1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678697 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Skrubben: Kul att höra förstås. 
Kommentera

Fiint, inte ofta J-18 hamnar i Sportbladet!
Kommentera

Clarence: mycket roligt!
Kommentera

Mycket angenämt och kul i alla fall med J-18. Grattis!
Kommentera

Skrubben: Ett enskilt och enstaka exempel ja.
Kommentera

Brynäs verkar ha ett bra rykte bland spelarna (för er som tvivlar. Munkas, Clarence, Rodriguez m.fl)

Pudas säger alltså själv att han valde Brynäs för utvecklingen. KHK:s bud var högre lönemässigt. Ändå valde han Brynäs. Fin grabb Bengtzén har fått in 😉
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: haha förstår det är 25 och vet knappt om jag klarat det ändå ;) men skillnad när man är på semester såklart !
Kommentera

Bratwursten: japp det har blivit en del i 3 dar nu. Börjar bli sliten.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: vad dricker du för god tjeckisk öl då ?:)
Kommentera

JB: Hur är det med mina Brynäs vänner. Något nytt här inne?
Springer runt ooch dricker i prag i dag har missat en del sen o går
Kommentera

Enaranger: Så illa är inte Flashback. Långt mycket högre kvalité än här många gånger. 
Kommentera

TobiasR:

Med tanke på att det är en samlingsplats för Sveriges samlade dårar
och rättshaverister, så kan man nog med största sannolikhet anta
att det är lika nära sanningen som ufo-observationer.

Kommentera

Men är det någon här inne som har flashback som kanske kunde fråga snubben som skrev att Thoresen är påväg till Brynäs, om det nu verkligen är ett "riktigt" rykte eller bra något han själv har hittat på?
Kommentera

moment22: Växjö ser klart starkare ut än FHC. Här kan SAIK få något att bita i.
Kommentera

hahii: Tror det är en fråga om prioriteringar. Om Thoresen mot alla odds skulle vara på väg till Brynäs så tror jag att man bedömmer att han är värd en bra mycket högre lön än vad man var beredd att erbjuda Sweatt.
Kommentera

hahii: Vi kanske hade råd med Sweatt men Bz kanske inte tyckte han var värd dom pengarna och att det finns bättre spelare ute på marknaden. Men jag håller med dig, vi kommer inte få se Thoresen i Brynäs. Men drömma kan man ju.
Kommentera

SWEATT: vi lyckades inte behålla sweat, hur ska vi ha råd med honom?
Kommentera

SWEATT: Nä.
Kommentera

Dags att börja drömma igen?

www.flashback.org/sp52894306

Kommentera

dreamland: Är väl Eklund som är sorgebarnet just nu om han spelar lika som i år. Tror dock att han har ett bättre spel i sig, frågan är bara om vi har råd att få reda på det.

Nyanserad och bra analys. För man får inte glömma att det är helt nytt spelsätt kommande säsong och nya förutsättningar, som egentligen borde passa Eklund bättre. Eklund är ingen dålig back i grund och botten.
Kommentera

Huss: Ja, realistiskt sett kan vi nog vänta oss ett budgetlag. Bengtzén byggde en oerhört slagkraftig trupp med Karlskrona, hoppas han kan göra detsamma i Brynäs. Jag skulle gärna se att Brynäs kompletterar backuppsättningen med gubben i länktipset. 
Kommentera

Peja: Med tanke på att vi säkert gör en fölust på 7-8 mio i år och med liknande resultat nästa år helt plötsligt står med tom kassa, bortsett från SHL licenskravet på en 5 mio, så är det budgetlag som gäller ett par år nu. Någonting annat vore inte realistiskt.
Dessutom tror jag att de snart kommer inse att den välvilliga ambitionen med "En bra start" osv kostar mer än det smakar och att kansliets storlek måste bantas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Precis, med tanke på att spelet var rejält svajigt under hösten/tidig vinter så har jag bestämt för mig att det, som vanligt, gnälldes på allt som rörde Brynäs.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad jag förstår tyckte inte Brynäs att Sweatt var värd de pengar som budgivningen hamnade på. De jämförde med andra alternativ på marknaden, och tänkte även på att andrakedjan ska förstärkas med klasspelare. Risken hade i så fall varit att åter igen få ett obalanserat lag i anfallsväg där endast 1 kedja kan bidra på allvar. Sen är det förstås trist att Brynäs inte har större ekonomiska muskler men det är den bittra verkligheten. Min förhoppning är att Sweatt hamnar i NHL i sommar.
Kommentera

rafalski: Jag misstänker att Brynäs inte alls kunde matcha Luleå efter att ha gett Rödin sin löneförhöjning. En billig tredjelänk i förstafemman är tyvärr ett måste. Man kan nog säga att Sweatt blev "offrad" tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lite sen på bollen men något fadd smak i munnen efter Sweats klubbyte.

Ta ett nytt steg i karriären är helt ok men att byta till en likvärdig konkurrent med samma roll luktar bara pengar.

Några ordentliga bröstvärmare hoppas jag väntar honom nästa säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tror mer på Lindblom
Kommentera

dreamland: En producerand center och två skridskostarka forwards som kan få upp produktionen i fler kedjor ja. Skulle vi kunna flytta upp tex. Brodecki i första kanske?
Kommentera

dreamland: Bengtzén har ju varit väldigt tydlig med att en center och två ytterforwards ska in. Spetsvärvningar.

Jag är mer tveksam till om det kommer komma ytterligare en back. Tror inte vi har råd med en dyr värvning där också.

Flera experter rankade ju vår backbesättning högt inför denna säsong. Tror att Petter kommer få bättre ordning på defensiven, frågan är hur långt det räcker?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja Deutch måste behållas också. Vet i te varför folk verkar tro att Eklunds kontrakt skulle brytas, var väl bara ett rykte för några månader sen men jag skulle nog helst byta ut honom mot en Top 3 back

Känns riktigt spännande att se vad som kommer in på forwardssidan också
Kommentera

munkas: Låg du i respirator då eller? Vill minnas en del gnäll när vi torskade första hemmamatchen mot FBK.
Here we go again typ....
Kommentera

Huss: Ditt minne sviker dig. Under hela S 11/12 satt jag nöjd, belåten och harmonisk och kollade när pöjkarna lirade propagandahockey. Pulsen gick inte över 60 på 12 månader.
Kommentera

dreamland: Sen har vi ju Deutch som måste få kontrakt. Min tanke är att värva en back till samt kontraktera Deutch. Två backar sedan på utlåning, vilka två får väl Bulan besluta.

Kommentera

munkas: Om mitt minne inte sviker mig var det ett jäkla gnäll från din sida även under större delen av 2012. Kan tänka mig att du var lite halvnöjd från det att Gunde hängde 2-0 till någon minut efter slutsignalen, men inte mer.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Pudas tror jag är en väldigt god ersättare för Djoos men det skulle behövas en klassback in + Bertil och Sunken tillbaka och en Nörstebö som garanterat kommer vilja fortsätta spela lika mycket och kommer träna hårdare under sommaren
Är väl Eklund som är sorgebarnet just nu om han spelar lika som i år. Tror dock att han har ett bättre spel i sig, frågan är bara om vi har råd att få reda på det.
Kommentera

Brynäsgubbe:😉😉😉

Kommentera

Carl Lejonkräk: Uhm, Ryan är leftare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Utsäkta att jag lägger mig i, men högerfattning?

Vill för övrigt dock tillägga att jag sällar mig till skaran som har en bra känsla angående värvningen av Pudas. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: Samma längd, samma vikt, högerfattnin.
Kommentera

Carl Lejonkräk: så vad är likheterna utöver att han kommer från allsvenskan?
Kommentera

Jajjen: Jag har varit missnöjd med TJs tuggummi tuggande som smittat ner truppen. Finns få om ens någon som sett lika vilsen ut som TJ när hans enda game plan blivit genomskådad.

Dessutom stå och säga att han kanske skulle bytt spelide lite tidigare när inte matrialet höll.
& dessutom göra sig av den ända i båset som hade koll på backarna.
För att sedan ta in 12 & 21 som fågelholkar.

Lättjan som han tillät i truppen är tjänstefel de luxe. Kämpa i 60 min fast hopplöst läge för att visa publiken/sponsorer/varandra lite Jävlar annama fanns inte med på kartan.
Känslan att man var lite för fin för det efter guldet lös igenom.
Kommentera

Bifbiffen: Jag tycker att likheterna är slående, jag tänkte också på Gunde när jag läste om Pudasvärvningen.
Kommentera

Huge: Pudas har gjort sina poäng poäng i en bättre allsvenska än när Gunde spelade där?

Pudas är lite yngre än vad Gunde va.

Pudas är mer balanserad i offensiven/defensiven än vad Gunde är.

Detta är alltså detta som får dig att tänka på Gunde. Intressant analys.
Kommentera

Zappaholic: klart det kan vara ett fynd! Det kan också vara så att elitserien är en nivå för hög.
Kommentera

munkas: Det är ju tack vare "alla dessa mediokra säsonger på 2000-talet" som du borde ha hunnit anpassa förväntningarna och skippat det där neanderthaltugget om att "second place is first loser". Alla kan inte vara bäst, jämt. Inte ens Skellefteå. Vi har lirat i högsta serien längre än nån kan minnas, typ. Landets mest klassiska hockeylag. Man kan inte få allt.
Kommentera

Zappaholic: Jag skulle snarare bli väldigt förvånad eftersom de är klara för Luleå..
Kommentera

Jajjen: Ja du, till skillnad från Huge tycker jag inte allt som föreningen gör är superduper. Ett exempel är väl hur framgångarna och intäkterna från de två senaste gulden förvaltades. Jag antar att alla dessa mediokra säsonger på 2000-talet har gjort en jävligt skeptisk och gubbgrinig. Jag var dock väldigt glad hela april 2012. Tack för det Brynäs!
Kommentera

Zappaholic: haha:) Pudas är spännande tycker jag! En sak som är intressant är ju hur dåligt med rykten det är..! Inte ett namn dyker upp här. Bz har verkligen lagt locket på, nästan imponerad av hur tyst det är haha
Kommentera

munkas: jag tror på fullaste allvar att om Brynäs landade Crosby, Ovechkin och Shea Weber så skulle du gnälla över att vi inte värvade Tavares också...
Kommentera

munkas: Inte möjligt. Låga förväntningar har Huge (nöjd med allt). Höga förväntningar har Lindström (missnöjd med allt).

Svårt att sortera in dej i Huge-kategorin, va?
Kommentera

« · 1678697 · »