Brynäs IF

730015 inlägg · 7961 ämnen

Viitakoski lämnar Brynäs

« · 604461 · » Till forumet

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
knaskamilla: Så jag ska vara spiral menar du?...oki ;)
Kommentera

GävleLasse:

Inte i ring, bakom varandra! Brynäsbossen står först, och ni supporters sist. Sen sjunger ni "We shall overcoooome...".
Kommentera

knaskamilla: JAaaaaa nu ställer vi oss i ring å håller händer..

Åsså stämmer vi upp i sång!!

We shall overcoooome...!
Kommentera

JanT: Det som hela tiden är så konstigt i ditt och Huges resonemang är att ni tänker i banor som " får vi bara igång målskyttet så är vi med" "Killarna är trötta och det kommer att bli bättre längre fram"

Det ligger lite "Bara jag får in den här tipsraden så blir jag rik"

Det gäller att se de faktiskt förutsättningarna och inte sitta å hitta på en massa scenarion, positiva eller negativa.

Just nu så saknar Brynäs målskyttar, eller målskytte snarare. Hur Boork skall få bot på detta har jag ingen lösning på men det ÄR ett problem.
Kommentera

Brynäsare:

Jag tycker att ni alla ska vara överens om allt och hålla varandra om ryggen hela tiden, så Norberg får se hur kul en gästbok på Hockeysnack kan vara.
Kommentera

GävleLasse: Intressant och se hur sparkningen av Viitakoski påverkat laget. nytändning ?
Kommentera

rafalski: Jag tror även jag att Soling kommer att göra en bra match imorgon Gamla Brynäsare har haft för vana att göra bra matcher mot oss.

A.Andersson hängde ett mot oss i Globen och P3 hände ett i Scaniarinken...

Men det är bara att ta honom på ett tufft sätt så lackar han ur ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske får vi se den Soling som vi hoppades se i Brynäströjan. Han får gärna hänga en bara vi vinner.
Kommentera

rafalski: Han gör minst 1 mål imorgon, han kommer att vara ruskigt taggad!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är oddsen att Soling hänger en balja imorgon ?
Kommentera

rafalski: Eller Latino :-)
Kommentera

rafalski: Tack :-))
Kommentera

70 Rodrigues: "Ingen dansar nykter, såvida han inte är galen ":-))
Kommentera

JanT: Fast det är klart när man knappt ser några matcher, utan analyserar och kommenterar utefter vad SVT Text skriver så kanske man gör på det sättet??
Kommentera

70 Rodrigues: Och du letar fram det sämsta tänkbara alternativen! Visst är det skoj med hockey! Man kan i alla fall inte klaga på vårat engagemang..
Kommentera

JanT: Du och din mentor Huge letar fram era egna lösningar, tolkningar och funderar fram det bästa tänbara scenariot och konstaterar sedan att "SÅ måste det vara" verklighetsflykt, naivitet eller okunskap, tja, kalla det vad du vill!!!
Kommentera

Poffa: Det skall jag göra, din elaking.
Kommentera

70 Rodrigues: Men han har ju så rätt hela tiden......
Kommentera

JanT:

Sov gott, mattekungen.

Kommentera

Poffa: Gäääsp.......

Eller som ni Modoiter uttrycker det; Zzzzz...Zzzzz...Zzzzz
Kommentera

Poffa: Men vilka 14 minuter *skratt*

Nej, jag instämmer en helt del i vad han skriver. Det har varit två läger här i gb'n så länge jag har varit här och det är "stalemate" ingen ger med sig.

Fast jag tycker det är ganska kul när det diskuteras, hur kul är det när alla är överens?
Kommentera

JanT: Ja, du håller ju med din mentor Huge i allt han skriver, så visst fan är det så!!!
Kommentera

rafalski: Tyvärr så är jag inte lika bevandrad inom det latinska vokabuläret, så du får mer än gärna översätta till mig?? "Kickus scrotum"
Kommentera

Macile:

"Detta var mitt sista inlägg här inne på ett tag."

Ett tag är med andra ord 14 minuter. Skönt att veta.

Kommentera

70 Rodrigues: "Som det är nu så är det ju bara pinsamt, det är Boorken, Huge o JanT som tycker att det defensiva tänkandet är det enda rätta"

Kom igen Rodrigues! Skulle jag ha påstått det där?

Jag vill att det ska se ut som i matchen mot LIF (har sett den 3 ggr nu)!!

Strikt defensiv med väl avvägda offensiva framstötar. Problemet är väl snarare att vi inte kan förvalta de chanser vi skapar.

Föregående säsongers "spel" med 7-2 ena dagen (när allt stämmer) följt av 2-7 nästa dag (när inget stämmer) vill jag INTE se igen! Om det krävs mer tid och fler förluster för att bygga upp ett homogent spelande Brynäs IF så får det enligt mig göra det.

God Natt! (det är dags att dra till skogs i morgon bitti)
Kommentera

70 Rodrigues:
Kanske för att de slutade att bygga...?
Kommentera

70 Rodrigues: "Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit"
Kommentera

kacken: Det är bara att backa bandet och läsa klubbens målsättningar de presenterat på årsmöten.. sen om handlingar och annat talat emot detta är en helt annan sak.
Kommentera

Macile:

"Vi gnäller, skäller, sågar, spottar på varandra och inte kan föra vettiga diskussioner med varandra på ett civiliserat sätt."

Det är så vi har vunnit merparten av de 12 SM-gulden.
Kommentera

kacken: Nu ska vi spöa Linköping imorgon .
Jag får ju inte skriva att vi ska pissa på dem, då retar jag upp några stycken här inne så jag skriver istället att vi ska käka upp de små djuren från Staden Linköping imorgon eftermidda.
Visa dem vad vi kan göra mot dem, hehe ;)

Forza Brynäs !
Kommentera

rafalski:
Så länge vi vinner varannan match är jag nöjd, då går vi till slutspel.
För det krävs ett vinnande kollektiv, inte bara ett hårt arbetande och snyggt förlorande kollektiv.
Efter LHC och FBK (många skador m.m. där för tillfället, mums) ser motståndet lite enklare ut på papperet, då är det dags för den fula ankungen att växa ut till en stolt vinnarmaskin...
Kommentera

GävleLasse: kan inte hålla med om att det gått 3-4år med satsning, vi har ju fått kräla i dyn för att överleva. Därför är det orealistiskt att tro på en vändning efter 4 månader, det är länge sedan vi hade en riktig tränare med sjukdomsinsikt.
Jag har deppat som Brynäsare, gått förnedrad från cloetta center efter dyngförluster.
trots det hoppas occh tror jag att vi kan gå ett steg i taget från plats 11-12 till att i år vara med och slåss bland de 8-10 och sedan topp 6...och
Kommentera

rackham: Dom visste hur dom skulle bygga men när det föll så föll det ordentligt!!
Kommentera

rackham: Jag har hört av många andra supporter här inne (både bland brynäsare och många andra lags supportar) att de tycker att vårat forum (brynäs), håller den absolut lägsta kvalitén här inne på hockeysnack..
Vi gnäller, skäller, sågar, spottar på varandra och inte kan föra vettiga diskussioner med varandra på ett civiliserat sätt.

Detta är något jag hört av många andra supporter som har HS...

Det kan stämma, vet ej vad ni tycker men jag tycker det stämmer ganska bra ibland...

Tänk på att Hockeyn bara är en sport, inte ett inbördeskrig.
Vi måste hålla en bättre nivå mot varandra, både som privarpersoner och som och som Representanter till Brynäs IF !
Alla vi här inne som skriver i brynäs färger är Ambassadörer till Brynäs.
Inte faan ska man såga, spotta på och göra narr av någon annan då ??

Forza Brynäs !
Kommentera

Huge:
Sant, och de visste hur de skulle bygga, romarna.
Vi fokuserar just nu på att inte bygga, men att göra det så snyggt att det inte syns...

Dessutom bär alla vägar inte till Sätraåsen, magister Huge :-)
Det är bara Via Idrott som gör det...
Kommentera

rackham: "analys" var nog att ta i, men självklart vill även jag att det skall produceras framåt. Men vi kan inte få allt på en gång. Boorken har skapat ett hårt arbetande kollektiv som är svårslagna. På sikt kommer (förhoppningsvis) trenden att brytas och det offensiva spelet få större utrymme.
Kommentera

N Andersson spelade inte för Almtuna ikväll, hoppas att det betyder att han spelar för Brynäs Imorgon :-)
Kommentera

Huge: Nej det är så sant... Men det är ju ett tag sedan Brynäs städade upp i organisationen och gjorde nya satsningar. tre fyra år har gått...

Frågan är om Boork har tänkt att bygga ett nytt storlag baserat på lokala förmågor. Är detta ett recept som fungerar? Tittar man på de lag som dominerar ES just nu så är det lite si och så med den biten. Det verkar mer som att dessa lag är ihopvärvade. Frölunda har inga backar som är egna produkter, ett gäng forwards har de, men så har de dominerat J20 hockeyn ett tag nu. Linköping har en eller två som är egna produkter. FBK har ingen J20 verksamhet.

Jag tycker att Boork var lite oklar på den biten.
Kommentera

Macile:
Ett debattforum är ett debattforum.
Hur intressant vore det om vi bara hade en massa Huge eller bara hade en massa nr 70 skrivandes?

Det är dynamiken som gör det intressant, Macile, dynamiken!

På samma sätt som när lag med olika spelstil möts på planen.

När det gäller upplevda påhopp konstaterar jag bara att forumet blir vad vi gör det till.
Och inte hjälper det att försöka förstärka de konstruktiva inläggen i forumet, heller, det har väl aldrig blivit en sån nivåsänkning som efter det :-)
Kommentera

rackham: Tålamod, min käre rackham. Tålamod är en dygd.
Rom byggdes inte på en dag....
Kommentera

rafalski:
Håller med om din "analys" med undantaget att det inte är kul att se defensiven, uddamålsförluster och att Brynäs inte vunnit borta på ett år.
Kommentera

westerlind: I såna fall har du inte läst mina inlägg .
Bortser inläggen från modo forumet.

Men alla inlägg här inne i brynäs forumet har jag uppträtt sysst , skrivit korrekt och rakt, stått för dem och inte hånat någon personligen.
Men jag, däremot har fått en hel radda påhopp och skit snack kastat rakt i ansiktet på mig som jag inte ska få, pga att jag är en brynäsare, tycker om alla diskutera och debattera, tycker om alla andra brynäsare samt inte har klivit någon personligen på tårna.

Det är bara att läsa mina senaste 40-50 inlägg här inne så får du själv se.

Var bara tvungen att kommentera detta.

Nu får du ha det så bra, Westerlind.
Vi kan fortsätta diskutera detta när vi träffas någon gång på en brynäs match istället,. så blir det inte så mycket skit snack och annat skrivit här inne.

Jag respekterar dig som person Westerlind, du är en trevlig kille/man.
Du får se senare när vi träffas att jag är en lika normal och begåvad kille som dig, och kan diskutera brynäs på ett vettigt sätt mellan 4 ögon eller flera. Det är lättare att föra såna här samtal när man träffar varandra istället och diksuterar mellan 4 ögon eller fler. Då blir det aldrig fel , som det kan bli när man skriver på ett forum på internet.

Hade bra alla brynäsare //Mackan
Kommentera

rafalski: "knackar", nä nu är det dags att skruva på korken :-//
Kommentera

rackham: Brynäs står inför stora förändringar på alla plan och Boork har fått i uppdrag att starta processen. På kort sikt skall elitseriestatusen säkras (Boorks huvuduppdrag), på längre sikt skall det byggas ett nytt lag som framgångsrikt skall vara med och slåss i toppen. Tycker personligen att det är ganska skönt att se Wahlberg jobba defensivt. Vad beträffar Lind så har han alltid behärskat både offensiven som defensiven. Bäckis kommer att växa så det knackar under Boorks vingar.
Kommentera

Macile:
Det är DU som hånar, fölöjligar och nedvärderar alla supportrar, såväl Brynäs som andra lag. Tyvärr är vi inte lika kunniga, visa och allsmäktiga som du, men vi tar till oss kritik och funderar på om vi eventuellt kan ha fel emellanåt.

Något sådant har jag aldrig lyckat spåra hos dig.
Kommentera

rackham: Jag röstar på att dom ska å göra det dom är bra på, dvs inte spela defensivt :-)
Kommentera

Bissett19: Jag är kvar här inne men jag observerar det ni skriver här inne istället för att skriva själv.
När jag öppnar munnen/vessar pennan så blir det en jävla massa påhopp och skit snack bara.

Samt så på denna sajt så skriver en jävla massa puckon som inte tål kritik, då menar jag att när vissa inte kan argumentera på ett bra sätt, då kastar de skit på en och hånar en (det är en hel del som gör det, inte alla).

Därför skriver jag inte just nu, pga direkta påhopp och skitsnack bland sina egna som inte ska hända.
Det är ett Lag förräderi (lika med Landsförräderi) som vissa sk brynäsare har gjort mot mig och säkert en hel del mot andra.
Tycker det inte är kul att skriva här inne, visa sin kärlek till brynäs och sedan bara få skit tillbaka..

Dom som jag respekterar mest här inne är Selander och Rodriques.
Dom kan föra en vettig diskussion om både brynäs och hockey i allmänhet.
Inte alla som kan det här inne, tyvärr.

Sen finns det flera personer till som är vettiga och normala brynäs supportrar, enligt mig...

Men det är en hel del som inte kan bedriva en seriös och normal diskussion gällande hockey i allmänhet.

Enligt mitt tycke... !

Nu tar vi nya tag mot Linköping hemma på lörda.
Skulle vara skönt med 3 point, för en gång skull... !

Detta var mitt sista inlägg här inne på ett tag.
Jag finns kvar här inne, kommer inte ta bort detta press namn men jag kommer observera här inne ett tag tills jag kan kommunicera med normala personer igen...

Allt enligt mitt tycke..

Hade Gött // Mackan
Kommentera

westerlind:
Bla-bla-bla var det... :-)

Ser inte mycket diskussioner om lagbygget i och för sig, utan de mesta kommentarerna handlar om hur laget spelar. Eller snarare hur laget inte spelar...

Att vi har spelare som underpresterar i förhållande till månadslönen är inget nytt. Att Vesa var en av dessa är heller ingen nyhet.

Frågan är om vi skall låta våra spelare göra det de är bra på eller något de är dåliga på...
Kommentera

kacken:
Jag håller med. Kändes befriande att se att Boork har samma tankegångar som Rackham(?) och mig på Brynäs IF och lagbygge i allmänhet:
- Hellre en hungrig junior än en oinspirerad elitspelare
- Hellre långsiktig framtagning av egna förmågor än för-stunden-lösningar med inhyrda legosoldater från Långtbortistan
- spelare från bygden skapar intresse på stan och samhörighet med laget.
- Hellre ett sammansvetsat lag än egocentrerade toppstjärnor som skapar bråk
- Kontinuitet och långsiktiga visioner skapar stabilitet

Bla-bla-bla...
Kommentera

rafalski:
Det finns ett spel varje spelare i laget behärskar och är bra på. Det är det man hoppas att mormor har koll på. Man hoppas också att mormor mfl är stringenta och bygger ett lag där spelarna kan/får spela det spel de behärskar.
Till denna anrättning behövs ledarskap. Ett ledarskap som bygger på tydlighet och kontinuitet på alla händer.

Backar vi bandet behöver mormor reda ut för sig själv hur Brynäs skall spela och sedan agera på marknaden för ledare och spelare. Men det är ett mer långsiktigt uppdrag, dvs till kommande fönster i första hand :-)

Att låta Lind spela defensivt är kapitalförstöring eftersom han inte är bra på det.
Att låta Wahlberg spela defensivt är kapitalförstöring eftersom han inte är bra på det.
Våra två, i spelet, tyngsta pjäser åker omkring och gör ett arbete som vore det femskift i "gruvan"...

Bäckis är klok och har offensiv potential (i klass med Janne Larsson) men är beredd att växa in i laget och kan därför spela centerollen i en defensiv femma.
Almtorp är ingen offensiv gigant, men fightas med de små medel han har till förfogande. Defensiv center i en defensiv femma.

Bygg runt Lind/Wahlberg två femmor med offensiva uppgifter.
Bygg runt Bäckis/Almtorp två femmor med defensiva uppgifter.

Und so weiter...

Sedan behöver spelarna känna förtroende för sitt spel och ledarskapet.
Det är Boorks uppgift.
Att spelarna växer med uppgiften...
Kommentera

« · 604461 · »