1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1677729 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16

Sett Pudas 2-3 matcher. Han har sett lovande ut. Stark utveckling som sagt. J18/J20 spel i Skellefteå.

Bra värvning tror jag. Men förhoppningsvis inte vår enda backvärvning.

Kommentera

honken21: wow ...
Kommentera

Pudas från Karlskrona klar för Brynäs?- Sjöberg på Twitter...

Aha lite sen ändå...😀

Redigerad kommentar

Kommentera

honken21: Utfyllnad
Kommentera

honken21: Vad vet vi om Pudas? Han har ju haft en rejäl poängutveckling det senaste året.

Det är ju ingen fysisk spelare. 177cm lång.
Kommentera

Där kom det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rumpelstiltskin: skön kille :) ändå har han världens frodigaste Stockholmsdialekt ☝👍
Kommentera

Under dessa dystra dagar så kom jag och tänka på Rödin, vilket hjärta den killen har egentligen. Vilken satans förebild till alla sport människor där ute. Han har lätt kvalat in på top 5 listan av favorit brynäsare. Tack Rödin, att du visar att klubbhjärtat existerar!
Kommentera

Clarence: Nä, ingen har väl påstått det, men du grinar ju om att ingen vill till Brynäs och enligt den måttstocken borde väl även du vara nöjd om han nu skulle skriva på.
Kommentera

Clarence: frågan är ju vad kempe ska till bif å göra? Läre vara många lag som är ute efter honom om han är på väg till Sverige.
Kommentera

Clarence: Ja, håller med. Jävla fjantar! Här ska vi sitta och muttra i kör ju. Kempe är sämst och Brynäs borde läggas ner.
Kommentera

hahii: Otroligt vad ni snöat in på Kempe. Storstjärna?
Kommentera

Minns han som svettades. Han försvann som sedlar i tvätten.  

Nu går vi vidare! Vill se kempe. Glad påsk Brynäsbröder.

Kommentera

Nä fan nu slutar vi brunka över han som lämnat oss och går vidare ...kommer inte ens ihåg vad han hette ??? GLAD PÅSK
Kommentera

Wesley:

Jag fortsätter med att droppa namn på spelare som skulle kunna spela Bulan hockey.
Vi har t ex. Magnus Pääjärvi som har speed och handleder.

Kommentera

Bratwursten: Ja, det skulle nog bli lätt att lura Saik på dessa herrar... -Här, kom och spela i Brynäs. Ni får mindre pröjs och minimal chans att vinna något. Ska vi skriva kontrakt?
Kommentera

Wesley: jo du kan nog ha en poäng där , tyvärr vill jag dock tillägga :)
Kommentera

Bratwursten: sexigaste?

Jag skrev det pga att dessa spelare är lite bortglömda bland "namnrunkare" :-)
Men du har stenkoll. Kul :-)

Kommentera

Wesley: sexigaste ? Båda skulle dominera i Shl och båda är minst lika bra , förmodligen bättre än både scott och Rödin , Melker Karlsson är ordinarie i NHL och har gjort hyffsat med poäng .. Verkar bara vara entidsfråga innan Lindberg är detsamma gjort det riktigt bra i Ahl och har varit i snacket om att bli framröstad till AHL:så bäste spelare denna säsong
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad ska han säga? När han gick till klubben som gav mest deg kan han ju inte säga att det var förklaringen. Alltså måste han dra till med floskler som: "Jag tror på satsningen", "kul att spela i CHL" osv.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Självklart, men spelare brukar å andra sidan hylla allt möjligt, istället för att säga rätt ut att här fick jag mest betalt:)
Kommentera

Carl Lejonkräk: munkas: Drömförvärv, gissa rätt och vinn en rundtur i Gavlerinken.

Gunderson

Kommentera

munkas: Drömförvärv, gissa rätt och vinn en rundtur i Gavlerinken.

Svan+r+pojke
Kommentera

Huge:

Kempe är en spännade spelare. Själv skulle jag vilja "sno" hit två föredetta Skellefteå spelare. Kanske inte dom sexigaste namnen. Men oehört nyttiga spelare.
Oscar Lindberg och Melker Karlsson.

Kommentera

Honken: Det verkar dom att Sweatt faktiskt förutom stålarna och Luleås satsning faktiskt är lite sugen att lira ET också.
Kommentera

Huge: Jag har min åsikt utan att du behöver sätta nån etikett på den, har jag gjort mig förstådd, eller ska vi tjata vidare i all oändlighet som det ofta blir med vissa skribenter.......
Kommentera

Synd att det inte var rebusar på nyförvärv istället. DET hade varit spännande!
Kommentera

bifhjärta: Ähh, för lätta rebusar.
Dom kunde lika gärna skrivit ut namnen...😎
Kommentera

Wesley: Ja, du brukar annars ha klart för dig, därför som jag undrade över det jag tolkade som inkonsekvens.
Ja, rollen i laget och hur spelsättet ser ut är nog betydligt viktigare för spelarna än vad många tror i såna här lägen.
Sweatt är historia, lika tråkigt som när han försvann, nästan lika roligt och spännande blir det att se vad som kommer istället. Kempe vore inte helt fel...
Kommentera

Honken:

"Samtidigt så ligger det varje supporter närmast, att kräkas på spelare som pissar på den klubb vi älskar mest, vilket oxå är helt naturligt"

Jag vet ju inte om du möjligen skämtar på nåt sätt jag inte förstår.... men i min värld inser man att spelare kommer och går, t.o.m. spelare med Brynäs som moderklubb byter ibland lag av olika anledningar.

Tycker det var tråkigt att Bill inte stannade kvar.... men tackar för hans speediga uppträdande och önskar lycka till i fortsättningen (utom mot Brynäs där han gärna kan få missa alla chanser) ;-)

Kommentera

Huge: Å ena sidan säger du att att han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Sen säger du att Luleås spelsätt och en roll som passar hans stil, till viss del har avgjort.

Du har rätt om man tolkar det så. Men det var meningen att tolkas just som en kombination av orsaker till klubbval. Skelleftå kanske erbjöd liknade lön men en roll på isen som inte föll honom i smaken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Honken: Du sitter ju själv och klankar på en spelare och gnäller om svikare, girig osv, en spelare som kanske ser på saken annorlunda än du.
Ja, jag tycker att det är barnsligt att grina över en spelare som byter klubb och som inte gjort sig förtjänt av att bli smutskastad.
Det är MIN åsikt, kalla den för gammaldags, konstig, dum eller vad du vill. Jag gnäller inte om du gör det...
Kommentera

Uppdatering på Brynäs hemsida!!! Påskpyssel i form av bildrebusar!!! Först till kvarn!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Barnslig och omogen, vad fan vet du om det?? Kan du inte föra en diskussion utan försöka klanka ner på en annan människa som ser saker på andra sätt än du själv, tragiskt!
Kommentera

Brynäs gör alltid rätt och ligger alltid i topp och vinner smguld vart 13e år ...ju mer man tränar ju mera tur får man var det visst nån skidåkare som sa;)
Kommentera

Hunge:

Missnöjd med att man kickade TJ? För stunden möjligen, men med facit hand? Knappast troligt.
Kommentera

Wesley: Lite motsägelsefullt, eller?

Å ena sidan säger du att att han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Sen säger du att Luleås spelsätt och en roll som passar hans stil, till viss del har avgjort.

Det är självfallet så att det handlar om en kombination av många faktorer vid valet och där pengarna oftast väger mkt tungt.
Håller med i övrigt, vi spelar ju också relativt lika som SAIK vilket isf kan förklara varför han nobbade budet därifrån.
Kommentera

Bratwursten:

Nu är jag med i matchen igen :-)

Kommentera

Aprilskämtet
Kommentera

Chris11: bra sammanfattat : Jävla ostfan!
Kommentera

Bratwursten: Meh .... Det har ju säkert redan varit uppe men ändå !!

Vilket har varit uppe menar du?

Kommentera

Chris11: osten ville få det att låta som att han valde luleå, inte luleå valde honom. Det var ju ganska uppenbart att han valde pengarna och inte luleå för att luleå är luleå. Jävla ostfan!

Precis! Titta bara på Zaar. Han har fått landslagsplatsen tack vare spel i Luleå. Men nu flörtar han med sin gamla klubb Rögle. Det tyder på att han inte får pengarna han önskar av Luleå. Pengar och inte klubb is the shit för alla spelare. Undantag Rödin faktiskt som visar klubbhjärta.

Kommentera

Honken: Pissar på?
För att han fullföljt sina åtaganden enligt kontraktet?
Märklig inställning, det är väl isf Brynäs som pissat på sig själva genom att ingå ett avtal där man riskerar att en bra spelare utnyttjar sin rättighet
på det här sättet.
Snarare barnsliga och omogna fans som gnäller som du gör, men såna finns det i alla lag och det är bara att acceptera.
Även om man har svårt att förstå hur dom tänker...
Kommentera

Wesley: Meh .... Det har ju säkert redan varit uppe men ändå !!
Kommentera

Wesley: osten ville få det att låta som att han valde luleå, inte luleå valde honom. Det var ju ganska uppenbart att han valde pengarna och inte luleå för att luleå är luleå. Jävla ostfan!
Kommentera

Bellman 6,0: Hade Sweatt bytt klubb för att få vinna Guld hade han väl valt SAIK som också var intresserade...
Nu känns det som han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Det är ju antagligen en månadslön som är svår att tacka nej till.

Det du skriver har bäring. Och enligt mina läktarcoach ögon så gillade inte Sweatt Bulan hockey, det såg man tydligt på slutet. Sweatt är helt enkelt en kontringsspelare. Han vill inte ödsla kraft på hårt pressspel. I Luleå kanske han få spela på det sätt han önskar. Typ likande fri roll som Klasen hade i Luleå.

Kommentera

Enaranger: Har du öht läst vad jag skrivit?
Har hela tiden framhållit att pengarna nästan alltid spelar störst roll. Det sista jag skrev gällde vad som utöver pengarna och Sweatts huvudmotiv kan ha avgjort:
att Luleås satsning på laget i övrigt och deras chanser att därmed ta guld övervägde och attraherade honom mer, än de säkert nästan lika lukrativa och intressanta bud som kom från ex SAIK och Växjö.
Så det är DU som är naiv eller snarare okunnig om du tror att inte såna saker spelar in, utan att det enbart är lönen som avgör. Rödin är väl isf ett talande exempel på att du har fel, han fick högst sannolikt ett klart högre ekonomiskt bud från övriga intressenter men valde ändå Brynäs.
Kommentera

Bratwursten: Boliden ska tydligen bli ny storsponsor i Brynäs , de lämna Skellefteå för oss :) hoppas utvecklingen fortsätter pt det hållet från och med nu :)

Synd att det var 1:a april bara när artikeln publicerades :-=

Kommentera

Huge: Samtidigt så ligger det varje supporter närmast, att kräkas på spelare som pissar på den klubb vi älskar mest, vilket oxå är helt naturligt.
Kommentera

Enaranger: logiska är ju att lönen slutas betalas ut om man säger upp sig själv , skillnad om man får kicken .
Kommentera

« · 1677729 · »