1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1679825 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16

Zappaholic: Brist på nyförv

rv

Kommentera

Carl Lejonkräk: det ska in tre spelare, lugna ner dig. En kille kommer om några dagar eller 3 veckor. Nästa par kommer förmodligen i sommar, så lugna ner dig lite grann.
Kommentera

maddog1970: Sundh skulle jag kunna se ersätta Brodin faktiskt. 
Kommentera

Chris11: Bättre att värva nu från kanske Allsvenskan än att bli helt utan, vad gör vi då?
Kommentera

maddog1970: Tror nog salmonsson kan passa i Bulans hockey. Undrar om han är dyr?
Kommentera

maddog1970: sundh är nog iofs. inte så tokig heller om det är hårdjobbande hockeyarbetare man är ute efter. Men då behövs det att den tilltänkta centern är överjävligt kreativ!
Kommentera

Nörstebö och Andersén på tv10 nu!
Kommentera

moment22: Enligt BZ är det ju två producerande spelare till andrafemman och en till första som skall in. Att då värva Oscar Sundh (8 poäng på 53 matcher) tycker jag rimmar jävligt illa.
Kommentera

Peja:
Frölunda U16 samlar distriktets talanger, dock inte i lika hög grad som Gästrikland U16 (läs Brynäs).
Kommentera

Carl Lejonkräk: eller så väntar vi tills AHL-spelarna får besked om de får stanna. Annars finns ju division 1 om det skulle krisa ;)
Kommentera

Huss:
Bäcklin har kommit utifrån. Då åker man först.
Kommentera

munkas: ja där kvalar inte Sundh in.
Kommentera

Brynäsgubbe: I många sammanhang verkar Thoresen anses som helt klar för DIF och kanske är det så, men tills dess han är presenterad tänker i alla fall jag förhålla mig skeptisk. 

DIF har redan fjorton forwards under kontrakt och säger sig vilja förnya med Mikael Ahlén vilket isåfall skulle innebära femton. Med förvärven av Sallinen, Brodin och Anderson har man en stark forwardssida redan nu. Däremot är backsidan svag, särskilt som Norell och Press kan försvinna till Nordamerika och Fernholm är långt ifrån comeback. Deras utökade spelarbudget räcker knappast till både Thoresen och en högklassig back. Jag tycker snarare det känns som att oväntade Matt Anderson är spelaren de tog när de missade Thoresen. 

Är det så att det inte blir DIF för Thoresen förstår jag inte varför Brynäs skulle vara ute ur matchen. Vi har frigjort resurser till ett klassförvärv och att Thoresen har två landslagskollegor i laget borde inte vara något minus direkt. 

Kanske är det det bara önsketänkande...men jag har inte gett upp hoppet! 
Kommentera

Scerban: flera skrev ju på flashback att han var klar för brynäs. Men det vette fasen om man kan lita på dem.
Kommentera

Scerban:Jaaa! Kanske han kommer till oss trots allt, han kan pendla från STHLM ju.
Kommentera

Chris11: Marcus Nilsson???

Kommentera

Scerban: Thoresen till 1:a femman. Sundh och Salle till 2:a då? Jag skulle inte klaga....

Redigerad kommentar

Kommentera

Saxat från sportbladet: "För närvarande har klubben bara sex forwards och fem backar på kontrakt till nästa säsong."

Och vi har panik..Plus att dom tappar sina poängkungar..
Kommentera

Auchinleck: Kommer man utifrån har man mer och bevisa, det är helt klart.
Å andra sidan fanns det väl en tanke bakom varför man plockade in nytt blod från början eller hur?
Sen är det väl beroende på vilken metod man använder när man byter ut tränaren:
a) Ut med huvudtränaren, in med ny eller lyft upp andretränaren.
b) Ut med hela tränarstaben, in med ny

Jag säger inte att Bäcklin är olämplig att återvända som J20 coach men det kan inte enbart vara oflyt att han fått lämna sina uppdrag 3 ggr på 3 år och att bedömningen på samtliga ställen har varit att han inte varit intressant att behålla i en efterträdande organisation.

Kommentera

Peja:  "Fast om man kollar på a-lagen, så har Brynäs bara sparkat en huvudtränare de senaste fem åren, hur många har AIK, djurgården och Leksand sparkat under den tidsperioden?"
Nu gör jag en Huge på dig igen :-)

2002–2003 Esko Nokelainen
2003–2004 Gunnar Persson
2004 Tomas Jonsson
2004–2005 Roger Kyrö
2005 Wayne Fleming
2005–2008 Leif Boork
2007–2008 Olof Östblom

Under den perioden befann sig Brynäs i en liknande situation som AIK, DIF och Leksand gjort de senaste åren. Ett lindansargäng helt enkelt och vi agerade (eller överreagerade) på samma sätt som dem.

Kommentera

Det är inte lätt att vara hockeyförening i staden med Sveriges bästa fotbollslag! Go Gefle!
Kommentera

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/10/wikstrand-muntligt-overens-med-fbk/

Om killen vill bo närmare Mora borde väl Brynäs vara med att hugga!?
Kommentera

Chanzone: Verkar vara en payback för Tömmernes. Men det är helt absurda argument om varför han väljer FBK framför VF (förutom närmare till Mora).
Att FBK har högre ambitioner och alltid går mot guld....det känns som om Wikstrands agent varit i koma de senaste 4-5 åren.
Kommentera

Huss:

Ja precis! Låter ju väldigt konstigt, dessutom tror jag inte att han skulle få en större roll i FBK än vad han redan har. Nä, nått är väldigt lurt. Mer pengar kanske?
Kommentera

Chanzone: Måste ju betala mer i FBK. Kan ju inte va att det är närmare Mora som avgör. Är ju två timmar bort så han lär ju inte pendla.
Kommentera

Bellman 6,0: Wikstrand älskar ju verkligen Mora. Att åka 2 timmar är enkelt. Det blir inte jobbigt att åka hem flera gånger under säsong. Dessutom kan han ju ha särskilda sociala skäl som helst inte ska läcka ut i media, det vet inte vi. Men att han verkligen älskar Mora är väldokimenterat. 

Förresten, Sundh skulle passa perfekt i Brynäs spelstil. Synd att han är en oerhört ineffektiv spelare.  
Kommentera

Man kan stillsamt undra vad Brynäs har på gång egentligen i spelarväg. Sirapströgt och knäpptyst...

Kommentera

Scerban: Han har sagt att han vill till en storstad och har de facto kollat på bostads- och dagismöjligheter i Stockholm med sin familj.
Kommentera

Clarence: Perfekt att ingenting verkar läcka ut. Det är så det ska vara. 
Kommentera

Peja: kan ju hoppas på att Ironhook ledsnat. Jag vet från säkert håll att han var på väg hem för litet mer än ett år sedan. Nashville lirar ju slutspel, kontraktet löper ut. En kan ju hoppas :) förlåt, drömma!
Kommentera

h4llon: Nashville har gått till att bli ett av ligans bästa lag. Han spelar dessutom med polaren Ekholm. Tror livet leker där just nu och han är tydligen populär bland fans. Skulle inte bli förhånad om han fick förlängt. Han har med all säkerhet inte blivit less på det...
Kommentera

Brynäsgubbe: well, om han är okej med en brunkarroll. återstår att se nästa år om de är lika vassa. han borde såklart ta ett år i KHL och tjäna storkovan innan han blickar hem.antagligen men det trodde man om Avs också. detta är ju trots allt värvningar. tänkte vi skulle spekulera lite i det; bryta av från allt jävla whine :)
Kommentera

Kanske Rhett Rhakshani vore nåt ihop med Scottt och Rödin. Sen vore ju Ryno perfekt som center i den andra ledande kedjan där Ollas redan har en plats. Såg att Nicke Danielsson's lag precis åkt ur, vilket gjort att hans kontrakt brutits. Han vore en grym värvning, en riktig måltjuv.

Starkbaum - Sandström

Andersén - Sundqvist
Bertilsson - Kilström
Pudas - Nörstebö
Eklund/NY?

Rhakshani - Scott - Rödin
Danielsson - Ryno - Ollas
Brodecki - Enterfeldt - Lindblom
Westerholm - Westerholm - Olden
Blomqvist

Extra/låna ut:Westlund,Mannberg,Lööke
Kommentera

BTW. Väldigt tyst kring Petter Nilsson..? :/
Kommentera

h4llon: Roligare att spekulera kring rykten som faktiskt är rimliga enligt mig.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tror Ryno spelar i FHC nästa säsong. Jag hör göteborgare viska att han redan är klar. Presenteras på presskonferens på onsdag.

De har också varit och ryckt i Markström, men Johan Gustavsson ligger närmare. Jag skulle må fysiskt illa om Markström gick till FHC. Gråtrunka mig till sömns...
Kommentera

Ett inte helt otänkbart scenario att marknaden faktiskt snart är död.Gobit efter gobit försvinner. Men vi ska vänta och vänta. Hur bra är det egentligen. Blev bra med Scott och Sweat - men resten då.
Med facit i hand hur det sett ut de senaste säsongerna så har det bevisligen inte varit en bra strategi.
Av alla som funnits tillgängliga så har vi värvat Pudas.... Är det verkligen ett ok arbete so far.....???!!!
Kommentera

Jaken: Wännström, Johan Larsson och kanske Markström kan ju vara nåt.
Kommentera

Jaken: Hur vet du att BZ inte har fler klara? Är tämligen säker på att spelare redan är i praktiken klara sas.

Kan ju vara så att de fortfarande spelar...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag fattar inte vad vissa här inne ser i Wännström han är ju klappkass!
Kommentera

Carl Lejonkrärk: Tror varken Markström eller Larsson kommer lämna Nordamerika nästa säsong.
Kommentera

Jaken: Om man får vara lite provokativ, vad är vitsen med att ha massa grymma spelare till seriestart och betala svindyra löner i en rätt oviktig serielunk med risk att de hinner bli skadade tills allt ska avgöras sista månaderna? Måste ju vara bättre att få in någon av de pärlor som dyker upp under säsongen (typ Pesonen, Lasch, Hennessy och Karalahti denna säsong). Då betalar man för dyra spelare precis när de behövs och man kan täcka upp de luckor som man upptäckt i truppen under säsongen. 

Nu håller förstås detta inte fullt ut för man behöver ju spela ihop ett lag etc, men att inte ha en rejäl reserv kvar för värvningar under säsongen tycker jag vore tjänstefel, särskilt som KHL känns så skakigt som det gör. 
Kommentera

Scerban: Vitsen med ett bra lag från start är att men kan komma högt i tabellen och få en bra position i slutspelet.

Kommentera

Forsberg 1978:

Wännström var ju precis som Robin Rahm riktigt bra i ett slutspel en gång. Värt en chansning? ;)
Kommentera

Johan Norrström: Wännström ÄR bra och skulle passa fint in i vårt lag, han skulle passa kanon med bulanhockey och han skulle kunna bli en så kallad kulturbärare under en lång tid framöver. Han skulle säkert mäkta med 15-20 poäng i en skaplig kedja och han skulle bidra med speed och attityd i laget. Ingen spetsspelare eller målspruta men en bra spelare helt klart.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Wännström ÄR bra..."

- Tänk så olika man kan tycka. Vad har han presterat? Han skulle kunna göra ett ok jobb i en fjärdeline men där finns det billigare alternativ. Juniorer? Att W gjorde en del poäng SM-guldåret kan ju ha att göra med att han till och ifrån den säsongen kompletterade Järnkrok och Silfverberg...

Kommentera

Det låter såklart bra- i teorins värld.
Nämn en person som Brynäs lyckats värva mitt i säsongen och som slagit väl ut....
okej då... Slovak undantaget.
Kommentera

Jaken: Mannberg, Lauritzen typ.

Kommentera

Jaken: Jag undrar också hur truppen ska formeras. Ska man fylla ut truppen med juniorer som man bänkar när dessa stjärnspelare värvas? Eller ska man ha en smal trupp fram till värvningarna?
Kommentera

Jaken: Ofta är spelarna som blir tillgängliga under säsong erfarna (och dyra) legoknektar som åtminstone går in och gör ett bra jobb. Felsner är ett exempel. Nuförtiden gör även de allsvenska klubbarnas ekonomi att de mer eller mindre tvingas göra sig av med spelare när de inte längre har något att spela för, de spelarna höjer givetvis väldigt sällan ett SHL-lag, men å andra sidan är nog syftet att bredda snarare än spetsa till. 
Kommentera

« · 1679825 · »