Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Walle och Tommi kickas?

« · 623934 · » Till forumet

Sv: Walle och Tommi kickas?
Vi skall nog inte räkna med finska lagen.De brukar inte städa i sina lag förrän i januari.
Kommentera

Huge: "Du har aldrig funderat på att ledningen i övrigt kanske backar upp Boork och stöttar honom?"
Visst, de har varit den officiella versionen hela tiden eller hur?
Men för att göra en Huge, varför stötter de honom?
Jo, de är förblindade av hans goda retorik och starka person och ser därmed inga andra lösningar.

Intressant ur ett varumärkesperspektiv, vad anser Brynäs supportrar och stora sponsorer om konflikten? Vilken input får Janne Larsson?
Kommentera

JanT: Ja du... du kan drömma i alla fall...

Det blir som befarat...det kommer nog EN "förstärkning" till slut...

Killar som spelar för en gratis kebab med mos å lite hopp...
Kommentera

GävleLasse:" Killar som spelar för en gratis kebab med mos å lite hopp"

En Trocadero ingår oxå,glöm ej det:-)
Kommentera

GävleLasse: Jag kan bara spela borta macher efterso mjag bara har en vit originaltröja men för Kebab med mos ställer jag upp för iaf.

Undrar om vi inte kan plocka upp lite folk från Sundsvall och Nybro också när vi ändå håller på.
Kommentera

Bissett19: Trocadero???? så det är bortskämda lyxlirare du vill ha hit???
Kommentera

bradberry: "GLÖM!!!! Säger bara GLÖM!!! Boork är idag mer envåldshärskare i Brynäs än vad exempelvis Sandlin någonsin varit."

Så du tycker att Sandlin var en envåldshärskare?
Vilka tror du det var som bestämde det mesta när Tord Lundström, Salming och grabbarna spelade?
Visst var Sandlin en bra tränare och teoretiker men han överlät väl ganska mkt på spelarna själva då det gällde att lösa saker och ting.
Att Boork nu av en del ses som ngn sorts envåldshärskare är kanske rätt naturligt.
Om man tidigare varit van vid att den s.k "maffian" styrt och ställt så blir naturligtvis kontrasten och uppvaknandet desto större när en mer auktoritär stil införs.
Men eftersom man hela tiden vetat om hur Boork jobbar så förstår jag ändå inte förvåningen. Till viss del kan jag förstå den, men då tror jag mer det handlar om att han agerat mot spelare som i gruppen ansetts som givna och som dessutom är populära och uppskattade.
Det viktiga i nuläget är ju att Boork kan övertyga de övriga spelarna, med fakta och andra "bevis", om att han agerat rätt och med truppens bästa för ögonen.
Om nu detta scenario gäller och han inte lyckas med detta, då kan det bli lite mer allvarligt.
För att inte säga problematiskt...
Kommentera

65selander: Jens Svensson i Nybro är ganska bra.Har gjort 10 mål o 10 ass på 15 matcher.
Kommentera

Huss: "Men för att göra en Huge, varför stötter de honom?
Jo, de är förblindade av hans goda retorik och starka person och ser därmed inga andra lösningar."

Så du menar att det inte finns en möjlighet att ledningen TROR på det Boorken försöker åstadkomma, främst i det långa perspektivet?
I det korta perspektivet bör man väl avvakta ett tag innan omdömet ges.
Istället för att blåsa i domedagsbasunerna när knappt halva serien spelats och vi ligger ungefär där de flesta har trott att vi skulle ligga...
Kommentera

Huge: En kort fråga...

Tycker du att det ser bra ut?
Kommentera

Jag är så jäkla arg nu så jag har ont i magen. Blir Walle sparkad så då jävlar!!
Kommentera

Kan ju vara så att Sundlöv ville diskutera en eventuell utlåning. Boork har ju ett kortare kontrakt än Walle och det är ju inte säkert att koork är kvar nästa säsong ens. Då kanske det kommer en tränare vars önskespelare är... Micke Wahlberg?!
Kommentera

74Robban: Dream on,Wahlberg har gjort sitt i Brynäströjan!!

Timrå lär nog bli hans nästa klubbadress!!
Kommentera

74Robban:

Nu är det klart att bägge lämnar Brynäs. Följande gick just ut till pressen:

Brynäs IF och spelarna Tommi Miettinen samt Mikael Wahlberg är överens om att avbryta det sportsliga samarbetet.   

Under dagen så har Mikael Wahlberg och ledningen för Brynäs IF, vid samtal tillsammans kommit fram till beslutet att med omedelbar verkan avbryta det sportsliga samarbetet. Vilket innebär att Mikael Wahlberg med omedelbar verkan lämnar sin plats i Brynäs IF:s A-trupp.

Ledningen för Brynäs IF och den finske forwarden Tommi Miettinen har också i princip kommit överens om att bryta det befintliga kontraktet mellan parterna. Vissa delar i överenskommelsen återstår att lösa, men parterna är överens om principerna gällande grunderna för uppgörelsen, innebärande att Tommi Miettinen med omedelbar verkan lämnar sin plats i Brynäs IF:s A-trupp och därmed kan bli fri att spela för något annat lag.  
Kommentera

monty: Länk??
Kommentera

monty: HELVETES JÄVLAR !!!
Kommentera

GävleLasse: "En kort fråga...

Tycker du att det ser bra ut?"

En retorisk fråga som det inte går att svara kategoriskt ja eller nej på.
Det retoriska består i att du tycker att allt är dåligt.
Och det tycker jag inte.

Vi är ju mitt inne i en process som ingen riktigt vet vart den leder.
Framtiden får väl utvisa om det är rätt agerat eller inte.
Kommentera

monty: Jag har en stor klump i magen och tårarna är inte långt borta. Fattar ni inte vad fan Boorken har ställt till med? Han har sett till så vi har loosat vår förstakedja, och ersatt den med.. Jocke Gellerstedt !! DET ÄR JU TA MEJ FAN SKANDAL ! Jag hoppas att det blir tvåsiffrigt till Luleå ikväll och Boorken får sä jäkla mycket skit !
Kommentera

74Robban: Om Du har rätt att ersättaren till Miettinen och Wahlberg heter Gellerstedt så är det för djävligt. Men nu blir det inte så. Jag inbillar mig att Boork och Sundlöv inte dumpar två centrar utan att ha en lösning bakfickan. Frågan, den stora frågan, är väl hur den lösningen ser ut. Vi lär förmodligen höra något om det inom det närmsta dygnet.
Kommentera

Jompe: Vi kommer inte få höra ett skit innan transferfönstret öppnar säkert!
Kommentera

74Robban: Om man gör ett byte Widing-Miettinen med Ilves så kan det göras innan fönstret.
Kommentera

Jompe: Ja det är bara att hoppas... Men vad skulle kunna fås fram ifrån en "iskall" marknad? "Där inte ens topplagen hittat spelare".

Det är upp till bevis nu annars kommer Boorken att få det hett om öronen...

Vi får även se hur spelarnas reaktioner bli då Boork har försämrat lagets utgångspunkter å det grövsta. Är de gamla, Molin, Sjödda, Lind, Dackell och de andra (få) etablerade spelarna villiga att dra det ideligen tyngre lasset?
Kommentera

74Robban: När öppnas fönstert igen?
Kommentera

GävleLasse: Brynäs måste väl som dom flesta lagen ha ett spelar råd också. Dom borde väl ha öppnat käften tycker man.

Man får väl gå på krogen efter MoDo matchen på lördag och tjuvlyssna ;-)
Kommentera

Jompe: Ja, men Widing får iså fall inte spela förrän transferfönstret öppnar igen... tror det är 9:e december!
Kommentera

65selander: Ja och i det sitter Casselståhl, Miettinen och Wahlberg kanske
Kommentera

Jag har en känsla av att det bara blir kattpiss av det här, tyvärr... Men jag hoppas verkligen min känsla är åt helvete!
Kommentera

Falken: Hur lång tid dröjer innan Cassel oxå lämnar skutan??
Kommentera

Nästa transferfönster är 12-16 december.
Kommentera

Bissett19: Det är bara att gilla läget och rätta in sig i ledet.

Nu bär det i vähg till Vikingafesten. Förhoppningsvis så är det väl inga fler sparkade när man kommer hem i natt :-))
Kommentera

Bissett19: Men det finns säkert massor av klassbackar att tillgå i AS..

Att hoppas på Ragge hjälper ju inte för jag ser honom som ytterst osäker.
Och Ragge löser på intet sätt vår enorma brist på bra forwards
Kommentera

Bissett19: Hehe, ja du. Fattas bara det. Sedan är det väl Honken som drar.
Kommentera

Bissett19: OKk BIF har haft för klen stomme men blir den bättre av att sparka folk till höger och vänster? J

ag kan förstå detta om man ERSÄTTER spelarna med BÄTTRE spelare annars är och förblir detta en för mig olöst gåta.

Boork/Sundlöf kom med svar.
Kommentera

65selander: Det får visa sig... risken är stor...
Kommentera

65selander: Har du käkat Hugepiller:-)
Kommentera

Nu jävlar vill det till att dom värvar 2 mycket bra spelare..Inte nå jävla allsvenska medelmåttor som sitter på bänken och ugglar!
När transferfönstret öppnar är det dags för Sundlöv att visa vad han kan..Annars är det dags för Sundlöv att tacka för sej och avgå!
Nu måste det vara ett slut på det här lallandet!
Kommentera

Falken: Honken ja, jag har en känsla av att han har åkt på samma skada som drabbade Dackell förra säsongen. Det är inte normalt att vara borta så länge som han varit för en puck på foten.. Nej det lär ta ett tag där med är jag rädd...
Kommentera

Huge: Duger den här länken???
Kommentera

GävleLasse: Boorken är en pajas o Sundlöv hans knähund!!!
Kommentera

BFG: Är det Sundlöv som ska avgå? Det är ju han som värvat hit laget och Boork. En Boork som inte för ut ett skit av sina stjärnor.
I andra lag går tränaren - I Brynäs sparkar vi stommen och ersätter dessa med allsvenskt SKIT !
Kommentera

GävleLasse:

Ja, vem vet. Honken kanske inte alls är skadad.
Han kanske har råkat ut för samma sak som
Wahlberg och Miettinen. Med den cirkus som nu
pågår förvånar mig snart ingenting.

Man kan ju föreställa sig hur alla Boorkhyllare då börjar
tala i termer av "ja Honken han har ju alltid varit en primadonna"
och liknande.
Kommentera

74Robban:
Nu pirrar det i hela kroppen, sist jag hade den här känslan var under Nokelinens (eller vad han nu heter) sista matcher...

Nu djävlar måste ALLA i laget höja sig ett snäpp, annars rasar vi rakt ur elitserien!
Kommentera

74Robban: Ja nu är det inge många kvar att skicka signaler till.. Vilka skall han väcka med sina metoder? Molin och Dackell i deras mer defensiva roller?

Almtorp, Månsson, Spets och resten?

Vem blir nästa som får gå? Danielsson har ju nyligen skrivit på så han borde ju ligga illa till...
Kommentera

GävleLasse: Cassel, har han suttit på bänken eller har han också suttit på läktaren ?
Kommentera

Hälge: Cassel har inte suttit på läktaren vad jag vet...
Kommentera

74Robban: Okej.
Kommentera

Brynäs gör sig alltså av med två spelare som svarat för
en knapp femtedel av lagets målskörd. Detta med åtta
omgångar kvar till nästa transferfönster. Alla som hyllar
detta kan ju förklara varför det nu kommer att gå bättre
för oss.

Men som säsongen sett ut hittlls så verkar det ju som
om Boorks taktik går ut på att vinna med 1-0. Tyvärr
för oss har vi ju inte ännu hållt nollan i någon match.
Att vinna med 1-0 i ishockey är ju inte heller särskilt
vanligt, men det har kanske inte Boork tänkt på.
Kommentera

BFG:

Tror att Brynäs räknar kallt med att Leksand och SSK spelar i Kvalserien i vår, d v s att vi säkrar kontraktet för nästa år. Denna säsong kommer användas till att spela in nya, lovande, spelare och se vilka som håller måttet. Samtidigt sker en utrensning av den stomme som har misslyckats 3 år i rad. Frigjorda från dessa högbetalda spelare, samt helt nya förutsättningar med ny arena gör att Brynäs kan värva en väldigt stark första líne till nästa säsong. Vilket lär behövas om man ska fylla den nya hallen.

Således är denna säsong en milstolpe för vårt kära Brynäs och något som att vi inom 2-3 år kan vara med och slåss i toppen igen.
Kommentera

monty:
Att SSK ska hamna i kvalserien FINNS inte!
Kommentera

« · 623934 · »