Brynäs IF

730948 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682426 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
mattiaskarlgren: Nej du. Vi har defensiva backar så det räcker. Andersén, Bertil och Sunken. Det är dom offensivt lagda backarna som behövs. En Gunderson-typ är pusselbiten som saknas.

Hur går förresten snacket kring Gunderson? Varit dödstyst kring honom senaste månaderna? Det kanske bådar gott, då Bengtzén verkar vara mästare på att få saker och ting att inte läcka ut.
Kommentera

mattiaskarlgren: Isf är väl MK ett utmärkt val, enligt ditt önskemål..... (håller tummarna)
Kommentera

Skrubben: Skräll att Svenskafans hakar på det "ryktet". Karlsson är i Gävle varenda år 'off season'. Själv säger han öppet att han vill utomlands.
Kommentera

moment22: Blev som för Lööke för Westlund. Tabelläget och skador gjorde att de spelade för lite hockey för att utvecklas på rätt sätt. Westlund istid i drygt 20 matcher och bara fåtalet i juniorerna och ingen utlåning. Naturligtvis är det för lite.
Kommentera

mattiaskarlgren:

Andersen är väl tänkt att vara den defensiva härföraren?
Kommentera

Zappaholic: Håller med. Men vad är det för typ av back/backar du vill ha in eftersom du skriver klassvärvningar?
Klassvärvning i detta läge vore en Gunderson alternativt en Gunderson-typ.

Men i mina ögon behöver den stora kosingen av våra back-pengar läggas på en defensivt inriktad back.
Visst vi har både Bertil, Sunken och Andersén som är duktiga defensivt men jag skulle vilja se en Tollfesen-typ eller en Sevc-typ. En härförare.
Kommentera

Zappaholic: Mattias Karlsson vore en drömvärvning. Han borde väl ha glömt "schismen" vid det här laget, när Brynäs ratade honom under Boorken(?).
Hoppas han inte är långsint...😀
Kommentera

För övrigt så verkar ju journalisterna ha väldigt bra kontakter inom
Djurgården. Vad är oddsen på att Eklund inom kort kommer att
presenteras som en ny spelare i Djurgården.

Återigen verkar ett "avslöjande" som de gått ut med i tidningen stämma. 
Kommentera

mk: Att allt jag skriver är skit för dig, betyder att jag är rätt ute.
Det mesta du själv presterar håller inte nån högre nivå i mina ögon heller, så det jämnar mao ut sig.
Sen är det heller ingen lag som säger att du måste läsa mina inlägg eller svara på dom.
Kommentera

Brynäsgubbe: Väldigt intressant. Två nya backar in i laget. Känns bra tycker jag. En av dem bör vara en klassvärvning.
Kommentera

Det här är vad vi vet inför kommande säsong.

Det blir ungefär lika stor spelarbudget som vi hade
den senaste säsongen.
Med en "marginell" ökning (enligt vad HGK sa i en radiointervju).

I min värld är då en marginell ökning under 1 mkr.
Men andra kan ju tolka det annorlunda.

Vilken prisklass kan vi då förvänta oss på de spelare som ska in?

För att få en uppfattning om det får vi utgå från hur truppen såg
ut när vi gick in i den senaste säsongen, och kolla vilka förändringar
det blir jämfört med hur det såg ut då.

Målvakter
* Sandström i stället för Johansson (min gissning ca 10 tkr lägre
per månad).
Men här beror det ju på om den klubb som lånar Johansson
kommer att täcka hela lönekostnaden för Johansson.

Backar
* En ersättare till Eklund.
* Pudas i stället för Djoos (min gissning ca 10 tkr lägre per månad).
* Vi kan gissa på Deutsch i stället för Westlund (min gissning 5-10 tkr
lägre per månad).

Anfallare
* Rödin har fått en rejäl löneökning (min gissnng minst 100 tkr
per månad).
* En ersättare till Sweatt.
* En ersättare till Nordquist.
* Mannberg i stället för Brodin (min gissning ca 30 tkr lägre
per månad).
* Gissningsvis Lööke i stället för Lindgren (min gissnig ca 10-20 tkr
lägre per månad).

Om vi då antar att den marginella ökningen av spelarbudgeten
motsvarar ca 40 tkr per månad. Då är de månadslöner vi har
att erbjuda ersättarna till Eklund, Sweatt och Nordquist ungefär
samma som de tre hade (med som mest eventuellt en total
ökning på max 10-20 tkr per månad fördelad på de tre ersättarna).

Vi vet ju inte vad Eklund, Sweatt och Nordquist haft per månad.
Men vi får ju inse att de inte haft löner som räcker till de spelare
många drömmer om att få in.

Men jag gissar att Eklund varit tredje bäst betald bland backarna.
Lite lägre än vad Bertilsson har skulle jag gissa.
Han har gissningsvis haft 100 - 125 tkr per månad.

Sweatt gissar jag hade ungefär samma lön som Scott, kanske
något lägre. I alla fall borde han ha haft näst högsta eller tredje
högsta lön bland anfallarna den senaste säsongen. Men han hade
uppenbarligen inte tillräckligt i lön för att vilja fullfölja kontraktet.
Gissningsvis har han haft 150 - 200 tkr per månad.

Nordquist gissar jag att han hade en lön ungeför i nivå med Enterfeldts.
Och att han varit femte eller sjätte bäst betald bland anfallarna den
senaste säsongen. Om man ska gissa har lönen varit runt 120 - 140 tkr
per månad.
Kommentera

Känns som Mattias Karlsson kan hamna i Brynäs! Vore ett bra nyförvärv
Kommentera

Nu händer det saker. Intressant utveckling, tror varken Eklund eller Westlund kommer saknas särskilt mycket.
Kommentera

StefanMedS: häärligt, in med gunderson och deutsch nu!
Kommentera

bifhjärta: Källa?
Kommentera

Forsberg 1978: Mattias Karlsson från HV71 har synts i Gävle och hans fru är därifrån! Vore en kanon värvning!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja Eklund har lämnat.
Kommentera

TJ klar för Löven
Kommentera

Huss: Nä, Sweatt och Brodin räknas inte dit, fel av mig.
Kommentera

munkas:Wallace, Honken och Slovak är ju ersatta. Har Eklund lämnat? Pudas har ersatt Westlund.

Återstår då alltså  att ersätta Nordan, Brodin och Sweatt. Deutch in på backen och sedan två eller tre nyförvärv beroende på om mågon junior ska in på anfallssidan.

Kommentera

munkas: Jag tycker det är bra att det rensas! Hoppas set fylls på med bättre bara?;-)
Kommentera

Huss: Deutch ska signas för utlåning, helt klart. Skulle velat se Westlund kvar i klubben med, också för utlåning. Tror som du att han har en hel del potential, han kom bara in i det lite fel nu på slutet av säsongen, innan det tyckte jag han var bra. Sen kostar det väl att ha spelare utlånade med, eller är det standard att klubben som lånar bär hela lönen?
Kommentera

Deutch och legoknekten Salmela 😏
Kommentera

munkas: Sweatt = dökött??
Kommentera

moment22: Nordan, Wallace, Brodin, Sweatt, Slovak, Eklund, Honken och Westlund har lämnat. Pudas har tillkommit. Nu borde väl rimligtvis nästa uppdatering på hemsidan handla om ett nyförvärv!? Eller finns det mer dökött som Bz vill rensa bort?
Kommentera

moment22: Deutch håller inte på denna nivå ännu. Han behöver något år i Allsvenskan först. Tycker faktiskt att Westlund har mer potential.
Dessutom har väl BZ varit ganska tydlig i att han vill vara lite mer restriktiv i att plocka upp juniorer till ordinarie trupp.

Ett aber är att vi tappar två av våra mest fysiska backar tyvärr. Ser jag gärna en Noah Welch eller dylikt i Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Men det är bara du av alla skribenter som yrar om dugligheten på inläggen.
Det är ingen lag som säger att Du måste svara på inläggen.
Kan säga att för mig så skriver du en herrans massa Skit. Men jag måste inte svara på Dina inlägg för det.
Allt måste inte bemötas.

Mvh Mikael.
Kommentera

KulaShaker: Grymt spännande att se vad som är på väg in nu! Undrar om inte en av dem är Deutch. Blir det Deutch och en klassback är jag nöjd!
Kommentera

KulaShaker: Konstigt att Eklund lämnar, enligt vissa skribenter var det ju nonsens och komplett otänkbart att han var på glid från klubben:)
Kommentera

bifhjärta: Precis.
Jag skrev vad jag kände när jag läst vad BRYNÄSFOREVER skrivit om oattraktivt lag, korpförening och att BZ inte gör nånting.
Lika bra att lägga ner HS om man inte får skriva vad man känner....
Och du: helt Ok att skriva vad du tycker utan att ha vare sig insyn, kunskap eller erfarenhet som SC.
Men då får man också vara beredd att ta kritik för det man skriver.
Låter det konstigt, tycker du?
Att sen 3 st gillat inlägget säger väl inte mer än att det finns minst 3 skribenter som också gnäller som otåliga 7-åringar över att det inte händer nåt....
Kommentera

KulaShaker: Att Eklund lämnar ger mycket löneutrymme för en toppback. Har en känsla av att Sundlöv gav honom en riktigt hög lön.
Kommentera

KulaShaker: Där ser man, Kulan var bara lite tidigare i sin information. Hoppas på lite bättre klass på kommande backar då.

Det är spännande med silly!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: jojomen

Clarence: Alla lämnar ingen kommer..... gör något!!! ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bellman 6,0: Förresten har inte alla värvat nåt alls... Vet inte hur jag redigerar, fick svara mig själv...
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: För att få skriva/tycka så här på HS så måste du ha minst 15 års erfarenhet av SC-yrket, du måste ha INSYN i föreningen samt daglig kontakt med Bulan och Bz.

Lika bra o lägga ner HS om man inte får skriva vad man känner utan att direkt bli sågad vid fotknölarna...Sen att snubben som ständigt snackar om INSYN och proffsen inom Brynäs har sin vapendragare som går ut och skyddar honom, gör det hela ännu tråkigare. Läs istället vad BRYNÄS4EVERNR1 skriver och diskutera kring det istället för hur totalt jävla snett ute han är..Det är ju trots allt 3 st som gillat hans inlägg och känner likadant. Vissa medlemmar här känns som DÖ (Decemberöverrenskommelsen); "vi ska alla sitta här och diskutera, men ni på andra sidan får inget annat än att hålla med oss".
Kommentera

Snälla var tysta. Det vore trevligt om nästa inlägg handlade om en Brynäs-värvning. Övrigt gnabb kan väl tas i offtopic-tråden.
Kommentera

Bifbiffen: Onödigt och rent korkat är att tjata som en 5-åring om att BZ tydligen inte gör nånting eftersom vi bara gjort 1 värvning så här långt och att Brynäs skulle vara ett oattraktivt val där denna enda värvning skulle vara beviset.
Ärligt talat, vad är det för jävla dagisnivå på en del inlägg?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fel, fel, fel, fel......
Det primära vore att BZ hade gjort klart med samtliga nyförvärv inom 1 vecka efter säsongslut, nu är allt kört.
Enligt lex Clarence så görs heller inga större värvningar efter 18 april så det där med Thoresen till Djurgården är bara en tidningsanka.
Nä, det handlar som sagt om att vara först med att ha hela laget klart, den vinner guldet.
Stackars SAIK och Växjö säger jag bara, inte ens en korplirare har dom landat så här långt...

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Ahaaaaaa....
Så du är anställd av samtliga SHL-lag och har den insyn som krävs för att veta hur hårt resp sportchefer jobbar med sina lagbyggen?
Imponerande.....
BZ och Bulan måste tycka att du är en stor tillgång med dina kloka analyser och goda råd.
Men dom måste ha missat att Pudas kommer från korpligan, där glömde dom tydligen att fråga dig....
Kommentera

Bellman 6,0: Denis Rasmmue kanske kan vara nåt? Han ryktas till Sverige.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, känns som att vi redan har en hel hög med nyförvärv pga att många inte kom upp till normal standard förrän sluttampen på förra säsongen. Tror och hoppas att många kommer hålla en högre nivå från start i år.
Tycker det är bra att BZ inte tar vad som helst bara för att värva nåt. Viktigare att vi får "rätt" spelare. Tycker inte det är nån anledning till panik än.
Kommentera

Rossa: Fast det hela hänger ju på när värvningarna kan göras. Det primära är att BZ får ut Max för kronorna han har i shoppingkassan och inte att han värvar fort. Vi måste väntar med att döma tills truppen är komplett. Sen känner jag att redan de spelare vi har i kombination med Bulan kan nå bra långt faktiskt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst är det så, men nog vill man få ihop laget så tidigt som möjligt så att man vet att spelarna blir bra tränade och att lagsammanhållningen blir bra?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "Börjar helt ärligt att bli less å vänta ,
Vi har ju sagt upp förlorat ganska många nu , och hela 1 har kommit in ,"

Kanske du kan vänta till September k alla fall, för det är ju då pucken släpps.
Kommentera

Vi är ju inte ensamma om att bara ha värvat en spelare än så länge. Och några har bara värvat två.

Förstår inte hur ni kan va så jävla upprörda redan nu...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tiden går å tystnaden består,, vad fan är det som sker ??
Denna tystnad , tyder det på att Brynäs är så djävla oattraktivt ??
Får en känsla av att spetsen får vi nog bara drömma om .
Är djävligt rädd att nästa säsong blir ännu värre än den senaste,
Det är 3 år sen vi Brynäsvänner fick jubla av glädje .

När kommer ett uns av glädje ske för oss , vi ser att 11 lag i shl jobbar
på högvarv med att bygga lag , 2 lag spelar för fullt ännu ,1 lag sker det inte
ett skit , bara några tomma löften från chefen . Sorry glömde att dom fann en
spelare i korpligan , är det den nivån dom nya kommer ifrån ??? Rädd att det blir så.

Börjar helt ärligt att bli less å vänta ,
Vi har ju sagt upp förlorat ganska många nu , och hela 1 har kommit in ,
Kommentera

StefanMedS: ja:)
Kommentera

Chris11: Hm,

intressant!

Kommentera

« · 1682426 · »