Café

49238 inlägg · 1044 ämnen

Forum

« · 2710717 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Zon för politiska diskussioner
När Weimers sa att Miljöpartiet var större än SD för 5 år sedan också vad menade han? För när jag kollar 2019 så hade MP 11% och SD 15%
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
EU-valet ser ut att bli en stor framgång för miljöpartiet och vänsterpartiet, fiasko för sverigedemokraterna. Enligt SVT:s vallokalundersökning.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
hanzon:

Du kan läsa mer om det här:

www.transparency.org/en/cpi/2023

Inget land har 100 poäng men det visar tydligt på grader av helvetet.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza:
Hur ser det ut med oppositionen där?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: Hoppas du driver..
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: Please tell me you're joking
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: Finns det överhuvudtaget något land som inte är korrupt?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Jag gillar Ryssland. De har kristna värderingar som jag gillar. Dessutom bombar de skiten ur nazzar och globalister i Europas mest korrupta land.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Pinaceae: Sosseriets nya valfilm, helt fri från desinformation:

x.com/TheKlemming/status/1798729915036250607
Kommentera



Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: I mars när jag skulle fylla 67 kände jag att någon annan kanske är mer sugen…😉
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
sedan kan man ju försöka klä sej coolt

www.youtube.com/watch?v=stMf0S3xth0
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: När blev du pensionär då?

Är officiellt inte det än, men ändå

man vill ändå vara respekterad....

www.youtube.com/watch?v=N8LFXEfbxdw
Kommentera


Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Svinbra, om det ordet finns
Kommentera


Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Svar finns längre ner, men man gör så gött man kan(sa en ikon en gång)
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Nix, men eftersom ett ljummet val ändå stundar, vi spelar nåt som berör

www.youtube.com/watch?v=96_-A4jcoss
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Ska plugga i höst. Hällefors, är det nära dig? och finns det korv i kiosk? Tar tåget ner runt 21 augusti. Tar för givet att du bjuder på en korv och öl!
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Du är kung!
Kommentera



Sv: Zon för politiska diskussioner
SuneMangs: Fin karta, problemet är att den inte stämmer med källan:

www.transparency.org/en/cpi/2023
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
puffe: Gillar er alla här. Vi läser verkligheten på olika sätt, men jag älskar ändå er, Puffe och andra. Kom ihåg att George är snäll.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza:Gillar Dej, trots allt, Ingen är oskyldig, men vissa scenarier är bara just det och verkligheten är en annan. Ett stort problem nu är Rysslands försök att ockupera Ukraina, finns väl inget vettigt argument mot det?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: Tror du på riktigt att Ryssland skulle nöja sig med Ukraina? Eller att Ryssland bara gör det här för att USA har lite baser i Ukraina? Dom här nationerna har proxykrigat lite här och var sedan andra världskriget, det här är inget som förvånar Ryssland alls.

Hört talas om Alexander Dugin och Putins beundran för honom och hans verk "Foundation of Geopolitics"? Det här är sedan länge utstuderat och planerat av Putin och Ryssland. Putin måste köra nu innan han dör om han ska kunna återställa Sovjet.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
puffe: Stämmer bra att det är Ryssland som är mest korrupt. Många övriga länder på listan har också en gemensam nämnare... Warsawa-pakten = Ryssland. Serbien (Jugoslavien) undantaget i just det här exemplet eftersom Tito ville vara cool på egen hand och distansera sig från Sovjet. Dock är Serbien (tillsammans med Ungern) stora rysskramare idag.
Uppladdat:

450x300-corrupt.jpegcorrupt.jpeg

Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Pinaceae: Jag använder skallen och får in rätt information :-) Bara vibrerar av sanningar känner jag.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
puffe: Dyk ner i annat än SVT så kommer du fatta att Ukraina/USA/UK inte är såå oskyldiga här. Fundera lite på vad USA skulle göra om FSB hade 10 baser i Mexico och började döda 10000 amerikaner i norra Mexico efter en rysk statskupp i Mexico City.
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Pinaceae: Om 50 år kommer man se tillbaka på Trump som 2000-talets Martin Luther King Jr. Dagar livet känns meningslöst, sätter jag alltid på ett tal med Donald Trump för att få tillbaka motivationen. Han är verkligen en fantastisk människa, även om många inte tycks begripa det. Men att fortsätta kämpa för det som är rätt, trots att han riskerar att bli lynchad eller satt i fängelse av korrupta demokrater, är otroligt inspirerande.

Lite som när Peter Forsberg genomgick 25 operationer bara för att kunna få sluta på sina egna villkor, trots att han hade kunnat slippa all sveda och värk och levt gott för sina pengar.

Jag tror det är just detta som gör att många provoceras av personer som Trump, Musk och Thatcher; De sover 4 timmar per natt och uträttar mer på en dag än vad vi "vanliga" människor gör på ett år. När vi "vanliga" blir oroliga att få ett samtal från HR ifall vi ifrågasätter företagets värdegrund, är dessa människor villiga att riskera precis allt för att göra det som är rätt. Deras blotta uppsyn påminner oss om hur fruktansvärt misslyckade vi är i jämförelse. För många tycks det enda sättet att hantera detta vara att intala sig själv att det rör sig om ondskefulla psykopater, som enbart skaffat sig framgång på grund av lögner och manipulation.

Trump är fantastisk.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Jag värnar verkligen om de utrotningshotade svenska korvkioskerna, stödäter osunt ofta, fmen Örebro är utanför mitt upptagningsområde, men har en kontakt där, så återkommer med bra tips.

Kul med konst, är det nån speciell inriktning på kursen?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: "100 miljarder till det mest korrupta landet i Europa ena dan."

Vad falls, får du fortfarande in RT?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza: Ok? Kan du vidareutveckla, vilket land är mest korrupt i Europa? Ryssland gissar jag, är det rätt? Pennorna har jag dock ingen koll på, men vet var glädjebetygen blomstrar
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Silly:
Nu bryr jag mig inte så mkt om trådarna här mend u vet att du är i den politiska tråden nu va?
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Äh va fan .. vi kör en till..
Rocka loss nu på parketten med en Talisker
I glaset,
Grannfrun ser mig och verka sugen på att haka på..
Men gubben hennes är så jävla stor!
😇

m.youtube.com/watch?v=PQuDXSXGkAg&pp=ygUQc29tbWFyIGkgc3ZlcmlnZQ%3D%3D
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Varma ljuva sommarkvällar väntar runt hörnet, Det är bara att ta in och njuta:

m.youtube.com/watch?v=hX3d61HL9Fs&pp=ygUXb20gc29tbWFyZW4gdWxmIGx1bmRlbGw%3D
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
Costanza:
Nu är sommaren här:
Ta en bira och gå ut och njut och vicka på ögonbrynen och ge dem heta blickar!

m.youtube.com/watch?v=A6TH-4qWYv8&pp=ygUQc3ZlbnNrYSBmbGlja29yIA%3D%3D
Kommentera

Sv: Zon för politiska diskussioner
puffe: När hade Sossarna en egen fin och bra vision för Sverige? De verkar mest försvara sina dumheter de ärvt från tok-Demokraterna i USA. Köpta globalister har vi även nu i ledning. 100 miljarder till det mest korrupta landet i Europa ena dan. Sen finns det det inte pennor till elever i skolan. Nä, jag kan korruption och det kommer i denna form av "godhet" vi ser nu :-)
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Kram på väg till Karlstad..

www.youtube.com/watch?v=3eitTEgJw3c
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jag är antagen till en konstkurs i Hällefors, Örebro. 21 augusti kommer George få penslar och färgtuber. Blir kul att kladda med nåt kreativt. Du kanske är där i krokarna och kan tipsa om nåt svettigt korvmål.
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Fått i uppgift att digitalisera alla band från en Hi8 kamera. Mycket jobb, sitta och se på släktingar som åker in på min SSD-disk. Hade jag och JFK varit kompisar så hade allt löst sig ;-)
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Ska äta lite överbliven mat nu, men är du vaken om en stund så...
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: 10-3-matchen lär komma på bild, förr eller senare, men

så länge, Jämtland i repris, blir inte vackrare än så.

www.youtube.com/watch?v=2jAP70VnJUc
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Roligare här än hos BIF..
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
Costanza: Precis, men mycket länge sen...
www.youtube.com/watch?v=wvUQcnfwUUM
Kommentera

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Skål, det är ju sommar!
Kommentera



Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:
www.youtube.com/watch?v=h-d-Un3-BC0

Till skillnad från Vitaeproe är detta gratis och sunt
Kommentera

« · 2710717 · »