Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Hur är folk funtade ??

« · 782358 · » Till forumet

Sv: Hur är folk funtade ??
mattias - 74: Nästan så att man hoppas att barnet inte överlever. Vilket liv får man i en sådan familj, menar jag. Samtidigt har ju mamman visat med all önskvärd tydlighet att hon inte klarar av ett barn. (Och naturligtvis önskar jag med detta inte livet av ungen, mer en "skyll-dig-själv-upplevelse" åt mamman)
Kommentera

Rubriken på tråden kommer välidigt till pass!
Kommentera

Metal Guru:

jo kanske det...
Kommentera

Då är även dörren öppen för dig, mattias - 74:

Kommentera

Socialförvaltningen i Skellefteå ha ändrat sig ang hårdrocksfamiljen!

Se länk!!
Kommentera

Helg Ernest:

Tycker denna länken passar bras i denna tråd!!

I detta fall kan man ju ifrågasätta Skellefteå Kommun!
Kommentera

westerlind: Jo, det gör min hund också.
Det är skitkul när honm äter potatismos.
Det stänker runt väggarna.
Kommentera

Hittade den !
Men den borde nog ligga under roliga länkar

Blind i vilt slags- mål – med döv
MALMÖ.
Den blinde mannen uppfattade inte att den andre mannen var döv.
Och tvärtom.
Det resulterade i ett våldsamt slagsmål - om hur mycket klockan var.
Slog ner sin granne när han inte fick något svar
Båda männen är i 60-årsåldern och bor nära varandra utanför Malmö.
Den blinde mannen hade festat till och på kvällen ringde han på hos den döve för att fråga hur mycket klockan var.

Höll fram sin klocka
Men mannen som öppnade dörren uppfattade inte frågan och kunde inte svara.
Den blinde besökaren började gestikulera och slutligen förstod den döve vad han ville. Han höll fram sin klocka för att besökaren själv skulle se hur mycket den var.
Men den blinde mannen kunde av naturliga skäl inte se klockan.
I stället blev han irriterad över den långa tystnaden, kände sig provocerad - och slog till.
- Den blinde tog sedan tag om den döves nacke och drog ner honom på golvet, säger kommissarie Mikael Holmström till Sydsvenskan.
- Båda föll och bråket fortsatte.

Anmälde misshandeln
Den döve mannen lyckades slutligen slå sig fri och fick ut den andre ur lägenheten. Sedan låste han in sig i sin bostad.
Dagen efter hjälpte en personlig assistent den döve mannen att göra en polisanmälan om misshandel.

Inga vittnen till händelsen
Några vittnen till händelsen finns inte och det är ännu okänt om männen kände varandra.
-Eftersom de bor i samma kvarter är det ju ändå inte orimligt att tro att de kände till varandras handikapp, säger polisen.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,806861,00.html
Kommentera

Helg Ernest:
Jag förstår, onekligen intressanta vanor ni har där i sulfitbältet. Själv äter jag med munnen.
Kommentera

Det stod i Aftonbladet nyss om hur en döv misshandlat en blind.
Eller om det var tvärt om. Det var rent ut komiskt.
Men hur jag än letar kan jag inte hitta artikeln.
Finns det ingen enkel sökväg i AB ?
Kommentera

westerlind: Med gaffel och kniv. För det mesta. ( c :
Som befälen alltid sa om man hade händerna i byxfickorna.
Det är fegt att vara 10 mot 1
Kommentera

Helg Ernest:
Jo, det är välkänt. Men tyvärr inte bland alla svenska politiker som liksom hemma i t ex Nolby och Hemmanet tanklöst hälsar med vänster hand pga att de har den högra på spännande uppdrag i byxfickan. Vad jag förstått har dessa diplomatins stjärnskott inte varit fullt så framgångsrika i Mellanöstern.

Vilken hand äter du med?
Kommentera

knaskamilla: Vittsen är ju att göra det rätt. ( c :
Annars kan man ju lika bra köra allt i mixern och dricka det.
Eller hur Poffa ?
Där det hamnar blir det ju bara en sörja iallafall.

Du vet väll varför Araberna äter med höger hand ?
Jo , dom torkar sig i röven med den vänstra. FAKTA.
Kommentera

knaskamilla & Helg Ernest:

Är inte grundtanken att man ska bli mätt? Spelar det någon roll hur maten är vikt innan man stoppar in det i kakhålet?

Kommentera

Helg Ernest:

Jag vet inte, jag kanske viker fel, men jag tycker isf att det är okej så länge man får upp något på det. Den ena röran tycker jag förresten inte om.

Få se...pappa svensk...mamma svensk... Nä, jag är nog inte halvarab. Men Abbas kommer ihåg vad jag åt sist jag var på hans restaurang. Och det är inte för att jag är där ofta.

Vad har de förresten för lunchmat där?
Kommentera

knaskamilla: Listade du också ut hur du skulle vika brödet för att kunna gräva upp röran på det ? ( c :
Kommentera

knaskamilla: Jag trodde ju att röran var till salladen.
Brödet trodde jag bar var tilltugg.
Är du säker på att du inte är halv arab ?
Kommentera

Helg Ernest:

Tja, jag vet inte. För mig kommer det på något vis naturligt att om man har en tallrik med röror och sallad och bröd så äter man rörorna på brödet och salladen bredvid. Och då brukar jag inte äta libanesiskt ofta direkt.
Kommentera

Friman SR: Man kunde ju inte skämma ut sig inför en kund.
Det var faktist han som bad Kyparen om råd.
Men att få till den arabiska vikningen av brödet hade jag aldrig listat ut.
Kommentera

Paddan: Fast det var ju inte så värst mycket folk.
Med oss var det 4-6 st . Så då gick det väll ganska fort.
Kommentera

Helg Ernest: Du var alltså inte tillräckligt hungrig för att knäcka koden fort och effektivt för att stilla hungern......?
Kommentera

Paddan: Jo , då vi han äta och få kaffe på 45 minuter
Kommentera

knaskamilla: I sig får man alltid, men att göra det på rätt sätt är en annan fråga.
Har man aldrig sett det förut tror man ju som vi gjorde att man skulle lägga upp det på sin lilla tallrik. Men tji fick vi.
Man skulle ju vika dom där skinntorra flaxande "Brödbitarna" på ett speciellt sätt och gräva i de 2 "klägg" högarna på serveringsfatet.
Ungefär som Pringels chippsen.
Hur faan skulle vi kunna veta att "Röran" var till brödet och inte till salladen ?
Kommentera

knaskamilla: Han var nog inte tilltäckligt hungrig, hade han varit det då hade han knäckt koden.... Men med Max på näthinnan då kan man bli lite vilse i pannkakan....;-)
Kommentera

Helg Ernest: Hoppas de har blivit snabbare på att få fram maten till lunchgästerna nu, än hur det var när jag åt där någon månad efter de hade öppnat. Då hann nästan hela lunchtimmen gå innan vi fick vår mat, fast det var riktigt god mat.
Kommentera

Helg Ernest:

Vadå, var det så krångligt att äta bröd med röror till att ni behövde instruktioner? Vojne, vojne,
Kommentera

slashpuppie: Idag testade jag en Arabisk/Libanesisk resturang i Ö-vik.
Bra och gott käk.
Fast vi fick fråga och få instruktioner hur man åt "förrätten".
Inte farligt dyrt heller. 70 Kr/person inkl. dryck och kaffe på maten.
Ungefär vad det kostar mig en lunch på MAX.

Kan rekomendera till er Ö-viksbor att ta en lunch på Afrodite.
Kommentera

Helg Ernest: ja du ser, därför äter jag sällan skräpmat :). Tur att det är dyrt då kanske ;)
Kommentera

mattias - 74: Fanken du han före mej :)
Kommentera

Helg Ernest:

Detta får väl ändå anses som dyrt...
Kommentera

slashpuppie: Gött på bakfyllan och när man har bråttom typ :)
Kommentera

mok: mkt möjligt. McD äter jag aldrig, föredrar Burger King. Men nån gång får man la testa det här MAX dårå. Är väl ingen fan av skräpmat heller, det äter jag i yttersta nödfall...
Kommentera

slashpuppie:
Om du tycker detta är dyrt ?
www.max.se/food.aspx?page=meny&meny=1016&id=1148

Kolla då här !
Tyvärr står inte priserna
www.frasses.se/index.php?meny=skrov&karta=1&news=nyheter0

Men jag kan ju förtälja att ett Megaskrov kostar 75 spänn.

Sedan har dom fått gjort en burgare för TIK supporters här i byn.

+100 heter den och kostar 99 spänn.
Men då får du säkert 1 kg strips och 1 liter pepsi
och en 3 x 150 gr hamburgare.

Tycker faktist Mega skrovet räcker.

Faan va hungrig jag blir !
Kommentera

slashpuppie:

Max Original med cheddarost, tomat, krispig isbergssallad, lök, ketchup och originaldressing - allt omslutet av ett gyllenrostat sesambröd. Serveras med valfritt tillbehör och dryck.

Pris: 55 kr
Kommentera

mok:
ett problem med att äta på MC-Burger är att när du tryckt in din burgare i ansiktet, och sedan släppt väder så är du tillbaka till ruta ett igen; dvs det är som om du inte konsumerat någonting alls.

Kommentera

slashpuppie: Jo det e la inte det billigaste men sen blir iaf jag mättare på MAX än på McD. Så sällan jag äter på sådanna skräpställen så några kronor hit eller dit spelar ingen roll.
Kommentera

mok: 67:- för ett meal tycker jag e dyrt iaf....
Kommentera

Metal Guru: Haha jo verkar ha fått en liten dos :)
Kommentera

mok:
smittad av ernst udet?

Kommentera

slashpuppie: Jasså du e på rätt sida av jorden igen. Men vadå dyrt? Kan inte påstå jag tycker det e så stpr skillnad från McD eller BK. Mer prisvärt är det iaf.
Kommentera

slashpuppie: Då måste jag fråga vad du brukar ta en burgare ?
Dyrt ? Man får ju vad man betalar för.
Max har också en lågbudgetburgare, har jag för mig ?
Det finns då som tillval till Max delux för en tia.
Kommentera

mok: råkade hamna på Allum igår. Vi skulle ha nåt litet o äta innan middagen o kolla in på MAX nu när man hört så mycket om det. Men nån MAXburgare blev det aldrig, 17 vad dyrt det var!
Kommentera

Friman SR: Mellenlandrar överallt jag bara jag ser en MAX. PArtille kanske inte är det bästa stället men det är nog svårt att hitta bra ställen. Men jag kan nog tänka mej en sväng dit för att få mej en maqx burgare.... o jag bor ändå åt helt fel håll.
Kommentera

Iran ... kärnvapen... kommunisternas dröm och USA-hatarnas dröm (!! varför?)... tills de vaknar AV EN IMPACT... då är det dags att sovra bland sin idealism...

Rapporterna når oss nästan dagligen. Varför hörs det inga röster för en varmkörning av B 52:ornas motorer? Varför startas det inga hyllingslistor till Mossad? Varför är den västliga världen passivt självmordsbenägna?
Kommentera

Nä släpp inte in nått McDonalds varthän de än vill in.... Dom har rulat länge nog här i Götet med sina äckliga hamburgare... Gamlestadens MC blev McDonalds eller nått Hells Angeles eller nått... Men nu, nu har Göteborg vaknat, äntligen får vi hit en hamburgerkedja värd namnet... Max, Max, mums Max, Max Max Max alltid Max............ Försök göra om Max till en Bandiodos eller nått den som kan....... lycka till......;-)

Som TIK-supporter så tar man alltid in MAX-restaurangen i staden man är på väg att pinka in, MAX e Norrland ju....

Fast som norrlänning och boendes i Göteborg vete faan om Max etablerar sig i Allum Partille e så jävla bra???? Faaan, jag brukar på min färd mot älskade Norrland mellanlanda på Eurostop i Örebro med läntan efter MAX hamburgare som då finns där för att då anser jag att jag är på väg mot älskade Norrland...

Faan, jag kanske måsta tanka i Partille eller nått ju........;-)

Sen jag som glykemist, MAX tänker och erbjuder, GI finns inte ens på vykort hos Hells Angeles eller Mc Donalds........hupp...;-)
Kommentera

Dragan 2k: Vad än värre är, jag har hört att de där motorcykelligisterna har en välbesökt lokalavdelning i Scandinavium. Goa Gubbar, jo pyttsan...
Kommentera

Dragan 2k:
MC Donaldsen är nog skrivet med en rackarns stor glimt i ögat.
Kommentera

« · 782358 · »