Metal Guru: Precicely. Sad wings of destiny är en hårsmån från helt perfekt. Ingen låt kommer kunna konkurrera ut Victim of changes, någonsin. Stained Class menar du förstås. Ja, den är god trea hos mig, efter Sin after sin. Sen kan man förstås hitta inslag på både tidigare och senare skivor som når liknande höjder. Men det är förstås helheten som räknas.
Metal Guru: Priest ger man aldrig upp, det är en gammal regel. Även jag har dock haft mina tveksamma ögonblick genom alla år. Det tog sin tid att smälta inslagen av trummaskiner på "Turbo"-plattan, som exempel. "Screaming for vengeance" från -83 är en av de bättre alstren bortsett från -70-talet då de verkligen nådde himlen ett par gånger. Det var väl den plattan som gjorde att de breakade i USA och nästan fick en andra karriär.
Underbart dålig video, eller nåt. Att man inte tänder eld på Marshall-stackarna i slutet är väl en gåta i sig. Ja, eftersom i stort sett allt annat ser ut att brinna. Låten i sig är dock en av mina Priest-favoriter. Jag vill minnas rätt så glada lyssningar till "Point of entry" (från 1981) under mellanstadieåren då det verkligen begav sig.
Gidde: Man får tacka. Men ser att jag blandat ihop 2st tävlanden. Fanns en som pysslade med bowlingklotet och knivar och sådant och sen så var det den där. Nice non the less
Stigsson: Har för mig att jag såg någon sjuk person på det där programmet som stoppa in knivar i ett bowlingklot och skulle snärt upp det på skallen från foten eller något. Sen så hade han en riktigt bra show där han sedan la upp en tjej på ett bord och kapade henne och liksom lyfte upp henne och satte hon upp som halv på ett annat bord.
Kan inte hitta tillbaka till den tuben. Någon som förstår men osammanhängande sörja och förstår vem jag menar så är ni välkommen att skicka eller posta länken.
Salle: Jag verkar ha problem med att komma ur min shinsfas. Den här låten är ju otroligt bra! Börjar som en Jakob Hellman-låt men slutar i någon form av sakral röra.
hellge: Jag har en C-60 nånstans, där denna länkade farbror Erland Strömqvist läser till en serie diabilder om djävulusismen bland populärmusiken.
Den mixade jag om, och lät honom kommentera låtarna ifråga: "Och häär har vi AC/DC och deras lååt 'Motorväg Till Helvetet'. Låt mig citera deras lååttext: 'Motorväg Till Helvetet, Motorväg Till Helvetet'..."
"Det här är Donna Summer. Man kan förstå att dagens unga har det så krångligt med det här med sex, då man hör att Donna Summer har 17 äkta orgasmer i sin låt 'Love to Love You'."
Lady Of Fire som jag länkade till är tagen från albumet, Kingdom Come, som det refereras till i Creem-artikeln.
Titlespåret är sedan signaturmelodi för Metalljournalen som hade Anders Tengner som programledare. Detta var någon gång i mitten på 80-talet eller något tidigare.
Metal Guru: Pär Fontander gjorde väl inga tvprogramtidigt -80 , utan körde rockbox på p3 . Tillägger lite värdelöst vetande så gick jag påhögstadiet i Gylle skola i Bolänge samtidigt med Pär .
Metal Guru: Anders Tegnér hade väl ett hårdrocksprogram i SVT (om jag inte minns fel) och blev bland annat inbjuden till herr Öholm för att diskutera de där hemskiga "We are Satans People"
Salle: En av sångarna i den här videon har antagligen inte alltför långt kvar att leva, och det är inte Bono. Vacker låt iaf som U2 gjorde med sitt projekt Passengers som de hade ihop med Brian Eno.
Rulltårtan : Hoppas alla Trump-rövar snart ser vilken vidrig människa han är. Hoppas dessutom Världen inser att Trump ger Kina rätt att ockupera Taiwan, Ryssland har rätt att fortsätta ockupera småländer i Europa, helt sjukt
Köpte nya Skivan med Soilwork igår. Riktigt bra Skiva, kan starkt rekommendera den. Dock inte den bästa men riktigt bra som sagt.
Blir min 3:e skiva med bandet.
Stabbing The drama ( den bästa ) och natural Born Chaos är 2 tidigare plattor som jag har i min ägo.
lägger in låten Exhile från nya skivan
Mycket Nöje