1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678474 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Jajjen: Om de tre återstående forwardsvärvningarna blev klara lagom till omgång 5 i oktober skulle ändå 50% här tycka att det är helt acceptabelt. En medlem skulle med en dåres envishet hävda att det t.o.m är optimalt. Inga namn, 377.
Kommentera

Jajjen: Jag tror det är ytterst få härinne som har lägre förväntningar på föreningen än jag.. Möjligen Clarance, men tveksamt.
Kommentera

munkas: Jävlar vilka skeva förväntningar du har på föreningen. Påminner om min SSK-polare som planerade för SHL så sent som i december. Han har inte varit nykter på ett dygn.
Kommentera

Baronen: När det formuleras på det sättet håller jag med.
Kommentera

Bellman 6,0: Om jag säger såhär. Pudas kan säkert vara en bra och prisvärd värvning MEN han är inte den spelare vi fans så otåligt går och väntar på. Inte heller det franchise-namn som kommer att göra att folk vallfärdar till arenan när säsongen drar igång.

Alltså, ingen skugga ska falla över Pudas. Blev bara ett antiklimax för oss som går och väntar på något saftigare.

Kommentera

alwenm: Kanon om rahaben går bra, oerhört lättad om min kompis har fel källor "ngt som jag finner väldigt otroligt"...
Kommentera

Jaken: Pudasvärvningen är väl en riktigt bra värvning. Liknande situation som är Gunderson kom. Bara hoppas att det blir hälften så bra.
Tycker denna värvning sågas lite väl hårt.
Tror och hoppas han kommer göra bra ifrån sig.
Han kostar väl inte så mycket heller.
Kommentera

Trodde någon ärligt på Kempe !
Många med vidlyftiga fantasier här !!!
Nästa år styr Pudas från allsvenskan upp pp1........not !
Kommentera

Bratwursten: Ja, Pudas verkar lovande, men jag tror det kan vara lite väl naivt att tro att en 21-åring som aldrig spelat i SHL ska kunna gå in och leverera direkt i 1:a PP. Har vi råd att fortsätta agera plantskola för allsvenskan, norska ligan och J-20? Hoppas Bz har kvar ett ess i ärmen!
Kommentera

Zappaholic: Take a joke.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nej, jag vet inte vad jag ska tro. Ville bara förmedla vad han sa.
Kommentera

Tror det är mkt viktigt att BZ landar en klassvärvning ganska tidigt under sillyn (någon av de två ytterforwards eller centern som utlovats) för att lättare kunna attrahera de övriga spetsspelarna. Omgivning är vid sidan av lönen en av de större parametararna som spelar in då en spelare väljer ny klubbadress.
Kommentera

munkas: gunderson då? 😂😂 ingen gillar gävle mer än tex sthlm eller gbg
Kommentera

munkas: Hur orkar du? I inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg...
Kommentera

munkas: tror det kan bli bra med Pudas iallafall !!
Kommentera

h4llon: Trist men inte så oväntat eftersom han gjort en bra säsong. Vi får försöka hitta nån annan svensk i KHL som gjort rikligt med poäng. Allt som krävs är att spelaren i fråga vantrivs i Ryssland, älskar Gävle, har en tjej som älskar Gävle och har alla vänner plus familj i Gävle. Helst ska han även hata alla andra föreningar i landet. Då har vi chansen!
Kommentera

h4llon: tråkig nyhet ..
Kommentera

Zappaholic: Jag hade varit lyrisk om din vän hejat på ett SHL-lag och haft samma omdöme. Risken är bara att det blir en för stor omställning från HA till SHL. Pudas rutin och erfarenhet finns helt enkelt inte än vid så låg ålder, vilket gör detta till en chansning. Om det faller ut väl blir ingen gladare, men jag är rädd att han får ett omställningsår, en strålande säsong året därpå varpå han sedan försvinner så vi får börja om på ruta ett igen. För vi har sett det så många gånger förr.

Kommentera

fakk fakk

Redigerad kommentar

Kommentera

h4llon: Gick för fort!

Tråkigt!

Kommentera

hahii: du förstår väl att om du skriver något sådant måste du redovisa för källa... fan fan fan fan fan fanfa fan
Kommentera

Kempe kan vi glömma, han blir kvar i KHL. Skrev ett två-årskontrakt

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: och sedan tagit över rödin.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Eller när Osten hackat kontot, snott pengarna och köpt över Scott..
Kommentera

Chris11: när det finns nog med pengar till Gunderson, gissningsvis 2019
Kommentera

Hmmm, det här med fansens värvning är rätt så oklart. När avslutas insamlingen?
Kommentera

Undrar hur det blir med Olden? Kommer han tillbakas eller?
Kommentera

Zappaholic: jaa, Pudas ser riktigt lovande ut. Jag menar, inte gör man 25p och sitter på +20 bara av en slump va? :) Att han dessutom fostrats av Skellefteå som vill ha tillbaka honom gör ju inte saken sämre heller.
Kommentera

Rossa: kan du förklara lite mer om vad du sett och hört? Förra veckan när jag och mamma käkade middag med honom så verkade det gå framåt vad jag kunde förstå.
Kommentera

Rossa: Enters rehab går bra, det har han själv sagt till Lasse J som sagt det till min bror som sagt det till mig. (-:

Redigerad kommentar

Kommentera

Rossa: Vadå minsta problemet?
Kommentera

Det slog mig för mindre än en timme sen att en av mina bästa lumparpolare är från Karlskrona. Tillika väldigt hockeyintresserad.

Har inte pratat med honom på några år men avslutade precis ett samtal via sms med honom. Han har sett Karlskronas alla hemmamatcher i år och enligt honom var Pudas lagets bäste back. Pucksäker, laglojal och duktig i defensiven trots sin storlek. Han rankade honom som topp tre av alla backar i HA.

De är grymt besvikna över att Brynäs värvat honom. Om Bengtzén hade polaren bara gott att säga.

Kan det vara så att vi har gjort ett fynd här?
Kommentera

alwenm: armbrotten var det minsta problemet som jag förstått det..
Kommentera

Rossa: Jävla skit med Enters arm! Jag snackade med Enter i Januari och då såg armen inte så snygg ut! Enter löser detta tror jag! 
Kommentera

Rossa: jag hoppas du har jävligt fel!!!
Kommentera

Jag sitter inte och hittar på massa skitsnack som ngn skrev. Det jag hört av om Enter kommer från ganska säkra källor angående problematik med armbågen. Om ngn kan demitera detta så är det fantastiskt
Kommentera

Rossa: Också hört att Enter har problem och är ett osäkert kort till augusti/september. Hoppas det löser sig.

Sedan är jag rätt irriterad över att Ollas drar sönder ryggen på gymmet. Sånt ska ju inte bara få ske. Undrar över nya fysträningen.
Kommentera

Man får ju nästan förutsätta att både Enterfeldt och Ollas är friska och spelredo när nästa säsong drar igån. Annars känns det som något av ett världsrekord i konvalescens..
Kommentera

Brynäslegenden: Nej jag är väl inte så förvånad men det är ju inte roligt att läsa för en Brynäsare. Om honken skriver "Guldet ska hem till Gävle igen" så är det ju bara kul att läsa.
Kommentera

Brynäslegenden: i vilket fall drar han på sig malmös tröja med nummer 12 nästa säsong. Trust me!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är klart han vill att guldet ska hem till Malmö? Hade du blivit förvånad om Honken skrev "Guldet ska hem till Gävle" om han gått till KHL efter sin sejour i Frölunda?
Kommentera

Brynäslegenden: Jag syftade på att han skrev att guldet ska hem....
Kommentera

bradberry: Klart det kan ifrågasättas, om olika uppgifter föreligger. Håller tummarna för att Rossa har fel...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Han gratulerar sin moderklubb för uppflyttningen, inget konstigt överhuvudtaget med det?
Kommentera

alwenm: Hur kan du ens ifrågasätta Rossas uppgifter. Skulle någon bara hitta på eller vad?

Jag hörde oxå exakt detta för 3 veckor sedan. Förmodligen inte skitsnack utan mycket substans i det. Tragiskt att inte lokaltidningarna snappar upp det. Talande för tiden när Google, bloggar, Twitter och chattforum fullständigt bollar med en utdöende lokaltidningsjournalistik...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad skriver han?!
Kommentera

alwenm: Nu klarade dom inte av operationen i gävle för det första. För det andra så har han inte bara rehab för armbågen, utan dessutom för muskelförtviningen. 

Men visst han kommer ivf skjuta hårdare än Djoos hur han än gör.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Ingèn kul tweet på Thuressons twitter direkt, jag avråder er från att klicka er dit.
Kommentera

alwenm: Ja jag hörde att rehab var i full gång men möjligen sitter rossa på en bra källa.
Kommentera

Rossa: nähäddö, sebban har redan börjat planera inför nästa säsong. Visst, han bröt båda benen i armen men det kunde rätt smidigt snickras ihop på Gävle sjukhus. Så att han måste operera igen är bara skitsnack!
Kommentera

« · 1678474 · »