ernie eagle:
du får förtydliga dig. jag är inte säker på att jag hänger med i dina invecklade tankebanor.
Deas:
Som avslutningsord till er alla innan jag i laglig mak åker ut på kulturäventyr under dagen är att hög-puls-faktorn skulle vara betydligt lägre i sommarsverige, om fler bemödade sig med att läsa hela artikeln istället för att bara orka ögna igenom löpet (eller rubriken i html-världen).
Deas: Jag fick i alla fall göra det, men det var mer på en grusväg vid sommarstugan där inga andra bilar kör. Nu lär det säkert vara på någon väg som inte är speciellt trafikerad och hastigheten lär vara låg så jag skulle troligen inte sagt något om jag sett det.
claesw: Nu verkar det ju som om det är på en privat väg upp till huset, om jag inte förstår det hela fel och då är det en hel del som du säger..... Varför ska vi bry oss?
Hade det varit runt ett kvarter så förstår jag om grannar av någon anledning skulle reta upp sig, även om inte jag skulle gjort så.
mattias - 74:
Från din ursprungsartikel:
"Jag körde i 160 och blev stoppad av polisen, sade hon enligt Nya Wermlands-Tidningen."
"Enligt hennes agent blev hon stoppad strax innan festivalområdet.
– Men polisen var jättesnäll, sa Carola."
"En turnédeltagare som var med i bilen bekräftar att de blev stoppade av polis. – Vi hade bråttom men det var ingen fara. Vi blev stannade men åkte på en gång. Det var en säkerhetskontroll runt området."
Jag kan inte i mitt liv tolka det till att poliserna har stoppat Carola för att hon körde för fort. Jag får det till att hon körde fort vid någon annan tidpunkt under resan, och att hon stoppades senare - precis utanför festivalen.
Efersom du med en druckens envishet hävdar att hon särbehandlas för att hon är just Carola, vill jag påstå att du - när du kör lite för fort utanför Gimsbärke (se början på tråden) på precis samma sätt särbehandlas när du slipper böter/indraget körkort då ingen polis finns på plats för att ta dig på bar gärning.