Brynäs IF

727609 inlägg · 7962 ämnen

Vilken ung bifspelare har tagit sig längst om 5år och varför

« · 1213410 Till forumet

Vilken ung bifspelare har tagit sig längst om 5år och varför
Rödin,järnkrok,Sandin,silfverberg,löf,bertilsson.. Det finns flera. JVM står runt hörnet och fokus kommer att vara enormt på våra unga lirare. Vem har egentligen störst potensial och varför? Personligen tror jag på silver och rödin. Av två separata anledningar. Den gemensamma nämnaren är att de både är fighters i världsklass. Satsar de tillräckligt på sig själva och ger sig f-siken på att utvecklas för att bli så bra de kan bli,kommer vi höra deras namn m y c k e t i framtiden..
Kommentera

Sv: Vilken ung bifspelare har tagit sig längst om 5år och varför
Viva la hockey : Om Järnkrook växer 15 cm, lägger på sig 15 kilo tror jag på honom.....
Markström är given, Bertilsson har potensial, Rödin likaså, Sandin Nä, Löf Nä, Silfver kanske. Rhodin kanske, Wännström kanske.
Kommentera

Viva la hockey : Markström kommer att bli en stabil NHL spelare, Bertilsson kan nå A-landslaget, Löf blir en stabil elitseriespelare liksom Silfverberg

Rödin, Sandin Järnkrok är jag tveksamma till, utfyllnadsspelare i elitserien kanske eller stabila allsvenska lirare.
Kommentera

arnio: Hur kan du tro att Silfverberg bara kan bli en stabil ES-spelare? Han är ju redan det. Järnkrok är grym, typisk late bloomer som behöver växa till sig fysiskt, han är grymt talangfull. Berglind, Kalle Johansson, Rensfeldt givna toppspelare på ES-nivå.
Kommentera

Peja:

Ptrrroooooooo...

Järnkrok late bloomer? Född på 90-talet?

Berglind, Kalle J och Rensfeldt toppspelare i ES?

Har inte historien lärt dig nåt...?

Vi kanske skall vara lite försiktiga med superlativen givet facit de senaste åren...

Kommentera

rackham: Ja, men för NHL-scouter är ju en draftbar junior som ännu inte är fysiskt utvecklad en 'late bloomer'. Alltså en spelare som man draftar för att han kommer att hålla NHL-klass om x antal år, inte om 1-2 år, som man gör med vissa spelare. Har fasnat lite i begreppen, termerna som de använder på nordamerikanska forum.
Kommentera

Viva la hockey :Bertilsson kommer med lite rutin och starkare fysik bli riktigt bra, han har framförallt en egenskap som man kan se hos en del högklassiga backar, nämligen förmågan att sällan hamna i tidsnöd i egen zon. Dock finns mycket för honom att putsa på än men gör han det på rätt sätt tror jag vi kan se honom få en hel del speltid i NHL om 5 år.
Markström behöver man väl inte motivera?
Järnkrok kan gå långt med sitt spelsinne som är bland det bästa jag sett sedan Bäckström, men då måste han växa på sig en hel del.
Rödin och Silfverberg, lite svårare där, kan gå bra för dem men båda är spelartyper som det finns många av på andra sidan pölen så ska dem slå sig in i NHL är konkurrensen tuff, är dem tuffa nog att klara av det? Jag är inte helt säker...
Kommentera

tompap71:tänk att all säger att han calle järnkrok ska växa på sig hela tiden,15kg extra=ca95kg,15cm till=195,han skulle tappa mycket av sin spel stil,calle är absolut den största talangen distriktet har haft,han kommer,nästa år spelar han ES,,
Kommentera

faceoff: Att en 18åring skulle växa 15cm på längden kan väl ingen på allvar tro? Men 15kg på hans enligt uppgift nuvarande 75 skulle knappast göra skada. Se på en sådan som Sidney Crosby, 180cm 90kg, inte är han dålig lirare för det, eller för att ta någon som är lättare att referera till; Bäckis var ingen muskelbjässe när han stack över till NHL och idag är han 185cm 95kg, inte tycker då jag han har blivit sämre av det...

'Ja, Calle är en talang av stora mått och kommer helt säkert göra väsen av sig inom inte allt för avlägsen framtid men än så länge väger han lite för lätt.
Kommentera

tompap71: det va meningen att jag skulle kommentera sylf,håller med om fler kilon,men grabben har nyss fyllt 18,
Kommentera

faceoff: Det handlar väl inte om antalet kilon egentligen. Det finns många exempel på spelare som varit "för lätta" Paul Kariya, Mats Näslund, Paul Coffey för att nämna tre.

Spelet i NHL har ju dessutom närmat sig mer åt det rörliga spelet än åt det fysiska.

Kommentera

GävleLasse: det har jag aldrig sagt heller,bara svarade sylf,
Kommentera

faceoff:Nej jag vet, jag tog ditt inlägg för det var det sista som behandlade ämnet.

Vikten avgör ju inte utan av vad kilona består av...;)

Kommentera

GävleLasse: Fast spelare av typen Näslund, Loob, Fleury etc blir ju färre och färre och de större killarna blir mer och mer tekniska. Finns det NÅN under 1.70 i dagens topphockey?
Kommentera

GävleLasse: helt klart,på tal om calle så lirar han istället för sandin ikväll som tydligen oxå spytt...
Kommentera

faceoff: Ja Sandin var ju verkligen blek i lördags så man hade lite på känn att han inte var 100
Kommentera

GävleLasse: "blek" eller blek :)

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse:

Tycker hans blekhet har setat i under hela hösten...;)
Kommentera

Bissett19: Tycker lite synd att inte Sandin spelat bättre han hade ändå 6+11 första säsongen i ES
Kommentera

GävleLasse: Undrar om det var Molin som smittade ner.
Kommentera

Bissett19:Han är en av spelarna som inte gynnats av Cz's cementering av formationerna...
Kommentera

GävleLasse: Skulle vara kul att se istid kontra poäng för alla spelarna i Bif hittills.

Tror fö på 2-1 idag.
Kommentera

« · 1213410