Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 894863 · » Till forumet

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Danne_l: De där har han importerat från Australien, tror faktiskt att nåt reseprogram har gjort ett zorbinslag, tror det var Tilde och Siepen som var där.
Kommentera

spud: tips - läs MorganaLefaeys inlägg med YouTube-länke ;-)
Kommentera

LL: oh sorry.. jag har inte riktigt skärpan.. yran kostar på.
Kommentera

Det är rätt kul, speciellt om man får igång studsarna riktigt.
Kommentera

JD: Jo det ser ju faktiskt ganska roligt ut, men när man tittar på filmerna så måste jag säga att jag inte tycker det ser ut som om det skulle gå 50 knyck.
Men då måste man kanske ha lite brantare backar. Som den här t.ex.

www.youtube.com/watch?v=mI7vz9Bd664&mode=related&search=
Kommentera

MorganaLefaey: Zorbing hade jag chansen att prova på när jag var i Australien, men jag var rädd att jag skulle få panik därinne så jag avstod. Men de som gjorde det verkade ha kul :)
Kommentera

slashpuppie: Vet inte vem som skrev att plastbollen var uppfunnen i Australien, var det inte New Zeeland den uppfanns?

vart annars än i Jämtland kan man rulla som en boll...
Kommentera

SMÄRTA! Fy tusan vad ont det måsta ha gjort.Stackars krake.
Kommentera

Portello:
Jag var faktiskt riktigt besviken på mig själv där ett tag som inte riktigt fattade...
Kommentera

Portello:
Och ja. Aj. Stackars krake. :/
Kommentera

Har väl antagligen diskuterats förut...

Telefonförsäljare måste vara ett underligt släkte: När man svarar i telefonen,varför dröjer de med att presentera sig när de ringer upp en ? Om jag ringer någon och vill sälja en produkt så börjar jag väl att propagera för det med detsamma?
Kommentera

brynästigern: Telefonförsäljare är ett otyg som ska utrotas!
Kommentera

Stigsson: Telfonförsäljare ett problem...

[url=www.nix.nu/]NIX[/url]
Kommentera

Salle: Tack för tipset!!
Kommentera

Salle: Där är jag registrerad sedan många år tillbaka. Tyvärr är det inte alla säljare som bryr sig i att följa detta.
Kommentera

Stigsson: Men man slipper i varje fall de femtielva samtal per vecka med telefonförsäljare som ska försöka få en att byta företag på sitt telefonabonnemang. Eller jag har sluppit det i varje fall.
Kommentera

Stigsson: Sen jag har reggat mig har det inte ringt nåt här. Jo förresten...  ÖA  har ringt två gånger men det var "tillåtna" samtal då jag tecknat mig för testabbonemang.

En annan har ringt. När jag undrade varför han ringde då jag var med i NIX (sen länge) så blev han alldeles "japansk" i telefon och "bugade" sig ursäktande några gånger.
Kommentera

Salle:
Jag är med i NIX, men saknar de uppiggande försäljarna. Min bättre hälft har dock förbjudit mig att säga upp platsen i NIX-registret.

Då dagstidningsförsäljarna ringde var man antingen blind eller analfabet, eller gillar tidningar med bara bilder. Vid försök till telefonförsäljning kunde följande samtal utspela sig:

Säljare: Hejsan! Har du funderat igenom hur du kan få ut mest av dina olika telefonabonemang?
MG: Nej, telefoner är verkligen ingenting för mig. Jag har ingen.
Säljare: Meh..? Men... Telefon har alla människor. Vad pratar du genom nu, t.ex?
MG: Jag använder telepati. Hur kommunicerar Ni med mig?
Kommentera

Stigsson: Det är bara säljare du redan har/haft ett avtal med som ringer
Kommentera

Salle:

Borde vi inte ha en musikpolis-tråd, där man jämför två låtar. Ett orginal och en låtstöld.
Kommentera

hellge:

När jag löäser sådant här blir jag ledsen i ögat
Kommentera

hellge: Är du så rädd för NuMo att du måste få lite backup när det gäller att starta en ny tråd.

Våga hellge! Våga!
Kommentera

hellge: Då det verkar finnas en rädsla över att starta en ny så gör jag på detta vis och slänger in den i den allmänna tråden och ser om någon hänger på för i så fall är det väl bara att skapa en tråd då det tydligen behövs en.

Ja vad säger man, skall en grupp som Epica verkligen pröva på en sådan här låt? Nu tycker jag inte den var dålig men nog är orginalutförandet bättre.

[url=
www.youtube.com/watch?v=0_82DocRU18&mode=related&search=]Epica - Memory[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=cJHzoAmA8Ec]Elaine Paige - Memory[/url]

Det känns i alla fall en bra bit ifrån det de i vanliga fall spelar.

[url=
www.youtube.com/watch?v=Dys1_TuUmI4]Epica - Cry for the moon[/url]

Men du kanske mer tänkte på att man söker specifikt efter en bra och en dålig version där man verkligen hoppas på att musikpolisen kom och tog de som gjorde låtstölden?

I så fall kommer ett orginal och 2st halvtaskiga låtstölder här.

[url=
www.youtube.com/watch?v=yf1UE2uQV8Y]Cradle of filth - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=k900b_zxv-8]Graveworm - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=Xx8HwFpxv54]Iron Maiden - Fear of the dark[/url]

Kommentera

hellge: Avses inte låtar där man plankar snarare än gör covers eller samplar? Vad väntar du på? Starta tråden!
Kommentera

hellge: Lådorna... I plural???

Du får väl vara glad om du har kvar ett par fillingar efter det köpet...
Kommentera

Salle:

Annars är en vanlig villa 7-9 kilometer söder om stan uppe i dryga 5 miljoner.
Kommentera

Helg Ernest: Chassit till dessa är värt pengarna. Lätt att få tag på en nu kaross och göra en fin offroadare av det.
Kommentera

Salle: Varför låter det, i reklamen på TV4 för Heroes, som att Hiro Nakamura säger "Hello Luleå"? Eller det kanske är jag som behöver spola öronen.
Kommentera

Paddan: Har varken sett eller hört den tror jag men du måste nog spola öronen... :-)
Kommentera

Undra hur roligt man skulle ha åt polis och utsatta om man gjorde en sådan här sak. Tro om de verkligen gjorde inbrottet bara för att vara dryg eller om de upptäckte att det inte fanns något värt att ta och i fyllan så fick de en fixidé.

allehanda.se/avdelning/harnosand/12511
Kommentera

MorganaLefaey:

Nån som vet ifall vi som är Com Hem kunder får den där Nya Kanalen TV 4 sport ?? Hittar den inte på min BOX!
Kommentera

mattias - 74: Jag har fått den. Men jag kollar å andra sidan bara analogt. De har ersatt Eurosport med den. Ska de visa Leksand i vinter eller varav denna iver? ;)
Kommentera

Wayne Gresky:

hehe mm jag tror det men nu hittad ejag den visst efter lite mer sökande.
Kommentera

Wayne Gresky:

Så fick jag plötsligt lust att åka till London !
Kommentera

mattias - 74: Själv fick jag mer lust på en annan sak på den där sidan. Susanne Möller, DN:s spelrecensent.
Kommentera

mattias - 74: Lurigt att göra en spelning som säkert skulle kunna locka hur många som helst på en arena som tar 20.000 pers.

Skulle inte alls ha något emot att åka dit, men chansen att man får en biljett och att man dessutom har tid och ledighet lär väl vara minimal.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag skulle gissa att det finns 20 000 hardcore-fans som inte skulle reflektera över ledighet. Får de inte ledigt säger de upp sig...

Det är väl antagligen bara en återuppstånden Elvis som skulle locka större publik, tillsammans med det mindre troliga - ett återuppståndet och återförenat Beatles.
Kommentera

Wayne Gresky: Det gör det säkert, vilket skulle göra det helt omöjligt att få tag på en biljett för en helt vanlig dödlig. För en själv så känns det mer som en ruskigt rolig konsert att gå på, men att man skulle sälja hus och hem och säga upp sig är det långt till.

Kommentera

Hittade den här gamla pärlan på Aftonbladets hemsida. Den är ju bara så härlig. Kul att se att gubbarna har lite självironi ibland.
Kommentera

Det verkar som om hela kändiseliten missat at Burma varit en av världens grymmaste diktaturer under decennier. Helt plötsligt så får de se lite protesterande munkar på tv och vips ska de sympatisera och manifestistera och de enda som bryr sig är de själva. Usch så tröttsamt!

Det finnas bara ett sätt att sätta press på Burma och det är att sätta press på Kina. Jag säger som de sa på tv i morse, vill man göra något åt situationen i Burma, bojkotta OS i Peking.
Kommentera

Wayne Gresky: Antingen så tittade Desmond Tutu på samma TV-program som dig imorse eller så läser han här på HS.

[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article892177.ab]Tutu hotar med OS-bojkott[/url]
Kommentera

Cecilia Frode sjunger jazz på TV4, vilket skämt.
Kommentera

Lika bra som hon var i Mäklarna, lika usel är hon på att sjunga jazz
Kommentera

« · 894863 · »