Brynäs IF

726971 inlägg · 7960 ämnen

Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena

« · 1444044 · » Till forumet

Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Matchtråd.

Svedberg står,och Lauritzen och Nordqvist skadade.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 1/12-2011 Vida Arena
Bissett_19: Varför Svedberg?
Kommentera

sylf:

Honken hade ju inte tränat med laget idag,känning av nåt kanske?
Kommentera

sylf: "Varför Svedberg?"

Så här säger Tommy:

”Honken” tränade inte i dag och trots att han varit väldigt bra kan jag tycka att det är positivt med ett målvaktsbyte. Svedberg gjorde en bra match senast mot Växjö på bortaplan och även han kan vinna matcher åt laget.

Kommentera

arnio:

Det där var ju Linus ord...
Kommentera

arnio:

Om Honken är skadad så förstår jag att de spelar Svedberg men annars är det ett mycket märkligt beslut.

Svedberg är bra men enligt mitt tycke så är Honken den bättre av de 2.

Kommentera

Bissett_19: "där var ju Linus ord..."

Linus berättade vad Jonsson sagt och det var i den meningen Linus ord. Fast jag skrev ju vad Linus skrev att Jonsson sa så det kanske var mina ord.

Kommentera

Granis goes center imorrn.
Kommentera

Bissett_19: Det känns som att Brynäs sliter mycket hårt på några forwards nu när Nordquist, Dackell och Lauritzen är borta. Det kan inte vara bra i det långa loppet... Hoppas Wännström, Rohdin och Molin kan visa att de  förtjänar istid när det börjar hetta till i matcherna. Hittills har det varit lite si och så med det från Wännström och Rohdin, Molin tycker jag har spelat för lite för att han ska kunna bedömas rättvist.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Kom in i matchen här diskuterar vi FBK i allmänhet och NC i synnerhet vad Granström och de andra Brynäsarna gör ger vi själva fan i!
Kommentera

Bissett_19: Granis har ju centrat tidigare men hyffsad framgång så det ska nog gå bra. Jag såg även att Molin står uppsatt i fjärdelinan
Kommentera

Peja:Ja det känns inte bra alls. En försmak av som komma skall under JVM? Hoppas bara att vi får tillbaka ett antal spelare snart för annars lär nog Sundlöv få se sig om efter ersättare.

Hemsak tanke att komma in i ett slutspel med en sargad trupp och få respass i kvarten på grund av det.

Kloning är det tillåtet? ;)

Kommentera

Burken: Men vad fasen, inte ens en serieledning kan få glaset att vara halvfullt för din del? Njuuut!
Kommentera

Huss: Haha. Visst njuter jag av att vara i serieledning men det gäller att se nyktert på saken och inte vaggas in i någon slags falsk säkerhet. Det är en grymt tajt serie och spel med tunn trupp brukar straffa sig.

Erfarenheten har ju tex visat att Brynäs brukar förlora matcher mot bottenlag efter att ha vunnit mot ett topplag. Nu väntar två matcher mot såna lag så Brynäs kan ligga på femte plats på söndag om det vill sig illa.

Med ett stundande JVM där vi får klara oss utan vår bästa spelare så här långt och en massa skador i övrigt så är det svårt att "njuta"  av en serieledning efter halva säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Burken: Är det nån mer än Larsson som är aktuell för J-Vm i år? Han är ju iofs bästa centern just nu och det ser riktigt jobbigt ut om Nordan fortfarande är borta men annars tycker jag att det var mycket värre när vi t.ex tappade Markström, Silfver och Rodin (var det väl?)
Kommentera

dreamland:Jag vet inte men det finns väl en risk i och med att de har gjort bra ifrån sig. Johan Larsson är ju ett tungt tapp bara det. Speciellt om vi har skador på andra forwards.
Kommentera

Det här tycker jag är bra. Rätt mig om jag har fel men brukar det inte komma en lite sämre insats efter 4-5 matcher för båda våra duktiga målvakter? Nu verkar det ju vara nån lindrigare skada som gjort att man byter målvakt.

Men har man lyxen att ha två jämnbra målvakter så skall man ju utnyttja det.

Kommentera

Burken: Ja det märks skillnad när man ligger i topp. Att man har möjlighet att vila spelare som inte är 100% någon extra match.  Skulle det varit strid runt strecken är det nog möjligt att alla spelat utom Dacke.

Redigerad kommentar

Kommentera

SH:Ja, kanske det. Nu vet vi ju inte hur pass illa det är med t ex Basses ljumskar. Men man kan ju förstå att den intensiva spelstilen som Brynäs har idag så sliter det extra på spelarna.

Bara att hoppas att det håller hela vägen in i mål. Jag hoppas givetvis på SM.guld i vår men jag skulle vara nöjd med att ta sig förbi kvarten. Det är så mycket som kan avgöra en säsong på ett negativt sätt. Det handlar om att ha flyt när det verkligen gäller.

Men visst är det skönt att inte behöva titta neråt i tabellen och våndas.

Kommentera

Burken: Ja det är otroligt skönt med Brynäs i toppen, äntligen slipper man må dåligt under hockeysäsongen.
Kommentera

arnio: Du säger ju att du är lika glad om dom förlorar,hur går det ihop.....?
Kommentera

Det skulle inte sitta helt fel med en seger och fortsatt serieledning ikväll :)
Kommentera

Burken:Ja det är verkligen härligt att ligga i toppen. Går bara runt på jobbet och flinar:))
Kommentera

Bellar: Ja det känns gott. Jag fikade med två killar igår, en som håller på FBK (som förövrigt skyller ALLT det dåliga på en viss tränare med polsk-klingande efternamn) och en som håller på HV71.

Jag lät sportsidorna och tabellen ligga uppslagen på bordet. En gest som inte uppskattades ;)
Kommentera

Bellar: Intressant formation med Wänna | Järnkrok | Silfverberg..

Hoppas att Brynäs "Young Guns" får en stor kväll i Småland :)
Kommentera

Burken: Den kedjan spelade väl i förra matchen också efter Nordquist blev skadad (men innan man gick ner på tre kedjor). Jag efterlyser större noggranhet och bättre defensivt spel från Wännström!

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Ja det stämmer nog. Det kostar ju i erfarenhet när en mer rutinerad spelare skadas och ersätts med en ung kille.

Men jag tycker det är allvarligare när våra rutinerade spelare spelar med huvudet under armen. Som tex när HV fick göra sitt första mål senast.

Det är nästan som att själv slå in pucken i egen bur, så illa är det.
Kommentera

sylf:"Du säger ju att du är lika glad om dom förlorar,hur går det ihop.....?"

Helt felaktigt påstående. Däremot älskar jag Brynäs lika mycket när de förlorar.

Kommentera

arnio: "Jag tycker att hockey är så djävla kul även när Brynäs torskar"

Öppet för tolkning!

Kommentera

sylf:

Man kan jämföra förhållandet till Brynäs som ett förhållande till ens fru. När allt är kalas har man en underbar varm känsla man är lycklig och man tar det mesta med en klacklspark. När det är dåligt mår man piss man får i det närmaste ångest och man fattar inte att man kan stå ut med all smärta det medför. Det finns dock en väldigt stor skillnad mellan dom två kärlekarna. När det bara är smärta i förhållandet så kan man alltid ta ut en skillsmässa med sin fru medans med Brynäs är man fast livet ut på gott och ont .

Kommentera

Tips: 3-4 efter straffar
Kommentera

70 Rodrigues: Då säger jag 3-5 sista i tom kasse
Kommentera

Burken: Jag säger 0-3 Svedberg storspelar
Kommentera

Gruppkram, nu njuter vi av serieledningen:-)
Kommentera

rafalski: ska vi nöja oss med kram?
Kommentera

Lunkan: Tror vi börjar där;-)
Kommentera

rafalski:
Det vore väl typiskt Brynäs att torska i kväll efter att ha presterat så bra mot topplagen.
Hoppas och önskar jag har fel.
Kommentera

Nu kör vi!!! KÖR NU BRYNÄS!!!
Kommentera

Qvarre: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

foppa78:JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fy fan vad gott...perfekt start!!

Silfver har hittat formen!!

Kommentera

Sylf: 0-1 Silfverberg :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Yes, grymt skönt.
Kommentera

Zappaholic: Man får inte svära ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Förlåt :-(
Kommentera

Vem har sagt att man inte får svära, det beror på hur man svär!

Fy fan vad jävla skönt med en bra start!

Kommentera

70 Rodrigues: Vilken inledning av Brynäs...Växjö tar timeout!!
Kommentera

MarcusElving: Silfver! Vilken kung!
Kommentera

MarcusElving: arnio, men det gällde visst bara om Växjö gör mål ;-)
Kommentera

« · 1444044 · »