Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1684787 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Monno:

Jag väljer dock att se det som en idikation på att det är en duktig ishockeyspelare. Jag är väl en galet positiv person på det viset. Har ju faktiskt lite svårt att se en bra +/- statestik som något negativt åtminstone. ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: Alla vet ju att +/- är omodernt och utgånget. Inget att bry sig om. ;-)
Kommentera

Jaken: jag håller med dig där, smart tänkt. Nick gör mer poäng än vad sweatt gjorde i brynäs.
Kommentera

Clarence:

Vi ifrågasätter dessutom om etiketten spelare på nergång ,kan sättas på en spelare som den här säsong vann SHLs +/- statistik. Eller om det är rätt beskrivning på en spelare som gjort 38 poäng under sin debutsäsong i SHL? Hur många gjorde Sweatt under sin första säsong?

I lbland får man ju nästan för sig att vissa som skriver här på HS, bara går och väntar på att klubben, sportchefen eller någon spelare man har ett ont öga till ska göra bort sig. Så att man sedan ilsket kan spy galla och påvisa hur rätt man haft hela tiden. Vad fan är det för support? Vill ni ens att det ska gå bra för klubben?
Kommentera

Clarence: Ja, nu var det ju inte DEN åsikten vi skrattade åt, utan hans svammel om att Växjö inte ville ha Johnson plus lite annat dravel om att BZ är en ordbajsare.
Och jo: han har rätt att tycka och tro vad han vill i den frågan.
Liksom jag och andra har rätt att ifrågasätta det han tycker, utan att tomtar som du ska komma med pekpinnar om vad man får och inte får kritisera.
Förresten: törs man fråga herrn om det fortfarande är 18 april som är sista datum för att göra några större värvningar i SHL?
Kommentera

Huge: Törs man fråga herrn vad det är som är så "brottsligt" (det verkar ju nästan så på dej och dina gelikar) med Jakens åsikt att han inte tror Johnson kommer göra lika mycket poäng som Sweatt? Har han inte rätt att få tycka och tro vad han vill i den frågan utan att bli bespottad av en självgod översittare som du?
Kommentera

Jag är helt allvarlig !
Precis som du i alla dina inlägg och tankar.
Känns alltid som de kommer från en person med ett stort hockey kunnande.
Jag sätter 1000 kr på att Nick inte gör lika många poäng som Sweat. Sätter du mot !?
Kommentera

Huge: Tror också Jaken menar allvar. Inlägget går helt i linje med hens tidigare alster.
Kommentera

Johan Norrström: Det värsta är att han menar allvar, tro mig.
Nåt som alla "gilla"-tryckare naturligtvis också insett.
Sen finns det tydligen nån som tror att han skämtar, och det är ju nästan ännu roligare...   :-)
Kommentera

mk: När man börjar hitta på saker för att vinna poäng från pessimist-maffian tycker jag man gått något steg för långt. Men visst, ignorerar från och med nu.
Kommentera

dAVydov: Vem tryckte på gillaknappen då?
Annars bara ett inlägg att ignorera.
Alla gör det.

Utom Huge förstås, som sväljer det med hull och hår.
Och kommer med sitt vanliga mantra:)

Coola ner Huge. Du är för smart för att gå på en sån fälla:)
Kommentera

Typiskt internettroll-beteende på det inlägget, ja. Vill bara provocera.
Kommentera

Huge:

Jaken lyckades dock frambringa morgonens första gapskratt. För han måste väl skämta?!!
Kommentera

StefanMedS: Ja, nog för att det finns många ordbajsande läktarcoacher härinne som tycks veta mer och bättre än insatt och kunnigt yrkesfolk, men Jakens inlägg tar nog ändå priset så här långt.
Imponerande att han hemifrån sin soffa är insatt i hur förhandlingarna mellan Växjö och Johnson framskred, framförallt att han vet att Johnson inte var önskvärd i klubben och att det var anledningen till att han valde Brynäs istället.
Imponerande, som sagt.
Nästan lika imponerande som hans omdöme om Johnson kontra Sweatt.
Johnson skulle alltså, med bästa plus/minus i hela SHL och i övrigt en spelare som starkt bidragit till Växjös guld, vara på "nedgång".
Isf säger jag bara: hoppas BZ hittar fler spelare som är på nedgång.
Kommentera

Positivt att se Nörstebös utveckling i år, han kommer ha massor av självförtroende till 15/16...
Kommentera

Jaken: hade dit inlägg fin effekt, dvs. var det provocerande nog?
Kommentera

Peja: Ungefär liknande situation som med Sweatt då. Han fick kontraktförslag, ville ha mer och drog därifrån.
Kommentera

Brynäsgubbe: Växjö sa att de inte kom överens med Johnson, jag tolkar det som att de ville ha kvar honom men inte var beredda att tillgodose hans lönekrav.
Kommentera

Jaken: Känns väl ändå som att Johnson är en betydligt mer komplett spelare än Sweatt. Inte bättre på allt, tex är han nog inte hälften så snabb,men har ett bredare register.
Kommentera

Jaken: Skulle uppskatta en källa på det där påståendet. Har inte sett några detaljer kring övergången men jag har mycket svårt att tänka mig att Växjö inte ville ha kvar Johnson.
Kommentera

Jaken: Nick ville inte vara kvar i Växjö. Och du pratar en jäkla massa strunt.

Fan lägg ner...
Kommentera

Bengtzen är en riktig ordbajsare. Snacka kan han för att låta oss leva/ hoppas på en illusion.
Laget behövdes förstärkas vilket 7nte har skett och troligen inte sker heller. Nick Johnson är ett bra förvärv men faktum kvarstår att Växsjö INTE ville ha honom kvar.
Sweat är en betydligt bättre spelare än en Johnson på nedgång.
Två backar har blivit en... varför ?! Pengar och ambition saknas.
Kommentera

Kopparjimmie: stryk pp back då bengtzén!
Kommentera

2 mål av Nörstebö i Powerplay mot Slovakien!
Kung!
Kommentera

Clarence: "Bara det att andra sportchefer inte uppträder så svävande. Inte som jag, och säkert en del andra, upplever det i vart fall."

Och hur många andra sportchefer har du hört något ifrån?
Håller helt med Huge. Tycker att Bengtzén är väldigt tydlig och klockren när han säger att en offensiv back och en toppcenter ska in. Mycket mer tydligt går nog inte att bli.
Kommentera

Clarence: Stämmer det verkligen att BZ ändrat sig från ena dan till den andra?
För ordningens skulle så kan du väl visa nåt uttalande där han uttrycker sig motsägelsefullt, annars blir det ju bara ren spekulation från din sida.

"Fast ena gången är det fler spelare som ska in, andra gånger färre när han uttalar sig."

Fullt naturligt.
Klart att det blir färre spelare som ska in ju fler man gör klart med....   :-)

Och vad gäller konkreta namn så kanske det ligger i sakens natur att det vore korkat att gå ut med nåt konkret namn, så länge spelaren ifråga inte är klar.
Undrar hur det isf hade låtit från dig och andra härinne, om BZ först gått ut med att Nick Johnson är klar och det sen visar sig att han i sista minuten bestämt sig för Luleå, typ.... 
Kommentera

Huge: Fast ena gången är det fler spelare som ska in, andra gånger färre när han uttalar sig. Och konkreta namn på nya såpelare, varför kan man inte gå ut med dem?
Kommentera

Clarence: Så här säger BZ:

"Vi har sex backar under kontrakt och letar och jobbar hårt just nu för att få ett avslut med en offensiv back. Sen söker vi en centerforward till det främre ledet också. Det är det vi ska fylla på med.

Platsen för en åttonde back håller Stefan Bengtzén öppen. Det kan bli ett nyförvärv även där, eller så hämtas en spelare från juniorverksamheten.
– Det beror lite på hur utfallet blir av tillskotten vi tar in. Det styrs av ekonomin och har lite med det att göra, så är det."

Exakt VAD är det som du och "säkert en del andra" upplever som svävande?
För egen del låter det jävligt tydligt och inte speciellt svävande: en offensiv back och en centerforward ska in.

Kommentera

Brynäsgubbe: pizza är kung, låt spelarna äta pizza för fan!
Kommentera

Brynäsgubbe: känner många som käkar pizza, hamburgare å grejer som är vrålstarka. Tävlar i bodybuilding gör de också, de tycker själva att pizza är bästa maten att äta för att bygga muskler;)
Kommentera

Pettisbif: Jo, det kan jag verkligen hålla med dig om. Heikkinen!
Kommentera

Skrubben: Bara det att andra sportchefer inte uppträder så svävande. Inte som jag, och säkert en del andra, upplever det i vart fall.
Kommentera

Clarence: Då tror jag inte du är med på vad sportchefsjobbet egentligen innebär. Jämför du med andra sportchefer är Bengtzén betydligt mer öppen. Att han sedan inte avslöjar vilka spelare han jagar är fullt förståerligt. Det gör ingen sportchef.
Kommentera

Pettisbif: Vad ser du i honom? Halvunken poängskörd och ganska dålig +-.
Kommentera

Clarence: Det hade varit feting najs om BZ snor denna back framför näsan på Växjö.
Kommentera

Clarence: Om det ska vara en PP back som ska in, då kan vi räkna bort Ahnelöv?
Kommentera

whipern: Ja, han är en riktig kryptiker Bengtzén. Att det ska vara så farligt att prata ur skägget...
Kommentera

Peja: han har ju inte åldern inne heller. Men blir inte förvånad om han hamnar i brynäs, skulle inte gråta heller. Vi får väl se vem det blir.... En hietanen hade varit drömmen
Kommentera

Chris11: Jag tror att Mitchell skulle kunna lyckas, men frågan är väl om Bengtzén & Bulan tror detsamma. De tyckte väl att Slovak var för seg, om de är så kräsna med rörligheten på backar så är Mitchell definitivt ett nej. Chad Billins som hade en tung fjolårssäsong kanske skulle kunna vara ett alternativ. 
Kommentera

whipern: kevin mitchell?
Kommentera

pp back och center. tror BZ vet vad han gör :)

Vi har sex backar under kontrakt och letar och jobbar hårt just nu för att få ett avslut med en offensiv back.

Vem kan det vara han jobbar på tro?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss:
Brynäs publicerar väl inte så mycket överhuvudtaget... 😃
Löökes lön behövs. Och för att nöta ner motståndet. Det är inne nu.
Kommentera

Peja: Absolut, frågan om det finns någon risk att Lööke försvinner till juniorhockey "over there"?

Brynäs har inte publicerat någonting om intagningen till hockeygymnasiet. Något som andra klubbar brukar vara snabba med. Lite underligt....

Kommentera

Brynäsgubbe: Hmm, jag tycker nog att Lööke förtjänar ett A-lagskontrakt. Skulle gärna se att man verkligen lägger krut på 1 tvåvägsback & 1 tvåvägscenter nu. 
Kommentera

Hockeysverige har listat alla lagen hittills. De har lämnat fyra platser tomma på Brynäs, två på backarna och två på forwards. Jag tror dock inte det indikerar något utan bara är till för att visa en normalstor trupp. Brynäs satsar nog på 3 backpar och 4 kedjor, sedan är sista platsen i respektive lagdel en konkurrensplats.  
Kommentera

Clarence: Men för fan, Clarence!!! Ryck upp dig 😂😂😃😃
Kommentera

Peja: Håller med. Tror inte Brynäs värvat en mer etablerad spelare sedan Brendl. Strimma, Brendl, Johnsson. Alla andra är spelare Brynäs har utvecklat (jorå, det är säkert).

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: om man ser det från den sidan så bör man fundera på alla spelare i laget, hur säkrad är t.ex Rödin!?? Andersén? Bertilsson? Starky? Brodecki?

Nämen då försvinner väl halva laget om man ska fundera i de banorna?
Kommentera

Clarence: Ja, vi förstår hur jobbigt du har det.
Tänk att tvingas klämma fram omdömet "en intressant spelare" om Nick Johnson, en spelare med SHL:s bästa plus/minus och i övrigt jagad av flera toppklubbar både här hemma och utomlands.
Ska vi flytta fram sista datum för större värvningar från 18:e till 30:e april nu?
Så vi vet till nästa säsong, menar jag....
Kommentera

« · 1684787 · »