1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1680310 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Johan Norrström: Du låter besviken?
Kommentera

Scerban: "Det faktum att vi inte matchade Luleås bud på Sweatt (vilket jag antar att det handlade om), borde inte det tyda på att vi har någon stor fisk på kroken?"

För ditt eget bästa, var inte så godtrogen. Bättre du inser att de stora fiskarna i n t e simmar i Brynäs farvatten.
Kommentera

TobiasR:

En kommentar i all välmening.... på HS o andra forum skrivs ibland inlägg som uppenbart är helt seriöst menat från skribenten, det hindrar inte att andra kan uppfatta det som stor humor med våldsamma över och underdrifter. Man lär sig efterhand "hur psalmverserna går" och tar det för vad det är värt. 

Vill du behålla trovärdighet bland dem som inte känner dig så väl är det en bra grundregel att avsluta med en smiley.... då fattar alla som VILL förstå vad du menar, de andra behöver du inte bry dig om! ;-)

Kommentera

TobiasR: Vi har ju andra norrmän kvar i truppen och Hansen är nog en väldigt bra referens att lämna oavsett.
Kommentera

h4llon: nej jag har verkligen ingen källa jag var ironisk helt enkelt, kan folk förstå det? 

www.arbetarbladet.se/sport/ishockey/brynas-med-i-matchen-om-thoresen 

Det här en en intressant artikel ifrån när Brynäs ryckte lite i Thoresen 2008.

"Gävlelaget är en attraktiv klubb för Thoresen" Sa hans agent då. Synd att vi inte har kvar Hansen i laget dock. 

Så ja, jag kommer fortsätta att hoppas och skiter fullständigt i vad ni andra tycker/skriver.

Kommentera

Brynäsgubbe: Kan inte Nicklas Danielsson och Johan Fransson vara något?
Kommentera

Scerban: Skapa inte drama där det inte finns någon. Jag sa Gävle, inte Brynäs. 
Kommentera

Brynäsgubbe: Kanske för att det är Sveriges finaste och bästa förening? Det är lite trist vilka låga tankar många supportrar har om sitt lag. 

Thoresen kan mycket väl vara klar för DIF, men tidningarna har presenterat spelare felaktigt förut. Här går en schweizisk hockeysajt ut med att han är klar för FBK: heshootshescoores.com/thoresen-non-tornera-a-lugano-presto-lannuncio-del-farjestad/  Han kan i varje fall inte vara klar för både DIF och FBK. 

Ryktet om att han skulle komma till Brynäs fanns väl bara i ett forum och är inte värt någonting alls. Men jag tänker mig att om Thoresen eller agent går ut i pressen och öppnar för spel i SHL så är det för att man vill testa marknaden. I annat fall hade man kunnat göra klart med DIF i det tysta. Blir det dragkamp om Thoresen tycker jag att Brynäs borde kunna vara med i matchen. Vi har mycket kvar av spelarbudgeten att använda i alla fall. Men vad vet jag... 

Förresten: Det faktum att vi inte matchade Luleås bud på Sweatt (vilket jag antar att det handlade om), borde inte det tyda på att vi har någon stor fisk på kroken? Hur ser ni på det? 

Kommentera

TobiasR: han e klar... För att sedan "hoppas"...
Hoppas du eller har du en källa som är tillförlitlig?
Kommentera

Huss:Djoos kan komma tillbaka också kanske
Kommentera

mattias - 74: Lycka till Jonas !!

TAck för allt

Kommentera

Enaranger: Här finns en spelare som BZ bör hålla ögonen på, Tycker även att BZ skulle hugga på Robin Kovacs från AIK redan i år. Han vore perfekt som 13-14 forward och när skadorna kommer så lär han kunna gå in i laget modell Lööke.
Kommentera

Ännu en av våra juniorer som kommer att åka över till NHL/AHL
innan han ens spelat en säsong som senior i Brynäs?
Kommentera

TobiasR:

Nordqvist flyttar utomlands, Synd hade gärna sett honom i Leksand. ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: Har också sagt att Thoresen inte kommer lira i Brynäs men det är något jag hoppas på. Så Thoresen är alltså klar för DIF för att någon så kallad oberoende källa har sagt det? Så fort dessa rykten satt fart så gick Patrick ut i media och förnekade allting. Vi får helt enkelt bara vänta och se vart han hamnar sen om det nu blir Brynäs, Djurgården, Schweiz, KHL eller till och med NHL återstår att se.
Kommentera

Gusten: Bz behöver väl inte söka mer. Bara att vända sig till lule. Finns väl många avdankade som Bulan kan plocka där. Så är silly färdig för i år.
Kommentera

Brynäsgubbe: Niklas Fogström känns ju inte helt osannolikt som center i andrafemman. Halvbra med Bulankoppling liksom.
Kommentera

Enaranger:Två av såelarna ska vara spets till andrakedjan och de kommer ju inte att kosta 300 000/mån

Kommentera

Enaranger: Det är nog rätt att han är för dyr för oss. Särskilt med en minussäsong i ryggen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vadå Valbo gör du dig till elle?
Kommentera

TobiasR: Glöm det... Varför skulle en spelare av hans kaliber vilja flytta till Gävle. Orkar inte det här ryktet längre, finns det någon som helst substans till det? Allt pekar på DIF.

Hitta på något annat namn istället som vi kan tjata om.

Redigerad kommentar

Kommentera

The gallion:

När Aftonbladet och/eller Expressen går ut med att en spelare är klar
för en klubb, så brukar det oftast stämma.

Djurgården har 12 seniorer kontrakterade på anfallssidan.
Så då ska de nog ha in minst 1 eller 2 anfallare till.

Alltså är det rätt stor sannolikhet att Thoressen är klar för Djurgården.

Han är ju en spelare som garanterat har mer än 300 tkr i månaden.
Jag kan inte se hur vi skulle ha råd med en spelare i den prisklassen
om vi ska ha in ytterligare 2 "spetsspelare".

Kommentera

The gallion:Valbo?

Kommentera

Bellman 6,0: norrbaggen är väl på väg till fjollträsk väl.
Kommentera

dacke72: nä nu det väl 0-2 om jag räknat rätt, det kan smälla till när som helst.
Kommentera

Carl Lejonkräk: BZ sa till Gefle Dagblad att det skulle dröja 1-3 veckor. Nu har det gått en vecka. Två kvar.
Kommentera

Huss: Var finns källan till förlusten på 7-8 mille?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ingående EK ca 20 mio. En förlust på 7-8 mio i år = 12 mio / EK
SHL kräver 5 mio i EK (kommer inte ihåg exakt siffra). Det gör 7 mio kvar att spela med. Kansliets kostnader ligger kvar på samma nivå (där måste man börja skära!) och kopierar vi årets publiksiffror så hamnar klubben på noll igen.
Dessutom mindre SHL pengar att dela på då det är fler lag i serien nu.
Så snabbt kan det gå att tömma en rejäl kassakista....

Alltså återstår det bara att hålla ner spelarbudgeten på en rimlig nivå.
Vi har några lindansarår framför oss igen tyvärr, men vi kan i varje fall glädjas åt det finns fler räddningsplankor (som Rögle och KHK).
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Det har ju ryktats om Thoresen länge. Har inte koll på källan till det dock.
Vet att man inte får gå ut med att man gjort klart med KHL-spelare innan deras säsong är över iallafall.
Böter på 70 000 dollar stod det nånstans att det var om man bröt den regeln.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Kan väl tillägga att jag var ganska ironisk om du nu inte förstod det. 
Kommentera

TobiasR: Det vore trevligt. Finalserien har väl inte ens börjat. Men det är värt väntan isåfall.
Kommentera

TobiasR: Hehe så säker du låter. Har du någon anl till att vara såå säker på att baggen är klar för Brynäs?
Kommentera

Thoresen är klar för Brynäs. Man hade tänkt att presentera honom då alla trodde att SKA skulle ryka i semin men det gjorde man inte och spelar nu final, det är det som dröjer. Jag hoppas iaf att det är så det ligger till...
Kommentera

VARFÖR INGA VÄRVNINGAR???????? ÄR PENGARNA LIKA SLUT SOM MITT TÅLAMOD???

Kommentera

Brynäsgubbe: Är det helt ärligt någon på ha som tror på en en Spetsvärvning
En värvning som man faktiskt höjer ögonbrynen och "kan" kalla spets??
Jag tvivlar .
Kommentera

micke63: kanske något idag??
Kommentera

micke63: Vi kan nog få vänta ytterligare 2 månader om vi ska hoppas på några riktiga spetsvärvningar. De sker sällan såhär tidigt på Sillyn.
Kommentera

Vågar vi luttrade Brynäs vänner hoppas på en glad nyhet denna vecka från BZ ?

Eller skall vi fortsätta att våndas ?

Kommentera

Carl Lejonkräk:
Du är rolig. Nån skall ju vara det också.
Kommentera

Johan Norrström:
Ang öppenhet.
Now youre talking!
Kommentera

Johan Norrström:
"Ni"? "Frustrerade"?
Vore intressant om "vi" prioriterade upp att berätta mer (och kanske tom före) istället för att överlåta det till den outsourcade (?) sport och kommunikationsfunktionen på GD.
All PR är bra PR?
Kommentera

Auchinleck: Du kan stå för struntpratet så slipper Brynäs själva ödsla tid på det.
Kommentera

Skrubben:

Eller så skriver man och frågar. Ja eller påtalar behovet av en ökad öppenhet i dessa frågor. Att påtala dessa upplevda brister här på HS lär inte hjälpa.
Kommentera

Auchinleck:

Mmmm fast vill man se BZ stå och upprepa samma svar han gett i hockeypuls i något man kallar Brynäs-tv, så finns det ju inget som hindrar dig att skriva till Brynäs och ge detta som förslag. Jag kan dock tycka att det blir en aning tjatigt. Dessutom verkar han ju ändå inte ge er de svar ni vill ha. Så det måste ju bli riktigt frustrerande i dubbel bemärkelse.
Kommentera

Johan Norrström: Visst. Det är bra att GD tar sitt ansvar med bland annat Hockeypuls och Stisses podd. Jag tänker på vad Brynäs mediaavdelning gör. Om dom bedömer att man inte behöver göra en intervju med Bengtzén borde dom istället intervjua Hans-Göran Karlsson.

Jag har inte sett en enda intervju om hur Brynäs utvärderar t.ex. reklamfria dräkten och En bra start. Gav dom här sakerna ökade intäkter som man förväntade sig innan säsongen?

Listan kan göras lång på frågor vi fans undrar över. Men vi får väl vänta tills årsmötet i juni.
Kommentera

Norrström:
Glömde fansens värvning. Mindre personal på Marknad. Effektivisering...
😎
Kommentera

Johan Norrström:
Ja, så kan man ju minska in på personal om GD sköter kommunikationen. Kanske finns flera områden att spara på...? Låta fanaen rösta om spelartruppen och spara in på sportchef? Härligt att kunna lägga pengar på spelare istället!
Kommentera

Skrubben:

Bengtzen har ju vid flera tillfällen varit gäst i hockeypuls. Känns faktiskt som det blir lite kaka på kaka, om han ska stå och återupprepa sig i en interjuv som sedan ska publiceras på hemsidan. Får man verkligen ut något av att se BZ svara kryptiskt om eventuella nyförvärv två gånger?
Kommentera

Skrubben:Det rimmar inte med Brynäs "Locket på mentalitet" Vi ska bara köpa biljett till alla matcher och hålla käft ;-)
Kommentera

« · 1680310 · »