Pudas från Karlskrona klar för Brynäs?- Sjöberg på Twitter...
Aha lite sen ändå...😀
Redigerad kommentar
Minns han som svettades. Han försvann som sedlar i tvätten.
Nu går vi vidare! Vill se kempe. Glad påsk Brynäsbröder.
Wesley:
Jag fortsätter med att droppa namn på spelare som skulle kunna spela Bulan hockey.
Vi har t ex. Magnus Pääjärvi som har speed och handleder.
Bratwursten: sexigaste?
Jag skrev det pga att dessa spelare är lite bortglömda bland "namnrunkare" :-)
Men du har stenkoll. Kul :-)
Carl Lejonkräk: munkas: Drömförvärv, gissa rätt och vinn en rundtur i Gavlerinken.
Gunderson
Huge:
Kempe är en spännade spelare. Själv skulle jag vilja "sno" hit två föredetta Skellefteå spelare. Kanske inte dom sexigaste namnen. Men oehört nyttiga spelare.
Oscar Lindberg och Melker Karlsson.
Honken:
"Samtidigt så ligger det varje supporter närmast, att kräkas på spelare som pissar på den klubb vi älskar mest, vilket oxå är helt naturligt"
Jag vet ju inte om du möjligen skämtar på nåt sätt jag inte förstår.... men i min värld inser man att spelare kommer och går, t.o.m. spelare med Brynäs som moderklubb byter ibland lag av olika anledningar.
Tycker det var tråkigt att Bill inte stannade kvar.... men tackar för hans speediga uppträdande och önskar lycka till i fortsättningen (utom mot Brynäs där han gärna kan få missa alla chanser) ;-)
Huge: Å ena sidan säger du att att han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Sen säger du att Luleås spelsätt och en roll som passar hans stil, till viss del har avgjort.
Du har rätt om man tolkar det så. Men det var meningen att tolkas just som en kombination av orsaker till klubbval. Skelleftå kanske erbjöd liknade lön men en roll på isen som inte föll honom i smaken.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bratwursten: Meh .... Det har ju säkert redan varit uppe men ändå !!
Vilket har varit uppe menar du?
Chris11: osten ville få det att låta som att han valde luleå, inte luleå valde honom. Det var ju ganska uppenbart att han valde pengarna och inte luleå för att luleå är luleå. Jävla ostfan!
Precis! Titta bara på Zaar. Han har fått landslagsplatsen tack vare spel i Luleå. Men nu flörtar han med sin gamla klubb Rögle. Det tyder på att han inte får pengarna han önskar av Luleå. Pengar och inte klubb is the shit för alla spelare. Undantag Rödin faktiskt som visar klubbhjärta.
Bellman 6,0: Hade Sweatt bytt klubb för att få vinna Guld hade han väl valt SAIK som också var intresserade...
Nu känns det som han enbart tittade på vem som betalade bäst.
Det är ju antagligen en månadslön som är svår att tacka nej till.
Det du skriver har bäring. Och enligt mina läktarcoach ögon så gillade inte Sweatt Bulan hockey, det såg man tydligt på slutet. Sweatt är helt enkelt en kontringsspelare. Han vill inte ödsla kraft på hårt pressspel. I Luleå kanske han få spela på det sätt han önskar. Typ likande fri roll som Klasen hade i Luleå.
Bratwursten: Boliden ska tydligen bli ny storsponsor i Brynäs , de lämna Skellefteå för oss :) hoppas utvecklingen fortsätter pt det hållet från och med nu :)
Synd att det var 1:a april bara när artikeln publicerades :-=
Sett Pudas 2-3 matcher. Han har sett lovande ut. Stark utveckling som sagt. J18/J20 spel i Skellefteå.
Bra värvning tror jag. Men förhoppningsvis inte vår enda backvärvning.