1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1677950 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Helevetes jävla SKIT.
Kommentera

Huge: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Thuresson till malmö tro?
Kommentera

Rumpelstiltskin: Så jävla rätt!!! Snälla vill se Leksand fansen zooooma in zooooma in
Kommentera

där var de borta. nu är det VÅR!
Kommentera

Allsvenskans trea slår ut SHL:s 11:e lag i bäst av sju matcher. Hade inte Modo haft sån jävla flax att få möta ett division 1 lag hade vi haft fyra nya SHL-lag. Vägra kval nästa år!
Kommentera

Förjävligt!

Riktigt illa för Brynäs att byta derbyrivalerna mot ett penningstint Malmö som helt klart kommer vara en större konkurrent.

Ni som jublar; Obegripligt!
Kommentera

bradberry: Alla konkurrenter är för stora för Brynäs. Utom Rögle och Modo. Gävle, hmpf
Kommentera

Brynäs bör gå efter Ryno och Sallinen nu!
Kommentera

bradberry: Lägg ner! Det är fan Leksand!!! Detta är underbart! Som Brynäsare så föraktar man Leksand, inte hålla hand och leka bröder! Patetiskt!
Kommentera

SWEATT: Sallinen ska ju vara klar för DIF.
Kommentera

Det här var ju inte bra för Brynäs.
Det kommer upp ett lag som kommer att
kunna ha en lönebudget som Brynäs bara
kan drömma om, redan kommande säsong.

På köpet tappar vi 1-2 mkr i inkomster.
Det blir ju på lönebudgeten som det tappet
kommer att sparas in.
Det innebär att vi antingen inte kommer
att kunna värva en spelare med 100-150 tkr
i månaden. Eller att vi får sänka med samma
summa per månad för den högst betalda vi
tänker värva.
Kommentera

Det här var inte bra asså. Hade varit bättre att ständigt ha leksand under oss istället för att malmö kommer att bli ett topplag inom en snar framtid! FUCK!
Kommentera

Jaaaaaa malmööö!!!
Kommentera

Enaranger: Det är härligt att Leksand åker ur...Ungefär som när det värmer skönt när man pissar på sig (för att sedan bli kallt)...Men nu ska jag bara njuta av Leksands återtåg!!!!
Kommentera

Jajjen:

Hultström också va?

Annars kanske det vore nått...

Kommentera

Enaranger: Livet är hårt. Har man inte en konkurrenskraftig verksamhet får man lägga ner. Eller anpassa kostymen efter förutsättningarna. Gävle har en kostym som funkar för ett allsvenskt lag. Det kan inte Leksand hjälpa oss med.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Hm... Patetisk sa du... Förstår inte varför jag skulle vara patetisk. Kan bara konsratera att man måste sakna all känsla för hockeykultur om man som Brynäsare hellre ser Malmö än Leksand i SHL.

Eller så är du 11 år då...?
Kommentera

Gött Malmö, helt rätt lag som gick upp!
Kommentera

Chris11: malmö ishockey är ju verkligen motsvarigheten till gnaget i hockey. det stabila topplaget som alltid har massa pengar. faktum är ju att malmö saknat pengar, därav babyhawks-satsningen. visst Stenbäck skulle leka oligark ett år och det fungerade ju skitbra. faktum är ju att detta var menat att hända förr eller senare ändå. malmö hade gått upp nästa år om inte detta. leksand har ju inte heller någon vidare ekonomi. som det sett ut sista åren har vi blivit en förening som värvar up'n'coming-spelare och utvecklar dem. Leksand är litet i samma sits. De kan inte heller värva färdiga spelare (eller jo! om de säljer en gatsten), de kan inte stjäla Johan Larsson för 300 papp i månaden före oss. På så vis är Leksand en större konkurrent kan jag tycka. Det här är såklart inte på något vis det som skulle skicka ut oss ur SHL, särskilt inte när man utökar ligan till nästa år vilket ni verkar ha missat? duh.
Kommentera

Jajjen: Precis. Ska vi vara så beroende av ett annat lag som Läxsand så har vi ändå inget i shl att göra..Vi får väl för fan bära fram oss på egen hand!! Vi har spelat mååååånga säsonger utan Läxsand i SHL, jag tror vi klarar några till.
Kommentera

bradberry: 2 saker fäller Leksand: tränarbytet och flera skador i kvalspelet.
Under Apelgren var Leksand ett disciplinerat SHL-lag med bra kontringar, nu såg man villrådiga ut och Malmö vinner rättvist.
Grattis Malmö, som ju var helt uträknade ett tag i playin till kvalet, men som efterhand har växt mer och mer.
Små marginaler, Jens Olsson räddar öppet mål i slutet, när pucken träffar hans ben och går utanför stolpen....
Kommentera

Jajjen: sluta trolla block. kostym för ett allsvenskt lag? Djurgården har det tuffare, ty Sthlm stad ger dem inte en krona. Modo är på samma nivå. KHK och Rögle har det inte mycket bättre. Örebro är en hajp. Vem vet hur de ser ut om 5-10 år? Med en utöakd serie känner jag mig säkrare än någonsin på att vi INTE kommer att åka ur.

Vad har ni för perverterad bild av Brynäs? Vad förväntar ni er med ett av sveriges sämsta supporters? FÖr ja, det är Brooklyn Tigers. Sämst! Geflepubliken suger balle.

Kommentera

h4llon: Ja, utökningen av ligan kom i elfte timman. Låt oss hoppas att det dröjer innan Brynäs behöver 20 lag i serien.
Kommentera

Sen ska man vara försiktig med
att jubla åt andra lags olycka.
Speciellt när ett lag åker ur.

Nästa säsong kan vi vara i samma sits.
Kanske till och med mot Leksand.

Det kan ju även vara något att tänka
på för alla Skellefteåanhängare, som
allt som oftast är genomdryga.

Alla lag faller till slut.
Även Skellefteå.

Vem trodde för 5-7 år sedan att
HV, Frölunda, Linköping och FBK
skulle tampas i botten vissa säsonger.
Kommentera

Huge: Håller med förstår inte varför appellgren fick lämna
Kommentera

Jajjen: z z z. Det är dags att torka sig bakom öronen nu. men jag ger dig en chans att förklara dig. rätt säker på att det är whine bara. men shot! 

Kommentera

Det är få matchresultat jag känt mig så tudelad av som detta mellan Leksand och Malmö. Ville helst ha båda lagen i SHL. Leksand pga derbymatcherna och Malmö i egenskap av att det är en storstad vilket lyfter serien i stort samt att de även har en arena som förtjänar ett bättre öde än Hockeyallsvenskan.. 
Kommentera

Enaranger: Nästa år är då det....Nu ska vi passa på att njuta av det som är nu!
Kommentera

bifhjärta: bra sagt !!! Vi ska väl fan inte lita till att andra lag ska vara sämre än oss det måste ju vara bättre att satsa på att vara bäst
Kommentera

h4llon: Ett tips är ju att kolla förutsättningarna för företagande och arbete i en stad/region. Det är basen för sponsring och betalnde supportrar. Där ligger Gävle jävligt illa till. Skulle storstadssponorerna bestämma sej för att satsa skulle Malmö eller DIF ha alla förutsättningar för ett guld. Övik och Ängelholm är på kort sikt de enda som är givna slagspåsar. Alla andra regioner har bättre förutsättningar.
Kommentera

bradberry:

Hockeykultur som innebär guld vart 40:e år och utnyttja kryphål i regelverk för att ekonomiskt dopa sig upp i shl betackar jag mig för

Kommentera

bifhjärta:

Det är ändå kall matematik som gör
att vi har 1-2 mkr mer slantar att
spendera när Leksand spelar i SHL
än när det inte gör det.

Vi är inte rika nog att jubla att vår
största inkomstkälla publikmässigt
åker ur.

Det kommer säkert att märkas på de
värvningar vi gör. Vi måste anpassa
utgifterna efter de förväntade inkomsterna.
Kommentera

"Nu kan Gävlefolket åter gå på 26 hemmamatcher i stället för att lägga fokus på 2. Nu höjer vi snittet som det var innan Lif gick upp. #6200"

Håller med den som skrev detta på twitter!
Kommentera

Enaranger: Hur kommer du fram till den siffran? Leksand drar publik på alla arenor, så då borde alla klubbar få mindre intäckter? Jämnar ut sig skulle jag säga!
Kommentera

Ingen som tycker till något om BIF´s första presenterade förvärv??

Kommentera

Clarence: kanon tycker jag :)
Kommentera

Chris11: Så du tycker det ja.
Kommentera

jag vet vad många av tycker och hur ni resonerar. Men jag kan inte hjälpa det, jag mår gott av att se Leksand åka ur högsta serien. De förtjänar inte att spela i högsta ligan. Jag tycker inte om leksand. hejdå Lif.

Malmö behövs i shl. De kommer på sikt att utveckla svensk hockey, de gör inte leksand. Lif är en förening som hör hemma elitserien anno 1975. Lif tar inga fler SM.

brynäs behöver hänga med, nu gäller det att haka på tåget innan det går, se hur Saik, Växjö och Örebro har gjort. De jobbar modernt och tar mark i svensk hockey Medan storlag som Brynäs, Modo, Färjestad, HV Mf.l tappar och blir gamla. Det är och har varit maktskifte ett tag nu. Tänk nytt, tänk rätt.

/fyllkajan resonerar..

Kommentera

bradberry: Haha.. Du förstår ingenting! Du gör mig mörkrädd som Brynäsare.. Alla gånger Leksand har åkt ut, har varit helt jävla fantastiskt!

Sluta nu! Det är leksand..
Kommentera

Jajjen: fast du talar om hypoteser. om det nu vore så varför har ingen satsat på djurgården? laget med flest sm-guld? djurgården fotboll blöder också. det kan bero på att det inte finns så jävla mycket pengar att hämta. rent hypotetiskt kan sandvik gå in och sponsra bif också/ skjuta till mer pengar. sthlm stad KOMMER ALDRIG att sponsra djurgården. det är HELT omöjligt.

Kommentera

Jajjen: Hur kan Skellefteå vara Sveriges bästa lag med den logiken? Gävle har väl bättre förutsättningar än Modo, Karlskrona, Färjestad, Växjö, Luleå och Skellefteå, rent demografiskt? Och varför spelar inte Västerås och Almtuna i SHL när de kommer från så stora städer med många företag?
Kommentera

Unicefprojektet är ju vällovligt.
Men varken det eller de reklamfria
tröjorna har ju gett den goodwill
det egentligen förtjänar.

Till stor del på grund av ett antal
surgubbar och intrigerande politiker
i Gävle.

Men just nu vet man ju inte om Brynäs
är en välgörenhetsorganisation eller
en hockeyförening.

Det känns som att det här kostat och
kostar mer än vad det smakar.

Det känns som att vi nu får vänta och
hoppas på att Bäckström inom några år
väljer att komma hem och spela för
en ersättning långt under marknadsvärde,
för att det ska bli drag runt Brynäs
i Gävle igen.
Kommentera

Clarence: ja, tyckte du att det var dåligt? Förväntade du dig gunderson?
Kommentera

Clarence:

Du är någon timme sen. Den diskussionen har redan gått varm tidigare under dagen.
Kommentera

Jag gör nästan i byxorna nu....Vad ska man hitta på för kul på jobbet nästa vecka för att sätta fingret i såret på alla dryga Leksingar? Förslag på förudmjukande aktiviteter och anslag?
Kommentera

Chris11: Varken bu eller bä. Känner inte till spelaren i fråga. Så jag dömer inte Ett osäkert kort fock (som vanligt).
Kommentera

Det ska bli kul att se hur Pudas klarar sig i SHL.

Det hade vart kul att se honom i svartgult, men det finns inte riktigt plats för honom. Vi har en mängd yngre backar som har liknande spelstid som går före, men synd att vi inte kan ge honom chansen. Överflödets förbannelse.

Kommentera

Johan Norrström: OK,  har missat det.
Kommentera

det är bara tom-snack att Gävle skulle vara för litet och dåligt. En stad med över 100'000 inv och ökande inflyttning med stora industrier och ett urstarktvarumärke landet över. Man måste tänka större, och modernare, tänk IT, tänk utanför Sverige. Tänk på utveckla när man kör fast. Det är långt till Malmö - flyg! Det tar kortare tid än buss till hovet! Finns inte tillräckligt med pengar? -skaffa fler! Köp fastigheter, -bilda bolag, hitta på, driv föreningen framåt! Det är inte 1993. Skilv på marknad och sport. Tjäna pengar på att bli bäst!
Kommentera

« · 1677950 · »