Dragan 2k: Det blir nog Zlatan som du själv sade. Han är bra i landslaget och bra i klubblaget. Dssutom går klubblaget bra. Mellberg däremot som jag tycker är en av de främsta spelarna vi har i landslaget har det lite motigt i sin klubb.
Oerhört välförtjänt. Mellberg är enligt mig Sveriges bäste spelare just nu och det verkar ju som om jag får medhåll från de som kan det här med fotboll...:)
Säger inget om att Mellberg fick guldbollen, men resten av galan är ju i det närmaste ett enda stort tramp i klaveret. Kassa prestationer av dom sk "underhållarna", och programvärdarna såg allt som oftast helt vilsna ut. Jag har absolut ingenting emot damfotboll, det ska sägas, men visst kändes det som att det vart en "feministernas kväll" i Göteborg regisserat av Mona Sahlin.
Caroline Jönsson vald till "årets personlighet" , kommentarer överflödiga..
Jag trodde på zlatan men hade på känn att det skulle bli Mellberg!
Han är ju den bästa vi har nu så det är säkert rätt men att inte Zlatan fick pris som årets anfallare var konstigt för han är i mitt tycket bättre än Henke eftersom Henker spelar i en kalkonliga där det bara finns 2 bra lag....
Att sedan Grynet var med var ju det bästa som kunnat hända :)
Mattias - 74: Måste säga att jag tycker det är tur för fotbollen i Sverige att Melberg fick priset och inte Zlatan. Den typen av divor skall inte prisas och så länge han inte visar prov på någon form av ödmjukhet sä tycker i alla fall undertecknad att han bör vara "diskad" i från denna typ av pris på hemmaplan.
65Selander: Vem sade något om att hata ? Tycker karln har mycket kvar att bevisa mer än att sätta händerna bakom öronen och håna JK när han spelar på Stadion ;)
Förmodligen är det därför. Kan inte förstå att det så typiskt svenska "våga inte sticka ut" skall återkomma hela tiden. Det handlar om en gudabenådad fotbollsspelare som fortfarande inte riktigt vuxit in i kostymen men som vågar vara sig själv och visa sin kaxighet.
Följer man inte den typiskt svenska stereotypen "lagspelare som aldrig framhäver sig själv och som alltid är präktig" så skall man bedömas hårdare än andra. Märkligt...
Hoppas att Zlatan får den för den är han värd.....