Brynäs IF

446508 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1681561 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16

bradberry:Jag känner samma, en bomp är mära att brisera.

Kommentera

Har en känsla av att det kommer hända grejer snart. Vi är nära en nyhet nu. En känsla...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: En mindre hall skulle även kunna leda till ett högre publiksnitt i och med att det skulle vara en högre beläggningsgrad och bli en tätare stämning. Vissa går på hockey för stämningen så det är ju inte otroligt att det skulle vara lapp på luckan oftare. Bara för att du klarat matematiken i årskurs 4 så betyder det ju inte att den kan användas till att lösa all världens funderingar.
Kommentera

Skrubben: Regnbågsfärgerna i ställen för de klassiska färgerna på oken. Då skulle kommunfullmäktige ösa pengar över föreningen.

Carl Lejonkräk: Matematik årskurs 4.

"Så kan man ju fan inte räkn, vi har ju den hall vi har......" Ja, jävlar! Fick just en förklaring till samtliga dina inlägg.

Kommentera

SWEATT:

Jo Schweiz har ju dessutom en gräns på fyra utländska spelare i sina hockeylag.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry:
Närå, det stämmer.
Hade vi varit i SAIKs läge hade dock chanserna varit betydligt större. Chansen att vinna...
Kommentera

Johan Norrström: Är pengar den enda drivkraften stannar han i KHL.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kul att det går bra för honom. Han får mer och mer förtroende, tex va han inne de sista 21 sekunderna av matchen och stängde ner... KUL!
Kommentera

bradberry:

Verkar ju ganska orimligt att man skulle välja Schweiz om familjen uttryckt en önskan att flytta hem eller till Sverige. Men det är klart om man utgår ifrån att den ända drivkraften är pengar, så visst kan Thorensen gör ett eller två år till utomlands. Frun är ju van att vara hockeyänka.

Redigerad kommentar

Kommentera

jag tror vi kommer få se två spelare från AHL (en svensk hemvändare typ Friberg och en transatlant) samt en europé från en europaliga (typ philström).
Kommentera

Auchinleck: Visst är det så. Det beror på vad man prioriterar. Jag vill understryka att jag INTE tror att Thoressen är aktuell att ansluta. Jag vill bara hävda att det inte är fullständigt orimligt...
Kommentera

bradberry:
Hickeymässigt och lönemässigt finns bättre alternativ än SHL. Skolmässigt finns det bättre PISA-alternativ än gamla Svedala...
Kommentera

Brynäsgubbe: Han kan ju bli aktuell, ibland kan ju ett rykte så att säga föregå intresset från en sportchef. 
Kommentera

bradberry: Förutom att Bengtzén nu sagt att han aldrig ens varit aktuell. Vad ska hända för att folk ska förstå det?
Kommentera

Peja: Men ponera att Patrick kommit till en punkt i livet där det sociala väger över. Kanske har han t.ex. barn som skall börja i skolan. Då Norge inte direkt är ett alternativ hickeymässigt är Sverige det bästa alternativet. Huvudspåret borde bli DIF men säg att de fyllt och nästan överskridit sin budget för nästa säsong. Då vill man till ett alternativ nära Stockholm....Brynäs. Jag tror definitivt Brynäs kan matcha t.ex. Växjös lönebud på någon enstaka spelare men förstås inte på en hel drös spelare. Jag tycker scenariot inte är helt orimligt. Det som skulle förvåna mest i historien är väl att DIF skulle ge upp honom så lätt. Har man en klasspelare som vill "hem" så skakar man fram pengar på något sätt. Någon sponsor skjuter till och får uppmärksamhet för det eller liknande. Att de skulle avböja honom låter orimligt i mina öron. Desssutom agentens snack om NHL och Europa... Annars, ekonomiskt, om P verkligen ville till Sverige så ser jag inte varför inte Brynäs skulle kunna vara ett alternativ efter DIF...
Kommentera

Bellman 6,0: Så jävla vackert!
Kommentera

Silfverberg gjorde precis 2-1 med 21 sekunder kvar av matchen
Kommentera

Skrubben: När ska dessa människor sluta upp med att invadera alla typer av nöjesbranscher de inte är 100% nöjda med? Räcker det inte med En bra start? Ska allt förvandlas till ett jävla jippo? Tröttsamt att läsa om detta i ett av världens mest accepterande länder. Låt sport vara sport och håll politiken utanför, "tack!"
Kommentera

SWEATT: Mm, han kanske hoppas få ett marknadsmässigt bud från Sverige. Tyvärr för vår del kommer ju det budet i så fall att vara från typ Växjö och inte Brynäs, om han nu mot förmodan skulle vara aktuell för SHL. Med tanke på hans enorma säsong i KHL kan nog NHL ligga nära till hands, han skulle i alla fall kunna få tryout-kontrakt eller dylikt. Sen om han är beredd att ta chansen under de förutsättningarna är ju en annan femma. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Thoresen är inte dum i huvudet. Säger han att han kan tänka sig Sverige så kan han tänka sig Sverige med allt vad det innebär(lägre lön t.ex). 
Kommentera

Skrubben: Våran vackra matchtröja ska aldrig förvanskas. Jag välkomnar alla samhällsgrupper,minoriteter m.m att bära våra färger.
Kommentera

Usch. Vågar inte ens tänka tanken den dagen Brynäs ska spela i regnbågströjor 😫

Låt plastlag som Örebro hålla på med sånt...
Kommentera

Huge: I den här artikeln säger Thoresen att han kan tänka sig Sverige eller Schweiz. Det betyder ju dock inte att svenska klubbar har råd med honom. Zlatan skulle säkert kunna tänka sig att spela i MFF också, men de kommer givetvis aldrig att kunna ge honom ett seriöst erbjudande. Socialt vore det säkert bra för Thoresen med Sverige, men han bör ha andra alternativ som är bättre både sportsligt och ekonomiskt. 
Kommentera

SWEATT: Jaså?
Var och när har Thoresen sagt det?
Enligt hans agent är SHL öht inget alternativ.
NHL, KHL och övriga Europa gäller i första hand.
Kommentera

Peja: "Ja, att Brynäs skulle värva en av KHL:s bästa offensiva spelare var ju skrattretande. Det finns inte de pengarna i SHL."

Trots det har Thoresen sagt att han ska spela i SHL nästa säsong. Underligt...

Kommentera

munkas: Verkligen. Känns dock som att många rycker i Falk om han väljer spel i Sverige. Jag tror vi kan räkna med fler allsvenska värvningar och kanske någon enstaka dyr spelare (dock ej på Thoresen-nivå). Rögle har ju offentliggjort att Niklas Hansson lämnar, han vore ett fint nyförvärv, men antar att han hamnar i Linköping.
Kommentera

munkas: ja det är ju en fråga värd att ta upp. Tror inte de ringt upp Bengtzén eller så, förmodligen en kompis kompis som har hittat på det.
Kommentera

Peja: Ja, Falk har bra karaktär. Har för mig att han är en sån som höjer sig i slutspel också, det är alltid en bra förmåga.
Kommentera

munkas: Att folk hittar på rykten om KHL:s toppspelare bäddar för stor besvikelse när nyförvärven kommer. Andreas Falk är en spelare som jag gärna hade haft i laget, bra tvåvägsspelare med defensiv spets. Tyvärr saknar han offensiv spets.
Kommentera

Fast om Modo kan locka till sig Welch kanske inte undrens tid är över...? Om nu inte Foppa har lovat honom sin plats i Hall of fame. Jo, så måste det nog vara.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo, men just nu är det ju bara osannolika rykten så som Thoresen, Kempe, Ahnelöv, Pihlström osv.. Nån måste nog upp på rinken och sätta en liten mikrofon på Steffes kavaj för att vi ska få lite riktig info. Hoppas att snacket om en ytter och en center innebär att man kikar lite på en back också, antingen en stabil back typ Ahnelöv eller en vass snidare för PP.
Kommentera

reven: "hur vet du att personen är vuxen?"

Clarence har en språkbehandling som helt klart indikerar att det rör sig om en vuxen person som står bakom inläggen. Sen har han väl själv ett par gånger påstått att han varit med på den gamla goda tiden sas.
Det räcker för att jag ska dra den i sammanhanget väldigt säkra slutsatsen att han har uppnått vuxen ålder.
Kommentera

munkas:Det viktiga är ju att vi får in lite rykten.
Kommentera

munkas: Ja, att Brynäs skulle värva en av KHL:s bästa offensiva spelare var ju skrattretande. Det finns inte de pengarna i SHL. Häromåret skrev väl Svenskafans om att Omark var klar och diverse namn från AHL framfördes som högaktuella. Det är i alla fall ett enkelt sätt att få klicks.
Kommentera

Bratwursten: Spelar du Playstation??;-)
Kommentera

Chris11: Man kan ju fundera på vart svenskafans har hittat sina Brynäsrykten, En ding ding värld? Klåpare...
Kommentera

Chris11: haha ironi varit orolig för mitt glasbord under hela säsongen, framförallt där under den mörkaste tiden ... Men så går skiten sönder nu istället offseason ...
Kommentera

Skrubben: den var skriven 2015. Ja självklart du har rätt där
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tror du Sweatt kan medverka så långt i ett slutspel? Risken finns ju att han får ont i fingret igen...
Kommentera

Chris11: Vet du när artikeln är skriven? Känns orimligt att han blickar mot NHL efter att ha fyllt 30.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag hoppas att vi vinner sjunde finalmatchen nästa år med 4-3 mot Luleå. Sweatt gör 3 mål och Mannberg avgör i sudden death.
Kommentera

Skrubben: Så kan man ju fan inte räkn, vi har ju den hall vi har......

Kommentera

Bifbiffen: Hoppas Sweatt snubblar mot öppen kasse a la Ryno, varpå motståndarna vänder, kvitterar och sedan vinner i övertid vilket leder till att Luleå missar slutspel nästa år. Det vore sååå skön...t.
Kommentera

Bratwursten:

Det kan du glömma. Gefle kommer i all evighet vara en finne i röven på övriga fotbollssverige. Alltid så kul att läsa ursäkten - vi gjorde säsongens sämsta match, så fort man förlorat en match mot Gefle.
Kommentera

Tycker vi samtliga ska sitta lugna i båten. Bengtzén har gjort under med små medel förr. Ser hellre lite tanke bakom värvningarna och att det tar lite tid än årets ganska ogenomtänkta trupp. När vi äntligen slipper Sundlöv så får man helt enkelt ha lite tålamod. Är för den saken inte nöjd med att han inte lyckades behålla Sweatt, men ersätts han med likvärdig eller bättre så absolut.
Kommentera

Johan Norrström: snälla Gefle åk ut ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag skulle tro att han räknar alla säsongens publiksiffror över 6000 till exakt 6000 (alltså lika stor arena som Saik och Växjö har). Drar man sedan ett snitt över alla matcher kommer snittet vara lägre än Växjö och Saik.
Kommentera

« · 1681561 · »