Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1674642 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
70 Rodrigues: Möjligen om Sweatt försvinner. Annars omöjligt va?
Kommentera

Usch!

Det här är så illa. Var tvungen att se denna igen... BZ säger så mycket konstigt och ger ett så trött intryck att man inte kan undvika att fundera på om något inte står rätt till... Även om han tycker sig stå framför en jobbig journalist så måste han ju inse att det är fansen och sponsorerna han indirekt kommunicerar med. Riktigt dålig insats av vår sportchef. Fjärran från den solbrände stekaren som med stora visioner gav oss framtidstro i inledningen av säsongen...
Kommentera

bradberry: Isf ett jävligt dåligt betyg till fans och sponsorer, om dom inte fattar att BZ omöjligen kan stå ett par minuter efter förlusten mot SAIK, och i sak redogöra exakt för vilka nya spelare som ska in och vilka som ska bort.
Du är ju normalt sett en sansad och seriös bedömare, men här vette fan hur du tänkt?
Kommentera

bradberry: Varför då? Vad gör den så illa?
Kommentera

Huge hugger direkt, haha. Med all rätt denna gång. Tumme upp
Kommentera

bradberry: Klart han är besviken efter att ha åkt ut. Sundlöv gav ett minst lika bittert uttryck efter uttåget förra året. Det är trots allt människor vi pratar om!
Kommentera

Huge: Jag tycker han ger ett blekt och trött intryck. Skrattar åt frågan om SM-guld är målet, pratet om att smälta detta i 10 dagar...

Han får gärna vara förbannad efter förlusten men omvandla det till lite jävlaranamma då. Var inte så håglös...

Kommentera

bradberry: Hänvisar till Skrubbens svar, det täcker det mesta.
Antingen gnälls det när man går ut hårt och säger att det bara är guld som gäller, eller så gnälls det när man är lite mer försiktig (mesig, va fan, tror man inte på sig själva???????), typ.
Karln har just sett laget bli utslaget i kvarten, give him a break...   :-)
Kommentera

bradberry: Ja man blir riktigt trött på BZ, han verkar ha gett upp redan. Att han skulle kunna hitta guldkorn som Sweatt, Scott eller Rödin är inte någonting vi ska tro utan snarare att han hittar spelare med allsvenska kvalitetér. Nu saknar man Sundlöv riktigt mycket.
Kommentera

Carl Lejonkräk: eller spelare som Vas...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hoppas du inte är seriös.. Bengtzén presenterar nog ett nyförvärv snart. Han har nog börjat pratat med flera spelare om kontraktförlängningar och även börjat kolla på spelare utifrån.
Det är inte bara att fråga en spelare om han vill komma till Brynäs, det är lite mer än så.
Säker på att vi snart har ett nyförvärv klart!
Kommentera

MatteB: Såklart jag skojade (-:
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha bra! Man vet aldrig. Taggad som tusan för att se nyförvärven :)
Kommentera

Trodde det kunde smälla till idag med ett nyförvärv. Enligt sportbladet har ju Bz klart med flertalet spelare. Vad väntar dom på?
Kommentera

Satt å tänkte på en sak angående Sundlöv till KHK. Tänk om han plockar hem spelare som gunderson och thuresson till Karlskrona? Han lär ju ha rätt bra relation till dem
Kommentera

Chris11: Gunderson kommer sannolikt att vara för dyr för KHK i ett antal år framöver. Alternativt ointresserad.

Thure verkar inte ha en varm relation till varken Brynäs eller Sundlöv om man ska döma av uttalanden gjorda i diverse artiklar.

Kommentera

Skrubben:

En tanke bara, dom kanske väntar på att nyförvärvens respektive säsonger ska ta slut? Alltså inte bete sig som idioter alá Djurgården...

Redigerad kommentar

Kommentera

Tror att Saviano skulle funka klockrent med Bulanhockey, han är ju grym på rören.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rödin var inte ett svårhittat guldkorn för Sundlövs del. Han var ju en hemvändare som var given att ta tillbaka. Jag hoppas att Bengtzén kommer att försöka ta tillbaka Wännström, tror han skulle passa perfekt under Bulan. 
Kommentera

Peja:

Hur många A-lagsmeriterade spelare deltog i J-20slutspelet?

Kommentera

Peja: Har inte gått något vidare för Wännström sedan han lämnade Brynäs. Har han varit skadad?
Kommentera

SnowKing: Här kan du se laguppställningarna i den avgörande matchen. 
Kommentera

Davey_22: skulle vara intressant å se en artikel där han gjort knepiga uttalanden. Har du någon du läst som du skulle kunna länka?
Kommentera

70 Rodrigues: Mm, Wänna har varit skadat och inte fått ut särskilt mycket i AHL. Påminner om Rödins tid i Nordamerika. Ingen av de håller ju NHL-klass men precis som Rödin har blivit tror jag att Wänna skulle kunna bli en stor tillgång i SHL. 
Kommentera

Peja:

Tack för länken, utan ha en aning om HV-uppställningen så mönstrade ju BIF onekligen ett hyffsat lag, men under en match kan ju vad som helst hända som Huge påpekar.

Kommentera

Peja: Jag blev imponerad över hur mycket större han hade blivit när jag såg intermatchen. Han kan nog vara en spelare att satsa på för Bengtzén. Lär ju inte vara så dyr heller.
Kommentera

Skrubben: Jepp, på hans AHL-klubbs hemsida är han listas som 202 lbs (ca 91 kg), att jämföra med de 83 som han har på EP och antagligen senast han var i Brynäs. 
Kommentera

Peja: EP stämmer inte alltid. Gick gymnasiet med en spelare i Frölunda och hans höjd är helt fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

SnowKing: Ja, vill minnas att vi även slängde in bl.a Lindholm och Järnkrok för ett par år sen för att spetsa laget mot Leksand i finalen. Hjälpte inte det heller.
Visar väl lite på att det inte alltid räcker i en enstaka match.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nä, jag vet. EP får lätt gamla uppgifter eftersom de lägger in spelarna tidigt och därefter inte har möjlighet att uppdatera alla. Det kan dessutom vara svårt att hitta pålitliga uppgifter. Wänna var registrerad som 86 kg under guldsäsongen, någon får gärna rätta mig om jag har fel men det är väl Brynäs som ger hockeyförbundet uppgifterna när de registerar spelare, jag fattar inte hur förbundet annars skulle få tag på informationen. 
Kommentera

Wännström nej för fan!!!

Kommentera

Forsberg 1978:Sv: Värvningar inför 15/16

Wännström nej för fan!!!

Kanske var att ta i men nej tack till Wänna! :-)

Kommentera

Forsberg 1978: Varför? Relativt billig och kan göra en liknande resa som Rödin.
Kommentera

Skrubben: Är också tveksam till Wänna. Det råder ingen tvekan om potentialen,men kan vi få fram den ur honom? Hans senaste insats i Brynäs var ingen jätterolig historia.
Kommentera

Skrubben: Wännström, Rhodin, blomman, Mannberg, Lindgren och Westerholms. Hur många spelare får man ha i en fjärdefemma?
Kommentera

Ska tydligen lämna HV, något för oss?
Kommentera

70 Rodrigues: Tror Teemu spelar KHL nästa säsong om inte så stannar han i jkpg där han verkar trivas bra med familj vänner villa osv.Tyckte han var blek i slutspelet hämad av skada?!
Kommentera

Jämtin till Brynäs? En twittrare påstår sig vara säker... högst osäker källa ;-)
Kommentera

honken21: Man kan tycka vad man vill om Jämtin. Men det är en nyttig jävel för det egna laget.

Så absolut, nu har han ju oxå slutat att vara en idiot på banan.
Kommentera

honken21: Usch vad äckligt rykte, nej fyfan. 😖
Kommentera

Brynäsgubbe: Tror Rhett Rackshani kan vara ngt för BIF
Kommentera

Fan jag gillar tanken att ha Jämtin i laget. En riktigt gris men Brynäs behöver det.
Kommentera

TobiasR: Absolut. Alla vurmar för granis. Förra året lät det inte så. Då var han för dyr för vad han fick uträttat. Kanske det?
Men det behövs en Jämtin typ i laget, även en Rahimi eller en Tollefsen. Sen kan man tycka vad man vill om spelaren. Men typen behövs.
Kommentera

TobiasR: Det finns bättre grisar än bokstavlig talat värsta grisjäveln i serien. Granström trots sina dumma utvisningar, hell, även Ledin ser jag hellre spela i Brynäs-tröjan före honom. Större barnrumpa  till hockeyspelare är svårt att hitta, och det är utan att ens nämna hans hockeykompetens. 

Kommentera

Inte Jämtin i laget tack det finns andra som gör det jobbet bra! Tänk alla gånger man svärt och och gapat åt Jämtin och helt plötsligt ska man börja gilla honom, nä han har gjort för mycket svinsaker så jag vill inte ha honom till mitt lag! Och det värsta är att han är en feg jävel!

Redigerad kommentar

Kommentera

mk: Det kändes som att Granis inte orkade vara jobbig att möta över hela säsongen. Sen måste man ju erkänna att Jämtin är en bättre hockeyspelare än honom, men jag är ändå kluvad. Tar hellre Hedman, då slipper man dessutom en allvarlig skada per säsong. 
Kommentera

Kan förresten inte en journalist bara kontakta Greg Scott och fråga om hans eventuella klausul? Kan han lämna eller kan han säga att det 100% blir Brynäs 15/16? Vore skönt att veta... Samma fråga borde även ha ställts till Rödin när han skrivit på.
Kommentera

Ja jag är rädd att vi tPoar Rödin. Har garanterat en klausul...

Redigerad kommentar

Kommentera

Problemet för Brynäs är att det inte räcker med en gris. Flera måste vara hårda och oömma samt tåla hårt spel. Dessa finns inte i Brynäs idag. Kollade på HV -Linköping igår. Hv påminde om Brynäs. Överkörda blev de av Linköpings son såg större och starkare ut.
Kommentera

bradberry: Hoppas verkligen att det finns backup planer när det gäller ev klausuler.
Kommentera

« · 1674642 · »