Brynäs IF

731038 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682354 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Chris11: Hamnar i Malmö om han väljer Sverige!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hersley !!!
Kommentera

Brynäsgubbe: är övertygad om att han blir kvar i KHL. Kommer han till brynäs den här säsongen så betalar jag allvarligt en månadslön åt honom!!
Kommentera

Chris11: En PP-back alltså? Jag har hört att en viss "Ryan Gunderson" har utgående kontrakt.
Kommentera

Johan Norrström: Eftersom att BZ letar i första hand meriterade svenska spelare så funderar man ju vilka backar som kan tänkas vara aktuella för ett nytt lag i SHL. Finns någon i KHL eller AHL kanske?

Kommentera

bradberry:

Precis. Man får ta det för vad det är. Silly season
Kommentera

Peja: Stod i Allehanda... Sanningshalt oklar...
Kommentera

Peja: Sant, Men om det nu var denna tweet som startade allt så borde folk inte se någon sanning i ryktet
Kommentera

Charles: Fast ingen tidning eller dylikt har ju publicerat en artikel om detta. De nämnde väl om något litet surr, sen att Svenskafans hakar på är väl normalt när det gäller om en meriterad spelare. De rykten som Svenskafans har hakat på är alltså Ahlnelöv, Thoresen, Danielsson och Pihlström. Jo, tjena. 
Kommentera

modomille: det absolut första jag sett om Ahnelöv ryktet var en privatperson på twitter som skrev att han hade hört Ahnelöv säga "Jag är klar för Brynäs" och "Jag kommer aldrig återvända till Ö-vik" 

denna tweet kom flera dagar före någon media skrev det, om det är det media har gått efter så är det extremt dålig journalistik.... 
Kommentera

Peja: precis. Det blir som när mannberg gick till Brynäs
Kommentera

Carl Lejonkräk: Därför att vi ska ha in forwards till första och andrafemman och där platsar inte Widing!
Kommentera

modomille: Det kommer från någon snubbe på twitter som ingen hade hört talas om innan. 
Kommentera

Peja: jag VET att man letar en PP back!
Kommentera

Zappaholic: undrar också vart ahnelöv ryktet kommer ifrån,Förstår varför Ahnelöv skulle lämna för KHL men inte för nåt annat lag i Shl speciellt om det inte är ett tippat topplag sen så har ju Ahnelöv ganska nyligen fått ett barn tror ej att detta rykte är sant.
Kommentera

Zappaholic: Budgetmässigt vore det naturliga att erbjuda Deutsch A-lagskontrakt och låta honom ersätta Westlund, men Brynäs var ju ute efter Wikstrand. Har hört att man letar efter en PP-back. 
Kommentera

Peja: har ingen aning om hur det fungerar med kontrakt, därför jag frågar här där det bör finnas nån som vet!
Kommentera

Clarence: Kan vara så att BZ klargjort att Westlund inte ingår i framtidsplanerna. Tänker på Ahnelöv. Var kommer det ryktet ifrån? Vore mumma.
Kommentera

Chris11: Karlskrona kommer ta över kontraktet om han går dit. Det här med att köpa ut spelare, som du verkar tänka mycket på, sker ytterst sällan i SHL.
Kommentera

Skrubben: kanon, så sundlöv köper ut honom? Om jag förstått det rätt
Kommentera

Clarence: Ja, utan Westlund har Brynäs bara 7 backar under kontrakt. Rena katastrofen. 
Kommentera

Brynäs släpper spelare efter spelare ifrån sig - men inget verkar komma åt andra hållet...
Kommentera

Westlund till Karlskrona. Detta öppnar ju upp för att värva in en back till!
Kommentera

bifhjärta: ja då skulle han kunna sponsra med 50% av lönen ;)
Kommentera

Rumpelstiltskin: Tänk om han va Brynäsare. ...
Kommentera

bifhjärta: Usch, nämn inte satans namn i det här forumet.
Kommentera

munkas: Widing som fansens värvning kanske men inte som en ev spetsvärvningarna. Platsar han i SAIK så lär han ju dessutom rocka i Brynäs.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ställer mig bakom Foppa i det läget. Widing är inte längre en spelare som tillför det han en gång varit bra på.
Widing har sedan han kom hem första sejouren varit en målskytt. Den målskytten är han inte idag. Samtidigt är han inte en tillräckligt skicklig spelare för att harva runt i en tredje samt fjärdeformation då hans defensiva spel är alldeles för dåligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vill du att Widing är en av de två spetsvärvningarna?
Kommentera

Forsberg 1978: Varför vill du inte se Widing i Brynäs?
Kommentera

Brynäsgubbe: haha hade det varit mitt företag såå ;)
Kommentera

Chris11: Humblebrag. :p

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: höhö:) Nä det skulle jag inte tro.

Tänkte mer på ett företag min far äger! Skulle vara kul att se fansens värvning helt plötsligt öka från 80k till några miljoner haha.
Kommentera

Chris11: Gör det säger jag
Kommentera

Chris11: Är Åkesson Brynäsare??;)
Kommentera

Peja: Vad säger ni om jag sätter in in hela resultatet i fansens värvning från vårt företag? 😂

Skulle vara spännande att se vad Bengtzén och HGK skulle säga då, ha ha!
Kommentera

Forsberg 1978: tar rygg på dig isåfall
Kommentera

Peja:

Sundlöv har väl agerat lite olika när det gäller värvandet. Någon säsong har lagbygget varit klart tidigt ibland har man väntat och det har kommit någon sen värvning under sommaren. Det man säkert kan säga är att det alltid finns några som klagar över vilket förfarande sportchefen än väljer.
Kommentera

Forsberg 1978: Det ingick inte i dealen att få tillbaka pengarna om Brynäs värvar en spelare som man inte vill se i laget. Ge mer pengar istället, så kanske Brynäs kan värva en bättre spelare. 
Kommentera

Peja: usch vad tråkigt detta är , diskutera andra lags värvningar ....
Kommentera

Brynäsgubbe: Värvar dom Widing så ska jag kräva tillbaka mina pengar som jag gett fansens värvning!
Kommentera

Bellman 6,0: Japp, om Thoresen är måttstocken så är resterande värvningar i SHL mediokra. Oavsett vilken klubb vi snackar om. 

Huss: Ironiskt att Sundlöv fick så mycket skit för att han spikade truppen tidigt, "han har ingen i magen osv", medan BZ får skit för att han inte spikar truppen först av alla. Och att klubbar som ska värva typ 10 nya spelare har värvat fler spelare är naturligt, det betyder inte per automatik att de ligger före i sina lagbyggen.
Kommentera

Skrubben: Just nu finns det väl absolut ingenting som talar för att Brynäs ska komma högre upp än Dif nästa säsong? Två av våra tilltänkta andrakedjelirare missade totalt runt 80 matcher den gångna säsongen. Sånt sätter sina spår.
Kommentera

Wesley: Håller med. Finns nog lite pengar att lägga på dessa tre spelare som ska in. Är väl bara Rödin som blivit dyrare, Scott hade väl redan kontrakt?
Går ju inte att jämföra med Thoresen nu och gnälla på att ingen är bra. Han är väl den bästa värvning nåt SHL lag gjort på många år.
Tror det kan bli bra nästa säsong.
Är dock lika otålig som alla andra och vill få klart laget.
Kommentera

Peja: I mitt tycke är deras stora misstag att behålla Särkijärvi. Han fick ett allsvenskt lag att överprestera en stor del av säsongen. Men sista 20 matcherna var Djurgården sämst i serien tillsammans med Modo och Leksand. Dom var till och med nära att hamna på kvalplats ett tag. Hur ska han kunna vända den trenden?

Jag tror absolut att Djurgården skulle mått bra av ett tränarbyte. Ryktet säger att dom var sugna på Ulf Dahlén, men när den affären sprack låter man nu Särkijärvi vara kvar.
Kommentera

Nästa säsong kommer bli jobbigare än denna, sanna mina ord. 
Kommentera

Skrubben: Bättre än oss om man ska tro på tabellen... :/
Kommentera

Skrubben: Press och Hultström är bra PP-backar. Sallinen, Anderson och framförallt Thoresen kommer nog tillföra mycket offensivt. Serien är så pass jämn att det inte krävs särskilt många spelare för att ett mittelag ska bli ett topplag. Om Thoresen får vara skadefri kan det räcka riktigt långt.
Kommentera

Skrubben: Ja precis, slår vad om att djurgården hamnar på 7-10 nästa säsong. En bra kedja, precis som vi hade förra säsongen.
Kommentera

« · 1682354 · »