1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678385 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Rossa: Det som talar emot honom är att Gavlerinken är byggd på en gammal indiankyrkogård och har en evig förbannelse över sig. Vad är oddsen på att både Enter och Ollas inleder nästa säsong på läktaren, 1,05?
Kommentera

Rossa: Var har du hört om ytterligare en operation?
Kommentera

Rossa:

Det här har det väl inte stått något om i gävlemedia?
Ännu ett exempel på de sovande journalisterna där?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Enterfelt har väldiga problem med sin armbåge. Han kommer behöva ytterligare en operation för sin armbåge. Lider med Enter och hoppas verkligen att han kommer tillbaka, det som talar för Enter är att han är en tjurig och envis jävel..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ollas i andrakedjan med en ny center och forward.
Kommentera

Johan Norrström: Kan Ollas och Enterfeldt vara tänkta för en tredjekedja och tvillingarna för en fjärde?
Kommentera

Auchinleck:

Bengtzen säger ju sig vilja tillföra mer spets till lagets andra kjedja. Det är väl också en klar indikation på att man försöker höja kvalitén på laget, ja och därmed vara med om att tampas om semifinalplatserna. Ändrad värvningsstrategi, Check!
Kommentera

Auchinleck: men herregud. Det är ju inte taktiken det hänger på. Har man 4 producerande femmor så blir spelet mer "offensivt".

Fixa en sponsor som gördet möjligt för Brynäs att spela sina hemmamatcher för 1:- så ska du se att Bulan boys kan spela offensivt de med.
Kommentera

Auchinleck:

En bra början vore ju att det snackades mer hockey i media.
I går till exempel snackades det innebandy (med spelarintervjuer)
under 30-60 minuter i P4 Gävleborg (det är visst några lag som
kvalar för att gå upp i högsta serien).

Det snackades även om den här innebandyn några dagar före i går.

Även spelare i Gefle IF brukar intervjuas.

Intervjuer eller reportage om Brynäs under den senaste säsongen
kan nog räknas på den ena handens fingrar (även om du skulle
blivit av med ett eller två fingrar). Ja förutom då de där surgubbarna
fick radiotid för att beklaga sig över att Gävle kommun "gett" Brynäs
5 mkr per år.

Det verkar som att P4 Gävleborg tycker att det är något "fult" att
rapportera om Brynäs (eller ge dem för mycket uppmärksamhet).

Om man går efter den uppmärksamhet som de olika lagen får i
P4 Gävleborg så skulle man kunna tro att länets största lag är:
Gefle IF och 4-5 bandylag.
Kommentera

Auchinleck: Just det: skillnad.
Du hävdar ju att Bulans hockey är fel väg att gå om vi ska kunna matcha om guldet och locka mer publik och att SAIK:s offensiva hockey är lösningen.
Så jag frågar igen: vari består isf skillnaden mellan den offensiva hockey vi såg hos Brynäs i kvarten och som Bulan vill införa, och den hockey SAIK spelar?
Svara på sakfrågan istället för att påtala att SAIK har två guld med sitt offensiva spel, det vet vi redan.
Kommentera

Auchinleck: Ny sportchef och ny tränare ger en hint om förändring tycker nog de flesta vuxna.
Kommentera

Zappaholic:

Ang nöjdheten.
Bra fråga!
Jag hoppas på signaler om guldambition...
men hör inget.
Min tolkning blir (i år igen) att det är ok att åka ut i kvarten.
Annars skulle vi höra/se försök att bryta mönstret när det tex
gäller att öka den offensiva skickligheten (främst förmåga att hitta
kreativa lösningar och samspel i hög fart) i truppen?

Vad ser du för signaler om att bryta ut-i-kvarten-trenden?
Ny värvningsstrategi?
Ny publikstrategi? Ny sponsorstrategi?
Kommentera

Huge:
Skillnad?
Bortsett från offensiven som hittills vunnit två raka guld?
Huge... 😃
Kommentera

munkas:

Förnekelsens kraft är stark.
Liksom nöjdhetens förbannelse.

AHL-värvningar är nödvändiga om vi
överhuvudtaget skall ha chans att lyfta
över kvartsfinalnöjdheten 15-16!
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Du är så omtänksam. Tack!
Kommentera

Huge:
Tex smart och fartfyllt offensivt spel som vinner matcher åt laget även i jämna matcher mot tex SAIK.
Kommentera

Enaranger:
"If you hire brilliant people, you have a far better chance of building a brilliant business."

Richard Branson
Kommentera

Bellman 6,0: Jag vill absolut att vi kontrakterar fler backar och lånar ut några. Vid skadeproblem (för de kommer) så är det ypperligt att ha några spelare i Allsvenskan som kan kallas hem. Denna säsong hade vi väl bara Nörstebö på utlån? vilket var för lite.
Kommentera

pjåtor:

I och med att det bara ska in två ytterforwards och en center till, så är ju
det viktigaste att de är bra nyförvärv, och inte att de blir klara så snabbt
som möjligt. Bara det blir bra klass på de nyförvärven så kan jag för
min del vänta två månader till på de nyförvärven.

Själv hade jag siktat på två centrar och en ytterforward (och satt ut
Scott på en kant, som han ju var värvad som från början).

Om vi söker nyförvärv i AHL, av hyfsad klass, så kan vi tänka på
att Scott blev klar den 29 maj och Sweatt den 9 juli. Så är det
där några av nyförvärven letas, då kan det nog dröja åtminstone
en och en halv månad innan det blir klart.
Kommentera

Bellman 6,0:

Vill Djurgården ha Eklund så tycker jag att Brynäs ska ha övergångssumman
som Växjö fick betala för att köpa loss Rosén från AIK som riktlinje (5 mkr).

Äh, vi kan ju nöja oss med att Djurgården betalar 1 mkr till oss.

Men allvarligt talat.
Är Djurgården tillräckligt sugna på Eklund så ska Brynäs inte vara så
flata att de släpper honom gratis. Se då i så fall till så att vi får en
övergångssumma så att det räcker till en ny back med åtminstone
50-75 tkr mer i månaden än vad Eklund har.

Kommentera

Bellman 6,0: det kommer säkert fler nyförvärv efter påskhelgen skulle jag tro !
Kommentera

Det är lite otåliga Brynäsare här inne tycker jag. Är väl inte många som gjort så mycket värvningar än. Luleå och FBK har väl fyra nya var men annars är det inte mycket nytt någonstans. Så att vi ligger så långt efter vet jag inte.
Pudas känns bra, skulle dock vilja ha in nån mer back. Men vi har väl åtta under kontrakt nu, hoppas ni som skrivit om Eklund till DIF har rätt så vi kan få in en till.
Kommentera

Jag menar, du verkar ju oroa dig för att Bulan ska införa en hockey som Brynäs långtifrån vill stå för.
Men Ok, om han inför en ännu roligare hockey än det vi sett hittills så kan nog både jag, Brynäs och nästan samtliga fans acceptera det...
Kommentera

Auchinleck: Glömde fråga: om du tycker att det är en klar skillnad mellan det Bulan och Brynäs står för, vari skulle isf den hockeymässiga skillnaden bestå?
Kommentera

Auchinleck: Man kan ju inte annat än älska dina inlägg. Du försöker stenhårt att provocera fram elaka reaktioner men blir mest utskrattad. Jag kan tänka mig frustationen i pojkrummet när ingen nappar på betet. Kör hårt!
Kommentera

Så jävla rätt att Leksand fick spela kval och åka ut efter att han uttalande sig på detta sätt (HAHA)
Kommentera

Auchinleck: Det ska bli intressant att se värvningarna på forwardssidan här framöver. Fortsätter BZ att värva ihop ett bra allsvenskt lag och hoppas att Bulan ska frälsa oss med sin oerhörda kompetens och rutin eller blir det värvningar som kan leverera direkt på SHL-nivå? Vad har vi råd att punga ut i månaden för dessa spelare? Vad kostade Wallace och Slovak i månaden? Det man med säkerhet kan säga att är vi ligger längre ifrån toppen än vad många härinne tror, trots tre hedersamma förluster mot mästarnas mästare..
Kommentera

Auchinleck: Snömos. Finns inget som tyder på nån nöjdhet bara för att man inte alltid uppnår uppsatta mål.
Att ett stabilt LHC med bra ekonomi och ledning sen många år, har större problem med SAIK än Brynäs tycker jag trots allt är ett bra betyg på vad Brynäs och Bulan på kort tid åstadkommit, dessutom med ett skadedrabbat lag.
Kan du peka på några fundamentala skillnader mellan SAIK:s spel och det Bulan verkar stå för?
Båda vill äga puck, styra spelet och pressa högt när man inte har puck. Skillnaden är att SAIK hunnit längre och än så länge gör det mesta lite bättre.
Tycker mao att ditt snack om Bulan och fel väg att gå känns konstigt, ja t.o.m okunnigt.
Kommentera

Enaranger: När alla var skadefria ja... du kan lägga till Alexander Larsson och Fredrik Warg som kom in som ersättare/backup men som också blev skadade. Kan tänka mig att det var fler med 55 matcher iår än ifjol fast man tyckte det var många skador nu...
Kommentera

Auchinleck: Brynäs har valt en väg med Bz och Bulan. Att redan nu utvärdera det är givetvis för tidigt. Då kliver du fram med motorsågen och kastar den till höger och vänster. Det som blir ännu mer absurt är att du inte kommer med några som helst förslag vad Bz/ledningen/styrelsen skulle ha gjort istället.
Kommentera

Auchinleck: Nöjdheten du talar om...vem har uttalat den undrar jag?

Du kanske kan konkretisera lite...
Kommentera

Enaranger:
Intressant!
Kommentera

Enaranger: dessa herrar var inte så billiga heller kan jag tänka mig. Hur hade de pengar för en sån trupp? :o
Kommentera

Huge:
Mönstret jag ser i dina inlägg att du är väldigt nöjd över tid.
Nöjdheten har INTE tjänat Brynäs väl de senaste femton åren. Vi leder utvecklingen när det gäller att vara nöjda kan man säga... alltid något... men långt ifrån tillräckligt.
Jag riktigt känner hur föreningen spänner bågen om vi "ska kunna matcha dom minst lika bra nästa säsong".... efter 0-4 i matcher.
I eftermiddag gör laget vi skall matcha minst lika bra nästa säsong även med stor sannolikhet 4-0 mot LHC i semi.
Är det vi och SAIK i final 15/16?
Kommentera

På papperet (och även ofta i praktiken) hade vi minst sagt en rätt bra
anfallsuppsättning bara för ett år sedan (när alla var skadefria, vilket
de inte var).

Thuresson (37), Scott (36), Rödin (35)
Sweatt (29), Nordquist (35), Ollas (39)
Harju (28), Nokelainen (7), Granström (11)
Brodin (15), Enterfeldt (12), Lauritzen (14)

Inom parenteser de poäng de gjorde i grundserien.

Till nästa säsong finns 4 av de här spelarna kvar (om Ollas kan spela).

Kommentera

SnowKing:
Ja, det där är viktiga frågor. Hur orka bryta nya vägar vs att köra på i gamla hjulspår?
Kommentera

Skrubben:
Ja, dina inlägg känns ju fantastiskt konstruktiva och välformulerade.
Kommentera

Huge:
Vi verkar ha olika syn på skillnaden mellan hur SAIK spelar och det Bulan står för. Notera att jag inte skriver: det Brynäs står för.
Eftersom vi liksom Kremlologerna tolkar det vi ser, eftersom vi inget hör... blir tecknen (signa Bulan två år, signa Pudas, förläng Kilas två år osv)
den hårdvaluta vi kan förhålla oss till. Den bakomliggande (outtalade) strategin skapar de aktiviteter vi ser (se ovan).
En annan föreningsstrategi när det gäller spel och truppsammansättning (inkl resultatkrav) skulle ge andra aktiviteter.
Det pågår en tydlig BZ-fiering...
Kommentera

SnowKing: Nu har ju Bengtzen makten och då blir det bra, oroa dig inte.
Kommentera

Auchinleck: Det har även SAIK gjort under samma tid, bortsett från de sista 2 åren.
Ser du mönstret?
Att det tar tid att bygga nåt nytt, där Bulans inträde med SAIK-spelet på agendan känns som nåt "nytt", dvs en utveckling och förbättring på det TJ stått för.
Är inte ett skit orolig för att vi inte ska kunna matcha dom minst lika bra nästa säsong, och även övriga lag för den delen.
Kommentera

Auchinleck: Vad är det för fel på dig? Varifrån kommer ditt behov av att pissa på den klubb du påstår dig stödja? Fy fan för sånna som dig...
Kommentera

Auchinleck:

Att anpassa spelstil efter materialet eller tvärtom är en viktig fråga, det skall dessutom passa ihop med sättet som tränarna vill att laget uppträder. Låter enkelt men är nog lite trixigare i verkligheten. 

Har vi ekonomi för att ha material för den sexiga vägen.... eller får vi acceptera den säkrare, tråkigare varianten några år?

Kommentera

SnowKing:
Ett attraktivt lag som vinner guld skapar intresse. Det är inte svårare än så.
Gäller således att välja väg och vara konsekventa (som SAIK).
2 år med Bulan är ett avsteg om man inte fortsätter på inslagna vägen för överskådlig framtid.
Fy f-n för den osexiga vägen...
Kommentera

Huge:
Att förlora snyggt har vi gjort 14 av de senaste 15 åren.
Ser du mönstret...?
Kommentera

Huge: Håller med. Sweatt går att ersätta. Det kommer bli en riktigt bra kedja med en ny tillsammans med Rödin och Scott.
Kommentera

Peja:

Nä, så som det beskrevs och den märkliga comebacken med snabbt bakslag väcker ju en del frågetecken såklart, men vi får hoppas att rehaben går bättre den här gången!

Kommentera

SnowKing: Det är inte säkert att Ollas kommer tillbaka. Däremot kommer Sundqvist och Enterfeldt garanterat att komma tillbaka. 
Kommentera

Auchinleck:

Nåja, arenan får vi leva med och det är inte så lätt att sia in i framtiden.... lättare då att ha en åsikt om det som varit. Det är väl inte troligt att Bulan uppnår nån Sandlinstatus men han får ha cred för det han räddade av en minst sagt darrig säsong. Med dessa förutsättningar tycker jag det var bra gjort att slå ut FBK och spela tre jämna matcher med Saik. 

Skall trots allt bli kul med en ny säsong med färre skador förhoppningsvis, Ollas,Sunken o Enter tillbaks. Juniorerna en sommarträning äldre, Pudas plus de värvningar BZ snokar fram. Tvillingarna som verkar ha blivit varma i SHL-kläderna.... dessutom kanske Sondre Olden har mer att visa upp!

Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, om det vore så enkelt att EN kedja hade stått för hela motståndet....
Wallace visade att Sweatt inte på nåt sätt är oersättlig, finns goda möjligheter att femman blir om inte bättre så iaf minst lika bra med ersättaren.
Kommentera

« · 1678385 · »