Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Spelar ju inte så stor roll vart det inte får forskas när lagen säger att allt sånt riktat mot själva kärnreaktorn är off limit...
Sen kan man ju i förbifarten nämna:
- den oanvända spillvärmen från dagens reaktorer (ca130 TWh) som idag "bara" gynnar sjöfåglarna i området.
- Övriga Europa bygger/vill bygga nytt för att byta ut gamla reaktorer samt rusta inför framtida industrisatsningar. Istället sätter vi upp vindsnurror (på 1.5-2 MW) runt om i landet...
Sen var ju de skatteregler, kan vara borttagna nu, som gjorde det dyrare att direktproducera el i sopförbränningsanläggningar odyl som tvingade dom att gå omvägen via vatten/ånga och därmed tappade ca 30% av effekten direkt, inte särskilt lyckade.
Länk som vidimerar vad jag säger.
Dock gäller som vanligt att allt man läser på Internet verkligen inte behöver vara sant.
Redigerad kommentar
Sprang just över denna fina "limerick", tycker den var rätt finurlig faktiskt...
Det var en ung man ifrån Prag
som gav ut dikter på eget förlag
men han blev besviken
ty den breda publiken
gillade inte orimmad vers
Björn W:
Vad jag vill ha sagt?
Om våra kärnkraftverk - som tillsammans producerar 50TWh till elnätet per år - skulle släppa ut spillvärme motsvarande 130TWh i havet, så har vi exakt
1
sak att åtgärda i Sverige, före allt annat.
Fuck snåla på ström. Fuck vindkraft. Fuck solpaneler. Fuck utveckla nya metoder att utvinna energi. Fuck rubbet.
Redigerad kommentar
Salle: Du är som mig, stavar fel heeeeeela tiden. Garanterar stavas garanterar, inte som du, "garnterar". Ferstehen???
I övrigt tycker jag att Gurun är dryg. Retar gallfebern hos de flesta.
250kg kärlek:
Då är du säkert glad att jag inte häckar här så mycket längre.
Björn:
:shock smiley:
Metal Guru: Aha, du har liksom lagt ner HS? I så fall är det jättetråkigt. Du har varit en person som åtminstone jag ogillat men samtidigt repekterat. Ditt arroganta sätt har stört mig men det har samtidigt hållt mig vid liv.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Spontant känns det, "Den som gapar efter mycket..." Grabben hade alltså motsvarande tre heltidsanställda som servade honom, men han ville ha mer. Det räkte inte med gymträning, ridning och assistans till ett deltidsarbete utan han (eller någon i hans närhet)hade ännu mer krav. Att sedan FK fullständigt slår bakut var väl inte vad han/de hade räknat med. Var går gränsen för vad som är ett värdigt liv och hur mycket kan man egentligen kräva? Hur många heltidsarbetande har möjlighet/tid till att såväl gymma som rida?
Själv brukar jag reta upp mig på funktionshindrade kravmaskiner som dyker upp med jämna mellanrum och kräver än det ena än det andra. Som exempelvis den rullstolsburne miljöpartist(!) som blev kränkt (vad annars?) av att hon inte kunde flyga direktflyg från Sundsvall till Göteborg. Detta pga av att det var ett mindre plan på linjen och hon var då tvungen att flyga via Stockholm. Enligt henne skulle man då inte få flyga direktrutten då alla handikappade inte åka med denna. Vem, för utom miljöpartisten, skulle må bättre av att turen ställdes in?
spud: Första stycket:"Han hade 122 timmars assistans i veckan. När Patric Melin bad om ytterligare timmar gjorde försäkringskassan en ny utredning."
www.flightradar24.com/?#
Om man ser ett plan så kan man kolla vart det ska och varifrån det kom.
Oavsett det så måste ju plan starta eller landa så därför....
www.youtube.com/watch?v=SU5buMgoj
Rock'n'roll det med.......