · 591401 Till forumet


Varför denna respekt?
Hur kan man gå in i en match mot svenska mästarna med denna inställning. Riktigt dåligt. Vart är aggressiviteten man visade mot Leksand och MoDo? Som bortblåst..... För att kunna ha en chans att rubba Frölunda måste man ju spela fysiskt och vara lite kaxiga. Igår bad dom ju för fan om ursäkt för att de var på isen. Nu blir det huggorm på menyn.....
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
bradberry:
Tyckte även att Boork inte såg alltför missnöjd ut på bänken, kan det vara så att det smugit sig in en viss nöjdhet med lagets start även hos honom? OM det skulle vara så gäller det att gaska upp sig inför de två ruskigt viktiga matcherna denna vecka.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
96 Artisten: Nu är det bara segrar som räknas mot Timrå och Mora. Kan förstå att dom har respekt åt ett lag som spöat oss 16ggr före gårdagskvällen.

Fast med lite mer press så kanske det hade blivit annorlunda
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
65selander: Tack för senast!

Som det ser ut nu så är elitserien indelad i två delar. Vi befinner oss på den övre halvan och det viktiga är att vi vinner mot de lag som befinner sig på den nedre halvan. Hemma vinster och att vi kan sno poäng borta är den absoluta nyckeln till att den här säsongen skall gå vår väg.

Att vi skulle spöa Frölunda var nog mer ett önsketänkade, man måste vara realist. Det kändes som att Frölunda hela tiden hade ännu en växel att lägga in. Honken i målet var osäker i sitt agernade och nog tycker jag att han får ta på sig minst ett av målen igår.

Att sedan Lahti gjorde allt han kunde för att hjälpa Frölunda är ju även det en bidragande orsak.

Att han friar i situationen när Frölundaiten misslyckas med att lyfta klubban över honkens huvud när han jagar efter puck in bakom mål. Istället så slår han Honken i huvudet med klubbskaftet, Lahti ser hela situationen och friar.. Är inte en spelare ansvarig för sin klubba? Inte i Lahtis regelbok iaf...

Nu väntar de två viktigaste matcherna hittills den här säsongen. En pinne borta mot TIK och vinst hemma på lördag mot Mora är ett måste. Helst vill jag se två raka vinster.

På lördag så måste bara Korhonen stå för Honken har helt klart ett mentalt underläge mot Mora. Han har aldrig spelat bra mot dessa masar.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse: Jag hade en känsla av att det här var första gången på bra länge som vi skulle kunna rubba Frölunda. Vi har spelat bra, Frölunda har ännu inte hittat kanonformen, Salo i målet. Men då gäller det som Du säger att spela med noll respekt. Samtidigt så är ju detta ett lag vi inte "bör" slå.

Hoppas att
1) Boork och laget ser det här som en påminnelse om nivåskillnaderna i serien och vikten av att vinna mot lagen under oss
2) Boork ger laget en karateristisk föreläsning om vad hockey går ut på
3) Boork vågar ställa över underpresterande backar.

Det här laget är inte starkare än att vi måste spela disciplinerat och djärvt. Gör vi å andra sidan det kan vi gå ganska långt i år.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse: Tycker nog att "Honken" får ta på sig båda målen Kahnberg gjorde men å andra sidan så fick han ju ingen hjälp av höngården till försvar!!!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues: Jo det är så sant. Jag ville vara lite snäll i min sågning av Honken. ;)

Men som det syns på matchbilderna så föregås tredjemålet av en solklar interference när Whitehall tar bort DJ.

Näe, det är bara att bita ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues: Jaha, så vems fel blev det egentligen nu då....
Skämt åsido håller jag med om att Kahnbergs andra mål inte alls såg otagbart ut, förvisso en förflyttning i sidled men inte tillräckligt för att inte hinna rädda pucken.

Sen är det väl tyvärr så att Frölunda, HV, LHC och Färjestad är i en klass för sig i år. De kommer ta platserna 1 till 4 och även semifinalplatserna.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse: Sen hade jag velat se att Boorken gick ner på 3 femmor, fast han har ju sin filosofi o kör benhårt efter den!!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Huss:
Brynäs lirade skitnödigt igår...har inget trevligare sätt att uttrycka det på tyvärr.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues: Han möblerade om lite och bänkade ett par spelare. Men det räckte inte. Det går inte att vinna matcher när spelarna inte gör skitjobbet runt sargerna. Frölunda var ruggigt duktiga på att screena bort våra gubbar. Gör inte Lahti nåt så måste spelarna markera. Genom en fet rak höger eller vad som helst. Utvisning kanske, men då¨har man i alla fall visat att man inte går med på't.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse: Det jag skrev ang om vad som händer när inte PP fungerar fick vi ju svar på igår, hade ju varit trevligt om dom träffade mål lite oftare o ser till att dom sk uppspelen blir värda namnet!!!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues:
Att alltdi drälla med pucken vid uppspelen håller ju inte - år efter år...
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
claesw: Det var ju just uppspelen som skulle bli så mycket bättre, visst har dom höjt sig lite mot dom sämre lagen men det fungerar som synes inte när det gäller toppen, vi får hoppas att det blir en rejäl ändring på det, för annars så blir d tungt!!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues: Brynäs skapade en hel del bra lägen med fick inte dit pucken helt enkelt. Viitakoski hade två ruggigt bra lägen som han brände, han borde haa satt minst ett av dem. Sedan hade spets läge men brände i vanlig ordning. Han är oftast ganska upphakad men ändå. Men lite flyt så hade det gått.

Nej det måste till en bättring rakt över hela truppen om det skall gå vägen...
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse:
Jo, men det kändes ju, som nån skrev, att VF hade en växel till att lägga i om det skulle ha behövts (dvs om vi satt ytterligare ett par mål), så det var inget snack om ssaken tyvärr.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
claesw: Jo jag skrev det. Men hade stolpskottet gått in så kanske vi hade fått se en bättre avslutning/annan coaching från Boork. Allt är hypotetiskt.

Men som matchbilden var så är det nog mer troligt att Frölunda hade börjat anfalla mer...

Men det är inte de lagen vi måste slå utan de som ligger efter oss i tabellen. Även fast det hade varit skoj om vi kunde ha krigat oss till en vinst igår.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Nånting som jag reagerat på är att vi för första gången (någonsin?) kunnat gå runt på fyra HELA femmor. Motståndarna har däremot i de flesta fall gått runt på mindre folk (Frölunda med 5 backar t.ex).
Ändå så orkar/vill vi inte suga musten ur motståndarna. Mot SSK så drog Brynäs till och med ner på tempot. Fan vi har ju spelartyperna som skulle kunna gå in och råköra.

Om vi inte utnyttjar vår breda trupp så kan vi precis som Rodrigues säger börja köra med 3 femmor igen.

Vi får väl hoppas att det ger utdelning senare på säsongen iaf.

Jävla tur att vi har en buffert på en ca 8-9 poäng ner till "kvallagen". Förlust mot TIK och MIK så är det bara att springa till apoteket i år igen.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues: Håller med, ser skevt ut när Spets, Bäckström och Molin ställs mot Kallio, Johnson och Niklas Andersson samt förväntas prestera framåt för att ta en i ett två måls underläge.
Det funkar att gå runt på 4 kedjor (femmor vete sjutton så länge som Lavins & Skoog fortsätter att underprestera) mot lite sämre eller jämnbra motstånd mot den kvartett som kommer dominera i år blir det svårare.

Sen gäller det, precis som Claes W var inne på, att inte mentalt vika ner sig förhand. VF går att slå, likaså FBK, LHC och HV, det är bara över 4 matcher som blir betydligt svårare att ha plusstatistik.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
70 Rodrigues:
Honken?
Det borde vara era rundningsmärken till spelare som befann sig på isen som får ta på sig det hela, maken till pasivitet får man leta efter.
hoppas takterna sitter i på torsdagkväll
;-)
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
TIKbiff: Brynäs första plattmatch för säsongen. Jag tror inte att det kommer att upprepas på torsdag. Det bli istället Timrå som får sota för gårdagens insats.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse:
när möter vi timrå. är det på torsdag?
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
TIKbiff: Ja, TIK har ju varit väldigt framgångsrika så här långt på säsongen..... Ni lär få det hett om öronen på torsdag.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
emme_b: Yes, två hyperviktiga matcher återstår den här veckan. Först Timrå borta på torsdag och sedan Mora hemma på lördag. Två vinster där och vi har lite mer arbetsro.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Om jag såg rätt så släppte även Honken in alla målen mellan benen. Angående matchen igår så var det som redan konstaterat ingen speciell aggressivitet från Brynässpelarna och jag tycker att det vid vissa stunder var allt annat än ett lag vi såg på isen.

Men sedan när man fått perspektiv på det hela så var ju Frölunda det bättre laget och det kändes som dom hela tiden hade en växel till att lägga, bara om dom vela. Men sedan ska man ju räkna med att vi missade chanser vi hade, exempelvis Spets läge. Dock var han upphakad i det grövsta. Sedan hade vi ju även Sundqvist skott i stolpen och en rad missade chanser till. Nej, nu tar vi nya tag på torsdag och jag hoppas naturligtvis på att det blir en vinst, samma sak hemma mot Mora.
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Och i dag får vi hålla tummarna för Luleå samt Färjestad. Vi vill ju att glappet ner till dom där fem lagen ska vara kvar, gärna hela säsongen!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Huss: "Sen gäller det, precis som Claes W var inne på, att inte mentalt vika ner sig förhand."

Och det var nog tyvärr det som hände igår: en liten reaktion förmodligen lite grand beroende på att vi spelat i stort sett 4 matcher på en vecka mot lag som är fysiskt sett jobbiga att möta. När Frölunda så kom på besök så verkade det vara lite tomt i tanken, sas.
Synd, eftersom det normalt brukar bli roliga och öppna matcher mot sillstryparna.
Mot ett lag som Frölunda måste man sätta chanserna när dom dyker upp och inte bjuda på några ytor. En lirare som Kahnberg trivdes ju som fisken i vattnet igår. Inte en brynäshaj så långt ögat nådde....
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
GävleLasse: Hoppas att dom fick sig en riktig tankeställare, jag kräver 6 p i dom 2 kommande matcherna. Uppspelen, PP och skotten på mål måste bli avsevärt mycket bättre, sen tror jag inte inställningen var riktigt på topp igår. Bättring på torsdag!!
Kommentera

Sv: Varför denna respekt?
Huge:
Sanningen är att våra "stjärnor" är fem år för gamla..
Ingen skam att förlora mot seriens bästa lag iof. Men i en sån här match blir det alltför tydligt att många av våra spelare passerat bäst före datumet.

Inte ofta man ser ett lag som forecheckar med hela kedjan på linje...
Kommentera

« · 591401