1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678911 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Pettisbif: Förra gången Brynäs var intresserade av Holös va han för dyr. Då gick han till Växjö har jag för mig.
Kommentera

om ni vill ha en intervju med honom gör det? anmäl er till Svenska Fans-redaktionen och genomför det själv.
Kommentera

Chris11: Det kommer nog dröja innan en Brynäsperson gästar deras podd igen. Gävletidningarna kommer att prioritera fotbollen nu. Gefle är ju delad serieledare med Bajen. Fantastiskt (obs ironi).
Kommentera

Skrubben: Du borde maila Arbetarbladets/Gefle Dagblads nyhetsredaktion om du vill se en uppföljning på En Bra Start. Det var inte sportredaktionen som bevakade alla turerna kring En Bra Start och kommunen. Jag tror att det blir en uppföljning förr eller senare, sedan om det blir en positiv artikel ur ett Brynäsperspektiv är en annan femma... 

Generellt tycker jag att Brynäs borde kunna besvara de frågorna själva, men det känns som att klubben inte förstår vilket briljant kommunikationsmedel hemsidan skulle kunna vara. Hemsidan verkar mest vara någonting som klubben dras med, någonting som man måste ha. Uppdateringarna verkar mest göras av ren plikt. Typ resultat med minimal matchfakta från J18-, J20-, dam- och herrmatcher, blandat med restaurangens veckomeny. Det skulle gå att göra väldigt mycket mer.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför denne Bohumil Jank? Har du sett honom spela?
Kommentera

Ove Molin assisterande i Karlskrona.

Lilla BIF...
Kommentera

bradberry: Låter som en bra lösning för alla inblandade parter. Nu återstår att se vad som händer med Dacke. 
Kommentera

bradberry: Snart signar Nordan som förstecenter ska du se.
Kommentera

SWEATT: Har sett han en del i landslaget och i KHL. Sor och stark, stenhård framför egen kasse och bangar inte en fight. Riktigt bra på skridskorna faktiskt och spelar enkelt med pucken utan att ta risker. Jag har gillat hans spelstil läge.

Kommentera

Inlägg i Brynäs-gruppen på facebook, ligger nog en del sanning i det tror jag.

"Har precis pratat med en person som har god insyn i Brynäs organisation och ekonomi, han sa "Vänta dig inga stordåd till nästa säsong". Motiveringen lyder:

Minskade intäkter från ligan, eftersom samma summa pengar nu ska fördelas på 14 lag istället för 12. Extraintäkterna från Leksandsmatcherna försvinner också, där merparten av överskottet har kommit från leksingar, inte brynäsare.

Ökade kostnader, istället för bortamatcher mot Leksand som har inneburit relativt billiga bussresor kommer nu laget istället att tvingas flyga till tre bortamatcher i Ängelholm, Malmö och Karlskrona.

Dessutom går man in i nästa säsong med brakförlust från denna säsong, eftersom publiksnittet varit mycket lägre än kalkylerat. Detta innebär förstås att samtliga kostnader måste ses över.

Lite kuriosa i sammanhanget, man försöker bli av med en högavlönad back som har underpresterat kraftigt, men man blir inte av med honom. Ni kan säkert gissa vem det är.

Ta detta för vad det är, dvs hårda fakta. Inte spekulationer eller åsikter. Så häng inte budbäraren, ok"
Kommentera

MatteB: Ja, bara att ta det för vad det är: sedvanliga sillyspekulationer.
Första delen om ekonomin behöver man inte vara ett dugg insatt för att kunna räkna ut.
Ang backen känns det som att man isf måste vara ordentligt insatt för att dra några slutsatser om hur BZ/Bulan och Eklund själv resonerar.
Kommentera

MatteB: Va, vem är backen han pratar om?
Kommentera

Brynäsgubbe: skulle gissa på eklund
Kommentera

Brynäsgubbe: Eklund eller Sundqvist
Kommentera

MatteB: Det är dem det snackas om i gruppen, men är 99% på att det är Eklund.

Skicka ner pajasen till Allsvenskan då, där borde det finnas någon klubb som vill ha han

Kommentera

MatteB: låna ut till vårt ffarmalag - Almtuna
Kommentera

smallround: Visste inte att han var högavlönad.
Kommentera

Jag tycker verkligen att Brynäs ska behålla Sundqvist. Man kickar inte en trotjänare efter en formsvacka & långtidsskada. Det går inte att snacka om att spelare ska vara lojala om klubben inte visar lojalitet i såna här situationer. Sundqvist förtjänar definitivt en ny chans under Bulan. Det kan mycke väl vara så att Bulans defensiva strategi med intensivare press och mindre avvägningar/bedömningar passar Sundqvist bättre.
Kommentera

Peja: Ja, en självklarhet för ledningen, nåt annat vore idiotiskt. Räcker att Nordan inte fick förlängt, där tror jag att KHK och Sundlöv kan vara intresserade. En rutinerad center borde passa in i deras kravbild.
Kommentera

En sak som jag frågar mig är när vi ska få se en intervju med Jonathan pudas från brynäs sida. Hmmm, knepigt att man inte lagt upp något.
Kommentera

MatteB: Det mesta är kalla fakta som också har tagits upp här tidgare. Det enda som inte är uppenbart är det där om backen, vilket förstås kan stämma ändå.

De ökade reskostnaderna går inte att komma undan. De minskade intäkterna från SHL drabbar de andra lagen också. Något Brynäs måste fixa är publiksiffrorna. Frågan är hur.

Kommentera

Peja: Tror det är Eklund som det pratas om, utifall källan är trovärdig. Tycker också Sunken ska få en rejäl chans under Bulan. Här har vi en lojal lagspelare. Håller med dig Peja i det du skriver om lojalitet. Helt rätt.
Kommentera

Chris11: Det har varit påskhelg sedan han skrev på. Alla kommer väl tillbaka till jobbet imorgon, så då kanske vi kan få se något.
Kommentera

Peja: Håller också med angående Sunken. Vi får se vad han presterar under Bulan nu. Tror det kan bli bra. Sen är han väl lite för välbetald även om han skulle prestera bra...
Kommentera

Bellman 6,0: Vilken jävla propp på Görtz av Welch. Han åker på matchstraff på en schysst tackling. Spontant tycker jag så, men man kanske ändrar sig...
Kommentera

Zappaholic: Tycker att det var en klockren propp. Hade Görtz ställt sig upp så hade Welch fått vara kvar på isen.
Kommentera

Kan Rakhshani vara en spelare som Bengtzén kollar på?
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med, klockren tackling, att den tar illa beror ju på att Görtz inte är ett dugg beredd på att få en tackling trots att han har pucken några meter från motståndarmålet. 
Kommentera

Peja: Domarna har ju inget val när han väl blir huvudskadad. Surt att åka på en schysst propp.
Kommentera

Zappaholic: Måste verkligen domarna ta ut spelaren om den tacklade blir skadad? Kilas blev väl inte utvisad för sin propp på Kahnberg? Han fick en hjärnskakning men det var absolut ingen ful tackling. 
Kommentera

För bara typ 3 säsonger sedan var ett möte mot Växjö nästan lika med en självklar 3-poängare. Nu kan de snart vara klara för SM-Final. Det samtidigt som Brynäs gått från att vinna SM-Guld till att gå tillbaka till det sedvanliga mittenlag vi är vana vid.

Aja, nästa säsong... Då jävlar.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nuförtiden verkar SHL handla om vilken kommun som satsar mest på hockeylaget. Lite som i Premier League där det handlar om vilken oligark/shejk som satsar mest. Växjö och Skellefteå pumpar in enorma summor i sina SHL-klubbar, och det märks på isen. 
Kommentera

Brynäsgubbe:

'Håller med. Jag tycker t o m att de är ett bottenlag. När kommer  de klassvärvningar som gör att man tar steget upp till ett topplag

Kommentera

Peja: Faan vad mycket skit du skriver Peja. Skellefteå AIK emottar inga komunala bidrag från Skellefteå Kommun. Försök inte upprepa en osanning för det blir ändå ingen sanning. Skellefteå AIK betalar hyra av Skellefteå Kraft Aren och den summan är på 5 miljoner/år + 40 000 /match i grundserien + 60 000/match i slutspel. Arenan kostar kommunen totalt 12 miljoner/år i driftskostnader. Skellefteå Kraft sponsrar Skellefteå AIK med 5 miljoner/år och Skellefteå Kraft är ett vinsdrivande kommunägt aktiebolag. Skriv hur många miljoner Brynäs får av Gävle kommun istället korkskalle.
Kommentera

Peja: Känns fel att jämföra med den Abbott åkte på för då tar axeln i skallen... här blir Görtz sannolikt skadad för att han slår i isen. Tycker den är ren och kraften sitter i bröstet.
Kommentera

kennys: Så planen är att spara på spelarbudget och samtidigt försöka öka publiksiffrorna.

Den ekvationen vill jag se...
Kommentera

Kurtan: Att bli sponsrat av ett kommunalägt bolag är samma sak som att bli sponsrad av kommunen i fråga. Det är dock snyggare maskerat än Leksands kommuns sponsring av sitt hockeylag. Det finns nog ingen som på fullaste allvar tror att bolaget Skellefteå Kraft gynnas av att sponsra hockeylaget. 
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med, SHL är så jävla fel ute
Kommentera

70 Rodrigues: är inte 100% säker men tror det står i regelboken att en spelare är skyldig att hålla huvudet högt och skydda sig själv. Det verkar inte vägas in i bedömningen av tacklingar nuförtiden...
Pär Mårts har ju upprepade gånger klagat på att Sverige inte hänger med i det fysiska spelet iinternationellt. Är inte konstigt när man får matchstraff titt som tätt för schyssta tacklingar...
Kommentera

Kurtan: Nu blev det tyst från Kurtans håll. Är det Bert som driver detta kontot eller? Isåfall är väl tårarna nära.
Kommentera

kennys:'Håller med. Jag tycker t o m att de är ett bottenlag. När kommer  de klassvärvningar som gör att man tar steget upp till ett topplag"

"Klassvärvningar" och Brynäs är numera sällan förenligt. Lika bra du sväljer detta. Föreningen är inte längre attrktiv för toppspelarna - och det Brynäs erbjuder i pengar räcker för det mesta inte i konkurrensen.

Skulle vara sensationellt om A-laget tog ett nytt SM-guld i alla fall närmaste decenniet...

Kommentera

Clarence: Du ser inget samband mellan attraktivitet och pengar?
Kommentera

Chris11: Här är en intervju med Jonathan Pudas från idag.

brynasfans.se/

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Känns tufft att döma ut en förening för ett decennium framöver. Brynäs var på ruinens brant efter säsongen 07/08. Man var en förlust ifrån att åka ner till Allsvenskan. Säsongen efter minskade man spelarbudgeten med 10 miljoner. Då såg det verkligen mörkt ut! Fyra år senare var man Sveriges bästa hockeylag med SM-bucklan i hamn.

Allt detta gick att göra på fyra år. Om vi jämför var Brynäs står nu jämfört med efter säsongen 07/08 är nästan inte jämförbart. Trots det dömer du ut Brynäs chanser att vinna SM-guld dom kommande 10 åren.

Nej, din teori är nog snarare den utveckling du önskar dig kommer hända.
Kommentera

honken21: Bra intervju. Dock överjävligt uselt att en supporter-sida är först med intervju. Från Brynäs håll har det varit knäpptyst. Och här undrar man hur man ska skapa mer intresse kring laget?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Jovisst, det ena ger liksom det andra.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tror inte att intresset för Brynäs ökar för att det läggs upp en intervju med Pudas på hemsidan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: intresset hos mig ökar iallafall. Vet inte hur det är med dig om du tycker att det är roligare att det är knäpptyst ifrån brynäs sida.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, men kanske genom en video på facebook/Youtube, och göra reklam för den med ett kort klipp på Instagram? Det kan göras så mycket mer för att laget ska synas på ett bättre sätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1678911 · »