1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1677791 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Brynäsgubbe: har han tagit bort? vad stod det?
Kommentera

Jaken: håller med dig. Dumpa eklund och hitta nån som är jobbig att möta. 195 och 100kg som tacklas och kan störa motståndarna rejält
Kommentera

Riktigt spännande värvning. Jag är nöjd iallafall.

Dessutom bättre att bränna de stora pengarna på forwards!
Kommentera

Jaken: Jag vet inte..dom backarna brukar ju har svårt med pucken och kan mest vara jobbiga för motståndarna..och den typen har vi redan. Killen med det stora Brynäshjärtat; Sundqvist. Vet att knappt någon här tycker om honom, men jag är glad att han kommer tillbaka och jag tror han kommer betyda oerhört mycket för vårt lag kommande säsong.
Kommentera

undrar om tanken är att pudas ska ta djoos roll i pp? Ser bara nörstebö som tänkbar av våra övriga backar
Kommentera

Är det ingen mer som tycker att laget behöver en gris till back ?!
Åtminstone någon som upp mot 100 kg.
Jag kanske är blind men är det inte det vi saknat flera säsonger ?!
Kommentera

pjåtor: Ryno som andracenter låter väl ändå helt okej va?

Kommentera

bradberry: Brynäs värvar aldrig namnkunnigt, för det krävs pengar. Bengtzén har handplockats för att han visat att han kan bygga lag utan att köpa namnkunnigt. Pudas är en spelare som kan bli Gundersen-bra. Han kan också bli Kilas-bra. Precis som det alltid funkar med spelare som inte har några meriter. En klassisk och logisk brynäsvärvning.
Kommentera

bradberry: Ryno är överskattad
Kommentera

Nyper Bz Ryno om LIF förlorar ikväll...?
Kommentera

Forsberg 1978: Jag kan för lite om den här killen för att tycka något om hans kapacitet. Det jag hoppas är att Bengtzén kan landa en riktig gristyp till back.
Kommentera

Skrubben: Det känns troligt. Och vore såklart ett önskvärt scenario. Eklund borde vara en prismässigt logisk lösning för Dif som ändå värvat Thoresen,Sallinen och Hultström. Om det nu stämmer.

Kommentera

Davey_22: Jag får känslan att Eklund lämnar. Det lämnar utrymme för en till back.
Kommentera

Jag är iaf tyvärr besviken och ska detta vara den enda back som ska in så är det totalt jävla obegripligt!
Kommentera

Verkar vara en bra värvning. Bz vet nog vad han gör... Dessutom är han nog inte svindyr. Frigör pengar till mera namnkunniga forwards månne...?

Bra plus/minus.

Säkert oxå bra karaktär. Annars skulle aldrig Bz vara intresserad...

Kommentera

Mailade Bengtzén och undrade om backsidan, om det är tänkt att endast en back ska in.

På den frågan fick jag svaret : "Vi får väl se vad som kan ske? "

Kommentera

Bifbiffen: Ersättare till Kilas? Det här är ju nya Djoos™.
Kommentera

Vet inget om denna kille så ska inte yttra mig om de.... Men nog hade man hoppats på nått mer beprövat kort, tycker inte back sidan ser vassare ut nu direkt..... Slovak ut Pudas in hmmmm
Kommentera

munkas: PP1 i Karlskrona. Näst bäst +/- i HA förra säsongen.
Kommentera

Bellman 6,0: Spelar han PP?
Kommentera

Bifbiffen: Som vanligt är det en chansvärvning som eventuellt kan bli bra. "Tiden är oväsentlig, det viktiga är att det blir rätt".. ? Plötsligt avstannade säsongskortförsäljningen ytterligare.
Kommentera

Tommy: Klart han ska få han en chans! Det är ju inte hans fel att han blir värvad!

Bengtzén borde dock ha tänkt ett par gånger till innan man förlängde med Kilas. Forfarande helt obegripligt

Kommentera

En sökning på "pudas" på twitter är ganska intressant. Alla KHK:are är jätteledsna. Alla neutrala säger att det är en bra värvning. Alla brynäsare förväntar sig ett större namn.

Typ så.
Kommentera

honken21: fast han hade väl gjort bra ifrån sig i AHL också?
Kommentera

micke63:Ja, vi får väl ge honom en chans...Välkommen till den finaste av klubbar !
Kommentera

micke63: Helt riktigt. Faran med att Karlskrona gått upp är just övertron på dessa spelare han värvat dit. Är förmodligen inte sista Karlskrona spelaren vi i denna trupp
Kommentera

En pudas istället för judas ;)
Kommentera

Tycker Pudas sett bra ut i matcherna mot VIK men det är det enda jag sett. Känns väl som man hellre sett en redan etablerad SHL back om det nu bara ska in en.
Med de backar vi har nu så känns det inte som att detta räcker.
Kommentera

Bifbiffen: Ge killen en chans innan vi kapar BZ vid fotknölarna för en dålig värvning. Han kan lika gärna lyckas precis som Gunde gjorde när han kom från Örebro. Och som någon sa så är han nog inte det enda nyförvärvet.

Brynäs har dessutom inte råd att värva hur dyra spelare som helst. Tror också att BZ känner denna kille väl och vet att han passar in i gruppen.

Forza Brynäs

Välkommer Jonathan !

Kommentera

En 93a... Vilken erfarenhet Bengtzén. 
Kommentera

Från Sportbladet 31:a mars:

Jonathan Pudas, back i Karlskrona, hade en succéartad utveckling i hockeyallsvenskan och bidrog starkt till sensationslagets SHL-avancemang. Men om han stannar i Blekinge är fortfarande inte bestämt, men nu avfärdar han åtminstone Skellefteå-ryktet.
– Det är inte aktuellt med Skellefteå, säger Pudas.
Hur ser du på framtiden?
– Inget som är klart, jag försöker landa lite nu efter säsongen. Jag har något anbud till, men vi får se vad som händer.
/Linus Norberg
Kommentera

honken21: Det eviga exemplet. Snarare ett undantag än en regel att det blir bra. Utfyllnad deluxe och knappast det vår backsida behöver.

Som ersättare till Kilas kanske, absolut. Men nu har vi ju valt att förlänga med honom också.

Kommentera

Ryan Gunderson värvades från Allsvenskan...
Kommentera

Säkert inte speciellt dyr. Bz kanske satsar all in på forwardssidan istället ;)
Kommentera

Varför finns det ingen "Minecraft-skapare" i Gävle? Skärp er!
Kommentera

Ska detta vara den enda back som värvas??? 
Kommentera

Zappaholic: Som ersättare till Kilas hade jag haft förståelse. 
Kommentera

Bifbiffen: En väntad typ av värvning från Bengtzén. Kanske känns som ett antiklimax men vi välkomnar honom till klubben och ger honom en ärlig chans innan motorsågarna åker fram.
Kommentera

munkas: platsade inte i Saik men näst bästa back i khk denna säsong
Kommentera

munkas: Följde kvalet mellan KHK- Västerås och måste säga att han imponerade på mig. Bra tvåvägsback som kommer passa in i Bulans hockey, Eftersom SAIK jagade honom så bevisar det att han är bra. Men samtidigt lär han behövas skolas in och lär inte göra succe direkt. Som vi nog hade behövt. Hoppas bara nu man säljer Eklund till Djurgården så man kan ta in en till ny back. 
Kommentera

maddog1970:

Då får fansen börja bli mer frikostiga i så fall. :)
Kommentera

Johan Norrström: Fansens värvning?
Kommentera

honken21:

Då är backbesättningen spikad med andra ord. Spännande kille som haft en fin utveckling i Karlskrona. En ny Gunderson månne? ;)

Tur att det inte blev Maksim Matushkin som det ryktades om. Han känns väldigt slarvig och vårdslös med pucken i egen zon ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

TobiasR: Nä, hoppas verkligen inte det är den enda backen som skall in. En Judas gör ingen sommar...
Kommentera

TobiasR: Också sett att Bz sagt nåt liknande. Men jag kan faktiskt inte tänka mig att vi bara får en backvärvning. Tror han mörkar lite.
Kommentera

BZ har ju sagt att han leter efter EN back och detta är alltså det vi får? Man blir ju inte speciellt förvånad.
Kommentera

pjåtor: ...boom..... Spelare som skall inskolas i SHL och eventuellt kan bli bra på sikt. Har aldrig sett karln. Är han bra?
Kommentera

Vilket enormt antiklimax. 
Kommentera

« · 1677791 · »