Bissett_19: Så AIK avgjorde på ordinarie tid men matchen gick ändå till förlängning där Gynge avgjorde igen?
3 eller 2 poäng, det är frågan? ;)
MarcusElving: Förbaskat skönt att vara brynäsare nu! :D
Är även uppskriven på Brooklyn Tigers resa mot timrå på lördag.. Kapa tallarna!!
Redigerad kommentar
T o m herr Renberg i Hockeykväll låter sig nu bevekas och hyllar Brynäs. Det tackar man för. Däremot är det fortsatt lite patetiskt att i alla glimtar och referat med Brynäs den här säsongen höra tjatet om alla spelare som försvinner till hösten och det här "nu eller aldrig"-snacket. Herregud, hoppas Brynäs ger svar på tal nästa säsong också!
För er som har glömt hur vi ligger till i tabellen ;-)
|
Bortaspelet denna säsong är ju ohyggligt bra så man nästan måste nypa sej i armen för att förstå.
På 27 matcher tog vi 28 pinnar på bortais förra säsongen
Denna säsong har vi tagit 27 pinnar på 13 matcher på bortais.
MAGISKT!!
Underbart med en ny seger mot Växjö jag trodde faktiskt det kanske skulle bli oavgjort men jag är glad att ja hade fel! =) Fortsätt såhär nu gubbar, jag tror det blir tufft mot Timrå på lördag me det finns inga lätta matcher!! Timrå har ju vaknat till rejält o ser säkert sin chans att spöa självaste serie ettan =D Men hoppas ändå Brynäs visar ännu en gång varför vi ligger etta, o Timrå sist!!
Bissett_19: Det skulle väl vara Jonsson då. Jag skrattade när Saviano fintade upp honom på läktaren i första perren. Jonsson stod där med dumstrut på huvudet och två kokta med senap.
Så enkelt ska man inte få komma förbi helt enkelt. Han måste spela mer på kropp istället för att ha full fokus på pucken.
En defensiv klippa behövs.
Burken: Håller med, men samtidigt har Jonsson aldrig varit speciellt bra i det fysiska spelet. Problemet är väl att han blivit sämre och sämre på det.
Jonsson har egentligen alla redskap som behövs, fysiken, skridskoåkningen och tekniken men problemet tycks ligga ovanför axlarna tyvärr. Skulle vilja se Jonte C mot Timrå istället.
Om vi nu har en mental tränare anställd så borde han ägna fler timmar åt individuell coachning av spelare som Jonsson, Widing och kanske Svedberg. De presterat bäst när självförtroendet är starkt.
Huss:
Absolut, Svedberg gör dock en jävligt bra match, han räddade oss några gånger och kändes allmänt stabil matchen igenom!
Läste i Aftonbladet att Brynäs var det bortalag som haft flest fans på läktarna i Vida Arena i år. Jävligt underligt! En stor grupp Gävlebor åker alltså drygt 60 mil för att se en bortamatch och samtidigt är det svårt att fylla hemmamatcherna i Läkerolen.
Eller finns det en annan förklaring? Någon?
Jajj
en:"En stor grupp Gävlebor åker alltså drygt 60 mil för att se en bortamatch och samtidigt är det svårt att fylla hemmamatcherna i Läkerolen.
Eller finns det en annan förklaring? Någon?"
De var nog färre än vad som behövs för att fylla Läkerolen....
Vad snackar vi här, ett par hundra?Burken: Delvis rätt.
Rätt svar ska vara: det finns många brynäsare i ALLA regioner.
Jajjen:JA då har du svaret på din undrar om uppslutningen i Vida Arena.
Det kanske är så enkelt att man går man ur huset när klassiska Brynäs kommer på besök. Nyhetens behag helt enkelt.
Tommy:Svårt att veta hur spelare ser ut bara genom att titta på text tv.
Underbart att se Bif SPELA hockey, inte som under bl a NC köra med 5 backar + styrspel för att enbart försöka kontra.
Huge: Hur var det nu med ödmjukheten?
Du skrev troligtvis bara inlägget för att få passa på att hylla Sundlöv...Men men, visst har mkt gått rätt i år och Sundlöv är ingen katastrof, men det är väl så att Tommy Jonsson delvis får skörda frukten av sitt eget arbete också som tidigare juniorcoach...
Fortsätt gärna att hylla Sundlöv, bara du inser varför du gör det
Redigerad kommentar
Tommy: Ang Sundlöv, så kan man likna hans bana som sportchef
vid en företagares. Han kom in mitt i en stor lågkonjuktur, fick inte
så bra betalt för sitt arbete, åkte även på några "gratisjobb" som kostade
på. Så han fick slimma organisationen. Började om, lärde av misstagen,
har sen faktiskt sedan några år träffat bra i sitt arbate som lagbyggare.
Min åsikt är att han började som en smärre katastrof, men att han har
visat att han har tagit lärdom, och nu visar upp ett godkänt resultat.
Men , det är nästa år som examensprovet kommer,. Det är ingen
uppgift som jag avundas.
Tommy: Huges primära mål är att häckla mig och några andra. Det är precis som vanligt. En vettigt och intrssant diskussion pågår sedan kommer Huge in och sänker nivån med påhopp. Citat ryckta ur sitt sammanhang och diverse andra fula knep.
Det är så han funkar..
Det är så han funkar.."
Haha...
Ditt och andra dysterkvistars primära mål härinne under 6-7 år har varit att häcklat och kastat skit på bl.a Sundlöv, nåt som idag visat sig vara helt uppåt väggarna.
I det läget tycker du att jag kliver in och sänker nivå på den fina och gulliga stämning ni har härinne, genom att vara lite skadeglad.
Tycker ärligt talat att jag och andra som inte varit lika kritiska mot Sundlöv har full rätt att vara lite skadeglada, när du och ditt anhang härinne har suttit och varit exakt lika skadeglada och onyanserade när det gått dåligt.
Men det är så du och dina kompisar funkar...
Djurgården ligger under med 2-0. Varför står det inget i tidningarna om deras fiaskosäsong hittills. Var inte DIF SM-guld tippade inför säsongen?
Torskar dom ikväll samtidigt som Växjö och Modo vinner så är det kvalplats som gäller..
Redigerad kommentar
MarcusElving:
För att Dif är alla journalisters gullegrisar? ;)
Förklara detta någon??
61:03 4-2 (EQ) AIK 10. Gynge, Richard
6. Tärnström, Dick
87. Rosén, Robert
Pos. Part.: 6, 10, 30, 87
Neg. Part.: 30
59:34 2 min LHC 17. Söderberg, Carl Holding
(59:34 - 60:00)
56:52 3-2 (PP1) AIK 86. Ahlström, Oscar
87. Rosén, Robert
Pos. Part.: 30, 86, 87
Neg. Part.: 30