Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1172663 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
Metal Guru: Märklig kommentar, hade aldrig valt att handla med ett företag som utan undantag försvarar demokratin.
Kommentera

Poffa:
Nej.

Thumbs up, förresten, bra jämförelse!
Kommentera

spud:
"Märklig kommentar, hade aldrig valt att handla med ett företag som utan undantag försvarar demokratin."

Vad var det nu du sa..?
Goddag yxskaft.
Kommentera

Metal Guru:

Du får gärna tillhandahålla en lista på vilka länder det är ok att kritisera för att de inskränker på yttrandefriheten och andra grundläggande rättigheter.

Jag vill ju verkligen inte framstå som inskränkt i dina ögon, ödmjuke världsmedborgare.
Kommentera

scim:
Du får kritisera vilka länder du vill för mig, scim, men om du inte använder några argument överhuvudtaget, utan bara pratar om din magkänsla så kan du ju räkna med att någon random människa höjer på ett ögonbryn och stretar emot lite.
Idag blev det jag.

Acceptera att det finns länder som ser annorlunda ut än ditt Mellanmjölks-Mjällom. Och att de fungerar ändå. Och att människor där trivs. Trots allt.

"Försökte diskutera ämnet med några Thailändare men de var helt jävla hjärntvättade, deras åsikt var mer eller mindre att alla infriade löften var till kungens förtjänst och allt annat var politikernas fel."

Denna text ser fel ut på svenska. Hade passat bättre med amerikansk accent. Att försöka köra ner sina 'rättmätiga' åsikter i halsen på andra människor luktar jänkar-syn på omvärlden, och leder inte speciellt ofta till nåt bra...
Kommentera

Metal Guru:

Ehrm, var läser du att jag försökte pracka på någon annan mina åsikter i texten du citerade? Jag tyckte de ständiga idolbilderna på kungen var intressanta och frågade diverse personer vad de ansåg om kungen, de folkvalda politikerna etc. Och den bild jag fick är den jag beskriver, en osund idoldyrkan för en självgod populistisk kung.

Vilka argument är det egentligen du behöver i det här fallet? Jag anser att visa rättigheter är universiella, däribland yttrandefriheten. Mitt inlägg var inte ens ett försök till argumentation, det var ett påpekande om vad jag tycker om att denna rättighet inskränks (första gången det ordet används korrekt i den här diskussionen).

Den bild som målas upp av Thailand är den av de lyriska semesterfirarna som håller till i de välpolerade semesterorter. Jag delar inte den bilden, men det gör mig för dens skull inte inskränkt. Sedan kan du leka politiskt korrekt hur mkt du vill.
Kommentera

Metal Guru: Min jämförelse visar bara på att du har allvartliga problem med att vara konsekvent.

Det är fel enligt dig när Scim anklagar Thailand för förtryck, eftersom en person får 18 års fängelse för att hon talat illa om den nuvarande ledningen och därmed kungafamiljen. Det är ju nämligen så att regeringen sitter på sina poster på nåder från kungen.

Om någon hade anklagat Nordkorea för samma sak hade du inte opponerat dig. Konsekvent, hörre.

Kommentera

scim:
Nu drar jag på kräftskiva. Ha det bra, vännen! :0)
Kommentera

Metal Guru: Skål!
Kommentera

Metal Guru: Om människorna i Thailand trivdes så fantastiskt bra skulle de väl inte ha en revolution åt ena eller andra hållet i stort sett varje år?

Många fattiga på landsbygden (Thailands Mjällom du vet) ser ju istället Thaksin Shinawatra (som även han må ha sina brister) som den store frälsaren.

Att många ur den priviligierade medelklassen dyrkar kungen på ett närmast fanatiskt sätt är knappast ett vettigt argument för att spärra in folk i fängelse.

Var försiktig med snapsen nu. ;)
Kommentera

Wayne Gresky:
"Om människorna i Thailand trivdes så fantastiskt bra skulle de väl inte ha en revolution åt ena eller andra hållet i stort sett varje år?"

Eller flyga runt halva jordklotet för att tjäna storkovan genom att...plocka blåbär.
Kommentera

Metal Guru: Nu väntar vi spänt på att få den politiska kulturen i Azerbajdzjan förklarad och berättigad.
Kommentera

Wayne Gresky:
varsågod.
Kommentera

Metal Guru: Där stod det ingenting om varför åsnor som går med på intervjuer kastas i fängelse.
Kommentera

NuMo: Nähä.
Kommentera

En inte allt för vågad gissning är att Göran Persson inte kommer att försöka snacka lös honom denna gång...

www.aftonbladet.se/nyheter/article5773660.ab
Kommentera

Lumber Jack:
synd på en gång i tiden en mycket lovande fotbollsspelare.
Kommentera

Vem är idioten, han som skrev rubriken eller han som låtsades ha en pistol innanför huden?
Kommentera

spud: Allehanda kan ha rätt roliga notiser ibland. Minns en för ett par år sedan. Någon gammal tant hade uppmärksammat att det brann lite i hennes blomsterrabatt efter att någon hade slängt en glödande fimp där.

Hon hämtade vatten och släckte den minimala elden. Brandkåren behövde inte ingripa,

Dock hamnade nyheten på Allehandas frontsida på webben.
Kommentera

Dragan 2k: När en sådan icke-händelse som den med blomsterrabattseldsvådan blir en nyhet vet man att man bor i rätt del av världen.
Kommentera

Det är inte Anna själv som jag blir upprörd över.
Det är inte att hon blivit mamma heller.
Har inget emot satsning mot OS heller.

Men hur f*n kan man ge det stackars barnet namnet Yelverton?!? Finns det inga regler för vad barn får eller inte får heta i det här landet? När det gäller efternamn finns det hur många regler och begränsningar som helst men alla förnamn verkar bli godkända.
Kommentera

Stigsson:

Yelverton. Klassiskt namn.
Kommentera

Stigsson:

Annas farfar hette Yelverton
Kommentera

Stigsson: Yelverton Tegner, Akademiska Sjukhuset, har väl varit inblandad i diverse sportsammanhang.
Kommentera

Paddan: Eller få se, han har kanske hemvist i Norrbotten nuförtiden?
Kommentera

Paddan: han har varit klubbläkare i Luleå Hockey en herrans massa år, har skrivit avhandlingar om korsbandsskador, startat föreningen Svensk Ishockeyläkarförening och en massa annat.
Kommentera

LL: Just ja, det är därifrån jag känner igen namnet.
Kommentera

LL: Var han inte involverad i någon kontrovers som involverade Modo? Något slutspel om jag inte missminner mig?
Kommentera

scim: det är inget jag minns i så fall.
Kommentera

LL: Han anmälde väl en Leksandsspelare, har jag för mig. Och om jag inte missminner mig så hotade han att anmäla en Modoit efter en slutspelsmatch. Modospelaren tacklade en Luling bakom mål så Lulingen gick i däck med hjärnskakning som följd. Åtminstone är det så jag minns det.
Kommentera

Paddan: Då viker jag mig och drar tillbaka mina anklagelser. För mig lät det bara konstruerat och har aldrig hört namnet tidigare.
Kommentera

Poffa: när du säger det så tror jag att jag minns det där med Leksandsspelaren. Det var i så fall när leksingen knätacklade Vaclav Burda (tror jag det var) i den sista matchen innan ett slutspel för åtta-nio år sedan.

Vad gäller hjärnskakningar så vet jag att Yelverton ett tag var inne på att alla incidenter som ger hjärnskakning skulle leda till automatiska anmälningar eftersom antalet hjärnskakningar ökade dramatiskt för ett par år sedan. Jag tror till och med att det slutade med att alla läkare av pricipskäl kom överens om att under en period anmäla alla sådana situationer till granskning. Han ville också av samma skäl förbjuda den hårda typen av glas som i princip alla har på sargerna.
Kommentera

Poffa:

Han var väl sur för att någon luling blev avstängd för att ha slagit av Wernas fingrar (?) och skulle hämnas genom att få en MoDoit avstängd...? Eller minns jag helt fel? Det var iaf ett jävla gnällande från lulinghåll på att MoDo skickat in video för att få saker granskade, men väldigt tyst när den där Yelverton gjorde samma sak.
Kommentera

Jaha då var det dags igen !
Kommentera

knaskamilla:

Tycker nog denna länken passar under denna tråd också.

Fy fan vad äckligt !

Kommentera

Wayne Gresky:

Antar att det finns en tjänst som lastbilschaufför ledig någonstans i landet nu då.
Kommentera

Wayne Gresky:
Anställ aldrig en lastbilschaufför med håriga handflator.
Kommentera

Wayne Gresky: Han blev tydligen inte klar heller eftersom han fortsatte under polisförhöret.
Kommentera

mattias - 74:

Kan inte låta bli; det finns väl en anledning till varför de kallas bajare...
Kommentera

87bth01:

Bajare är starkt misstänkta för rånet i Västberga,polisen hittade tydliga bromsspår i området vid helikopterns avlämpningsplats.

:)
Kommentera

Sv: Det finns idioter Kommentera

Salle:

Får nog hålla med personen som kommenterat där.

" Han orkar skriva 128 A4 men inte öva till ett prov ? Idiot "

Så sant så sant. Själv har jag aldrig fuskat på ett prov :-)

Kommentera

Det här hör verkligen hemma här.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker att det är intressantare (förutom det lustiga i att de förbjuder dubbar på en gata, och inte i hela stan) att fler städer vill förbjuda dubbar. Hörde något om typ Göteborg, Malmö, Sundsvall... Sundsvall?!
Kommentera

Poffa: Har inte 08:orna lärt sig någonting av alla sina dikeskörningar under fjällsemestrarna?
Kommentera

knaskamilla: Det mest intressanta var väl att Åsele var en av kommunerna som vill förbjuda dubbdäck.
Kommentera

Sen så var det väl också någon skånsk yrhätta som påstod att dubbdäck bara fanns till för att folk skulle kunna köra riktigt snabbt på vintern, så det gör inget om man förbjuder de.
Kommentera

Paddan:

Okej. Åsele hörde jag inget om i det nyhetsinslag jag lyssnade på. Men...hur tänker de? Går det ihop med nollvisionen? Kan inte påstå att jag är någon expert på just däck, men man borde ju rimligtvis få bättre grepp med dubbar än utan...
Kommentera

« · 1172663 · »