Brynäs IF

446139 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1682995 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Skrubben: Känns som bredd, inte spets. En bra bredd ska sägas.
Kommentera

Jo visst, men 16 mål och +14 senaste säsongen får anses vara bra. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: 0.26 poäng/match i finska liiga är inte spets för mig.
Kommentera

Skrubben: Enterfeldt är ett bättre alternativ som andrecenter. 
Kommentera

En rent hypotetisk fråga: Lek med tanken att Bengtzén skulle presentera denna spelare inom kort. Skulle ni anse att han vore en spetsvärvning, eller är kraven högre ställda än så?
Kommentera

bradberry: nä jag sökte upp honom på hitta.se och väntade utanför dörren. Vadå? nåt fel med de?
Kommentera

Powerfade: Ointressant vilken djurgårdssponsor som står för miljonkostnaderna för Thoresens privatskola och lägenhet eller löner och hockeyklubbor - det är en del av Djurgården Hockeys samlade finansiering. En skitdyr investering helt enkelt.
Kommentera

Chris11: Har du mailat nu igen...? Fan, du blir väl polisanmäld som stalker snart. Låt BZ jobba i fred! Tro inte att han kommer avslöja något i ett mailsvar...?
Kommentera

Peja: Tyvärr är det väl så men hoppas såklart att Brynäs siktar högre det är ju trots allt Sweatt som skall ersättas och där duger fan inte Ritola!
Kommentera

KulaShaker: Ja verkligen! Gillar han skarpt. Att eklund lämna var ju säkert bådas beslut. Sundlöv hade behållt honom, precis som med Löf.
Kommentera

hahii: Men det är ju bra att han talar klarspråk, då vet vi ju på vilken nivå vi kan förvänta oss forwardspets!
Kommentera

hahii: frågade han om Gunderson. Svaret: "vi får väll se vad som kan hända...."
Fan vad lurig han ska vara. Är dock 98% säker på att Gunde inte hamnar i brynäs.
Kommentera

Peja: Så Bengan jobbar på andra namn än Ahnelöv och Kolan. Han är en spännande man.
Kommentera

Forsberg 1978: Du kan ju tänka så här; nästa spelare som jagas på positionen stod längre ner på Bengtzéns ursprungliga lista. Troligtvis är det en sämre spelare än Ritola. 
Kommentera

Skrubben: Jaha men Ritola gråter jag inte floder för om han var tänkt till förstafemman! Känns dock tyvärr bekant att Brynäs förlorade kampen om värvningen!😕
Kommentera

Powerfade: Ja, det är svårt att se att det skulle ha gått till på något annat sätt. 
Kommentera

Peja: ja precis.

Boendet, en etta i solna kanske? ;)
Kommentera

maddog1970: Ta det lugnt det är säkert rehab in i november
Kommentera

Zappaholic: Det börjar tidigt denna säsong......
Kommentera

Peja: Andersén har klivit av. Höftskada.
Kommentera

Peja: Det finns säkert privata fastighetsägare som är Djurgårdare som hjälpt till att vaska fram ettcattraktivt boende.
Kommentera

Chris11: Alltså, det här ryktet om att Thoresen var aktuell för Brynäs startades på ett Skellefteåforum och hejades på av Brynäs Svenskafans. Jag tycker det är beklagligt att folk sitter och hittar på såna här rykten, med Thoresen som måttstock kommer alla Brynäs framtida värvningar att betraktas som stora besvikelser på förhand. 

Enligt norska medier hade Thoresen kunna tjänat 24 miljoner mer någon annanstans (läs EJ Brynäs). 

Jajjen: Det skulle vara intressant att veta vilket boende som Djurgården har vaskat fram. Det kan inte ha varit lätt med tanke på läget i Stockholm.

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Nu har ju flera av oss försökt förklara att tidpunkten för värvningar är inte avgörande. Det är rätt spelare på rätt plats som gäller. Skitsamma om värvningarna kommer i mars eller i juni.

Vad är det du inte förstår?
Kommentera

Huge: Kanske någon stjärnas fru är sugen på att bo i Gävle...
Kommentera

Peja: Är man duktig, då menar jag riktigt jävla duktig, då förväntas man bidra till alla andras lycka. Lex Sverige.
Kommentera

Huge: Du tänker på:

"En bra, internationell skola för barnen. Ett bra boende i Stockholm."

Förstår du vad det har kostat Djurgården?

Kommentera

Huge: tror brynäs var en av de klubbar som erbjöd honom mer $$
Kommentera

Jajjen: Visst är det så, även om det finns andra saker som också attraherar spelare, t.o.m riktigt bra sådana.
Sa för nån vecka sen att Thoresen isf inte går till Djurgården pga pengar, och det verkar stämma rätt så bra...
Kommentera

munkas: Attraktionskraft = lön. Tro inget annat.
Kommentera

Clarence: Jonatan Pudas
Kommentera

Clarence

Greg Scott värvades den 29/5 och Bill Sweatt den 9/7. Så din oro känns inte riktigt befogad ännu.
Kommentera

Peja: Men, det är ju så tråkigt nu. Slutspelet avslutat, ett låtsas VM väntar och Brynäs silly är ju så döööd.....
Kommentera

Peja: Den 17 September om 146 dagar altså.
Kommentera

Clarence: Om hur många veckor börjar SHL 15/16? 
Kommentera

Jajjen: Och vart är det du försöker  komma med det där då? Ja, trion du nämner har värvats e f t e r 18:e - men, och det är det viktiga, har nån av dem skrivit på för Brynäs? Har nån ny spelare skrivit på för BIF ens till idag 24/4 - en knapp vecka ytterligare senare?
Kommentera

Chris11: Jovars, men Bäckis betalar ju också skatt, även om han förstås för mycket över.
Kommentera

maddog1970: ja jag med. Speciellt Bäckström som tjänar ungefär så mycket som brynäs har i spelarbudget per år
Kommentera

Huss: Jag Swishar en tia lite då och då.
Kommentera

Jajjen: säger väl inte så mycket..Beror ju också på vilka som är tillgängliga också..Alla som spelar en landskamp är inte automatiskt en spetsvärvning. Tycker att Alsenfelt är rent ut sagt oduglig till och från..
Kommentera

Det är för några spelmiljonärer på detta fora...Sätt igång och koda lamers! :-)
Kommentera

Chris11: Vem vet....Hade jag själv fått min hockeyutbildning i Brynäs och gått vidare till NHL så hade jag gärna velat ge lite tillbaka till föreningen.
Kommentera

maddog1970: Tror bara det är Bäckis som är stenrik av Brynäs NHL-spelare. Han har ju supportat en del grejer, typ ishallen i Valbo.

Redigerad kommentar

Kommentera

maddog1970: de skiter väl fullständigt i brynäs
Kommentera

En spelutvecklande luleåsupporter är inte skyldig klubben något. Ändå plöjer han in miljoner till Luleå. Hur är det med våra miljonärer i NHL? Ingen av dem som känner lite för ett bidrag till Brynäs?
Kommentera

munkas: LÖNETAK? Ja tack!
Kommentera

Jaken: Ritola, Kabanov, Pesonen, Zackrisson, Sevc, Schremp (på bänken).. osv. Saik måste ha en budget på 10-20 miljoner mer än oss, alt lite större attraktionskraft...
Kommentera

Skrubben: Jag är nog lika delaktig i klagomuren som du skulle jag tro. Att bara förbehållslöst tycka att allt är bra när man ser förbättringspotential är lika fel som att konstant gnälla utan att själva komma med förslag till förbättringar.
Står man still så händer inget, det gäller allt.
Då jag inte bor i Gävle så gäller det att hitta andra sätt att stödja annat än 4-5 hemmamatcher per år. Därför passar fansen insamling bra, det är där klubben får mest valuta för pengarna s.a.s. (dvs inga egna kostnader eller produkter i utbyte).
Mitt mål är att skänka motsvarande värde av ett säsongskort. Någon som matchar eller toppar?

Kommentera

munkas: Eliteprospects ändrade nyss från confirmed till rumours. Han hade gått till Luleå skrev dom förut. Är det pettisbif som roddar sajten?
Kommentera

Jajjen: Vem har värvat Micflikier?
Kommentera

« · 1682995 · »