Brynäs IF

730617 inlägg · 7962 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1683375 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16

Brynäs borde hitta nån snygg väg att pusha Fansens värvning, det känns som de inte vill "tigga" och därför inte blandar sig i så mycket.

Kommentera

Brynäslegenden: Klart att det går sakta med denna insamling. Tajmingen var inte bra alls. Men, denna insamling är ju nåt som kan vara ständigt pågående och bör inte ha något slutdatum.

Det blir nog enklare när säsongen drar igång.Bara att synas med bössor i korridorerna i samband med match. Ställ hinkar i barerna som folk kan slänga sin växel i när de handlar bira etc.

Kommentera

Powerfade: precis det förslaget kom jag med för någon månad sedan.. men tydligen räknades det som "tiggeri" här på hs.
Jag själv tror det hade varit kanon att göra på det sättet.
Kommentera

Jaken: Tror faktiskt inte han har nåt att komma med - men vågar inte gå ut och tala klarspråk om det. Spelare han legat på har säkert fått för dåligt erbjudande ekonomiskt eller också så vill de helt enkelt inte spela för Brynäs.
Kommentera

Powerfade: Håller med. Ganska naturligt att folk inte är lika givmilda när läget inte är lika akut som när ex Nordan värvades. Då kändes det ju som att insatta pengar verkligen var tungan på vågen sas och bidragsgivarna fick en direkt feedback.
Nu är läget inte lika akut och då är det bättre med dina förslag, som naturligt blir mer långsiktigt verkande sas.
Sen är det väl inget som förbjuder Brynäs att vara lite mer aktiva med marknadsföringen, känns som att hela projektet är lågprioriterat från deras sida samtidigt som upphovsmännen säkert kan gör mer utan föreningens hjälp. Den ställer ju trots allt upp med konto och skötseln av den biten...
Kommentera

Clarence: Nä, 18 april har ju passerats så det blir nog som bäst 1 back och 2 forwards från J20 som vi kan räkna med....
Kommentera

Brynäslegenden: Briljant. Häpnar över hur lite man hör om fansens värvning. Bra idéer. 
Kommentera

Enaranger:deutsh blir inte kvar
Kommentera

faceoff: kommer det in någon annan ifrån j20 eller ska det in två nya utifrån?
Kommentera

faceoff: källa på det?
Kommentera

StefanMedS: fråga inte om källa på honom. Han är pålitlig
Kommentera

Chris11: Kunde inte jag veta. Men nu vet jag. Haha.
Kommentera

faceoff: Enligt?
Kommentera

Huge: Det skulle kännas väldigt märkligt om Brynäs pushar en insamling till dem själva som är i någon annans regi.
Kommentera

Chris11:det är svårt att få fram ngt .tyst som graven....å ni som undrar om källa ,glöm det!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Vidareutveckla gärna. Varför skulle inte klubben vilja se en lyckad insamling? Alla samarbeten som knyter klubb och supporter närmare varandra är väl bra?
Kommentera

Johan Norrström: Ryter till igen när röt jag till sist? 
Kommentera

Johan Norrström: Missuppfattar du inte CL ganska bra nu?
Kommentera

Orka trötta silly season..... väck mig när 15/16 säsongen drar igång så levererar jag en uppställning ;)
Kommentera

Pettisbif: Nej tack
Kommentera

Pettisbif: Dina laguppställningar har nog dom flesta fått nog av då dom inte är realistiska.
Kommentera

StefanMedS: det är ändå kul att se dem. :) fast visst de är jävligt orealistiska
Kommentera

Är detta nått Brynäs kollar på tro?
Kommentera

Forsberg 1978: Hoppas inte det. Då vore de dum i huvudet (Ursäkta språket)...
Kommentera

Forsberg 1978: Påstås vara klar för FBK och dessutom inte någon back av spets kvalité!
Kommentera

StefanMedS: Svensk mästare och landslagsspelare är väl ändå spets!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Som ersättare för Eklund borde han ju funka. Det där med landslagsmeriter tar jag lätt på nu för tiden.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Man kan inte leva på gamla meriter. Dålig poängskörd och stundtals petad. Tack men nej ta ck!
Kommentera

StefanMedS: Erixon spelade 49 matcher förra säsongen, 40 matcher i årets grundserie och 9 matcher i slutspelet.
Det har han gjort i ett lag där det är väldigt hög nivå på backarna och konkurrensen förmodligen stenhård.
Vi vet heller inte anledningarna till att han tidvis varit petad, så din analys känns minst sagt läktarcoachaktig: onyanserad och konstig.
Erixon hade självfallet gått in i Brynäs alla dar i veckan, frågan är om han har tillräckligt bra kvaliteter för att vara den PP-back som BZ sannolikt och i första hand letar efter?
Kommentera

Huge: Det vet jag väl. Jag är ingen expert men min åsikt är att vi ska ha in spets och där tycker jag inte att Erixon passar in. Vi borde ha in en offensiv back som kan stå i PP.
Kommentera

StefanMedS: 7 mål och 15 ass förrförra säsongen tyder väl på att Erixon har kapacitet som offensiv kraft, så dina argument är fortfarande ihåliga.
Han har förmoligen fått mindre förtroende som offensiv kraft i ex PP den senaste säsongen pga att man helt enkelt värvat ännu bättre krafter på den posten, så jag kan inte se att Erixon inte skulle passa som offensiv kraft i PP hos oss bara för att han fått mindre förtroende senaste säsongen i Växjö pga hårdare konkurrens.
Kommentera

Huge: Visst att han är duktig och säkert kan stänka dit några mål och assist. Min åsikt kvarstår oavsett konkurrens eller inte så har han inte tagit vara på chanserna som han säkert fått. Mattias Karlsson ifrån HV71 där har vi en som skulle kunna passa bra in.
Alla har olika åsikter så enkel är det Huge.
Kommentera

StefanMedS: Erixon bekräfttat klar för FBK
Kommentera

KulaShaker: Bra slut på diskussionen Huge!
Kommentera

StefanMedS: Och det tror du?
Du har väckt en björn som sover. Så räkna med att Huge  kommer att jaga dig i ett par dar åtminstone:)

Han är ingen åsna. Men envis som en, jag vet:)

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Det har väl varit en känd hemlighet i någon månad nu. Hur kom diskussionen om Erixon till Brynäs till egentligen?
Kommentera

mk: Åh fan. Ja han kan få jaga på.
Kommentera

Huss: Forsberg1978 frågade om Brynäs haft någon koll på Erixon tror jag.
Kommentera

StefanMedS:

Jonas Johansson ryktas till Tommys Björklöven. Låter som en bra klubb för JJ.
Kommentera

Johan Norrström: Mycket bra om det skulle bli så
Tror det skulle passa honom ypperligt!
Kommentera

Tror Pär Djoos ligger bra till.

Han å Bulan var dessutom ute å tog en bira ihop tidigare i våras. De verkar känna varann bra. Djoos har karaktär och är en pådrivare. Hickeymässigt kanske han står för en annan hockey (?) men han kanske är anpassningsbar...?
Kommentera

bradberry: Tommy Sjödin? Marcus Ragnarsson?
Kommentera

Uppdaterat från BZ.
Först nästa vecka kan det komma något nyförvärv
. Spets från Allsvenskan gäller nu.
Kommentera

Jaken: Åter nu uppdatering. Räkna med ett förvärv redan denna vecka, en SHL spelare. Efter detta förvärv så kommer det att komma in två spelare från Nordamerika, det kan presenteras om ca 2,5 veckor.
Kommentera

Huss: Det var jag som undrade om Brynäs kunde diskutera Erixon! Inte något rykte bara något jag undrade eftersom att det stod confirmed transfer på honom!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men Kabanov är ju på väg till KHL ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: snackat med Bengtzén?
Kommentera

Chris11:Han snackar skit
Kommentera

Chris11: Önsketänkande !
Kommentera

Chris11: mailade