Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1262248 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Religion, opium för folket! Åtminstone fel religion, och vad är då fel? Ja fan vet...hoppsan, Fan är väl en religion i sig.
Krama dem du älskar, Tro på dina trogna vänner och hav förbarmande med dem som har det sämre än du.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: In i snickerboa med dig NuMo, din grottgrobian.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
tompap71: Jag säger som den katolska kyrkan. Krama barn mera.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Jag missade lektionen om stampning i skolan så där får jag lov att säga att din expertis överskrider min.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
tompap71: Hmm? Hade för mig att kungsboan först bet, sen stampade ihjäl offret.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:

ja jäklar, jag slant nog lite i tankeverksamheten där, men jag skulle kunna hävda att trots att dem har giftigt bett så föredrar dem att kramas. ;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

tompap71: Tänker inte du på boaormar?

"Kungskobrans gift, som till största delen består av proteiner och peptider, produceras i särskilda spottkörtlar som sitter strax bakom ormens ögon. När den biter sitt byte pressas giftet genom ormens 8-10 millimeter långa gifttänder och in i såret.

Trots att giftet är mindre toxiskt än många andra giftormars, är det farligt på grund av den stora mängden gift som ormen kan producera. Giftet kan döda en fullvuxen asiatisk elefant på 3 timmar.

Kungskobrans gift angriper offrets nervsystem och orsakar snabbt svår värk, synproblem, yrsel, trötthet och förlamning. Under de följande minuterna sker en kardiovaskulär kollaps och offret faller i koma. Strax efter inträder döden på grund av andnöd."

Källa: Wikipedia

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Apropå Europeer och neandertalare så kommer en minnesbild rakt av:

Fotboll, Manchester U, Fransman, Nr7, Karatespark mot publik, Eric Cantona, tror han hade mer än de 4-6% grottman som vi sägs ha, i sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo:

Angående kungskobran, och kobror i allmänhet så kan du lugnt traska omkring med minimal rädsla för att dem ska bitas, kobror föredrar att krama ihjäl sina offer.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Jag läste om det igår och skrattade lite för mig själv. Blandningen gäller tydligen inte Afrikaner, men däremot Europeer. Ett slag i magen på vissa rasexperter som nu tvingas bli ännu större bigotter.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag vet inte om det intellektuella intresset finns här, men vill man läsa artikeln om vårt släktskap med neandertalarna i Science så finns den på länken.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

20 Lindgren:

Skönt att även Volvo kan drabbas. Som Saab ägare har man fått höra både det ena och det andra, detta förgyllde min dag :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Förtydligande: Volvo betyder “vi rullar” och inte “vi stannar”…
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
slashpuppie:
Här är ett exempel hur illa det kan gå med en BorderCollie-bastard, som fått absolut för lite uppfostran.

http://www.youtube.com/watch?v=h5q5uj60gx8
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: En bordercollie kan bli ganska jobbig utan uppfostran. Alla hundar blir jobbiga utan uppfostran men man behöver som du säger, ett rejält ledarskap när det gäller tyngre hundar eftersom de kan orsaka mer skada.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: precis, men det är goa hundar;)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: Samtidigt är det där stora staka hundar som kan orsaka enorma skador. En Amstaff t.ex. lär ha lite värre tryck i käkarna än pudeln Felix.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Men farligast av allt är nog ändå torg i landsortsstäder, fredagkvällar och flygande flaskor. Kausalitetsmätaren slår över skalan, alla tre borde nog förbjudas.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: Jag är generellt sett inte rädd för hundar, jag är betydligt mer rädd för vapen. Tycker att kriminella inte borde få ha värre vapen än vattenpistoler, eller på sin höjd ärtpistoler.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: ja låter du dom få ha en egen vilja så blir det ofta knas.
Men jag vet inte alls hur erfaren du är av hundar eller hur rädd du är, och är man rädd så har jag respekt för det..

Det finns mera eller mindre svåra hundar man kan ha, men eftersom många inte förstår det så kan det bli problem.
Kraftfulla raser som pitbull eller blandningar kräver hårdare disciplin an tex en bordercollie.

om det går fel med en border får det kanske mindre konsekvenser än med en Pitbull.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: Skillnaden mellan vapen och hundar är väl att vapen inte har en egen vilja. Så du har rätt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: nja inte riktigt samma va....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: problemet är väl att dom inte ser så tuffa ut kanske.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey: Pitbullar är framavlade för att INTE attakera människor i grunden utan för att ha dom i tjur och hundfighter.

Det är nog just för att det är så många som har Golden som gör att det är många bett.

Jag har ingen pitbull själv nu, men jag har omplacerat 7 stycken som har haft det svårt och INGEN har varit knepig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Han hade väl inga.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim: Självklart. Och som amerikanarna säger. "Det är inte vapnet som dödar, utan den som har ansvaret över det". Vilket får en att förstå varför de ville ta av Saddam vapnen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Det är kul att raljera. Men det spelar ingen roll, hunden är självfallet hundägarens ansvar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
MorganaLefaey:

Jag brukar vara ute och gå med min kungskobra. Det är världens kramgoaste och keliga orm och den skulle aldrig i livet få för sig att bita någon. (Värre då med de där små ettriga majsormarna eller andra ormar som snokar omkring.) Och skulle den göra det så är det ägaren som det är fel på inte ormen. Dåliga ormägare är det värsta jag vet, men de försöker bara att slingra sig om man talar om det för dem. Jag måste säga att jag blivit riktigt ormbiten.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: Har för mig att jag läst någonstans att golden retrievers var den ras som bet flest för något år sedan. Men då lär den rasen ändå vara en av dem det finns mest av i Sverige.

Sen kan faktiskt en hund som ser snäll ut råka ut för väldigt många som springer fram till den för att klappa och får den trängd.

En polare hade en pitbull som var galen i att kela och inte gjorde något ont. Men det handlar om uppfostran även om vissa hundar har kortare stubin än andra.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: Men biter dom bara pojkar (i dubbel bemärkelse) så kanske det vore mer passande med kukförkortare.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
willysson: Med tanke på hur många Labradorer, Retrivers. Pudlar och och ilskna taxar som bitit barn så rekommenderar jag dem starkt som kukförlängare.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Fort det är en pitbull eller blandning så blir det hysteri.
Hur många labbar och retrievers har inte bitit barn????

Tyvärr så är pitbullarna kukförlängare för väldigt många, och det är underbara djur när de har rätt fostran.

Men som vanligt ska det säljas lösnummer och då låter det fräsigt med "mördarhund" "kamphund"..

Skulle vara kul att se artikeln med pudeln i tallnäs som bitit 4 stycken på 2 år.

"mördarhund" sprider skräck i bostadsområde!

Pudeln felix har nu bitit............
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Det är klart att hundägaren ALLTID är ansvarig över sin hunds agerande. Jag vågar påstå att 100% av alla hundägare inte har 100% koll på sin hund. Hundar är ögontjänare och flockdjur som vill stiga i sin rang. Helst vill dom vara alfa-hanne/hona och arbetar sig uppåt.

Hundägaren straffade inte sig själv genom att avliva hunden. Tror hellre att det var att hundägaren insåg vad hunden kunde ställa till med.

Jag vet att du är hundägare och hundälskare och jag tror att du vill undvika att se att det kan brista.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Skål då päjka, de dricks grogg i afton
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:
Aha. Jag skrev otydligt. Så här menade jag:

Oavsett vilket, så är det stora felet hundens ägare, men att avliva hundägaren skulle ge både större rubriker i dagspressen, och en mer livad café-tråd

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

73Sjöbba:
Artikelförfattaren skrev kamphund utan smurftecken.

Grundregel 1 i hundägeri:
En hundägare är ALLTID ansvarig för vad hans hund kan hitta på, allt från att lägga en liten poop vid grannens postlåda - till att den löper amok i en kindergarden.

Jag tolkade artikeln lite cyniskt som att hundägaren i detta fall straffade sig genom att avliva sin hund.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Den står redan hos sankte per och frågar om den får komma in i hundhimlen. Hundägaren har tagit det beslutet.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Metal Guru: Kamphund skrev jag med "smurf-tecken" för att jag inte riktigt vet om man kan kalla dom för kamphundar.

Ska man tillåta sådana hundar just för att det finns för det mesta dåliga ägare?

Hundkörtkort skulle man kunna likna med en omogen 18åring som ändå lyckats ta körkort och vara en fara för samhället.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

73Sjöbba:
Jag vet inte om en rotweiler skulle klassas som en riktig kamphund.
Oavsett vilket, så är det stora felet hundens ägare, men att avliva dem skulle ge både större rubriker i dagspressen, och en mer livad café-tråd

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hahahahahhaha , ojdå :( lät ju farligt :(
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Hoppsan.
Ni kan visst välja språk själva.
But beware, Funktionen fungerar dock bara på oinfekterade datorer!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Som tur är finns Google, som kan tala om för oss vad varningen består i:

 
När felaktigt brända Windows 7 CD-R är fläckig radera det omedelbart, koppla datorn och sedan bränna den till aska i en statligt godkänd giftigt avfall förbränningsugn. Var noga med att förstöra alla CD: s som varit i samma rum som de smittade en också.

När en dator är infekterad, kommer det att vara för sent. Datorn kommer att börja släppa ut en avskyvärd lukt. Sedan kommer det att utsöndra en illaluktande, mjölkaktig ansvarsfrihet. Sannerligen, skall den GNISSEL med tortyr, övervakning splittring skrik av 1.000 hell-brända själar, dra oönskad uppmärksamhet till din hytt från medarbetare och handledare lika. Efter våldsamt slet sig från väggen kommer det att infektera svalare kontor vatten och sedan datorn puckla via ditt kontor fönster som det streck i natten, ylande som en ANDEVÄSEN. När fria, kommer det att tillbringa resten av sina dagar TRYCKPROVNING husdjur och gäckande påven.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

oscaaaar:
Du ska köpa Windows 7 i en butik.

Om du bränner skivan felaktigt, kan ett farligt virus plantera sig på Bootsector 4. Denna varningstext har jag nyss funnit på Internet:

When wrongly burnt Windows 7 CD-R is spotted, DELETE it immediately, UNPLUG your computer, then BURN IT to ASHES in a government-approved toxic waste disposal INCINERATOR. Be sure to destroy all your CD's that has been in the same room as the infected one, too.

Once a computer is infected, it will be TOO LATE. Your computer will begin to emit a vile ODOR. Then it will secrete a foul, milky DISCHARGE. Verily, it shall SCREECH with the tortured, monitor-shattering SCREAM of 1,000 hell-scorched souls, drawing unwanted attention to your cubicle from co-workers and supervisors alike. After violently ripping itself from the wall, it will infect the office water cooler, and then your computer will punch through your office window as it STREAKS into the night, HOWLING like a BANSHEE. Once free, it will spend the rest of its days CRUSHING household PETS and MOCKING the POPE.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag håller på att ladda ner windows 7 nu och ska bränna ut det på en skiva och fixa det på min nya dator.
Ska jag extracta winrar filen innan jag gör det då?
Och går det att bränna som en datafil i nero?

Tackar för hjälpen om nån kan hjälpa :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
J-r va tomt det är i luftrummet. Har nog inte varit så här stilla sen efter 11 september. Och lugnare lär det ju bli.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag håller på att starta en målerifirma. Är det någon som har ett bra faktureringsprogram att rekommendera? Det ska klara ROT-avdraget. En del program gör inte det har jag hört.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Såg i går kväll "Pojken i randig pyjamas" Om ni bara skall se en film i år , se denna
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det blev en välskapt Iphone 3GS, ca 15 cm och några hekto. Far och barn mår bra :))
Kommentera

« · 1262248 · »