Café

Grupper · 49757 inlägg · 1045 ämnen

Musik.

Sv: Musik.
Tubest:

Köpte nya Skivan med Soilwork igår. Riktigt bra Skiva, kan starkt rekommendera den. Dock inte den bästa men riktigt bra som sagt.

Blir min 3:e skiva med bandet.

Stabbing The drama ( den bästa ) och natural Born Chaos är 2 tidigare plattor som jag har i min ägo.

lägger in låten Exhile från nya skivan

Mycket Nöje

En ny låt från ett supergäng.
Skivan släpps 31/10.

Robban:
ja, tydligen. vad hette den, sa du..?

Dream Team och Metal Guru: Så ni förkasstar helt en av världens bäst producerade, välskrivna och välkomponerande album, Defenders of the faith?

Dream Team:
Stained Class - javisst. Tryckfel pga fööör feta fingrar. G och C är ju rätt nära...

Metal Guru: Precicely. Sad wings of destiny är en hårsmån från helt perfekt. Ingen låt kommer kunna konkurrera ut Victim of changes, någonsin.
Stained Class menar du förstås. Ja, den är god trea hos mig, efter Sin after sin. Sen kan man förstås hitta inslag på både tidigare och senare skivor som når liknande höjder. Men det är förstås helheten som räknas.

Dream Team:
Toppen för mig är Sad Wings, och andra peaken kom med Stained Glass.

Breaking the Law kom redan i utförsbacken för min del...

Metal Guru: Hahaha... och jag som alltid har drömt om att ligga skavfötters i en sjukhussäng. The botten is, finally, nådd...

Metal Guru: Priest ger man aldrig upp, det är en gammal regel. Även jag har dock haft mina tveksamma ögonblick genom alla år. Det tog sin tid att smälta inslagen av trummaskiner på "Turbo"-plattan, som exempel. "Screaming for vengeance" från -83 är en av de bättre alstren bortsett från -70-talet då de verkligen nådde himlen ett par gånger. Det var väl den plattan som gjorde att de breakade i USA och nästan fick en andra karriär.

Numera lyssnar jag mest på sånt här.
Tänk om JP haft tillgång till dessa videomakare?

Dream Team:
Det var väl ungefär här som jag slutligen gav upp JP.
Videon är dock fullständigt bortom all räddning... :0P

Metal Guru: Bränn, bränn, bränn...

Underbart dålig video, eller nåt. Att man inte tänder eld på Marshall-stackarna i slutet är väl en gåta i sig. Ja, eftersom i stort sett allt annat ser ut att brinna.
Låten i sig är dock en av mina Priest-favoriter. Jag vill minnas rätt så glada lyssningar till "Point of entry" (från 1981) under mellanstadieåren då det verkligen begav sig.

Jag tycker vi ska fira tisdagskvällen med lite sjusstans Judas Priest.
Hot Rockin.

MorganaLefaey:

np!

Synd att man blir så frustrerad över att man inte fattar hur dom gör bara...

Gidde: Man får tacka. Men ser att jag blandat ihop 2st tävlanden. Fanns en som pysslade med bowlingklotet och knivar och sådant och sen så var det den där. Nice non the less

MorganaLefaey:

Denna är rätt vig också...

MorganaLefaey:

Menade du kanske denna?
Fast det var en karl, men annars tycker jag den är rätt fantastisk..

Stigsson: Har för mig att jag såg någon sjuk person på det där programmet som stoppa in knivar i ett bowlingklot och skulle snärt upp det på skallen från foten eller något. Sen så hade han en riktigt bra show där han sedan la upp en tjej på ett bord och kapade henne och liksom lyfte upp henne och satte hon upp som halv på ett annat bord.

Kan inte hitta tillbaka till den tuben. Någon som förstår men osammanhängande sörja och förstår vem jag menar så är ni välkommen att skicka eller posta länken.

Stigsson:

Helt fantastiskt, jag är mållös.

Vet inte om detta har varit uppe förrut men det var en av dom coolaste sakerna jag har sett på länge.

Paul Potts, en blyg mobilförsäljare utan självförtroende från Wales i England som anmäler sig till en talangtävling.

Kolla in filmen i länken.

Fast egentligen så är det som rullar på min stereo två miniatyrer, Mini Coopers.

Bissett19: Hemma hos mig är det oftast James som gäller, oavsett tid på året eller tid på dygnet och oavsett sinnesstämning.

www.youtube.com/watch?v=OvDD798wRCg

www.youtube.com/watch?v=2xuxJdP3ltE&mode=related&search=

www.youtube.com/watch?v=T07gAinSAss&mode=related&search=

65selander:

I min värld lyssnar man alltid på Kent.
www.youtube.com/watch?v=eIcXofGhyo4&mode=related&search=

Även när jag har Ingenting att göra så lyssnar jag även då på Kent.
www.youtube.com/watch?v=M03ZNvDeql4&mode=related&search=

Vad rullar på eran stereo alt dator just nu?
Här i dårskapens mecka så är det Manu Chao-Rainin in Paradize. Ger en länk till en video också.

Kan lägga till för de som bara vill se en av dem, så börjar Doors medan Zep kommer in efter 25:00.

De av oss som passerat puberteten, och gillar Kultur, kan kika på 57min Doors/Zep från Dansk TV 1969.

Till minne av Klapp & Klang och att det idag är 20 år sedan de tog sin Mats ur skolan så väljer vi följande:

www.youtube.com/watch?v=wzKaEI-Bt_w

Salle: Jag verkar ha problem med att komma ur min shinsfas. Den här låten är ju otroligt bra! Börjar som en Jakob Hellman-låt men slutar i någon form av sakral röra.

The Shins - Saint Simon
www.youtube.com/watch?v=ybtgyrNXZqo&feature=PlayList&p=BF92ED58C8A30BB4&index=60

Det är få saker som slår riktigt snygg pop.

Då har man precis lyssnat igenom en av hösten stora låtar.
Inte en av deras bästa, efter 1:a genomlyssningen, men ändå klart godkänt.

Vad pratar han om säger ni.

Jo, "Kent - Ingenting" som är första singeln från kommande albumet "Tillbaka till Samtiden"

Paddan:

Norrsken hette väl programmet som Tegner hade om jag inte missminner mig ?

hellge:

.....med yxan......

hellge:

...och Skröder slår in returen...

Metal Guru:

Jesus räddar!

hellge:
Jag har en C-60 nånstans, där denna länkade farbror Erland Strömqvist läser till en serie diabilder om djävulusismen bland populärmusiken.

Den mixade jag om, och lät honom kommentera låtarna ifråga:
"Och häär har vi AC/DC och deras lååt 'Motorväg Till Helvetet'. Låt mig citera deras lååttext: 'Motorväg Till Helvetet, Motorväg Till Helvetet'..."

"Det här är Donna Summer. Man kan förstå att dagens unga har det så krångligt med det här med sex, då man hör att Donna Summer har 17 äkta orgasmer i sin låt 'Love to Love You'."

Ett riktigt partytrick på sin tid.

Paddan:

Fantastiskt, snacka om utveckling vi haft i samhället. Detta var bara 20-25 år gammalt.

Stor humor. Det är lite amerikansk kristen tokhöger över Sievert.

Et tu Brute:
Nåt vagt minne av Lady of Fire som vinjett. Men inget mera. Han spelade väl mest 'modern' (at the time) metall..?

Alisandali:
TV är inte min bag, verkar det som.
Det jag kommer ihåg från 80-talet var hur man försökte undvika Dallas.

Metal Guru:

Lady Of Fire som jag länkade till är tagen från albumet, Kingdom Come, som det refereras till i Creem-artikeln.

Titlespåret är sedan signaturmelodi för Metalljournalen som hade Anders Tengner som programledare. Detta var någon gång i mitten på 80-talet eller något tidigare.

Metal Guru:
Pär Fontander gjorde väl inga tvprogramtidigt -80 , utan körde rockbox på p3 .
Tillägger lite värdelöst vetande så gick jag påhögstadiet i Gylle skola i Bolänge samtidigt med Pär .

Metal Guru: Anders Tegnér hade väl ett hårdrocksprogram i SVT (om jag inte minns fel) och blev bland annat inbjuden till herr Öholm för att diskutera de där hemskiga "We are Satans People"

Et tu Brute:
Här är förrexten Creem-artikeln:

Jag kommer inte ihåg hårdrocksmagasinets namn, men det måste väl ha körts av mr Per Fontander?

Et tu Brute: Måste ju varit Måndagsbörsen, för Staffan Schmidt är ju väldigt mycket hårdrock.

Metal Guru:

Vilket var det första hårdrocks/heavy metal "magasinet" som sändes i svensk TV?

Frågor, Et tu Brute?

Har ingen koll alls på 80-talet, känns det som.
Min Alzheimer började tidigt.

Metal Guru:

:-) Då borde du väl kunna resten av frågorna också?

Et tu Brute:
Det här bandet var det första som i text betecknades som vadå?

Heavy Metal.

Ha ha.
SLB är bäst, bäst, bäst!

Nu jävlar hittade jag något. En pärla från 1970. Det här är historia. Det här bandet var det första som i text betecknades som vadå?

Det här bandet har också stark anknytning till ett musikprogram på svensk TV under 80-talet. Varför?

Vad hette programmet och programledarn?

www.youtube.com/watch?v=mALWRFeGcI0

Vi tar lite godnattrock också!

Deftones - Korea
www.youtube.com/watch?v=DcBf85O32bI

Tungt!

Salle: En av sångarna i den här videon har antagligen inte alltför långt kvar att leva, och det är inte Bono. Vacker låt iaf som U2 gjorde med sitt projekt Passengers som de hade ihop med Brian Eno.

www.youtube.com/watch?v=u4VM41immWI

« · 935740 · »