Snyggast vann och låten blir bättre och bättre för varje gång jag hör den.
I slutändan så kommer det kanske att bli riktigt bra i Kiev. Nuförtiden så är det inte enbart låten som avgör utan även framträdandet, det fick man ju bevis för när Ruslana (stavningen?) vann förra året med sin Wild Dance, eller vad den nu hette.
Sannes:
Nu när du säger det - det är kanske på framträdandet Nanne (som så många gillar) skulle ha haft en chans i ESC då, för låten var i alla fall inte bra. De såg ju lätt galna ut på scenen...
Well, well, jag är nöjd. Ingen superlåt, men den är bra och showen funkar. För inte fan är väl de som kollar på ESC blinda, va?
knaskamilla:
Under Nannes låt så satt jag bara och väntade på när öronen skulle bli större.
Några är säkert blinda, men inte så många så att det "stör" röstandet, tror jag alltså.....
Men usch vad surt det måste vara att förlora med 3 poäng, känns som tidningarna kommer att skrika ut, fel låt vann.
Hälge:
En kortare variant av min farmors klänning och dessutom så hade hon varit i mormors byrålåda och hämtat strumpbyxorna (eller vad det nu var).
Hälge:
Antagligen är det modernt men lik förbaskat var det fruktansvärt fult. Carolas klänning var inte heller någon höjdare, där tror jag att min mamma varit framme och skänkt de gardiner som vi hade på 70-talet.....
Albert Hall:
Tjejen hade utstrålning och bra röst, men låten...Nej inget för mig. Helt ärlig tyckte jag låten var förfärlig. Men det är detta som gör Melodifestivalen så spännande och intressant, alla tycker olika.
Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...
Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.
Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.
mattias - 74:
Jag sätter emot, lätt. Om du menar Stenmarck med ck på slutet, i alla fall...
Albert Hall:
Fel låt vann inte, tror jag alltså. Som jag skrev tidigare: låten blir bättre och bättre sen tror jag inte att låten kan hävda sig i Kiev, eller?!
Men i kvällens startfält kunde jag inte se en enda låt som skulle kunna lyckas till 100 % i Kiev. Skulle kanske vara Alcazars låt, i den gruppen finns dessutom kvällens andra snygging, Magnus Carlsson, och dessutom så är han väldigt trevlig.
Albert Hall:
Jag tror att Stenmarcks låt kan få många poäng av östländerna, det borde vara en låt som passar dom.
Alcazars låtar är lika allihop, ingen större variation där inte, eller förresten kan det vara så att vi inte förstår oss på det??
Albert Hall:
Och förresten, finns ingen som kan slå Martin och Magnus, de är bara snyggast.
Caroline Wennergren.....jo tjena....
Paddan:
Loa Falkman är inte tillräckligt snygg. Det är iofs inte Shirley Clamp heller, men det är väl de blinda som röstar på henne. Kanske.
Myggan:
Rätt låt vann. Det kommer bli en 6-8 plats i Kiev och alla kommer bli nöjda. Ingen vill ju egentligen vinna, det kostar ju mer än det smakar. Dessutom tilltalade låten alla människor. Alla kvinnor oavsett ålder faller för Martins utseende och charm, medans männen gillade de fyra flickorna i bakgrunden.
Snacka om genomtänkt.