Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16

« · 1729381 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Forsberg 1978: Odds på en idiot utvisning och 5-2?!?
Kommentera

Växjö Lakers HC - Brynäs IF 4-2
Kommentera

Skapar ju 0 tryck
Kommentera

Skönt att Bulan toppar med Mannberg!!!!

Fy faaan..
Kommentera

Lindström: Vi skulle haft en match coach!
Kommentera

70 Rodrigues: Min förklaring är att vi för dagen ser ut att möta ett bättre lag som dessutom är formstarkt och där vi med våra tunga skador och även Ollas frånvaro, följaktligen inte har samma breda spets som Växjö har.
Vårt självförtroende är heller inte det bästa efter dom senaste snöpliga förlusterna, vilket ytterligare spär på när det gäller uppförsbacken.
Det här är ju egentligen självklara och logiska förklaringar till varför vi sannolikt kommer att förlora ikväll, så jag tycker det är märkligt att du öht ska behöva be om en förklaring när du borde ha fattat det själv.
Kommentera

Huge: Du är så jävla tappad😂😂😂😂. Hoppas att vi ses på lördag du überfan😂😂😂
Kommentera

Play in mot HV med all säkerhet och där lär det ta bomstopp!
Kommentera

70 Rodrigues: Bäst ändå: Tunga skador & även på Ollas - Ollas alltså tungan på vågen ikväll...
Kommentera

Forsberg 1978: Det kan lika väl bli play in mot Växjö, DIF eller FBK för det skulle fan inte förvåna mig om Örebro går förbi oss!
Kommentera

Forsberg 1978: hejda dig lite nu ;)
Kommentera

Aja, nu får folk skriva att jag är verklighetsfrånvänd osv., men grejen är att vi i princip har saken i egna händer fortfarande. En dubbelseger mot LHC i helgen och vi är "bara" två poäng bakom med fyra matcher kvar, och då kan man hoppas på lite sämre resultat från DIF och FBK i fortsättningen. Jag säger bara. Ser ruggigt tufft ut, men...
Kommentera

Forsberg 1978: Bulan ser ruskigt tagen ut. Finns det någon i organisationen som har ett uns av energi kvar?
Kommentera

pjåtor: Nej jag är så jävla less och besviken så det finns inte det finns inte ett förbannat skit i detta laget som ser positivt ut för tillfället! Vi har ju för fan Manberg i 1:a kedjan och det säger en del! Jag orkar inte gnälla på skador men HALLÅ det är inte normalt med den skadehistorik vi har och det är fan inga duvungar som blir skadade heller!
Kommentera

Steenm: En dubbelseger mot LHC... Har du de senaste matcherna? Du kan ju sätta en femtiolapp på det så kanske du kan pensionera dig sen.
Kommentera

munkas: Ja du munkas...tänk om laget kunde lägga samma energi på isen som du gör på att böla i kommentatorsfältet, ja då hade vi nog kunnat matcha SAIK där uppe i toppen :-)
Kommentera

munkas: Ja, men det var ju en sjukt otippad kommentar. Du hade förväntat dig många likes på den förstår jag. :) Jo, jag har sett de senaste matcherna, men jag är inte synsk. Fast det kanske du är?
Kommentera

LHC tog igen 3-6 till 6-6. Varför gör bara andra lag sånna comebacks...
Kommentera

Brynäsgubbe: Gjorde vi inte en sån mot Modo?
Kommentera

Brynäsgubbe: Hade det varit höst så hade vi gjort samma. Då låg vi ju under med 0-3 i varannan match och vände till 4-3 i slutet. Nu rasar vi ihop mer och mer för varje minut som går av matchen.
Kommentera

Broadhurst är en av de sämsta spelaren i laget just nu. Nu när vi har sett Broadhurst spela så kan man inte förstå vad Bengtzén tänkte. Vad i hela helvete är detta... Blir det en sån värvning nästa säsong så kräver jag pengarna tillbaka från fansens värvning! Boqvist är ju 4-5 ggr bättre än Terry...
Kommentera

SH: Haha, Broadhurst kan packa väskan och åka tillbaka till där han kom ifrån. Att han tar en tvåa i offensiv zon direkt efter Bulans time-out är fan inte ok på långa vägar...
Kommentera

Zappaholic: Ja, det är märkligt. Idag hade jag ju bestämt mig för att strunta i matchen. Likt förbannat sitter man där kl 19:00 och tänker att idag kanske det lossnar... Det är ju förjävligt att man själv blir mer upprörd efter förlusterna än vad spelarna blir. Det måste helt enkelt vara så att spelarna är inne här på forumet i veckorna och läser massa snicksnack om otur, tillfälligheter, bra motståndare, dåliga domare etc. Sen åker de iväg till match, ställer ut grillorna och drar ner byxorna. Dagens andraperiod vittnade knappast om en prestation av ett lag med tre raka torsk som vill kriga sig tillbaka till slutspel.
Kommentera

munkas:

Hahahha herregud vilken jävla fiasko säsong. Vad har egentligen blivit bättre iår från ifjol??? Bz är en ruskig snackare. Hackar ner på Sundlövs lagbygge när han själv är bra mycket sämre. Dagens match tänker jag inte ens kommentera, eller jag kan säga en sak. PARODI! Tragskt!
Kommentera

Säsongen är inte slut än. Bulans Brynäs förlorar aldrig med 6-7 måls marginal som Brynäs tyvärr ganska ofta gjorde de sista säsongerna under TJ. För övrigt synd att det finns så många supportrar som inte verkar vara ett dugg intresserade av att supporta laget när det går tungt.
Kommentera

Chris11: Var det inte du som hyllade värvningen av Broadhurst och ville att han skulle förlänga med 2 år innan han hade satt på sig Brynäströjan? Det kanske är "lite" tidigt att döma ut honom redan nu?
Kommentera

Peja: Det hade varit lite lättare att ha överseende med förlusterna om spelarna gav järnet. Tycker du det ser ut som om Lindblom, Scott m.fl. ger 100%? Personligen ser jag ett lag i spillror som blivit sämre och sämre sen nov/dec. Om inte ens spelarna tror på det dom håller på med är det inte så konstigt om övriga också kastar in handduken. T.o.m Bulan står ju handfallen i intervjuerna och plirar med tom blick.
Kommentera

Peja: jo det var jag som var alltför optimistisk innan han kom. Efter att ha sett honom i intervjuer så sa magkänslan att han skulle bli bra. Men det jag sett såhär långt är katastrofalt dåligt, Boqvist skulle göra jobbet flera nivåer bättre! Hade varot bättre att spara pengarna från fansens värvning till mästa säsong...
Kommentera

Peja: Vad har du för förväntingar/förhoppningar på resten av säsongen, Peja?

Kan vara en fråga till alla. Vad förväntar ni er? En kvartfinal, är det en bra säsong då? Eller semi, blir vi nöjda då? Det känns för mig rätt meningslöst med slutspel/playin eftersom alla här antagligen vet att vi inte kan utmana som laget ser ut nu. Salmela kommer inte vara någon frälsare (om han ens kommer tillbaka), och Rödin är ute för säsongen. Bertilsson kan gå sönder när som helst, om han kommer tillbaka han också.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är så tydligt att man inte får nått med sig. Man försöker komma in på mål.
Men det är inget självförtroende kvar i spelarna. Det är så tydligt för man verkar välja det svåra sättet att spela hockey.Man kommer inte med fart eller någon idé.
Det är faktiskt ganska naturligt att det kan bli så här. När så bärande spelare blir borta så länge. Till slut så märks det.

Hoppas att Salmela och Bertil kommer tillbaka så att man kan avlasta vissa spelare. Det kan oxå ge en energikick till laget i playin. Sen får man hoppas på det bästa.
Kommentera

mk: Helt otroligt, Brynäs hamnar i en svacka och 75% av brynäsboken förvandlas till Anna Book. Vilka kämpar!
Kommentera

Peja: Jag tror alla riktiga brynäsare stöttar laget (oavsett vad de skriver här). Förutom att gå på matcherna har vi stort ansvar för att bidra ekonomiskt så mycket vi kan. Vi är så många att vi kan göra skillnad. Åtminstone för kommande säsonger.
Kommentera

Peja: Fast fram till gårdagens match har det varit anfallsspelet som hackat, försvaret har varit ramstarkt. Men igår hände något, Sunken, Zanetti m.fl. slarvade något otroligt och det var helt plötsligt en hönsgård som vi inte sett sedan TJs dagar.
Det gör åtminstone mig orolig. Vi får hoppas att det var en engångsföreteelse och inte en indikator på att disciplinen börjar falla.
Kommentera

Powerfade: Vi gör en dålig andraperiod och det räcker för ett motiverat och spelskickligt lag som Växjö att avgöra med 3 mål. Att vi återigen åker på ett skitmål i baken i slutsekunderna av en period när vi dessutom haft flera bra lägen att ta ledningen, gör ju knappast saken bättre för ett lag med ett redan lätt stukat självförtroende.
Spelmässigt har det sett Ok ut mot både HV, Rögle, Djurgården och delvis även igår. Dålig effektivitet plus att det grinat emot med flera psykologiskt förödande mål i baken, gör att det till sist måste komma nån form av reaktion. Och den kom i andra perioden igår, där det ett tag nästan såg ut som det gjorde under TJ:s tid.
I ett sånt här läge när alla lag som konkurrerar om en direktplats till slutspelet steppar upp lite extra och en förstafemma som kan avgöra jämna matcher blir extra viktig att ha, så vore det väl konstigt om inte frånvaron av våra 3 landslagsspelare skulle märkas.
Med den här säsongens skadehistorik i åtanke så är det snarare en prestation att vi fortfarande hänger med och slåss om en direktplats till slutspelet.
Som mk säger: nu gäller det att ta nya tag och till att börja med få tillbaka Salmela, som förhoppningsvis blir både en spelmässig och mental injektion för laget.
Kommentera

Huss: Slarv, oflyt eller framtvingat misstag av skicklig motståndare?
Tja, säg det...
Zanettis agerande vid ett av målen såg iaf märkligt ut. Han står vid offensiva blå och ska lägga tillbaka pucken in i zon med en backhand. Istf att göra det rejält så duttar han lite halvhjärtat och sen ser det ut som att pucken studsar på en av våra egna och hamnar hos en motståndare som i sin tur friställer finnen som målar.
Tror definitivt inte på att nån disciplin börjar falla, det är nog mer misstag som resultat av frustration och överambition vi ser, när ett stukat lag försöker komma tillbaka i ett läge där man ändå känner att man fortfarande är med i matchen.
Som jag tjatat om till leda nu: i en jämn serie där det ändå inte skiljer så mkt mellan de flesta lag, blir tappet av våra 3 landslagsmän alltmer utslagsgivande och i längden blir det nästan ohållbart att hålla jämna steg, framförallt med lag som ex Djurgården och Växjö. Dom har haft en totalt motsatt resa jämfört med oss: en del skador inledningsvis på viktiga spelare, där man efterhand fått dessa tillbaka och nu bidrar när det som mest behövs.
Kommentera

Huge: Bara instämma, och blir vi 7-8 så får vi börja hemma i play in.

Tänk er själva om vi tar matcherna mot Hv och Rögle som dom avgöra sista minuten, med Rödin Salmela i laget hade det vart 6 poäng istället är jag säker på.
Många jämna matcher som med den spetsen hade gett vinst.

Spännande avslutning blir det och drömmen nu är ju att vi blir 7a och får Örebro i play in och då får vi Frölunda i kvarten som kommer ha sjuk press på sig
Kommentera

jorgens3: " Bara instämma, och blir vi 7-8 så får vi börja hemma i play in.

Tänk er själva om vi tar matcherna mot Hv och Rögle som dom avgöra sista minuten, med Rödin Salmela i laget hade det vart 6 poäng istället är jag säker på.
Många jämna matcher som med den spetsen hade gett vinst.

Spännande avslutning blir det och drömmen nu är ju att vi blir 7a och får Örebro i play in och då får vi Frölunda i kvarten som kommer ha sjuk press på sig "

Ja du, ett "tänk om" från första till sista bokstav. Och inget hindrar dig eller andra att spinna på önsketänkanden. I kontrast till detta "om" finns dock också ett "men". En realitet som just nu utspelar sig och - tyvärr - väger tyngre.
Kommentera

jorgens3: Att vi med vår nuvarande spelmässigt tveksamma trend skulle klättra upp till en sjätteplats känns inte realistiskt. Både Djurgården och FBK känns alldeles för stabila och säkra just nu.
Realistiskt sett blir det en kamp om sjundeplatsen och vilket lag som får möta Örebro i playin.
Här känns Växjö som favorit då dom verkar ha ett lättare motstånd kvar än vad HV har. Dom möter ex Rögle i back to back, ett Rögle som via 2p igår mer eller mindre säkrat en plats i SHL nästa säsong.
Summa summarum: favoritscenario blir att vi möter HV i playin och det känns iaf som ett bättre alternativ än att få möta Växjö.
Kommentera

Pettisbif:

Så det är Bengtzéns fel att Salmela och Rödin blivit skadade?
Och samtidigt till på köpet.

Och han borde ha betalat ersättare ur egen ficka?
Eller han skulle ha struntat i budgeten och använt
pengar som inte finns till att skaffa ersättare?
Kommentera

ellis: Ja, när det gäller "tänk om" så finns det lite olika varianter: både orealistiska och realistiska sas.
En av de mer realistiska som känns jobbiga just nu är "tänk om" vi inte hade släppt in målet mot HV med 4 sek kvar. Då hade vi säkrat 1p och haft chans på 2p.
Och tänk om vi inte hade släppt in målet mot Rögle med 36 sek kvar: samma där.
Här har mao 4p fullt tänkbara poäng försvunnit på mer eller mindre oflyt.
Lägg till Djurgårdsmatchen där en trasig klubba och en märklig sargstuds i princip berövade oss på poäng, och vi hade i dagsläget haft ytterligare 5p med oss i bagaget och med vinst i ex OT mot Djurgården nu delat sjätteplatsen med dom.
Större än så är inte marginalerna, om det nu är nån större tröst....
Kommentera

Enaranger:
Jag säger inte att han skulle ha värvat sig ur krisen.. för det finns inga pengar! Tror du inte jag fattar det? Men jag tycker det är ett jävla sätt att klaga på Sundlövs lagbygge när han själv inte gjort det bättre. Då blir man bara en pajas.

Apropå skador, det kan fan inte vara en tillfällighet att Brynäs år efter år drabbas hårdast i hela SHL av skador, skador på bärande spelare dessutom. Det kan inte vara någon slump när det varit samma sak i snart 4 säsonger.
Kommentera

Riktigt gött och fint väder ute idag...
Kommentera

Pettisbif:

Gunderson fick armen söndertacklad.
Samma med Enterfeldt.
Ollas skadar sig i gymmet under försäsong, sannolikt beroende på olyckliga omständigheter och knappast nåt man rimligtvis kunnat förebygga.
Rödin får en sena avskuren under träning.
Salmela får ett skott på foten under träning.

Med ditt pajasartade resonemang är det alltså BZ eller nån annan ansvarig som är orsaken till dessa skador?
Ska man skratta eller gråta åt dina analyser?
Kommentera

Huge: Jag både skrattar och gråter samtidigt känner jag...
Kommentera

Huss: Brynäs var inte bra men Växjö har ju köpt till sig några ruggiga spetsspelare, typ Leino. Hans avslut på friläget var det bästa jag har sett på länge i SHL.
Kommentera

Huge: Brynäs måste helt klart lägga all energi på att hitta personen som sitter gömd med ett gäng voododockor någonstans! Ska det vara så svårt att prioritera detta... Jävla skitförening! ;-)
Kommentera

KulaShaker: Borde vara en smal sak att ringa in den personen.
Jag menar, härinne sitter det ju samma tomtar och gnäller på allting, dag ut och dag in. Och när det går bra så är dom som bortblåsta, man får ju intrycket att dom för sitt eget välbefinnande är helt beroende av att det går dåligt för laget.
Så den person du/vi söker borde rimligtvis finnas nånstans härinne... :-))
Kommentera

« · 1729381 · »