Brynäs IF

446314 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682926 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
h4llon: Att du förväntar dig sånt skit av Flashback... haha. Shit. Nivån där är så mycket högre än här. 
Kommentera

Det kommer inga "större namn" stjärnor , landslagsspelare etc.Fatta!!!!! Enligt Norran är Rittola tilltänkt i Skellefteås 3 el 4de kedja. Hos oss var det i första...
Säger en del om vilken prisnivå vi ligger på.
Kommentera

bifhjärta: Spelat i landslaget i år? Då får vi höja ribban för att platsa som "större värvningar". Räcker inte spel i svenska landslaget för att kvala in bland klassvärvningar då vette fan om Brynäs ror hem nån sån öht.
Kommentera

Jajjen: Håller med dig i stort..men alsenfelt som en större värvning? Njaeee..;-)
Kommentera

h4llon: Ja. Jag tycker en moderator ska stänga den här tråden tills något händer. Den blir ju helt sönderspammad och oläslig som det är nu. Det finns redan en snack-tråd.
Kommentera

Clarence: Miittåt! Den här platsar väl bland större värvningar: Jacob Micflikier

alltså

Större värvningar efter 18 april so far:

Patrik Thoresen

Oscar Alsenfelt

Jacob Micflikier

Jacob Micflikier
Kommentera

Oavsett vem som värvas kommer en stor del av forumets proffstyckare anse att det är för dåligt, för sent och för lite.

Clarence: "Större värvningar gör man väldigt sällan i sista momangen. Dem gäller det att signa vid den här tidpunkten"

2015-04-18 13:04

Större värvningar efter 18 april so far:

Patrik Thoresen

Oscar Alsenfelt

Kommentera

Powerfade: Vi håller ett skånskt och ett blekingskt lag efter oss. Trots allt. Det var väl alltid något, va´?
Kommentera

Det är fan i mig samma jävla tugg dag ut och in här. Någon postar sina runkfantasier som är helt orealistiska och någon säger att Brynäs INTE GÖR ETT SKIT UTAN MEDVETET avvaktar till att alla andra lag värvar klart, så vi kan hämta in bottenskrapet. Förväntar mig detta av Flashback och av SD när de lanserar en judisk konspiration som ska förstöra den västerländska kulturen. Sådär.. Nu är fredagswhinet serverat. Njut!
Kommentera

Zappaholic: Enligt Clarence delas SM-gulden ut till det lag som värvar flest spelare, så tidigt som möjligt under Silly Season. Därav hans placering. Örebro som värvade enbart dussinspelare, men som spikade sin trupp för en månad sedan har han troligen högst upp 😂
Kommentera

Clarence: 11-12:a? Vad har hänt? Är du överpositiv helt plötsligt? Det finns ju sämre placeringar...konstigt att du inte vikt någon av dem till Brynäs.
Kommentera

Clarence: nej. Jag har överhuvetaget inte kommit med några prognoser. Det är inte svårt att räkna ut varifrån nyförvärven lär komma ifrån när man inte kunnat gå ut med info innan slutspelen är över.

Men du tippar Brynäs som 11:a eller 12:a nästa säsong. Vilka lag hamnar efter oss?
Kommentera

Clarence: Fast nu sa ju bengtzén till gd att det förhoppningsvis ska komma ett i början på nästa! Så det kommer, det kommer!
Kommentera

Clarence: Haha du är rolig du, om alla är som dig i Gävle så förstår jag varför vi har svårt att varken skapa stämning eller dra folk till arenan.
Kommentera

Powerfade:"Jag tippar att ett eller två nyförvärv landar i början på nästa vecka."

Var det inte så du trodde förra fredan och fredan dessförinnan också...?

Kommentera

Chris11: "Inte fan ska dom bli 10 igen!"

Nej då, 10:a blir Brynäs inte igen. 11-12:a  är nog mer troligt 15/16.

Kommentera

Huss: Bra! Nu fick jag också lust att skicka in en slant. Du har åsikter och är ibland delaktig i klagomuren som håller till här. Men om man samtidigt bidrar och "drar sitt strå till stacken" har jag respekt för sånna. Det värsta jag vet är dom som står längst fram i klagomuren, men som samtidigt inte bidrar ett smack till klubben. Dom har jag ingen respekt för.
Kommentera

någon som har koll på vad det finns för centrar lediga där ute?
Kommentera

munkas: Bång verkar få lämna NLA, Det vore något!!
Kommentera

pjåtor: Det räcker väl med att Luleås pantburkar hamnar hos Brynäs :)
Kommentera

Huss: borde finnas en knapp när man pantar flaskor i gävle som går direkt till brynäs ;)
Kommentera

Johan Norrström: Det låter som vi behöver fylla på kassan hos Fansens Spelarvärvning igen. Ett nytt bidrag kommer från mig nu när det är lönedags.

Redigerad kommentar

Kommentera

Enaranger:

Ja det är ju verkligen öppet för tolkning. Jag vet bara att HGK nämnde i Stisses pod att man skulle satsa lite mer på A-lagstruppen.
Kommentera

pjåtor: Rödin alltså
Kommentera

Enaranger: Ryktas att han han fått 280tkr i månaden
Kommentera

Johan Norrström:

Det enda jag hört om det var när HGK intervjuades i radio
(P4 Gävleborg) och sa att den skulle vara marginellt högre.

Marginellt högre är ju upp till var och en att tolka hur mycket det är.
Men jag tolkar det som i alla fall under 1 mkr.

Då får man också betänka att Rödin fått en lönehöjning.
Jag gissar på att han kan ha fått uppemot 100 tkr mer i månaden.
Med tanke på nuvarande marknadsvärde och vad han kan tänkas
ha fått när han kom tillbaka från NHL. Men det är ju bara gissningar
från min sida. 

Men det är ju i alla fall inte en plopp och 2 kexchoklad extra han
fått i månaden. 
Kommentera

Skrubben: Mycket bra! Känns oerhört stabilt
Kommentera

micke63: Skojar du? Skulle inte tillföra spets alls. 
Kommentera

Pettisbif:

Skulle du byta ut Blomqvist, Mannberg och Olden så måste du
ändå ersätta dem med spelare som har ungefär lika lön,
för att inte spräcka budgeten. Du kan ju inte ersätta dem
med tre "stjärnspelare". 
Kommentera

Enaranger:

Man bör dock ha i åtanke att Bengtzen fått en något större spelarbudget att laborera med än vad Sundlöv hade förra säsongen.
Kommentera

micke63: Definitivt inte:)
Kommentera

Bifbiffen: Skulle han kunna tillföra spets i Brynäs. Sitter på utgående kontrakt nu...
Kommentera

Bifbiffen: Usch vilken hemsk tanke !
Kommentera

micke63:Volym har vi i de egna leden. Denna trupp behöver spets i första hand.
Kommentera

Clarence: Slutar väl med att vi får offra 200k på Widing:)

Kommentera

bradberry: JAg förstår vad du menar men samtidigt måste vi ha en trupp som klarar av skador för dom lär dyka upp. Så vist har volym en viss betydelse.
Kommentera

Pettisbif: Vad jag menar?

Jag har den hållningen att jag föredrar två st. "250 000- forwards" framför 5 st. "50 000- forwards".

Skall vi välja att gå på temat volymökning bland spelare så blir ju en självklar följd att kvaliteten blir lidande...

Kommentera

Bifbiffen: Klart det är så. Det finns varken pengar eller attraktionskraft nog idag hos Brynäs för kräsna, bra spelare längre.
Kommentera

Haha, underhållning att logga in på hockeysnack efter att inte varit inne tidigare under dagen. Pettisbif beklagar sig över att Brynäs inte har någon attraktionskraft hos spelare. Sedan när han väl ska göra en laguppställning har han samma fantasi-uppställning som vanligt. På något sätt lite gulligt ändå 😚
Kommentera

bradberry: så du menar att mannberg ska "ersätta" brodin.. ojojoj! Här snackar vi om att gå bakåt!! Skrattretande. Sen har jag svårt att tro att bz plockar upp deutch istället för wesslan. Han har ju utryckt sig så att det ska in rutin istället för junisar. O helt ärligt så fattar jag inte vad blomqvist, olden och mannberg gör i shl och i brynäs. Dom är för kassa!! Gör som med eklubd. Bryt o hitta bättre om inte det går så låna ut alla tre.
Kommentera

Enaranger: Exakt så!
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, jag såg det på AB , hade annars varit en kanon värvning.
Kommentera

micke63: Står ju att han ska till NHL.
Kommentera

Pettisbif:

Man måste ju jämföra med den trupp vi gick in i förra säsongen,
för att få en likartad spelarbudget.

Då bir det:
* Sandström mot Johansson

* Sundqvist mot Slovak
* Pudas mot Djoos
* Deutsch (troligen) mot Westlund
* Ny spelare med undgefär samma lön som Eklund.

* Lööke (troligen) mot Lindgren
* Mannberg mot Brodin
* Ollas mot Wallace
* Enterfeldt mot Niinimäki
* Ny spelare med ungefär samma lön som Sweatt
* Ny spelare med ungefär samma lön som Nordquist

Sen täcker de lägre lönerna för Sandström, Deutsch,
Mannberg och Lööke förhoppningsvis upp det mesta
av den löneökning Rödin fått.

Då blir det samma antal spelare i truppen som vi hade förra säsongen. 

Kommentera

Pettisbif:"Sen kan man ju fan undra vad vi ska med spelare som Mannberg, Blomqvist och Olden till?? Tillför inget till ett guldlag!!"

Guldlag???? Växjö tog ju guldet.

Kommentera

micke63: Känns ju spontant helt orealistiskt. Drar till NHL.
Kommentera

Tror ni Bulan kan tänka sig denna Luleå back så försvinner från Luleå nu ?

Kommentera

Pettisbif:...eller kanske inte många... Wallace var ju det... Men hursomhelst så måste du ju titta på totalen. Vi kan ju inte ha en trupp med 17 forwards typ... Bättre lägga pengarna på kvalitet istället för kvantitet--.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry:
Enkel matematik:

Ut:slovak in:sunkan
Ut:wallace in:ollas
Ut:niinimäki & lindgren in:mannberg & enterfeldt
Ut:djoos in:pudas
Ut:eklund in:??
Ut:westlund in:??
Ut:sweatt in:??
Ut:nordquist in:??
UT:brodin in:????
Ut:honken & jj in:sandström

Enkel matte! Fem!!! nya ska in. Annars blir jag fett besviken på hela klubben. Sen kan man ju fan undra vad vi ska med spelare som Mannberg, Blomqvist och Olden till?? Tillför inget till ett guldlag!!
Kommentera

« · 1682926 · »